Millainen on Hayabusa?

Busa tai XX

Olen hankkimassa joko Busaa tai Hondan tuplaX:ää. Millainen on Hayabusa kaksipäällä matka- ja muussa ajossa. Entäs sitten Suomen rajoituksilla - tylsistyykö eli v.......ako, kun joutuu köröttelemään vaikka puhtia löytyy?

42

20152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turbot-On

      Vaikken matkamotoristi olekaan niin olen omistanut molemmat pyörät aikanaan ja mielipiteitä:Busa on tehokkaampi,pikkasen nopeempi,kevyempi mutta myös "kyykympi".Bläkkäri myös riittävän tehokas ja nopea.Rennompi(pystympi)ajoasento,isompi tankki.Enemmän tilaa matkustajalle.
      Mukava matkanopeus ko.pyörillä liikkuu jossain 150-200km/h:n välillä.Se,että tylsistyykö pienemmillä nopeuksilla,niin on tietty henk.kohtanen asia.Mutta pelkkään matka-ajoon noista ottaisin kyllä Hondan.Molempien tekniikka alkaa olemaan jo "vanhahtavaa" mutta varmasti toimivaa ja luotettavaa.Molempia alkaa saamaan käytettynä erittäin sopivaan hintaankin.Ja myös uudetkin ovat nykyään suhteellisen "halpoja".

      • marek

        Oli vähän aikaa ja ajoasento älyttömän ahdas.
        Oikein piti rautakangella vääntää että mahtui.
        Piti myydä heti pois.


      • moottoripyörä ostoksilla
        marek kirjoitti:

        Oli vähän aikaa ja ajoasento älyttömän ahdas.
        Oikein piti rautakangella vääntää että mahtui.
        Piti myydä heti pois.

        Et sitten älynnyt tutustua ostokseesi sekunnin vertaa ennen ostopäätöstä. Meidänkin tenavilla rahat polttelee jos sitä sattuu olemaan...evo


      • amatöörejä
        moottoripyörä ostoksilla kirjoitti:

        Et sitten älynnyt tutustua ostokseesi sekunnin vertaa ennen ostopäätöstä. Meidänkin tenavilla rahat polttelee jos sitä sattuu olemaan...evo

        kaikki. Jos ei diggaa niin saahan sen muovimunan pois antaa.

        Pakko minunkin todeta että paska vehje suomen teille... ja aika moneen muuhunkin maahan. Ei sellaisessa kyykyssä jaksa körötellä.

        Jos raha polttelee tai sitä joutuu ajattelemaan.. sitä on vain liian vähän.


      • ajuri.
        marek kirjoitti:

        Oli vähän aikaa ja ajoasento älyttömän ahdas.
        Oikein piti rautakangella vääntää että mahtui.
        Piti myydä heti pois.

        Niin tarkoitat siis, että kun eka osamaksuerä erääntyi niin jouduit myymään...


    • ikioma nimimerkki
      • ----------------------

        Voi vittu mitä ääliöitä.


      • Kyylari

        Oiskohan näitä Ghostriderin clippejä kateltu sellaset about tuhat kertaa näilläkin sivuilla.Hohhoijaa.............


      • jawa 350cc

        ja kohta 1.5 kuutioo mursketta laatikon päällä amen!


    • mie vuan

      mullakin molemmista. XX:llä 60tkm ja bussilla nyt samat. Ja enimmäkseen matka-ajoa kamojen ja muijan kanssa. Ehdottomasti bussi. Uskomattoman paljon parempi varsinkin 2 päällä ja ero vain lisääntyy kun laitetaan vielä tavarat.
      Joku kehui tuossa edella että hondassa olisi rennompi ajoasento. Tuo ei ihan pidä paikkaansa, koska xx:n tanko on todella kaukana. Se on kyllä korkeammalla kuin bussissa, mutta se ei ole mukavaa. Itsekin aikoinaan vaihdoin bussin vain moottorin takia, mutta yllätys olikin suuri, kun peli toimi paremmin myös matkailussa! Penkki on parempi ja kun nostaa palikoilla 2,5cm tankoa ja laittaa tuplakuplan (alkkis plexi on ihan pers***tä) niin saa mukavan ja nopean mutta vähän ehkä rumemman pelin alleen. Itse en vaihtaisi takuulla takaisin xx:ään.
      Huonompaa bussissa mielestäni on vain jarrut ja plexi. Jarruihin auttaa kuulemma palojen vaihto (itse vaihdoin kuitenkin brakingin piparit ja toiset palat).
      Varsinkin raskaassa lastissa ero xx:ään on suuri. Ohjaus käy omituisen kevyeksi ja kuorma tarakalla tuntuu olevan jossain hirmuisen korkealla ja takana ja ajaminen muuttuu hassuksi.
      Tämä korostuu vielä tietysti kun mennään mutkaisemmille pätkille kuten vaikka alpeille. Bahnoilla sekin toimii ihan ok vaikka ajaisi kovempaakin.
      Mutta jos et minua usko ja käyt kuitenkin ostamassa xx:n, niin hienon pyörän siinäkin saa. Paras juttu on vaihtaa 4-1 putki, ei niinkään tehojen takia, vaan painon takia. Acrapovicin hiilari oli kokonaisuudessaan kevyempi kuin xx:n alkukäyrästö! Ja ne vaimentimet sitten vasta painavatkin... Huomasi ajossa heti muutoksen, kun paino väheni. Suosittelen!
      Nopeuksina ollaan bahnoilla pidetty molemmilla samoja 200 paikkeilla olevia vauhteja. Molemmilla voisi mennä lujempaa, mutta polttoaineen kulutus nousee niin paljon että se ei ainakaan matkantekoa nopeuta.

      • Turbot-On

        Makuasioita nämäkin.Ja myös kuskin/matkustajan koko vaikuttaa ratkaisevasti.
        Mutta jarruista vielä,että Bläkkärin jarrut vasta paskat olivatkin.Eteenkin se yhdistelmä-toiminta.Jos esim.mutkasella tiellä ajoi hiukankin kovempaa,niin jos mutkassa jarrutti etujarrulla ja paikassa sattui olemaan kuoppa/painuma,niin takapyörähän siinä meni lukkoon liian helposti.Se tietenkään vaarallista ole jos siihen osaa varautua,mutta muija alkoi ainakin ilmoittelemaan pienen sivuluisun jäkeen nyrkeillään nahkapuvun selkään. : ) Mutta noiden yhdistelmäjarrujen toimivuudesta voi vetää johtopäätöksiä jo niiden yleisyydestä.Jos ne kovin hyvät ja edistykselliset olisivat,niin kaippa niitä sitten useimmissakin pyörissä käytettäsiin!
        Mutta kuten kaikkien pyörien kohdalla vain koeajo antaa jonkinlaisen näppituntuman ko.laitteisiin.


      • mie vuan
        Turbot-On kirjoitti:

        Makuasioita nämäkin.Ja myös kuskin/matkustajan koko vaikuttaa ratkaisevasti.
        Mutta jarruista vielä,että Bläkkärin jarrut vasta paskat olivatkin.Eteenkin se yhdistelmä-toiminta.Jos esim.mutkasella tiellä ajoi hiukankin kovempaa,niin jos mutkassa jarrutti etujarrulla ja paikassa sattui olemaan kuoppa/painuma,niin takapyörähän siinä meni lukkoon liian helposti.Se tietenkään vaarallista ole jos siihen osaa varautua,mutta muija alkoi ainakin ilmoittelemaan pienen sivuluisun jäkeen nyrkeillään nahkapuvun selkään. : ) Mutta noiden yhdistelmäjarrujen toimivuudesta voi vetää johtopäätöksiä jo niiden yleisyydestä.Jos ne kovin hyvät ja edistykselliset olisivat,niin kaippa niitä sitten useimmissakin pyörissä käytettäsiin!
        Mutta kuten kaikkien pyörien kohdalla vain koeajo antaa jonkinlaisen näppituntuman ko.laitteisiin.

        mainita, että omasta otin nuo hässäkät pois, koska en niistä tykännyt. Ja oli muuten jarrunesteiden vaihto todella "helppo" homma...
        Lähinnä kuitenkin tarkoitin normaaleja jarrutuksia, jotka tapahtuvat suoraan ajettaessa. Niissä pläkkärin jarrut olivat tehokkaammat jo ihan vakionakin.
        Siis mikä riippuu kuskin/matkustajan koosta? En ymmärtänyt?


      • Turbot-On
        mie vuan kirjoitti:

        mainita, että omasta otin nuo hässäkät pois, koska en niistä tykännyt. Ja oli muuten jarrunesteiden vaihto todella "helppo" homma...
        Lähinnä kuitenkin tarkoitin normaaleja jarrutuksia, jotka tapahtuvat suoraan ajettaessa. Niissä pläkkärin jarrut olivat tehokkaammat jo ihan vakionakin.
        Siis mikä riippuu kuskin/matkustajan koosta? En ymmärtänyt?

        Siis riippuu kuljettajan koosta milloin minkäkin pyörän tangot,tapit,kahvat jne.on sopivan/liian kaukana tai lähellä.
        Tuo Bläkkärin jarrunesteen vaihto ja ilmaus on kyllä sairaan vaikeeta.Se on kyllä myös huomattu! : (


      • mie vuan
        Turbot-On kirjoitti:

        Siis riippuu kuljettajan koosta milloin minkäkin pyörän tangot,tapit,kahvat jne.on sopivan/liian kaukana tai lähellä.
        Tuo Bläkkärin jarrunesteen vaihto ja ilmaus on kyllä sairaan vaikeeta.Se on kyllä myös huomattu! : (

        mutta kun itse olen 180cm ja tilanne oli tuo mainittu ja kaveri joka osti xx:n oli kans ihan K otsassa siitä ajoasennosta ja oli myymässä pois pyörää ja hän on n.170cm niin ihmetyttää että minkä kokoiselle tuo sitten on sunniteltu...


    • BUuusssi

      Kyl busa oli mukava pyörä, joka kerran on tykästynyt busaan, kaipaa sitä. ehkä kawan 1400 gtr ensi syksynä nostaa samanlaisia gigsejä, sitä ootellessa ja gsx 1400:llä pikkuajoja ajellessa.

      • kuski...

        heppa.

        5 vuotta oli bussi. Ei ole enää. Kyllästyin siihen että pyörässä oli liikaa sellaista potentiaalia jota ei voi käyttää. Esim. että se kulkee ykkösellä 140 km/h ja aerodynamiikka pikkaisen korkeammalla plexillä on sitä luokkaa että mikään ei tunnu miltään. Mitä helvettiä sillä sitten tekee kun pärräily on ainakin mulla fiilisharrastus.

        Nyt on naku jossa tuuli tuntuu. Konetta on kutiteltu sen verran että hajistakin hävettää. Ero on se että sitä kaikkea ei voi käyttää kun ilmanvastus pieksää jo alemmissa nopeuksissa. Täytyy sanoa että on paljon kivempi kikkailla alle äänen nopeuden.


      • Hayabuussi
        kuski... kirjoitti:

        heppa.

        5 vuotta oli bussi. Ei ole enää. Kyllästyin siihen että pyörässä oli liikaa sellaista potentiaalia jota ei voi käyttää. Esim. että se kulkee ykkösellä 140 km/h ja aerodynamiikka pikkaisen korkeammalla plexillä on sitä luokkaa että mikään ei tunnu miltään. Mitä helvettiä sillä sitten tekee kun pärräily on ainakin mulla fiilisharrastus.

        Nyt on naku jossa tuuli tuntuu. Konetta on kutiteltu sen verran että hajistakin hävettää. Ero on se että sitä kaikkea ei voi käyttää kun ilmanvastus pieksää jo alemmissa nopeuksissa. Täytyy sanoa että on paljon kivempi kikkailla alle äänen nopeuden.

        Puhut asiaa, sen takia minäkin vaihdoin nakuun. Mutta
        joskus kyllä säkin kaipailet ex:ää. Jos olet rehellinen siis busan suhteen.


      • kuski....
        Hayabuussi kirjoitti:

        Puhut asiaa, sen takia minäkin vaihdoin nakuun. Mutta
        joskus kyllä säkin kaipailet ex:ää. Jos olet rehellinen siis busan suhteen.

        Juu. Kaipaan ex:ää aina. Jos pääsisin ajamaan sillä niin kuin sillä pitää, en olisi luopunnut siitä.

        Ajo oli loppuaikoina käytännössä sitä että kone vain hömisi alla ja sen kirnuamista ei päässyt "käytännön" syistä kuuntelemaan kovin montaa sekuntia kerrallaan.

        Nyt on helpompi ajella nakulla kun on elänyt busavaiheen ja onneksi pääsin mokomasta nauttimaankin. Onneksi nakussa on nyt tehoa enemmän kuin pystyy huippuja kokeilemaan.. ja raja tulee jostakin muusta kuin moottorista ;) .. okei.. ongelmia vielä enemmän pikkuvaihteilla... ;D

        Moni joka on nakulla ja goreilla aloittanut, ei välttämättä pysty kuvittelemaan että moottoripyörällä voi vetää 300km/h ja yli... jopa suhteellisen "mukavasti". Haja ei ole mikään radan kuningas mutta esim. matkaloikotuksessa sen meno vain paranee 150 jälkeen. Eli Suomessa käyttökelvoton.. =(


      • A M Y
        kuski.... kirjoitti:

        Juu. Kaipaan ex:ää aina. Jos pääsisin ajamaan sillä niin kuin sillä pitää, en olisi luopunnut siitä.

        Ajo oli loppuaikoina käytännössä sitä että kone vain hömisi alla ja sen kirnuamista ei päässyt "käytännön" syistä kuuntelemaan kovin montaa sekuntia kerrallaan.

        Nyt on helpompi ajella nakulla kun on elänyt busavaiheen ja onneksi pääsin mokomasta nauttimaankin. Onneksi nakussa on nyt tehoa enemmän kuin pystyy huippuja kokeilemaan.. ja raja tulee jostakin muusta kuin moottorista ;) .. okei.. ongelmia vielä enemmän pikkuvaihteilla... ;D

        Moni joka on nakulla ja goreilla aloittanut, ei välttämättä pysty kuvittelemaan että moottoripyörällä voi vetää 300km/h ja yli... jopa suhteellisen "mukavasti". Haja ei ole mikään radan kuningas mutta esim. matkaloikotuksessa sen meno vain paranee 150 jälkeen. Eli Suomessa käyttökelvoton.. =(

        Terve Ex Bussi
        Tuli syksyllä ostettua tuollainen bussi perheeseen. Kelit loppuivat pian, joten kokemukset odottavat ensi kautta. Olisin kuitenkin kysynyt tuosta korkeammasta pleksistä, että mistä kannattaa kysellä ja minkälaista suosittelet ?


      • kuski...
        A M Y kirjoitti:

        Terve Ex Bussi
        Tuli syksyllä ostettua tuollainen bussi perheeseen. Kelit loppuivat pian, joten kokemukset odottavat ensi kautta. Olisin kuitenkin kysynyt tuosta korkeammasta pleksistä, että mistä kannattaa kysellä ja minkälaista suosittelet ?

        Heps.

        Mulla oli MRA:n touring plexi. Saattaa mennä toiselta nimeltään spoileriplexinä. Jotkut haukkuu että se tekee kovan vallin juuri kypärän kohdalle mutta loppujenlopuksi mielestäni se toimi aika hyvin.

        Samalta valmistajalta löytyy myös "tuplakupla" mallia, eli se on keskikohdaltaan korkeampi ja mitaltaan pidempi kuin alkuperäinen. Tämä on varmasti yleisin korotetuista... ja varmaankin eniten tykätty malli.

        Katsoppa MRA:n malleja.. sieltä niitä löytyy.

        Niin.. sitten on Puig. Sieltä löytyy kanssa aika sopivan näköistä tuplakuplaa.

        Hommaa helpottaa jos pääsee koittamaan vaikka jonkun toisen bussia jossa on joku tollainen "ikkuna" kiinni, pääsee vertaamaan.

        Jos nyt olisi bussi ja ostaisin plexiä.. tod. näk. minäkin ostaisin esim. MRA:n tuplakuplan.

        PS: 174 cm


      • A M Y
        kuski... kirjoitti:

        Heps.

        Mulla oli MRA:n touring plexi. Saattaa mennä toiselta nimeltään spoileriplexinä. Jotkut haukkuu että se tekee kovan vallin juuri kypärän kohdalle mutta loppujenlopuksi mielestäni se toimi aika hyvin.

        Samalta valmistajalta löytyy myös "tuplakupla" mallia, eli se on keskikohdaltaan korkeampi ja mitaltaan pidempi kuin alkuperäinen. Tämä on varmasti yleisin korotetuista... ja varmaankin eniten tykätty malli.

        Katsoppa MRA:n malleja.. sieltä niitä löytyy.

        Niin.. sitten on Puig. Sieltä löytyy kanssa aika sopivan näköistä tuplakuplaa.

        Hommaa helpottaa jos pääsee koittamaan vaikka jonkun toisen bussia jossa on joku tollainen "ikkuna" kiinni, pääsee vertaamaan.

        Jos nyt olisi bussi ja ostaisin plexiä.. tod. näk. minäkin ostaisin esim. MRA:n tuplakuplan.

        PS: 174 cm

        Morjens
        Kiitos vinkeistä. Pitääpä alkaa pyhien jälkeen tutkimaan noita. Hyvät joulun jatkot!


    • Harry Belafonte

      Vai bussia? Itsekin oon miettinyt vaihtaa uuteen sellaiseen mopoon jota ei tarvitse enää vaihtaa koskaan. Olen jäämässä muutaman vuoden päästä eläkkeelle eikä sen mopon enää tarvitse olla viimeistä mallia.

      Nyt olen ajellut Lawsonilla sen muutaman tuhatta kesässä eikä leppoisampaa retkimopoa ole...mitä nyt katetta saisi olla ehkä vähän enemmän syksyn kylmässä kelissä.

      Vähän arveluttaa bussin ajoasento? Ettei olis liian kyykky. Kokeilin yhden retken 600 RR:llä mutta se oli liian makaava asentoinen. Kylmätyypit kyllä bussin selässä tuntuu ihan siedettävältä. Siinä istuu mukavantuntuisesti pyörässä "sisällä" nakuun tottuneena.

      Rexin alaväännöstä ei enää mielellään luopuisi myöskään. On niin mukava lähteä valoista kakkosella... ;-)

      Miksi en vaihtaisi bussiin?

      • ------------------------

        Semmonen oli ja meni, koska oli minulle liian ahdas ajoasennoltaan.


      • HarryB
        ------------------------ kirjoitti:

        Semmonen oli ja meni, koska oli minulle liian ahdas ajoasennoltaan.

        Olet kai aika kookas hemmo?


      • ahdas
        HarryB kirjoitti:

        Olet kai aika kookas hemmo?

        110 hattupäässä.


      • alkuper...
        ahdas kirjoitti:

        110 hattupäässä.

        Ainakin henkisesti...


    • busalady

      ..seksikäs moottoripyörä :P

      • motoristi 10

        kyl .......vaaaaaaaaaan.huh!


    • Baroni vastaa

      Itelläni oli ensin tuplaXä ja kävin kokeilemassa hajupussia ja pyörä meni vaihtoon. Hondakin on loistava mopo, mutta Suitza on mielestäni piirun verran vielä parempi. Takana pelkäävän konttori on kyydissäni olleiden mukaan Bussissa aivan päihittämätön. Miellyttävä ratsastusasento yhdistettynä mainioon KIINTEÄÄN kauhukahvaleeseen.
      Molempiin laitteisiin löytyy varmasti tarpeeksi aftermarket vempeleitä, jos ne sattuu kiinnostaan.
      Koneiden väännöt tulee suurinpiirtein samoilla kierrosluvuilla, paitsi Sukisukissa lisänä 30njyyttonia verrattuna Hondaan, minkä todella huomaa kyyditettävän ollessa jakkaralla. Yksin ajettaessa, no kaikkihan osaa matematiikkaa.. Baroni.

    • CyberAngel.

      Hayabusa matkapyöränä Espoo-Jyväskylä-Oulu (ja cityssä) 2007-2012:
      tangon korotus (ja korkeampi pleksi) helpottaa 180cm ajajan asentoa

      XX:ssä on etuputket vailla säätöjä, joten siis Bussi,
      Josta en ole huonoa löytänyt

      Tehoja pääsee Suomessa käyttämään maantieajossa joka ohituksessa

    • Suomessa kesät

      Ihan kivoja kumpikin, mutta tehty pikkupojille.
      Ainakaan minä 192cm 120 kg en saanut busassa hyvää matka-asentoa ja siksi möin pois.
      Moottoriltaan kyllä ripeä, mutta juoppo.

      Ajelen vuodessa kaksi kuukautta ulkomailla lomaillen ja siksi on ajoasennon optimointi todella mielekäs asia.
      Nyt on siis BMW ollut valintani, mutta kyllähän Busa on hyvä, ainakin pienikokoisille.

      • kumman valitset

        Busa on yliarvostettu ja uudemman mallin peräpää aika ruma ja outo.
        Olen aikoinaan omistanut Busan, että se on vain mielipiteeni, vastaava Kawan 12r on jo tilava matkapyörä, mutta juoppohan sekin on.


      • 20vuotta motoristi

        Kyllä hayabusa on perin tylsä pyörä ja ,nykyään niitä on kaikilla pojan lopeilla joille iskä ja äiskä on pyörän ostanut. Pyörässä ei kerrassaan mittään luonnetta. tonnisessa suskassakin tuhat kertaa enemmän puhumattakaan vanhemmmista 80-luvun pyöristä missä oli vielä luonnetta ja asennetta.


      • kawakaveri
        20vuotta motoristi kirjoitti:

        Kyllä hayabusa on perin tylsä pyörä ja ,nykyään niitä on kaikilla pojan lopeilla joille iskä ja äiskä on pyörän ostanut. Pyörässä ei kerrassaan mittään luonnetta. tonnisessa suskassakin tuhat kertaa enemmän puhumattakaan vanhemmmista 80-luvun pyöristä missä oli vielä luonnetta ja asennetta.

        Puhut asiaa, itsella ollut Busa ja 12r ym kyykyt ja nyt alla kunnon Kawa 1100 80-luvulta, keppivedolla, halpa kuin mikä, kestävä ja mukava kruisailupyörä.


      • Anonyymi

        Aika lihava


    • höhhöh

      paljonko tehokas moottoripyörä saa kuluttaa ettei ole "juoppo"?

    • -irma-

      Ei ole busa kyllä mikään "jyrkkä"kyykky. Pyörä on matala kuin hitto, mutta ajoasento sattuu itselleni ainakin todella hyvin, 183cm...
      ja mitä ajokokemukseen tulee niin sehän on ihan makuasia mitä haluaa. toinen tykkää kun tuuli ja vastaan tuleva liikenne repii otetta irti tangosta jo 80 vauhdissa. Itse tykkään kun ei moinen heiluttele ja tietää, että tarvittaessa voimaa on yli kaiken siviililiikenteen tarpeen... Vaan eiköhän se kuitenkin ole näissä hommissa tärkeintä/parasta oma fiilis oman pyörän päällä...

      • KuuTeeÄmm

        Alkaa kurapyöräharrastus olla takana selkävaivojen ja käsi-/olkapäävammojen vuoksi. Pituutta on 183 ja XX tuntui jotenkin ahtaalta kaikinpuolin. Busan ajoasento muuten ok, mutta jalkatappeja pitäisi saada vähän alemmaksi, johtunee enskatottumuksesta, mutta samalla toisi vähän selälle helpotusta.

        Olen jo ehtinyt selailla Busaan takapään ja stongan korotussarjoja, sekä jalkatappien siirtosatseja. Ehkä tuo takapään ja stongan korotus pitää painojakauman aika hyvin balansissa.


    • ana1

      joo, ite oon 188 cm, ja ehkä ottasi ton tupla xx:n. siinä ois ois mulle varmaan tarpeex pyörää, jos miettii, ett oon viimex ajanu noin 15 v. sitten pyörällä.

    • sellaista...

      Busa on rauhallinen työmatkapyörä jolla ei pärjää esim Bemun 1000RR:lle missään ominaisuudessa. Paitsi painon määrässä ja kömpelyydessä.

      • Äitisi

        Olipas harvinaisen typerä vertaus bemariin. Mene takaisin sinne lada palstalle vertailemaan leikkuupuimureita ja ladoja. Palaa sitten asiaan kun olet ajanut ekat metrit moottoripyörällä.


    • UKKI JA MUMMU SAVOST

      MAKUJA ON MONIA 10 VUOTTA BUSALLA SAVON JA VÄLIMEREN VÄLIÄ .PÄIVÄMATAKA 200-1000KM VÄLILLÄ MIELIALAN MUKAAN.PYSÄHDYTÄÄN JOS SILTÄ TUNTUU .TANKKAUSVÄLI 200-350KM.KULUTUS 5-5,5L 130-160KM MATKANOPEUDELLA.PERUSTUU AJOPÄIVÄKIRJAAN VARUSTEINA TANKKILAUKKU JA PERÄLAUKKU EI SIVULAUKKUJA KAHDENKAAN VIIKON REISSULLA EI TARVITSE KOKO TALOUTTA MUKANA.PYÖRÄSSÄ ON 4CM KOROTUSSETTI TANGOSSA JA TUPLAKUPLA(PUIG)EI TUULI HEILUTTELE REKKOJEN PERÄSSÄ EIKÄ OHITUKSISSA.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3050
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2091
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1875
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1573
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1336
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1232
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1231
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe