läheisten kanssa masennuksesta? Olen yrittänyt kertoa äidilleni, miltä minusta tuntuu ja millaiset asiat ahdistaa. Hän ei vaan halua keskustella asioista kanssani. Kerroin, että minulla keskivaikea-masennus ja lääkitystäni tullaan nostamaan. Tuli sellainen tunne, että hän ei haluaisi minun hakevan apua. Tämä on kuulemma ihan tavallista, pimeys masentaa jokaisen ihmisen. Minua masentaa enemmän auringon valo. Äitini ei halua ymmärtää minua, miksi?....
Kuinka keskustella
2
246
Vastaukset
- voi olla monia
Olisitko joskus itse ymmärtänyt masentunutta?
En minä ainakaan, minusta ne ahdistukset oli aivan pieniä juttuja, ei muuta kuin hartiat taakse ja eteenpäin. Nyt todella tiedän mitä se on.
Äitisi voi luulla, että puhuminen niistä asioista lisää masennusta. Äitisi ei halua, että sinulla on huono olo ja kun siitä ei puhuta, niin sitä ei ole. Äitisi pelkää, että masennus johtuu vikaan menneestä kasvatuksesta ja taas asia maton alle.
Minä olen aika avoimesti kertonut tuntemuksiani ja täytyy sanoa, että ehkä 20% on ymmärtänyt ja loput ihmetelleet, että sinullahan on kaikki hyvin.
Keskivaikea on jo niissä mittapuissa, että usko lääkäriäsi. Toivottavasti löydät ihmisen, joka kuuntelee ja ymmärtää, olkoon sukulainen/kummitäti, ystävä tai kuka tahansa.
Minäkin auttaisin, jos voisin. Haleja sulle ja muista, että masennuksestakin parannutaan aikaa vain ottaa.- alkup.
Haleja sinullekin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1074662Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293433No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452390- 491514
- 361423
- 381236
- 141142
- 1591036
- 271028
- 6954