Olin ostoksilla lauantaina

Ylivieskassa

Vaikka me Haapavetiset, tai ainakin osa meistä haukumme ylivieskaa ja naapurikaupunkeja on kuitenkin ikävä tosi asia, että käytämme esim, ylivieskan palveluja varsinkin näin joulun alla paljon.

Tietysti pakko kun on. Ei eletä enää niitä aikoja, että tyydytään siihen, mitä kotikylältä löytyy.

Asioidessani ensimmäisessä liikkeessä, näin siellä haapavetisiä viidestä eri taloudesta. Suoritettuani ostokseni loppuun olin käynyt viidessä eri liikkeessä, "vanhentunut" reilut 2 tuntia ja bongannut yhteensä 33 haapavetistä eri talouksista. Tietysti tähän vielä lisäksi ne, joita en sattunut reissullani kohtaamaan ja joita en tunne.

Toivottavasti Halpa halli valmistuu pian, koska siellä näin haapavetisiä eniten.

Hyvää joulua!

15

794

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Haapa Vetinen

      Kyllä tännekkin voi perustaa vaikka Kärkkäistä isomman halpistavaratalon, ei se ole ku rohkeuesta kiinni.

      • Täydeltä

        Suurtavaratalo peräkylälle. Eihän tänne tahdo edes talvisin kunnolla päästä, kun teitä ei ole kunnolla vuosiin aurattu.

        Kyllä se on eniten rahasta kiinni.
        Jolla on niin paljon rahaa, hänellä on myös järkeä, ettei haaveilekaan moisia typeryyksiä.
        HH on varmasti suurin halppiskauppa, mitä tänne koskaan tulee.
        Onko se sitten mikään halpakauppa, siitäkin voi olla useampaa eri mieltä.


    • on käyty

      vaateostoksilla jne. siellä, missä valikoimaa on enemmän eli Oulussa. Samalla ostan bensatankin täyteen.

    • En minäkään

      Tyydy siihen, mitä täällä korpikylällä on tarjolla, enkä näihin hintoihin. Vaikka en ottanutkaan asiakseni laskea haapavetisten määrää, niin voin yhtyä mielipiteeseesi, että paljon niitä siellä sillon oli.

      • meillä

        oli menossa.
        jos siitä ylivieskasta saahaan
        meijän Haapaveen sivukylä.
        Niiku Tuurin kyläkauppa!


    • Haavi auki

      Töllistelemässä. Palijon oli halppiksessa, mutta kaeken enimmän kirpputoreilla.
      Sielläkun on näin joulun alla hyvä valikoima erilaista vaatetta, niin arkeen, kuin juhlaankin.

      • kirpputorilta

        seka arki- että juhulakamppeet hakenu.
        Säätyyn kahtomata, herroja myöten.
        Siksi rättikauppa ei oo pysyny pystyssä.


      • "haapavetiset"

        jaksavat mainostaa Ylivieskaa!
        Onko sellaisessa kylässä käynti muka sen luokan uroteko, että siitä pitää oikein nettiin kirjoittaa?

        Ymmärrän toki uhkan, onhan Yka yksi Suomen viidestä kriisikunnasta ja monta kertaa vuodessa köyhien kuntien harkinnanvaraista valtion (ja siis myös haapavetisten) maksamaa avustusta nauttiva kriisipesäke!

        Toinen uhka on, että Haapavesikin näyttää viimein saavan lähitulevaisuudessa kauppapalvelunsa lähes kuntoon! Siispä "haapavetiset" porukalla mainostamaan Ylivieskaa jo hyvissä ajoin!


      • Ettäkö
        "haapavetiset" kirjoitti:

        jaksavat mainostaa Ylivieskaa!
        Onko sellaisessa kylässä käynti muka sen luokan uroteko, että siitä pitää oikein nettiin kirjoittaa?

        Ymmärrän toki uhkan, onhan Yka yksi Suomen viidestä kriisikunnasta ja monta kertaa vuodessa köyhien kuntien harkinnanvaraista valtion (ja siis myös haapavetisten) maksamaa avustusta nauttiva kriisipesäke!

        Toinen uhka on, että Haapavesikin näyttää viimein saavan lähitulevaisuudessa kauppapalvelunsa lähes kuntoon! Siispä "haapavetiset" porukalla mainostamaan Ylivieskaa jo hyvissä ajoin!

        Halpahallin tulon myötä haapaveden kauppapalvelut olisivat lopullisesti kunnossa.

        Luehan vielä kirjoituksesi uuvemman kerran ja oikein ajatuksen kanssa, ehkä ymmärrät miten typeriä kirjoittelit.

        Niin kauppapalveluiden, kuin kriisipesäkkeenkin suhteen.

        parane pian.


      • meijän hätääkärsivää
        "haapavetiset" kirjoitti:

        jaksavat mainostaa Ylivieskaa!
        Onko sellaisessa kylässä käynti muka sen luokan uroteko, että siitä pitää oikein nettiin kirjoittaa?

        Ymmärrän toki uhkan, onhan Yka yksi Suomen viidestä kriisikunnasta ja monta kertaa vuodessa köyhien kuntien harkinnanvaraista valtion (ja siis myös haapavetisten) maksamaa avustusta nauttiva kriisipesäke!

        Toinen uhka on, että Haapavesikin näyttää viimein saavan lähitulevaisuudessa kauppapalvelunsa lähes kuntoon! Siispä "haapavetiset" porukalla mainostamaan Ylivieskaa jo hyvissä ajoin!

        ylivieskaa avustaa.
        Ei sitä voi kitumaan hylätä.
        Otetaan lopuksi holhoikseen,
        tuumailee isontalon isäntä Karsikkaalta.


      • Sinulle...
        Ettäkö kirjoitti:

        Halpahallin tulon myötä haapaveden kauppapalvelut olisivat lopullisesti kunnossa.

        Luehan vielä kirjoituksesi uuvemman kerran ja oikein ajatuksen kanssa, ehkä ymmärrät miten typeriä kirjoittelit.

        Niin kauppapalveluiden, kuin kriisipesäkkeenkin suhteen.

        parane pian.

        Uskonpa, että sinäkään et osta kovin usein tummaa miesten kokopukua (tai naiset pitkää iltapukua). Muut tavarat löytää kyllä oikein hyvin täältä Haapavedeltä. Minä ainakin olen löytänyt ja ostanut rahalla. Minusta on älytöntä lähteä Ylivieskaan ostoksille. Kuluuhan siinä bensaa ja aikaa niin paljon, etten usko "voittoja" tuosta reissusta jäävän käteen. Lisäksi herkkämieliset tekevät heräteostoja ja hankkivat turhaa krääsää.
        - Entäpä sitten. Usein nämä samat ihmiset valittavat, ettei täällä Haapavedellä kaupat (erikoisliikkeet) pysy pystyssä. Mistähän lie johtuu?


      • lopullisesti kunnossa,
        Ettäkö kirjoitti:

        Halpahallin tulon myötä haapaveden kauppapalvelut olisivat lopullisesti kunnossa.

        Luehan vielä kirjoituksesi uuvemman kerran ja oikein ajatuksen kanssa, ehkä ymmärrät miten typeriä kirjoittelit.

        Niin kauppapalveluiden, kuin kriisipesäkkeenkin suhteen.

        parane pian.

        mutta niin paljon kunnossa, että haapavetisten Ylivieskassa käynti käytännössä loppuu!
        Itse en käy, mutta tiedän, että jotkut käyvät, en kyllä ymmärrä, miksi? Olen käynyt Ykassa viimeksi silloin kun Kärkkäisen uudisrakennus oli kesken rahoituksen vuoksi.
        Käyn ostoksilla siellä, missä kauemmas uskaltavat ylivieskasetkin, tai ne, jotka rohkenevat ajaa autolla kaupungissa!
        Eikä pelkästään HH ole tulossa H-veelle. Uusi sokkarikin ja vanhaan muita liikkeitä.

        Ylivieska on yksi Suomen viidestä kriisikunnasta, (=viidestä suomen huonoimmin hoidetusta kunnasta)!
        Jos et usko, käy vilkaisemassa Ykan omalla palstalla!
        Kumma, ettei edes valtion suorittama jatkuva avustaminen auta!


    • myöskin

      Rautatieasemalla.

      • Ihmettelevä

        Tulimme lauantaina vaimoni kanssa junalla Ylivieskaan.
        Hämmästelimme kovin asemalla ollutta suurta meluavaa ihmisjoukkoa, vaikka metelin seasta erottui yksittäisiä suomenkielisiä sanoja ja lauseita, kuten: "kato juna" niin kuitenkin heidän pukeutumistyylinsä perusteella epäilimme heidän tulevan jostain entisen neuvostoliiton alueelta.


      • on pitkä matka
        Ihmettelevä kirjoitti:

        Tulimme lauantaina vaimoni kanssa junalla Ylivieskaan.
        Hämmästelimme kovin asemalla ollutta suurta meluavaa ihmisjoukkoa, vaikka metelin seasta erottui yksittäisiä suomenkielisiä sanoja ja lauseita, kuten: "kato juna" niin kuitenkin heidän pukeutumistyylinsä perusteella epäilimme heidän tulevan jostain entisen neuvostoliiton alueelta.

        olivat iloissaan kun juna lopulta tuli.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2392
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      142
      1538
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1234
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      109
      1033
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      386
      965
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe