Töihin opiskelujen ohessa?

Takuupotti

Opintotukea ei liiemmin opintojen tueksi heru, joten täytyisi jotain työtä etsiä. Ehdotuksia?

5

845

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksi vaihtoehto

Riippuu tietysti hyvin pitkälti siitä, missä päin satut asustelemaan. Jos asut pääkaupunkiseudulla, sopivaa osa-aikatyötä luulisi löytyvän ja mitä pienempi kaupunki on kyseessä, sitä heikommin varmasti töitä on tarjolla. Mikäli mikä tahansa työ kelpaa, niin puhelinmyyjäksi pääsee vaikka heti ja työajat saa soviteltua juuri sellaisiksi kuin itse haluaa ja kaiken lisäksi valinnan varaa löytyy; ei mikään unelmatyö, mutta itse olen pitänyt puhelinmyyntiä viimeisenä hätävarana, josta kuitenkin tienaa sen 400-1000 euroa riippuen siitä, kuinka paljon on mahdollista tehdä.

• Takuupotti

Kiitän vastauksesta.

Ihan yliopistokaupungissa asustelen, että luulisi osa-aikatyötä olevan, mutta tarjonta jokseenkin niukkaa.

Mietiskelin tuossa lehdenjakajaksi ryhtymistä. Vaikka vain parina iltana viikossa. Paljonkohan tästä liksaa kertyisi? Opintotuesta jää vuokran ja verojen jälkeen niin vähän että juuri ja juuri puhelinlaskun maksan. Että jo 200€/kk lisätienesti kohentaisi jo kummasti tilannetta.

• firmasta
        Takuupotti kirjoitti:

Kiitän vastauksesta.

Ihan yliopistokaupungissa asustelen, että luulisi osa-aikatyötä olevan, mutta tarjonta jokseenkin niukkaa.

Mietiskelin tuossa lehdenjakajaksi ryhtymistä. Vaikka vain parina iltana viikossa. Paljonkohan tästä liksaa kertyisi? Opintotuesta jää vuokran ja verojen jälkeen niin vähän että juuri ja juuri puhelinlaskun maksan. Että jo 200€/kk lisätienesti kohentaisi jo kummasti tilannetta.

200 euroa kuussa on varmaan se maksimi minkä mainosten jakamisesta voi saada. Kesätyöpalstalla on niistä välillä juttua, ei välttämättä kannata noinkaan hyvin jos ei jaa sitä kahta iltaa viikossa joka viikko, ja riippuu paljon myös jaettavien mainosten määrästä.

Varhaisjakelu voisi olla taloudellisesti kannattavampaa, postilla varsinkin pk-seudulla tuntuu olevan työntekijöistä pulaa.

Sitten kaikki keikkatyöt henkilöstövuokrausfirmojen kautta tulee mieleen.

• eräs vain
        firmasta kirjoitti:

200 euroa kuussa on varmaan se maksimi minkä mainosten jakamisesta voi saada. Kesätyöpalstalla on niistä välillä juttua, ei välttämättä kannata noinkaan hyvin jos ei jaa sitä kahta iltaa viikossa joka viikko, ja riippuu paljon myös jaettavien mainosten määrästä.

Varhaisjakelu voisi olla taloudellisesti kannattavampaa, postilla varsinkin pk-seudulla tuntuu olevan työntekijöistä pulaa.

Sitten kaikki keikkatyöt henkilöstövuokrausfirmojen kautta tulee mieleen.

Kannattaa ottaa huomioon, että jos jakaa mainoksia, aikaa menee tuntitolkulla myös mainosten lajitteluun (siis laitat mainokset kotonasi omalla ajalla siisteiksi nipuiksi) ja tähän tulee tietysti päälle vielä itse jakamiseen kuluva aika. Tuntipalkka ei jää kaksiseksi.

Itse jaoin mainoksia joskus 90-luvulla. Oli huono palkka, vittumaisia ihmisiä jakopiirissä asumassa jne. En siis suosittele, jos jotain muuta on tarjolla.

• Kokemusta on
        eräs vain kirjoitti:

Kannattaa ottaa huomioon, että jos jakaa mainoksia, aikaa menee tuntitolkulla myös mainosten lajitteluun (siis laitat mainokset kotonasi omalla ajalla siisteiksi nipuiksi) ja tähän tulee tietysti päälle vielä itse jakamiseen kuluva aika. Tuntipalkka ei jää kaksiseksi.

Itse jaoin mainoksia joskus 90-luvulla. Oli huono palkka, vittumaisia ihmisiä jakopiirissä asumassa jne. En siis suosittele, jos jotain muuta on tarjolla.

Ei todellakaan kannata alkaa mainoksia jakamaan. Tuntipalkka jää 2-3 euron tienoille riippuen sormiesi vikkelyydestä lajitella isoja kasoja lehtiä ja sitten raahata niitä pitkin kyliä. Ei mitään herkkua todellakaan. Tein sitä joskus 16-vuotiaana ja vasta nyt perheeni kanssa pystymme nauramaan koko jutulle, niin kamalaa se oli.

Mene sitten vaikka Postille mieluummin töihin. Siellä palkka on ihmisarvoinen.

Älä aloita mainosten jakamista. Kiltti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4108
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2921
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2320
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      766
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe