Hei,
Oli aivan pakko perustaa uusi topicci, ja kiittää teitä kaikkia, jotka täällä jaksatte valaista, mitä vaaroja verkostomarkkinoinnissa piilee. Itse jouduin moven uhriksi viime viikolla, ja onneksi muistin firman nimen, jotta pääsin sitä googlettamaan.
Ilman kirjoituksianne, olisin mitä todennäköisemmin joutunut huijatuksi, ja istuisin tälläkin hetkellä jossakin harjoittamassa "kahvilabisnestä" kuten movelaiset tätä kutsuvat.
Tässäpä kaikki olellinen, mikäli jotakuta kiinnostaa heidän toimintatapansa tai sanomiset enemmälti viime viikolta, kerron, mikäli se auttaa muitakin ymmärtämään, mikä kyseisessä yrityksessä on mahdollisesti "pielessä".
Mukavaa viikonalkua palstalaisille. :)
Kiitos totuuden julki tuomisesta
32
3642
Vastaukset
- jiiipeeee
samoin ite kans otin selvää tästä ja onex en menny mukaan.... kiitos kans munkin puolesta
- Mikko pa
Kirjoitteleppas tuonne kaikki mitä vaan muistat.Et tietenkään saanut mustaa valkoiselle. ...Muistit siis nimen? Mitäs kautta jouduit uhriksi?Tuliko maaginen puhelinsoitto vanhalta tutulta?
- saludo
joutuuko nykyään UHRIKSI kun joku tarjoaa myytävää minäkin olen kyllästynyt henkilöihin jotka tuputtavat mulle omia kännukkämerkkejänsä tai mistä saivat ostettua jotain olevinaan halvalla hirveetä tuputusta ja kysyvät viikon päästä kävitkö siellä jos en ovat loukkaantuneita
- jiiipeeee
juu kaveri soitti ja sano et ny saa rahaa hyvin ja ei tarvi tehä paljon mitään..... pakko oli kuunella se show.....
- jonna_on
Hei,
Antaisitko mulle vaikka meiliosoitteesi, voin sinne kertoa tarkemmin.
Nimeä en muista, mutta ei ole vanha tuttu, joka ilmoitteli helposta rahasta, vaan yhteyksiä on pidetty koko ajan, ja hän piti moven "edustajiin" vähän enemmänkin yhteyttä, jotenka nimien saaminen ei ole minkänlainen ongelma. - Mikko pa
jonna_on kirjoitti:
Hei,
Nimeä en muista, mutta ei ole vanha tuttu, joka ilmoitteli helposta rahasta, vaan yhteyksiä on pidetty koko ajan, ja hän piti moven "edustajiin" vähän enemmänkin yhteyttä, jotenka nimien saaminen ei ole minkänlainen ongelma. - ,,,,,,,,
saludo kirjoitti:
joutuuko nykyään UHRIKSI kun joku tarjoaa myytävää minäkin olen kyllästynyt henkilöihin jotka tuputtavat mulle omia kännukkämerkkejänsä tai mistä saivat ostettua jotain olevinaan halvalla hirveetä tuputusta ja kysyvät viikon päästä kävitkö siellä jos en ovat loukkaantuneita
MOVElaiset ei myy mitään,tarjoavat vain mahdollisuutta rikastumiseen.ainakin mitä minulle sanovat..
- kanttia
jonna_on kirjoitti:
Hei,
Nimeä en muista, mutta ei ole vanha tuttu, joka ilmoitteli helposta rahasta, vaan yhteyksiä on pidetty koko ajan, ja hän piti moven "edustajiin" vähän enemmänkin yhteyttä, jotenka nimien saaminen ei ole minkänlainen ongelma.kirjoitellä täällä vaan siellä salaseurassa. Hehehe. Ketäpä se salaseuran sisäinen tietojenvaihto auttaisi.
Olisi taas mukava lukea niitä asioita joita olet kopioinut tältä foorumilta omiksi mieleipiteiksesi.
- Regular Joe
Onneksi nykyään tietoa saa helposti. Nämä uskonnolliset Move-hörhöt värväsivät lyhkärissä minuakin kesällä. No, onneksi hälytyskellot soivat jo lyhkärissä ja sanoin miettiväni asiaa viikonlopun yli, vaikka tuntui olevan: "kiire, kiire". Googlasin hieman ja sehän oli siinä, ei tarvinnut miettiä enää. Vastasin tietenkin näille dressmann-amis-pisnesmiehille, että älkää edes uneksiko että liittyisin.
Jos kaikki osaisivat sanoa lyhkärissä, että time-out ja googlaisivat, niin säästyttäisiin monelta turhautumiselta ja vaivalta.
my two cents,
Regular Joe - Jxxx
Tuota sanomaa pitäisi saada eteenkin päin, eli ei tehdä päätöksiä hätiköiden. Eräs kikka saada asioita läpi (oikeassa bisneksessä) on soittaa perjantaina klo 16.00 vastapuolelle, sanoa että nyt on kiire ja pyytää päätöstä. Tällaista yritän itse välttää, mutta olen joutunut tällaisen tavan "uhriksi" joskus. Vaikka mitä sanottaisiin niin päätöksiä ei saa tehdä miettimättä ensin. On niin helppoa sanoa joojoo ja lähteä viikonlopun viettoon tuossa ylläkuvaamassa esimerkissäni.
- nyt kaikessa
rauhassa niitä oikeuden päätöksiä, sitten nähdään kuka täällä on puhunut totta ja kuka tarua. Itse olen vuodesta -93 lähtien tehnyt eräässä verkostomarkkinayhtiössä "uraa", vuodesta-99 päätoimisena En ole pettynyt, mutta se on vain minun mielipide. Kovasti yritettiin aikoinaan savustaa tätäkin yhtiötä Suomen markkinoilta siinä kuitenkaan onnistumatta.
- oiken uhriksi:)
oli helvetin hyvä etteä et lähtenyt tekeen liiketoimintaa movessa!jos todella tuntuu että olet uhri---->katso peiliin:).tässä todistetaan TAAS että ketään ei voi väkisin ottaa mukaan mihinkään kuten täällä foorumilla on kirjoitettu.MAHTAVAA ETTÄ ET LÄHTENYT,ei siellä kitisijöitä tarvitakaan---->hyvää jatkoa ja menestystä:)
- jonna_on
Mitäköhän mahdat tarkoittaa sillä peiliin katsomisella? Todellakin olen tyytyväinen, etten lähtenyt työskentelemään firmaan, jota epäillään monesta eri rikoksesta, ja joka käyttää mielestäni epäilyttäviä keinoja rekrytoinnissaan.
Onnea ja menestystä myös sinulle,
Jonna - Regular Joe
Kuka tahansa (maalaisjärjellä varustettu ihminen) joka on kokenut Move-lyhkärin, voi tuntea itsensä uhriksi. Vähemmästäkin, kun 21 v. pisneZZmies 15 euron bleiserissä paasaa kuin parhaassa herätyskokouksessa. Onhan siinä vähemmästäkin kafkamainen olotila. Toisaalta taas tuntee olevansa keskelle parasta komediaa, kun "kokeneen" pisnezzmiehen huuliparta meinaa tippua pois vastatuulessa.
my two cents,
Regular Joe - !!!
jonna_on kirjoitti:
Mitäköhän mahdat tarkoittaa sillä peiliin katsomisella? Todellakin olen tyytyväinen, etten lähtenyt työskentelemään firmaan, jota epäillään monesta eri rikoksesta, ja joka käyttää mielestäni epäilyttäviä keinoja rekrytoinnissaan.
JonnaKirjoituksesi ovat asiallista ja olet mielestäni aivan oikeassa=)
Onneksi näät pitemmälle kuin eräät..meinaan että jotkut saattavat sokaistua suurista lupauksista ja aivan loistavasta hypestä jota kyseinen yritys kovasti käyttää ja on myös hyvä siinä! - prop
"no en olis halunnukka leikkii sun kaa" :D
- lupauksista????
!!! kirjoitti:
Kirjoituksesi ovat asiallista ja olet mielestäni aivan oikeassa=)
Onneksi näät pitemmälle kuin eräät..meinaan että jotkut saattavat sokaistua suurista lupauksista ja aivan loistavasta hypestä jota kyseinen yritys kovasti käyttää ja on myös hyvä siinä!En näe Movessa mitää suuria lupaiksia. vaikka taataisiin se 2100 euron likkevaihto viikossa ei sekään ole suuri lupaus. Lasketaanpa.
8400 kuukausimyyntituotto hnekilökohtaisen myynnin provikat. Liikevaihto verkostobonuksista 6900. Kuukausipalkka¨3471 euroa.
Eli missä ne suuret lupaukset??? Niitä minä en näe missään. Minusta nuo "lupaukset" ovat hävyttömän pieniä kun kyseessä on verkosto. - mulle, kun
lupauksista???? kirjoitti:
En näe Movessa mitää suuria lupaiksia. vaikka taataisiin se 2100 euron likkevaihto viikossa ei sekään ole suuri lupaus. Lasketaanpa.
8400 kuukausimyyntituotto hnekilökohtaisen myynnin provikat. Liikevaihto verkostobonuksista 6900. Kuukausipalkka¨3471 euroa.
Eli missä ne suuret lupaukset??? Niitä minä en näe missään. Minusta nuo "lupaukset" ovat hävyttömän pieniä kun kyseessä on verkosto."lyhkärissä" kerrottiin, että 2100€ vois tienata kuussa ja jo muutaman kuukauden työn jälkeen..!!
- joku sinulle
lupauksista???? kirjoitti:
En näe Movessa mitää suuria lupaiksia. vaikka taataisiin se 2100 euron likkevaihto viikossa ei sekään ole suuri lupaus. Lasketaanpa.
Eli missä ne suuret lupaukset??? Niitä minä en näe missään. Minusta nuo "lupaukset" ovat hävyttömän pieniä kun kyseessä on verkosto.kuukausittaisen liikevaihdon jo puheissaan?
Kyllä teitä sitten kusetetaan :D - ei edelleenkään
jonna_on kirjoitti:
Jonnasyytetä MISTÄÄN!eikä kukaan agentti ole move-nimisessä firmassa töissä.ymmärsit lyhytesitelmän sit "hiukan" väärin jos luulet että menisit moveen töihin:).
- mutta kylläkin
ei edelleenkään kirjoitti:
syytetä MISTÄÄN!eikä kukaan agentti ole move-nimisessä firmassa töissä.ymmärsit lyhytesitelmän sit "hiukan" väärin jos luulet että menisit moveen töihin:).
firman käyttämiä menetelmiä. Ja saivartelu on turhaa, mihin hän olisi mennyt "töihin". Onneksi ei ainakaan Moven "itsenäiseksi agentiksi".
- nero!
syytetä MISTÄÄN!eikä kukaan agentti ole move-nimisessä firmassa töissä.ymmärsit lyhytesitelmän sit "hiukan" väärin jos luulet että menisit moveen töihin:).
Uskossa oleva ei mitään pelkää!
- juupasejoo
samaa paskaa eri paketissa. Pienillä muodollisuuksilla kikkailua vaan ja näitähän on puitu jo ties kuinka monta kertaa.
- voi:)
mulle, kun kirjoitti:
"lyhkärissä" kerrottiin, että 2100€ vois tienata kuussa ja jo muutaman kuukauden työn jälkeen..!!
Mutta onko tuo nyt niin hirveä summä. Heheh. Ei ole.
Sitten voisi olla liikaa köyhälle luvattu jos luvattas 21 000 euroa.
Suhteuta vähän. Jos aat 2100 euroa liikevaihtoa. Siitä on 360 euroa arvonlisäveroa joka ei ole sinun vaan valtion rahaa.Sinun osuutesi on 1740 euroa, joka liikevaihtosi. Normaalisti yrtyksen toiminnassa puolet, eli 870 euroa on sinun palkkasi.
Minusta tämä on hövyttömän vahän vaikka sinulle taattaisi tuo summa. Siis kysyn, mitä liian suuria lupauksia sinulle annetaan. Noin pienen rahamäärän lupaaminen ei ole kyllä sitä. Ja kaiken lisäksi minulle ei kyllä edes luvattu, vaan sanmottiin että tässä on esimerkki mihin sinulla on maksimissaaan mahdollisuus.
Totesin vain että en minä noin pienen rahan takia kehtaa alkaa edes tekemään mitään.
Mitä köyhäparkoja täällä foorumilla liikkuu kun 2100 euroa mailmanlopun summa. Onhan se tietenki työmarkknatukeen verrattuna jättisumma. Eikö se työmarkknatuki ole jotakin 550 euroa neljältä viikolta?
Köyhillä on köyhien puheet. - lukkouluun
joku sinulle kirjoitti:
kuukausittaisen liikevaihdon jo puheissaan?
Kyllä teitä sitten kusetetaan :Dosaat lukea ja ymmärrät lukemasi.
En imettele jos riehut täällä vastustajien leirissä kun sinulla on vaikeuksia ymmätää mitä luet. - nettijulli
lukkouluun kirjoitti:
osaat lukea ja ymmärrät lukemasi.
En imettele jos riehut täällä vastustajien leirissä kun sinulla on vaikeuksia ymmätää mitä luet.Kuppinaattori iskee!
Opettelisit kirjoittamaan, niin voisit tulla toisille kertomaan lukemisen taidoista =)
Kuppis ei pääse saappaistaan!
"lukkouluun" "imettele" "ymmätää"
- asiat esille!!!!
Kaikki verkostomakkinointi työ itsenäisenä yrittäjänä vaatii tekijältään vision ja syyn miksi tekisi töitä itselleen, ts selkeän ja tarkan tavoitteen/unelman miksi on ylipäätänsä mukana.Ilman näitä tekijöitä verkostomarkkinointi ei voi toimia ihmiselle joka on sen aloittanut. Vain 5%:lla ihmisistä on ylipäätänsä joku unelma .Sellainen jonka eteen on valmis satsaamaan oikeasti omaa aikaa ja vaivaa. Jonnalla tätä unelmaa eikä mitään visiota ollut. Hän kuuluu tähän suureen ryhmään palkansaajat .Verkostomarkkinointi on ihmisille joilta itseltään löytyy riittävästi muutoshalua ja avoimuutta katsoa muita tapoja ansaita rahaa
- tarkastelua
Yhteiskunnissa joissa on paljon pienyrittäjyyttä, on tehokkuus ja tuottavuus heikompi kuin niissä yhteiskunnissa, joissa suurempi osa ihmisistä on palkkatöissä.
Vastoin uskomuksia USA ei ole mikään yrittäjyyden ihmemaa, siellä on OECD-maiden suurimpia määriä ihmisisistä palkkatöissä. Lisäksi suuri yrittäjyysmäärä kertoo siis vaan huonosta työmarkkinoiden toimivuudesta ja alhaisesta tuottavuudesta.
Lukekaa vaikka VATT julkaisu n:o 343
Tuo alkuperäinen "asiat esille!!!" - nimimerkin kirjoitus on tuollaista ylimielistä palkkatyöntekijöiden alentamista. Ne, jotka opiskelevat opiskelunsa kunnolla, tekevät työnsä kunnolla, opettelvat ammattinsa kunnolla tai sitten perustavat oikeat palvelu- ja tuotantoyritykset kysyntää tyydyttämään, heidän ei tarvitse ottaa verkostohuijaamista "visiokseen" tai "haaveekseen"
-Rolling Up The Dollar- - mistäs tää
5% oikeen tulee? kuka on tutkinut vai heititkö päästäsi? voisin kyllä väittää että useammilla ihmisillä on unelmia, mutt ne ei teidän harmiksi liity verkostomarkkinointiin. Tietty hurjalla yrittämisellä ja suu vaahdossa kellonympäri puhuen saa muutamassa vuodessa jonkinmoisen kasan ihmisiä mukaan, mutta se ei ole mitenkään mahdollista kaikille. (ei varmaankaan tarvitse selittää enempää rajattomasta kasvusta, puhumattakaan paskasta säkästä) sitäpaitsi mikä saa ylikalliiden tuotteiden kauppaamisen tehottoman verkoston kautta tuntumaan hyvältä bisnekseltä (muiden kuin verkoston yläpään mielestä)
- tulevat tässä!
Eihän siihen verkostomarkkinointiin MITÄÄN tarvita kun kuvasta näkee selvästi että verkostomarkkinoinnissa päähän syötetään se visio (eli joku aivan mahtava ja aina niin älyn uusi konsepti ja markkinointitapa jne, ei uutta, sama huijaus aina) sekä unelma (eli taloudellinen riippumattomuus, kuvat hienoista autoista ja aurinkorannoista jne, ei toteudu kuin parille perustajalle koskaan).
Lisäksi pitää tosiaan olla muutoshalua (eli tyytymättömyyttä huonoon työhön johon on kouluttamattomuuttaan päätynyt) ja avoimuutta (eli tyhmyyttä olla ymmärtämättä sitä että homma ei voi toimia kun kaikki vain ostaa itselleen saippuaa) että voi satsata (eli käyttää kaikki rahansa ja aikansa ja ystävyyssuhteensa) toimintaan.
Varmaan on kyllä se tosi että vain 5% ihmisistä on tarpeeksi tolloja lähtemään tuollaiseen aivopesuun ja omantunnon ohitukseen.
Jonna ei tähän kyennyt. Hän kuuluu tähän suureen ryhmään järjissään olevat ihmiset. - on :)
halu tehdä jotakin. Rohkeus olla erilainen kuin valtaosa ihmisistä.
Kun katsoo ihmisiä tuolla kadulla. Suurimmalla osalla on samanlaiset vaatteet. Suurimmalla osalla sama tapa räkiä kadulle. Suurimmalla osalla on sama joka toinen sana kirosana. Suurimmalla osalla sama tapa ryypätä itsensä katuojaan.
Ihmisillä on turavallista olla samanlainen kuin muut samanlaiset ihmiset vaikka se veisi turvallisesti hautaan. Mutta on elänyt turvallisesti sen minkä ehti elää. Ei ole erottunut laumasta. Lampaathan seraavat johtajaansa vaikka valtamereen hukkumaan.
Sitten tulee lähelle "häirikkö" joka alkaa puhunmaan ihan outoja. Voisit vaikka tehdä erilailla kuin tuo "lauma". Voi kauhistus kun siitä pitää päästä heti eroon. Et oo mun kamu koska et ole kuin tämä "lauma"ni on. Juu.
Että silleen. Juu. - ylihintaisia
mistäs tää kirjoitti:
5% oikeen tulee? kuka on tutkinut vai heititkö päästäsi? voisin kyllä väittää että useammilla ihmisillä on unelmia, mutt ne ei teidän harmiksi liity verkostomarkkinointiin. Tietty hurjalla yrittämisellä ja suu vaahdossa kellonympäri puhuen saa muutamassa vuodessa jonkinmoisen kasan ihmisiä mukaan, mutta se ei ole mitenkään mahdollista kaikille. (ei varmaankaan tarvitse selittää enempää rajattomasta kasvusta, puhumattakaan paskasta säkästä) sitäpaitsi mikä saa ylikalliiden tuotteiden kauppaamisen tehottoman verkoston kautta tuntumaan hyvältä bisnekseltä (muiden kuin verkoston yläpään mielestä)
Mersuja myydään? Mikä on ylihintaisen määritelmä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse964754Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1133912Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2073800Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1012205Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575771964Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.801336- 1321248
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1621226- 531095
En ymmärrä ateisteja!
Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???4771022