2 synnnytys ja pelko

äippäli-82

onkos kellään kokemuksia kun itseäni pelottaa sekä nor.synnytys ja sectio..ekan lapsen kanssa kamala synnytys ja lopuksi sectio.nyt olin jo varma että haluan section suoraan mutta sitten luettuani siitäkin enemmän rupesi sekin pelottamaan..tai siinä se kuolleisuus riski!vaikka todella pienihän se on mutta mahdollinen..onkohan kukaan suomessa koskaan kuollut sectioon??rv on nyt pian 19 ja en osaa edes nauttia kun pelottaa mitenkä tämän vauvelin nyt sitten synnytän =( kohtalotoverit ja kokemukset tervetulleita tänne päin =)

2

418

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2 lasta sectiolla saanut

kuunnella mitä se lääkäri sanoo, se kyllä sanoo sen parhaan vaohtoehdon millä sun kannattaa synnyttää, onko ollut jo puhetta lääkärin kanssa?
      Minä ainakin uskoisin asioista tietävää lääkäriä. Olen se jo kaksi kertaa omalla kohdallani huomannut että itse ei pidä mennä päättämään synnytystapaa...minulla ekassa raskaudessa lääkäri sanoi että on niin iso lapsi että kannattaisi leikata ja vaikka olisin halunnut synnyttää ajattelin että lääkäri kai paremmin tietää mikä on paras vaihtoehto ja lapsi leikattiin, siis lopullinen päätös oli minulla. No lapsi painoikin sitten yli 5 kiloa ja lääkäri sanoi jälkeenpäin että ei olisi mahtunut, pää olisi kuulemma mahtunut mutta hartioista olisi jäänyt kiinni! ei varmaan olisi ollut häävi synnytys ja lapsikin olisi varmaan vammautunut pahasti.
      Toisessa raskaudessa loppuvaiheessa leikkausarven kohtaan alkoi sattumaan kun supisteli ja lääkäri oli sitä mieltä että leikkaus voisi olla parempi vaihtoehto, vaikka silläkin kertaa olisin halunnut synnyttää...mutta kuuntelin taas lääkäriä ja selvisikin leikkauksessa että kohtunu olisi revennyt synnytyksessä leikkausarven kohdalta, että taas oli ollut lääkäri oikeassa.
      Kysy lääkäriltä miten kantsii tehä!

• kuolemaa

kannata miettiä.Suurempi vaara on liikkua liikenteessä,kuin synnyttää.Oli tapa sitten mikä hyvänsä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      43
      2130
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      171
      1893
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      116
      1310
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1150
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      96
      942
    6. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      899
    7. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      849
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      43
      836
    9. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      31
      772
    10. Minkälaisen viestin toivoisit saavasi?

Miehelle.... Helpota vähän.
      Ikävä
      54
      691
    Aihe