http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=5247
Siinä Corvette-kerholaiset juttelevat vahvalla kokemuksella ja tietotaidollaan. Tuohon kerhoon ei millään nissaneilla ja minimoottoreilla olekaan asiaa. Siellä todetaan samoja asioita joita itsekin olen todennut, eli vaikka kuinka tunget autoosi turboja,18-venttiiliä per sylinteri ja 60:ntä DOHC:ia niin kakkoseksi jäät jos vastassa on Detroitilainen voima-V8. Se on voima joka puhuu,Amerikan voima! Sinne jäivät BMW v10:t, Porschen turbo koneet,Lamborghinit.. Kun Corvette näytti (taas kerran) miksi se on maailman legendaarisin ja ylivoimaisin urheiluauto!
911Turbo= luumu
54
4496
Vastaukset
- tapastikos
MOT,taas kerran. Kaikki varteenotettavat testit ovat osoittaneet että esim. uusi kaikkien aikojen tehokkain Porsche 911 Turbo on aikalailla pujottelukeppi jos samalle radalle päästetään vakio Corvette.
- Pecos Bill
Ole nyt ihan mitä mieltä asioista vaan, mutta tuota itsesi kanssa vuoropuhelua en oikein meinaa aina tajuta...
Kuten monasti on jo todettu, saksalaiset osaavat tehdä autosta nopeamman, vaikkei moottoritehoa kasvatettaisikaan. Tästä käy esimerkiksi se, että 911 Turbo ei ole tällä hetkellä likimainkaan nopein tuotanto 911.
Voisit jossain vaiheessa, kun muilta kiireiltäsi ehdit, perehtyä sinulle usein linkitettyihin Nordschleifen kierrosaikoihin. Mistähän johtuu, että siellä juhlii ihan joku muu merkki kuin Chevrolet, vaikka kuskina oli itse ammattikuski Magnussen ja autona superhyperkevennetty Corvette? Eli kysessä ei siis ollut mikään perusmummo perusmummojen peruskauppakassillaan. - pujottelukeppi kuten
- että Tapastikos
Pecos Bill kirjoitti:
Ole nyt ihan mitä mieltä asioista vaan, mutta tuota itsesi kanssa vuoropuhelua en oikein meinaa aina tajuta...
Kuten monasti on jo todettu, saksalaiset osaavat tehdä autosta nopeamman, vaikkei moottoritehoa kasvatettaisikaan. Tästä käy esimerkiksi se, että 911 Turbo ei ole tällä hetkellä likimainkaan nopein tuotanto 911.
Voisit jossain vaiheessa, kun muilta kiireiltäsi ehdit, perehtyä sinulle usein linkitettyihin Nordschleifen kierrosaikoihin. Mistähän johtuu, että siellä juhlii ihan joku muu merkki kuin Chevrolet, vaikka kuskina oli itse ammattikuski Magnussen ja autona superhyperkevennetty Corvette? Eli kysessä ei siis ollut mikään perusmummo perusmummojen peruskauppakassillaan.ohittaa tämän:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=1500000000000044&posting=22000000021960916
viesti tolla "varteenotettavat"-sanavalinnalla. Eli kun on olemassa testi (tosiasiassa monta testiä), joissa Corvette ei pärjää (miksi pärjäisikään?), niin se ei ole enää "varteenotettava"....
MOT! LOL! V8! GWB! - Pecos Bill
että Tapastikos kirjoitti:
ohittaa tämän:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=1500000000000044&posting=22000000021960916
viesti tolla "varteenotettavat"-sanavalinnalla. Eli kun on olemassa testi (tosiasiassa monta testiä), joissa Corvette ei pärjää (miksi pärjäisikään?), niin se ei ole enää "varteenotettava"....
MOT! LOL! V8! GWB!Näinhän se on. Aika ovela veto, kieltämättä.
- L.O.L.
Et löydä netistä kuin VAIN yhden, jossa yksi kierrosaika on uusimmalla teho-Corvetella parempi kuin Porschella. KAIKISSA muissa testeissä ja vertailuissa on Porsche nopeampi ja parempi! MOT, ja sen tietää kaikki asioista vähänkään perillä olevat! :D
Ei ihme, että sua kateellista riepoo... - .....
Minulla on menossa 3s COrvette.Vuonna 78 ostin 75 mallisen toinen oli 86 nyt on C5.Tallistani löytyy myös Porsche.Ystäväni autoliikkeen omistaja on omistanut useita Porscheja Lancioita yms ,ajaa nykyisin Ferrarilla.Meidän ei tarvitse kinastella mikä on nopein meille riittää että omistaa kyseiset autot.
- kanssaharrastaja
..... kirjoitti:
Minulla on menossa 3s COrvette.Vuonna 78 ostin 75 mallisen toinen oli 86 nyt on C5.Tallistani löytyy myös Porsche.Ystäväni autoliikkeen omistaja on omistanut useita Porscheja Lancioita yms ,ajaa nykyisin Ferrarilla.Meidän ei tarvitse kinastella mikä on nopein meille riittää että omistaa kyseiset autot.
minulla on täysin sama kanta harrastukseen, tallista löytyvä Porsche riittää oikeassa elämässä minulle. Eipä sillä tarvitse edes liikennevaloissa kisoja ottaa kun tietää olevansa nopeampi.
Sen sijaan täällä virtuaalimaailmassa on kiva kiusata tätä yhtä sankaria, jolle auton, saati Porsche, Corvetten tai Ferrarin, omistaminenkin on yhtä virtuaalista... - Pecos Bill
..... kirjoitti:
Minulla on menossa 3s COrvette.Vuonna 78 ostin 75 mallisen toinen oli 86 nyt on C5.Tallistani löytyy myös Porsche.Ystäväni autoliikkeen omistaja on omistanut useita Porscheja Lancioita yms ,ajaa nykyisin Ferrarilla.Meidän ei tarvitse kinastella mikä on nopein meille riittää että omistaa kyseiset autot.
Kiteytit hyvin tämän homman juonen.
Olisipa tavallasi ajattelevia ihmisiä enemmänkin. Mutta heidän puutteessa täytyy tyytyä huvitamaan itseään keskustelemalla hieman erilaisen katsantokannan omaavien henkilön/henkilöiden(?) kanssa...
- Jepulis
Vai että silleen. Kun katseli noita lukuja, niin kun porsche oli PUOLI SEKUNTIA nopeampi 0-50 kilsaa tunnissa, niin 0-120 kilometriin corvette oli peräti SEKUNNIN KYMMENESOSAN nopeampi. nollasta kahteensataankin corvette oli vaan 0.4 sekkaa nopeampi. Hyvin sunjektiivisia nuo jénkkirautojen ajajat noissa vertailuissa. Ja jos tarkastelee sitkeysmittauksia, niin 60-120 km/h porsche 3,4 ja corsa 4,0 ja 80-120 km/h porsche 3,7 ja corsa 6,1. Siis liki puolet laiskempi. Että hohhoijaa.
Niin ja saksalaisethan tekee kokonaisvaltaisesti erinomaisia autoja, missä on kunnossa ajettavuus ja varsinkin porschella melut ja muut on tarkkaan tutkittu. Puhumattakaan porschesta radalla (ei tarkoita lentokentän kiihdytyssuoraa).
Ajakaa vaan niillä corveteilla, ei kosketa onneksi minua.- Sinäpä sen sanoit.
Polkupyörä kiihtyy kovempaa 0-2 km/h kuin yksikään urheiluauto,silti harva ottaisi polkupyörän kun tahtoo ajaa kovaa noista kahdesta vaihtoehdosta. Corvettehan suorastaan syö Porsche 911 Turbon kaikissa vauhdeissa kun ajetaan vähäänkään kovempaa, tätä voi pitää saavutuksena koska välitykset eivät silti ole Vetessä lyhyet,tästä osoituksena selvästi kovempi huippunopeuskin johon auto kykenee! Tässä vähän mitä tapahtuu kun vakio Corvette päästetään kaikkien aikojen tehokkaimman 911:n kanssa radalle:
http://www.automotorsport.se/biltester/2006/0615/061501 .pdf
"Porschen känns feminin jämfört med Corvetten"
Porschella ajettu paras kierrosaika: 1.30,1
Corvettella ajettu paras kierrosaika: 1.27,5 - todisteita, joko nyt
Sinäpä sen sanoit. kirjoitti:
Polkupyörä kiihtyy kovempaa 0-2 km/h kuin yksikään urheiluauto,silti harva ottaisi polkupyörän kun tahtoo ajaa kovaa noista kahdesta vaihtoehdosta. Corvettehan suorastaan syö Porsche 911 Turbon kaikissa vauhdeissa kun ajetaan vähäänkään kovempaa, tätä voi pitää saavutuksena koska välitykset eivät silti ole Vetessä lyhyet,tästä osoituksena selvästi kovempi huippunopeuskin johon auto kykenee! Tässä vähän mitä tapahtuu kun vakio Corvette päästetään kaikkien aikojen tehokkaimman 911:n kanssa radalle:
http://www.automotorsport.se/biltester/2006/0615/061501 .pdf
"Porschen känns feminin jämfört med Corvetten"
Porschella ajettu paras kierrosaika: 1.30,1
Corvettella ajettu paras kierrosaika: 1.27,5vähitellen vastaat myös tähän?
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=1500000000000044&posting=22000000020909428 - Pecos Bill
Sinäpä sen sanoit. kirjoitti:
Polkupyörä kiihtyy kovempaa 0-2 km/h kuin yksikään urheiluauto,silti harva ottaisi polkupyörän kun tahtoo ajaa kovaa noista kahdesta vaihtoehdosta. Corvettehan suorastaan syö Porsche 911 Turbon kaikissa vauhdeissa kun ajetaan vähäänkään kovempaa, tätä voi pitää saavutuksena koska välitykset eivät silti ole Vetessä lyhyet,tästä osoituksena selvästi kovempi huippunopeuskin johon auto kykenee! Tässä vähän mitä tapahtuu kun vakio Corvette päästetään kaikkien aikojen tehokkaimman 911:n kanssa radalle:
http://www.automotorsport.se/biltester/2006/0615/061501 .pdf
"Porschen känns feminin jämfört med Corvetten"
Porschella ajettu paras kierrosaika: 1.30,1
Corvettella ajettu paras kierrosaika: 1.27,5Taas tätä asiantuntemusta...
Väitätkö siis että mitä pidempi välitys, sen kovempi huippunopeus? Ei se nyt ihan niin taida mennä...
Otahan pikkuhiljaa kantaa esim. noihin ringin kierrosaikoihin, joita sulle on linkitetty oikein olan takaa. Tuskin on jäänyt huomaamatta..?
Ja tajua nyt pikkuhiljaa, että 911-mallistosta löytyy kyllä nopeampiakin laitteita kuin tuo Turbo.
- noinkaan
Häpeäisin Corvetteani Bugatti EB 100 16/4 Veyronin vieressä ja niin häpeäisi Corvettekin jos sellainen minulla olisi... kun ei ole Corveteilla paljon sanomista Veyronin luvuista...aina kun on joku joka on toista parempi... tuskin onnistuu vetteltä 0-300km/h 13:ssa sekunnissa....vai?
- millä tavalla
100000 euron Corvette tai edes 219000 euron Porsche 911 turbo liittyvät 1.5 miljoonan euron Bugatti Veyroniin?
Ei minua hävettäisi pätkääkään, itsetuntoni ei ole kiinni tuollaisesta asiasta. - häpeämätöntä
Corveten tehomallinkin käytännön ohituskiihtyvyydet ovat rapalöysiä. Käsittämättömän laiska.
Ohituskiihtyvyydet antavat suuntia käytännön suorituskyvylle - ei mitkään paikaltaan täyskiihdytykset, joilla ei ole mitään merkitystä. - mutta
häpeämätöntä kirjoitti:
Corveten tehomallinkin käytännön ohituskiihtyvyydet ovat rapalöysiä. Käsittämättömän laiska.
Ohituskiihtyvyydet antavat suuntia käytännön suorituskyvylle - ei mitkään paikaltaan täyskiihdytykset, joilla ei ole mitään merkitystä.missä pointti? Okei Corvetten paras kierros oli 1.25,5 ja 911 turbon 1.30,1 mutta tuskin tältä palstalta kukaan pääsee koskaan ajaan kumpaakaan autoa.
- kierrosaikoja
mutta kirjoitti:
missä pointti? Okei Corvetten paras kierros oli 1.25,5 ja 911 turbon 1.30,1 mutta tuskin tältä palstalta kukaan pääsee koskaan ajaan kumpaakaan autoa.
Corveten paras kierros oli 1.27,5 ja Porschen 1.30,1,eli ihan niin suuri ero ei silti ollut. Mutta onhan tuolla kierroksen keskinopeudella tuollainen 2,6 sekuntia aika paljon.En ymmärrä silti mitä järkeä mollata kumpaakaan autoa,yhdenkään tämän palstan kävijän Corolla ei liikahda tuota rataa edes 1:llä alkavaan aikaan eli ei paljoa pitäisi haitata arkea hä?
- tiedät millä
mutta kirjoitti:
missä pointti? Okei Corvetten paras kierros oli 1.25,5 ja 911 turbon 1.30,1 mutta tuskin tältä palstalta kukaan pääsee koskaan ajaan kumpaakaan autoa.
autoilla me ajetaan?
ps. http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=1500000000000044&posting=22000000020909428 - ylivoimainen
kierrosaikoja kirjoitti:
Corveten paras kierros oli 1.27,5 ja Porschen 1.30,1,eli ihan niin suuri ero ei silti ollut. Mutta onhan tuolla kierroksen keskinopeudella tuollainen 2,6 sekuntia aika paljon.En ymmärrä silti mitä järkeä mollata kumpaakaan autoa,yhdenkään tämän palstan kävijän Corolla ei liikahda tuota rataa edes 1:llä alkavaan aikaan eli ei paljoa pitäisi haitata arkea hä?
on Corvette:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=1500000000000044&posting=22000000020909428 - Pecos Bill
kierrosaikoja kirjoitti:
Corveten paras kierros oli 1.27,5 ja Porschen 1.30,1,eli ihan niin suuri ero ei silti ollut. Mutta onhan tuolla kierroksen keskinopeudella tuollainen 2,6 sekuntia aika paljon.En ymmärrä silti mitä järkeä mollata kumpaakaan autoa,yhdenkään tämän palstan kävijän Corolla ei liikahda tuota rataa edes 1:llä alkavaan aikaan eli ei paljoa pitäisi haitata arkea hä?
Olet ilmeisesti uusi tällä palstalla, joten sinulla ei ole käsitystä siitä, miksi täällä väitellään mitä väitellään. Eihän siinä mitään järkeä olekkaan, siinä olet oikeassa.
Mutta sinä tuskin tiedät millä autolla esim. minä ajan. - Tapastikos
Pecos Bill kirjoitti:
Olet ilmeisesti uusi tällä palstalla, joten sinulla ei ole käsitystä siitä, miksi täällä väitellään mitä väitellään. Eihän siinä mitään järkeä olekkaan, siinä olet oikeassa.
Mutta sinä tuskin tiedät millä autolla esim. minä ajan.millä autolla minä ajan. Voin sen kertoa: Olen ajatellut vaihtaa ´94 valkoisen ZR-1:seni vuoden 2002 Corvette C5 Z06:een (tehot pysyvät samana,aion pitää auton vakiona). ZR-1 lepää tosin tallissa tällä hetkellä.
Täällä keskutellaan siitä kuinka vaikea on myöntää että vajaamoottorinen Porsche ei pysy edes ahtimien avulla vakion Corvette V8:n perässä,ei pysy nykypäivänä(katso kuinka kaikkien aikojen tehokkain 911 jää lähes 3 sekuntia per kierros ratatestissä) eikä pysynyt ennen vanhaankaan (ero oli vielä suurempi,mm.Corvettessa oli jo 50 luvulla yli 300 hv,Porschen tehokkaimmassa mallissa 356:ssa oli 45 hv samaan aikaan,suorituskyvyssä musertava ero..). Tule ihmeessä mukaan,mutta muista todistaa väitteesi aina faktatiedoilla ja todisteilla,jotta ne olisivat uskottavia ja asianmukaisia! - millä autolla sinä
Tapastikos kirjoitti:
millä autolla minä ajan. Voin sen kertoa: Olen ajatellut vaihtaa ´94 valkoisen ZR-1:seni vuoden 2002 Corvette C5 Z06:een (tehot pysyvät samana,aion pitää auton vakiona). ZR-1 lepää tosin tallissa tällä hetkellä.
Täällä keskutellaan siitä kuinka vaikea on myöntää että vajaamoottorinen Porsche ei pysy edes ahtimien avulla vakion Corvette V8:n perässä,ei pysy nykypäivänä(katso kuinka kaikkien aikojen tehokkain 911 jää lähes 3 sekuntia per kierros ratatestissä) eikä pysynyt ennen vanhaankaan (ero oli vielä suurempi,mm.Corvettessa oli jo 50 luvulla yli 300 hv,Porschen tehokkaimmassa mallissa 356:ssa oli 45 hv samaan aikaan,suorituskyvyssä musertava ero..). Tule ihmeessä mukaan,mutta muista todistaa väitteesi aina faktatiedoilla ja todisteilla,jotta ne olisivat uskottavia ja asianmukaisia!tapastikos ajat, tai siis kuvittelet ajavasi. Sinulla on muka ollut ZR-1:siä, Opel Omega MV6 sekä '59 Cadillac, tosin toi Caddyn vuosimalli on vaihdellut vähän sen mukaan mitä olet muistanut ilmoittaa. Välillä se on ollut '63:nenkin. Audipalstalta pojat sanoivat että sulla on siellä ollut erimallisia Audejakin. Aika erikoista että mies, joka vihaa saksalaisia autoja, ajaa noinkin monella sakuautolla, saati Porschen nykyään omistamalla Audilla.
Milloin saamme vastauksen siihen, miksi Corvette on näin hidas:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=1500000000000044&posting=22000000020909428 - Tapastikos
millä autolla sinä kirjoitti:
tapastikos ajat, tai siis kuvittelet ajavasi. Sinulla on muka ollut ZR-1:siä, Opel Omega MV6 sekä '59 Cadillac, tosin toi Caddyn vuosimalli on vaihdellut vähän sen mukaan mitä olet muistanut ilmoittaa. Välillä se on ollut '63:nenkin. Audipalstalta pojat sanoivat että sulla on siellä ollut erimallisia Audejakin. Aika erikoista että mies, joka vihaa saksalaisia autoja, ajaa noinkin monella sakuautolla, saati Porschen nykyään omistamalla Audilla.
Milloin saamme vastauksen siihen, miksi Corvette on näin hidas:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=1500000000000044&posting=22000000020909428Mistä puhut. Totta on että olen omistanut Cadillacin (se ei kyllä ollut mikään vanha,ihan ruiskuaikakauden peli pitkittäisellä V8:lla).Opelia ei ole ollut eikä tule koskaan olemaankaan, myöskään Audilta ei löydy kiinnostavia malleja kuin lähinnä RS-sarja ja varauksin vanhempi S2,mutta nekään ei oikein käyttöautoksi sovellu tähän maahan. Ja ei,en vihaa "saku"autoja periaatteesta, olen omistanutkin useita,jopa V8-koneilla varustettuja sellaisia ja ovat omalla tavallaan monet olleet hyviä autoja ei siinä mitään. Tässä keskustelussa kyse on vain siitä,että Corvette on mielestäni,vahvoin argumentein perustellusti toki, legendaarisempi ja suorituskykyisempi urheiluauto kokonaisuutena kautta aikojen verrattuna Porscheen ja sellaisena keksustelun tulisi mielestäni pysyäkin.
Corvette ZR-1 minulla on ollu koko ajan,mutta kuten sanottua olen ajatellut c4-korimallista vaihtaa c5-korimalliin ja nimenomaan tähän 405 hv versioon sen vanhemman 385 hv:n sijaan.
Palturia ja huhupuheita ei kannata uskoa,tässä maailmassa kun ei aina puhuta totta valitettavasti, ja harva muistaa näissäkään keskusteluissa fakta-tiedon ja todistettavuuden arvon,valitettavasti. - LOL !
Tapastikos kirjoitti:
Mistä puhut. Totta on että olen omistanut Cadillacin (se ei kyllä ollut mikään vanha,ihan ruiskuaikakauden peli pitkittäisellä V8:lla).Opelia ei ole ollut eikä tule koskaan olemaankaan, myöskään Audilta ei löydy kiinnostavia malleja kuin lähinnä RS-sarja ja varauksin vanhempi S2,mutta nekään ei oikein käyttöautoksi sovellu tähän maahan. Ja ei,en vihaa "saku"autoja periaatteesta, olen omistanutkin useita,jopa V8-koneilla varustettuja sellaisia ja ovat omalla tavallaan monet olleet hyviä autoja ei siinä mitään. Tässä keskustelussa kyse on vain siitä,että Corvette on mielestäni,vahvoin argumentein perustellusti toki, legendaarisempi ja suorituskykyisempi urheiluauto kokonaisuutena kautta aikojen verrattuna Porscheen ja sellaisena keksustelun tulisi mielestäni pysyäkin.
Corvette ZR-1 minulla on ollu koko ajan,mutta kuten sanottua olen ajatellut c4-korimallista vaihtaa c5-korimalliin ja nimenomaan tähän 405 hv versioon sen vanhemman 385 hv:n sijaan.
Palturia ja huhupuheita ei kannata uskoa,tässä maailmassa kun ei aina puhuta totta valitettavasti, ja harva muistaa näissäkään keskusteluissa fakta-tiedon ja todistettavuuden arvon,valitettavasti.Joopajoo-o, kyllä sulla on muka autot vaihdellu, ainakin kerran väitit omistavasi porsse 924:nkin jota sitten "kokemuksella" haukuit...
Sun uskottavuutes on ollut jo vuosia nollilla, ihan omasta ansiostasi. Käytännön autoilu"tietämykses" on niin pahasti sekaisin, että lähes varmuudella sulla ei ole ajokorttia - ei ainakaan ajokokemusta mainittavasti.
Nytkin sekoilet ELI KEKSIT taas omistavas ZR-1:n (huippuhieno auto kieltämättä):
"Olen ajatellut vaihtaa ´94 valkoisen ZR-1:seni vuoden 2002 Corvette C5 Z06:een"
...
"olen ajatellut c4-korimallista vaihtaa c5-korimalliin ja nimenomaan tähän 405 hv versioon sen vanhemman 385 hv:n sijaan."
Lähes kaikki C4 ZR-1:t olivat tehoiltaan alle 400 hv, uudemmat ml. ultraharvinainen '94 olivat 405 hp. Sepustukses perusteella muka omistaisit 385 hv:n '94 ZR-1:n??
;)
Pääpointti kuitenkin on, ettei tuollaista provoilevaa valehtelijaa usko kukaan. Sulla vaan käy kateeksi, kun toiset omistavat oikeasti urheiluautoja. Taidat siksi olla noin katkera ja epätoivoinen. - Terveisen Finnsharkista
LOL ! kirjoitti:
Joopajoo-o, kyllä sulla on muka autot vaihdellu, ainakin kerran väitit omistavasi porsse 924:nkin jota sitten "kokemuksella" haukuit...
Sun uskottavuutes on ollut jo vuosia nollilla, ihan omasta ansiostasi. Käytännön autoilu"tietämykses" on niin pahasti sekaisin, että lähes varmuudella sulla ei ole ajokorttia - ei ainakaan ajokokemusta mainittavasti.
Nytkin sekoilet ELI KEKSIT taas omistavas ZR-1:n (huippuhieno auto kieltämättä):
"Olen ajatellut vaihtaa ´94 valkoisen ZR-1:seni vuoden 2002 Corvette C5 Z06:een"
...
"olen ajatellut c4-korimallista vaihtaa c5-korimalliin ja nimenomaan tähän 405 hv versioon sen vanhemman 385 hv:n sijaan."
Lähes kaikki C4 ZR-1:t olivat tehoiltaan alle 400 hv, uudemmat ml. ultraharvinainen '94 olivat 405 hp. Sepustukses perusteella muka omistaisit 385 hv:n '94 ZR-1:n??
;)
Pääpointti kuitenkin on, ettei tuollaista provoilevaa valehtelijaa usko kukaan. Sulla vaan käy kateeksi, kun toiset omistavat oikeasti urheiluautoja. Taidat siksi olla noin katkera ja epätoivoinen.ZR-1 versio 1 (vuodesta 1989 vuoteen 1993=385 hv), versio 2 (vuodesta 1994 vuoteen 1995=405 hv). Ei se mikään ultraharvinaisuus ole jos on tuo ZR-1 405 hv:llä, vaan pelkästään tavallinen ZR-1 joka on joko vm 1994 tai sitten tuo viimeinen vuosimalli eli vm 1995.
- sen sanoit
millä tavalla kirjoitti:
100000 euron Corvette tai edes 219000 euron Porsche 911 turbo liittyvät 1.5 miljoonan euron Bugatti Veyroniin?
Ei minua hävettäisi pätkääkään, itsetuntoni ei ole kiinni tuollaisesta asiasta.kun puhutaan corvettesta ja bugattista, niin olisi sama kuin puhuttaisiin kolmipyöräisestä ja mersusta. Sanoinpahan tämänkin siksi kun palstan aloittaja yleisti, ettei löydy euroopasta moottoria joka hakkaisi jenkki-v8:n. Oma mielipiteeni on, että Porsche on vain pidetympi merkki kuin chevrolet, sen kun näkee myyntiluvuista verrattuna saatuun voittoon, joten eiköhän se ole enemmistö joka ratkaisee auton paremmuuden, eikä tällä palstalla hilluvat väittelijät, ja se enemmistö pitää Porschesta.
- justjustus
Terveisen Finnsharkista kirjoitti:
ZR-1 versio 1 (vuodesta 1989 vuoteen 1993=385 hv), versio 2 (vuodesta 1994 vuoteen 1995=405 hv). Ei se mikään ultraharvinaisuus ole jos on tuo ZR-1 405 hv:llä, vaan pelkästään tavallinen ZR-1 joka on joko vm 1994 tai sitten tuo viimeinen vuosimalli eli vm 1995.
No niinhän tuossa edeltävässä viestissä juuri mainittiinkin!
Siis tarkoitushakuisen Tapaska-kakaran (eli sinun?) sepustus oli ristiriitainen, jälleen kerran.
ZR-1 'versio 1' valmistusmäärät kattoivat lähes kaikki ZR-1:t, 'versio 2' valmistusmäärät olivat marginaalisen pienet verrattuna pienempitehoiseen. Myyntimäärissä erot vieläkin radikaalimmat.
Kannattais opetella esiintymään sivistyneemmin, vaikkei ymmrräyskykyä kehuttavasti oliskaan! :DD - Club Corvette of Finland
Tapastikos kirjoitti:
millä autolla minä ajan. Voin sen kertoa: Olen ajatellut vaihtaa ´94 valkoisen ZR-1:seni vuoden 2002 Corvette C5 Z06:een (tehot pysyvät samana,aion pitää auton vakiona). ZR-1 lepää tosin tallissa tällä hetkellä.
Täällä keskutellaan siitä kuinka vaikea on myöntää että vajaamoottorinen Porsche ei pysy edes ahtimien avulla vakion Corvette V8:n perässä,ei pysy nykypäivänä(katso kuinka kaikkien aikojen tehokkain 911 jää lähes 3 sekuntia per kierros ratatestissä) eikä pysynyt ennen vanhaankaan (ero oli vielä suurempi,mm.Corvettessa oli jo 50 luvulla yli 300 hv,Porschen tehokkaimmassa mallissa 356:ssa oli 45 hv samaan aikaan,suorituskyvyssä musertava ero..). Tule ihmeessä mukaan,mutta muista todistaa väitteesi aina faktatiedoilla ja todisteilla,jotta ne olisivat uskottavia ja asianmukaisia!Tuollaista yksilöä ei Suomessa ole yhtäkään rekisterissä eikä tiedossa..
-noksu - Pecos Bill
Tapastikos kirjoitti:
Mistä puhut. Totta on että olen omistanut Cadillacin (se ei kyllä ollut mikään vanha,ihan ruiskuaikakauden peli pitkittäisellä V8:lla).Opelia ei ole ollut eikä tule koskaan olemaankaan, myöskään Audilta ei löydy kiinnostavia malleja kuin lähinnä RS-sarja ja varauksin vanhempi S2,mutta nekään ei oikein käyttöautoksi sovellu tähän maahan. Ja ei,en vihaa "saku"autoja periaatteesta, olen omistanutkin useita,jopa V8-koneilla varustettuja sellaisia ja ovat omalla tavallaan monet olleet hyviä autoja ei siinä mitään. Tässä keskustelussa kyse on vain siitä,että Corvette on mielestäni,vahvoin argumentein perustellusti toki, legendaarisempi ja suorituskykyisempi urheiluauto kokonaisuutena kautta aikojen verrattuna Porscheen ja sellaisena keksustelun tulisi mielestäni pysyäkin.
Corvette ZR-1 minulla on ollu koko ajan,mutta kuten sanottua olen ajatellut c4-korimallista vaihtaa c5-korimalliin ja nimenomaan tähän 405 hv versioon sen vanhemman 385 hv:n sijaan.
Palturia ja huhupuheita ei kannata uskoa,tässä maailmassa kun ei aina puhuta totta valitettavasti, ja harva muistaa näissäkään keskusteluissa fakta-tiedon ja todistettavuuden arvon,valitettavasti.Minua ei nyt oikeastaan varsinaisesti kiinnosta, millä autolla/autoilla ajelet. Sen vaan totean tässä, että uskottavuutesi ei järin korkealla tasolla tällä hetkellä ole, sillä sen verran paljon on tässä aikojen saatossa vaihdellut se, millaisia autoja olet omistanut. Toisaalta henkilö, jolla on ollut noin monta autoa, saattaa helpostikkin unohtaa, millaisia autoja ja minkä vuosimallisia onkaan tullut omistettua... Kerrankos sitä nyt yhden Cadillacin vuosimallin muistaa väärin. Joksus se on -59 ja joskus jopa "ruiskuaikakaudeltakin."
Mutta asiaan. Sanoit melko selkeästi, että keskustelun tulisi koskea sitä, kumpi on "legendaarisempi ja suorituskykyisempi urheiluauto kokonaisuutena kautta aikojen". Hyvä, tätä mieltä minäkin olen.
Jos mitataan varttimailiaikoja, niin Porsche on alakynnessä, varsinkin vanhoilla malleillaan. Kiihtyvyys 0-100 km/h samoiten, ainakin valmistajien ilmoitusten mukaan. Myöskin moottoritehoissa (puhumattakaan moottorikoosta) Porsche on ollut ajoitain alakynnessä. Tosin täytyy muistaa, että Corvetten ilmoitetut teholukemat ovat yleensä SAE- ja Porschen DIN-normin mukaisia.
Mutta mitäpä sitten. Jos keskustelussa kerran on tarkoitus keskustella siitä, kumman maine on "legendaarisempi", niin eipä ole paljon Corvettella vastata siihen moottoriurheilumenestykseen, joka Porschen on pitänyt syntyajoistaan lähtien yhtenä maailman arvostetuimpana urheiluautomerkkinä.
Ja sitä mainetta ei luoda kiihdyttämällä mahdollisimman nopeasti paikoiltaan 402 metrin päähän.
Muista, Tapastikos: Älä hairahdu itse määrittelemältäsi keskustelualueelta nyt, kun se keskustelu alkoi!
Vastaustasi odotellen. - sentään
Club Corvette of Finland kirjoitti:
Tuollaista yksilöä ei Suomessa ole yhtäkään rekisterissä eikä tiedossa..
-noksuTässä seuraan mielenkiinnolla keskustelua, mutta nyt on pakko puuttua asiaan. Olen jo vesi kielellä odottanut milloin ensimmäinen todellinen Corvette-harrastaja tulee tänne pistämään autottomat provopellet kuriin.. :D
Corvette on hieno auto, itse pidän Porscheista enemmän. - Pecos Bill
sentään kirjoitti:
Tässä seuraan mielenkiinnolla keskustelua, mutta nyt on pakko puuttua asiaan. Olen jo vesi kielellä odottanut milloin ensimmäinen todellinen Corvette-harrastaja tulee tänne pistämään autottomat provopellet kuriin.. :D
Corvette on hieno auto, itse pidän Porscheista enemmän.Corvette on huippuhieno auto, toivottavasti vaan todelliset Corvette-harrastajat ymmärtävät, miksi tämä "keskustelu" on kääntynyt tällaiseksi.
- Tapastikos
Pecos Bill kirjoitti:
Corvette on huippuhieno auto, toivottavasti vaan todelliset Corvette-harrastajat ymmärtävät, miksi tämä "keskustelu" on kääntynyt tällaiseksi.
Keskustelu on saanut ikäviä piirteitä,olet oikeassa. Esimerkkinä: Näytän autotestin jossa Corvette jättää sekuntikaupalla kaikkein aikojen tehokkainta Turbo 911:stä,ja totean tämän ääneen. Seuraa seuraavanlaisia kommentteja:
"Ei toi corvetti oikeesti ollu noin nopee,ja hei, toi on ehkä tehokkain 911 ikinä mut oikeesti 45 heppanen 356 oli sitä nopeempi, kylhän corvetti varttimailla on nopea mut entä ku tulee mutkii ainii toihan olikin ratatesti mut silti porsse ois nopeempi, hei linkitetään 2246 kertaa peräkkäin Tapastikos vastaa tähän linkki joka todellisuudessa onkin suora linkki aiemmin mainitsemaani autotestiin jossa Corvette voitti ylivoimaisesti kaikkien aikojen tehokkaimman 911:n, haukutaan ihmisiä tiesmiksi ja oletetaan että ei heillä ole autoja tai edes ajokorttia yms". Täysin ala-arvoista keskustelua ja surkuhupaisaa jollain tasolla myös. Luulen että pidän pikku tauon ja palaan asiaan myöhemmin mikäli keskusteluntaso nousee edes jotakuinkin aikuisten tasolle... - sitä ihteään
Tapastikos kirjoitti:
Keskustelu on saanut ikäviä piirteitä,olet oikeassa. Esimerkkinä: Näytän autotestin jossa Corvette jättää sekuntikaupalla kaikkein aikojen tehokkainta Turbo 911:stä,ja totean tämän ääneen. Seuraa seuraavanlaisia kommentteja:
"Ei toi corvetti oikeesti ollu noin nopee,ja hei, toi on ehkä tehokkain 911 ikinä mut oikeesti 45 heppanen 356 oli sitä nopeempi, kylhän corvetti varttimailla on nopea mut entä ku tulee mutkii ainii toihan olikin ratatesti mut silti porsse ois nopeempi, hei linkitetään 2246 kertaa peräkkäin Tapastikos vastaa tähän linkki joka todellisuudessa onkin suora linkki aiemmin mainitsemaani autotestiin jossa Corvette voitti ylivoimaisesti kaikkien aikojen tehokkaimman 911:n, haukutaan ihmisiä tiesmiksi ja oletetaan että ei heillä ole autoja tai edes ajokorttia yms". Täysin ala-arvoista keskustelua ja surkuhupaisaa jollain tasolla myös. Luulen että pidän pikku tauon ja palaan asiaan myöhemmin mikäli keskusteluntaso nousee edes jotakuinkin aikuisten tasolle...Just tyypillistä sua!
Tuon tasoista tekstiä räikeän yksipuolisine vääristelyineen, tahallisine ylilyönteineen, valehteluineen ja väärinymmärtämisineen ei kaipaa kukaan, joten adios. Olet synnynnäinen häviäjä. - linkkiä tässä?
Tapastikos kirjoitti:
Keskustelu on saanut ikäviä piirteitä,olet oikeassa. Esimerkkinä: Näytän autotestin jossa Corvette jättää sekuntikaupalla kaikkein aikojen tehokkainta Turbo 911:stä,ja totean tämän ääneen. Seuraa seuraavanlaisia kommentteja:
"Ei toi corvetti oikeesti ollu noin nopee,ja hei, toi on ehkä tehokkain 911 ikinä mut oikeesti 45 heppanen 356 oli sitä nopeempi, kylhän corvetti varttimailla on nopea mut entä ku tulee mutkii ainii toihan olikin ratatesti mut silti porsse ois nopeempi, hei linkitetään 2246 kertaa peräkkäin Tapastikos vastaa tähän linkki joka todellisuudessa onkin suora linkki aiemmin mainitsemaani autotestiin jossa Corvette voitti ylivoimaisesti kaikkien aikojen tehokkaimman 911:n, haukutaan ihmisiä tiesmiksi ja oletetaan että ei heillä ole autoja tai edes ajokorttia yms". Täysin ala-arvoista keskustelua ja surkuhupaisaa jollain tasolla myös. Luulen että pidän pikku tauon ja palaan asiaan myöhemmin mikäli keskusteluntaso nousee edes jotakuinkin aikuisten tasolle...Omasta mielestäni Corvette ei tässä laita ns. kovempia kierrosaikoja tiskiin, mitä mieltä muut olette? http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=1500000000000044&posting=22000000020909428
Ja sitten taas vastaillaan Tapastikoksen väitteisiin:
"Keskustelu on saanut ikäviä piirteitä,olet oikeassa."
----> kyllä koska Corvettepiireistäkin on tultu nauramaan sinulle. :)
"Ei toi corvetti oikeesti ollu noin nopee,"
---->kukaan muu ei ole väittänyt näin, paitsi sinä.
"ja hei, toi on ehkä tehokkain 911 ikinä"
----->joo-o, mutta ei nopein 911 ikinä
"mut oikeesti 45 heppanen 356 oli sitä nopeempi",
---->näin ei ole väittänyt kukaan muu kuin sinä. Sen sijaan suosittelen katsoman tämän:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=1500000000000044&posting=22000000020909428
"kylhän corvetti varttimailla on nopea"
---täältähän löytyi yksi totuudenkin siemen!
"mut entä ku tulee mutkii ainii toihan olikin ratatesti mut silti porsse ois nopeempi, hei linkitetään 2246 kertaa peräkkäin Tapastikos vastaa tähän linkki joka todellisuudessa onkin suora linkki aiemmin mainitsemaani autotestiin"
---> todellakin mainitsemaasi, vaan ei tohon ruotsalaisten testiin, vaan siihen missä Magnussenin ajama hyperkevennetty Corvette ottaa pahasti turpaansa jopa vapaastihengittäviltä vakio-Porscheilta. Et ole kommentoinut tätä testitulosta sanallakaan vaikka olemme monesti pyytäneet. Sen sijaan itse toitotat paljon pahemmin tuota ruotsalaisten varttimailiin perustuvaa testiäsi. Kannattaa katsoa se linkki eikä itkeä kuin joku pikkutyttö!
"jossa Corvette voitti ylivoimaisesti kaikkien aikojen tehokkaimman 911:n,"
---->ei voittanut, kannattaa katsoa se linkki.
"haukutaan ihmisiä tiesmiksi ja oletetaan että ei heillä ole autoja tai edes ajokorttia yms"."
----> aika syystä, sinun kohdallasi. Autojesi mallit ja merkit kun tuntuvat vaihtuvat viikosta toiseen ja palstalta toiselle.
"Täysin ala-arvoista keskustelua"
----> niin onkin, kiitos sinulle tästä! :)
"ja surkuhupaisaa jollain tasolla myös."
------>monellakin tasolla
"Luulen että pidän pikku tauon ja palaan asiaan myöhemmin mikäli keskusteluntaso nousee edes jotakuinkin aikuisten tasolle... "
-----> ai nyt kun Corvettepuoleltakin on tultu ilmoittamaan ettei sulla ole valkoista ZR-1:stä? Tai kun on löytynyt jälleen kerran faktoja johon et pysty vastaamaan?
Aika säälittävä pikkupoika olet. :D - Pecos Bill
Tapastikos kirjoitti:
Keskustelu on saanut ikäviä piirteitä,olet oikeassa. Esimerkkinä: Näytän autotestin jossa Corvette jättää sekuntikaupalla kaikkein aikojen tehokkainta Turbo 911:stä,ja totean tämän ääneen. Seuraa seuraavanlaisia kommentteja:
"Ei toi corvetti oikeesti ollu noin nopee,ja hei, toi on ehkä tehokkain 911 ikinä mut oikeesti 45 heppanen 356 oli sitä nopeempi, kylhän corvetti varttimailla on nopea mut entä ku tulee mutkii ainii toihan olikin ratatesti mut silti porsse ois nopeempi, hei linkitetään 2246 kertaa peräkkäin Tapastikos vastaa tähän linkki joka todellisuudessa onkin suora linkki aiemmin mainitsemaani autotestiin jossa Corvette voitti ylivoimaisesti kaikkien aikojen tehokkaimman 911:n, haukutaan ihmisiä tiesmiksi ja oletetaan että ei heillä ole autoja tai edes ajokorttia yms". Täysin ala-arvoista keskustelua ja surkuhupaisaa jollain tasolla myös. Luulen että pidän pikku tauon ja palaan asiaan myöhemmin mikäli keskusteluntaso nousee edes jotakuinkin aikuisten tasolle...Ja aiot tehdä sen taas? Luikit karkuun täältä heti, kun et keksi mitään, millä vastata "Porschepuolen" väitteisiin. Eikö sinussa ole miestä myöntämään olevasi väärässä ainakin joissain asioissa, vai mikä on?
Minä olisin ollut nyt valmis aloittamaan keskustelun peräänkuuluttamastasi aiheesta, ja olisin ollut valmis pitäytymään tiukasti valitussa aiheessa, mutta ei se nyt onnistu kaiketi, jos kerran häippäset täältä nuolemaan haavojasi taas ties minne.
Tuosta linkitetystä ringin kierrosajoista: Mielestäni kyseinen rata on paras mittari, minkä itse tiedän, kuvastamaan auton todellista nopeutta vaihtelevantyyppisellä tiestöllä. Nordschleifellahan on tiukkaa syheröä, mutta myös tooodella pitkä suora ja sen lisäksi lyhyempiäkin mutta huippunopeutta koettelevia suoria. Lisäksi tietysti on huippunopeita ja keskinopeita kaarteita, ja mitä nyt siihen reiluun pariinkymmeneen kilsaan mahtuu. Joten siis tällä radalla ei voi vedota siihen, että se suosisi esim. Eurooppalaisia autoja, koska myös sitä huippunopeutta ja kiihtyvyyttä tarvitaan. Mutta tarvitaan myös ajettavuutta mutkaisemmilla osuuksilla.
Näiden seikkojen sijaan varttimailiajoilla ei ole suurta merkitystä tuolla ratojen kuninkaalla ajettaessa. - alppu
millä autolla sinä kirjoitti:
tapastikos ajat, tai siis kuvittelet ajavasi. Sinulla on muka ollut ZR-1:siä, Opel Omega MV6 sekä '59 Cadillac, tosin toi Caddyn vuosimalli on vaihdellut vähän sen mukaan mitä olet muistanut ilmoittaa. Välillä se on ollut '63:nenkin. Audipalstalta pojat sanoivat että sulla on siellä ollut erimallisia Audejakin. Aika erikoista että mies, joka vihaa saksalaisia autoja, ajaa noinkin monella sakuautolla, saati Porschen nykyään omistamalla Audilla.
Milloin saamme vastauksen siihen, miksi Corvette on näin hidas:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=1500000000000044&posting=22000000020909428tulee tässä: Näillä sivuilla seikkailee kaksi alppua, joista toinen käyttää myös Tapastikos nimimerkkiä. Allekirjoittaneella alpulla on Opel MV6 sekä '59, ei Cadillac, vaan Impala.
Olisi varmaan kaikille helpompaa, jos käytettäisiin vain yhtä nimimerkkiä per henkilö, eikö niin?
Terveisin: se toinen alppu - että kun täällä
Tapastikos kirjoitti:
Keskustelu on saanut ikäviä piirteitä,olet oikeassa. Esimerkkinä: Näytän autotestin jossa Corvette jättää sekuntikaupalla kaikkein aikojen tehokkainta Turbo 911:stä,ja totean tämän ääneen. Seuraa seuraavanlaisia kommentteja:
"Ei toi corvetti oikeesti ollu noin nopee,ja hei, toi on ehkä tehokkain 911 ikinä mut oikeesti 45 heppanen 356 oli sitä nopeempi, kylhän corvetti varttimailla on nopea mut entä ku tulee mutkii ainii toihan olikin ratatesti mut silti porsse ois nopeempi, hei linkitetään 2246 kertaa peräkkäin Tapastikos vastaa tähän linkki joka todellisuudessa onkin suora linkki aiemmin mainitsemaani autotestiin jossa Corvette voitti ylivoimaisesti kaikkien aikojen tehokkaimman 911:n, haukutaan ihmisiä tiesmiksi ja oletetaan että ei heillä ole autoja tai edes ajokorttia yms". Täysin ala-arvoista keskustelua ja surkuhupaisaa jollain tasolla myös. Luulen että pidän pikku tauon ja palaan asiaan myöhemmin mikäli keskusteluntaso nousee edes jotakuinkin aikuisten tasolle...tuli kylmää kyytiä, niin piti lähteä maasturipalstalle trollittamaan?
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=500000000000020&posting=22000000021175493 - Pecos Bill
alppu kirjoitti:
tulee tässä: Näillä sivuilla seikkailee kaksi alppua, joista toinen käyttää myös Tapastikos nimimerkkiä. Allekirjoittaneella alpulla on Opel MV6 sekä '59, ei Cadillac, vaan Impala.
Olisi varmaan kaikille helpompaa, jos käytettäisiin vain yhtä nimimerkkiä per henkilö, eikö niin?
Terveisin: se toinen alppuSe olisi mielestäni varsin kohtuullinen vaatimus. Ei ehkä tosin sovi kaikille...
- Onko, ei kai
alppu kirjoitti:
tulee tässä: Näillä sivuilla seikkailee kaksi alppua, joista toinen käyttää myös Tapastikos nimimerkkiä. Allekirjoittaneella alpulla on Opel MV6 sekä '59, ei Cadillac, vaan Impala.
Olisi varmaan kaikille helpompaa, jos käytettäisiin vain yhtä nimimerkkiä per henkilö, eikö niin?
Terveisin: se toinen alppuHmm, kummasti olette samoista asioista kiinnostuneita ja kirjoittelette samoille palstoille - nytkin satuit jotenkin eksymään tänne...
Tunnetko "Tapastikoksen"?
Oletko Pohjanmaalta? - matalapaineturbo
Pecos Bill kirjoitti:
Ja aiot tehdä sen taas? Luikit karkuun täältä heti, kun et keksi mitään, millä vastata "Porschepuolen" väitteisiin. Eikö sinussa ole miestä myöntämään olevasi väärässä ainakin joissain asioissa, vai mikä on?
Minä olisin ollut nyt valmis aloittamaan keskustelun peräänkuuluttamastasi aiheesta, ja olisin ollut valmis pitäytymään tiukasti valitussa aiheessa, mutta ei se nyt onnistu kaiketi, jos kerran häippäset täältä nuolemaan haavojasi taas ties minne.
Tuosta linkitetystä ringin kierrosajoista: Mielestäni kyseinen rata on paras mittari, minkä itse tiedän, kuvastamaan auton todellista nopeutta vaihtelevantyyppisellä tiestöllä. Nordschleifellahan on tiukkaa syheröä, mutta myös tooodella pitkä suora ja sen lisäksi lyhyempiäkin mutta huippunopeutta koettelevia suoria. Lisäksi tietysti on huippunopeita ja keskinopeita kaarteita, ja mitä nyt siihen reiluun pariinkymmeneen kilsaan mahtuu. Joten siis tällä radalla ei voi vedota siihen, että se suosisi esim. Eurooppalaisia autoja, koska myös sitä huippunopeutta ja kiihtyvyyttä tarvitaan. Mutta tarvitaan myös ajettavuutta mutkaisemmilla osuuksilla.
Näiden seikkojen sijaan varttimailiajoilla ei ole suurta merkitystä tuolla ratojen kuninkaalla ajettaessa.Olen Tapan puolella tässä asiassa. Kyllähän sen eunukkikin näkee että radalla Corvette Zo6 voitti useilla sekunneilla Porsche 911 Turbon. Mitä täällä mesotaan?
- pokka ja piti toisella nimi...
matalapaineturbo kirjoitti:
Olen Tapan puolella tässä asiassa. Kyllähän sen eunukkikin näkee että radalla Corvette Zo6 voitti useilla sekunneilla Porsche 911 Turbon. Mitä täällä mesotaan?
tulla puolustelemaan itseään. Tässä todisteet Corvetten ylivoimaisesti MOTV8USA-nopeudesta:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=1500000000000044&posting=22000000020909428 - älteeviis
matalapaineturbo kirjoitti:
Olen Tapan puolella tässä asiassa. Kyllähän sen eunukkikin näkee että radalla Corvette Zo6 voitti useilla sekunneilla Porsche 911 Turbon. Mitä täällä mesotaan?
Katsos, taas uusi nimimerkki?
Mihin jäi väritetyt kommentit tyyliin
"ylivoimaisesti kaikkien aikojen nopein teho-porsse" tai "mummojen kauppakassina käyttämä vakio perus-corvette" ynnämuutsellaiset?
Sitäpaitsi tuo ruotsalaistesti on vain yksi vertailu yhdellä tietyllä radalla ja ainoa vertailu jossa Vetelle saadaan nopeampi kierrosaika. Lähes kaikki muut vertailut ja testit osoittavat tilanteen olevan toisin. MOT...
Et sitten malttanutkaan pitää taukoa? - Teppo T
Tapastikos kirjoitti:
millä autolla minä ajan. Voin sen kertoa: Olen ajatellut vaihtaa ´94 valkoisen ZR-1:seni vuoden 2002 Corvette C5 Z06:een (tehot pysyvät samana,aion pitää auton vakiona). ZR-1 lepää tosin tallissa tällä hetkellä.
Täällä keskutellaan siitä kuinka vaikea on myöntää että vajaamoottorinen Porsche ei pysy edes ahtimien avulla vakion Corvette V8:n perässä,ei pysy nykypäivänä(katso kuinka kaikkien aikojen tehokkain 911 jää lähes 3 sekuntia per kierros ratatestissä) eikä pysynyt ennen vanhaankaan (ero oli vielä suurempi,mm.Corvettessa oli jo 50 luvulla yli 300 hv,Porschen tehokkaimmassa mallissa 356:ssa oli 45 hv samaan aikaan,suorituskyvyssä musertava ero..). Tule ihmeessä mukaan,mutta muista todistaa väitteesi aina faktatiedoilla ja todisteilla,jotta ne olisivat uskottavia ja asianmukaisia!...koska edelleenkään valkoista ZR-1 Corvettea ei ole virallisesti olemassa. Voi itse toki maalata.
- ^^^^^^^^
Pecos Bill kirjoitti:
Ja aiot tehdä sen taas? Luikit karkuun täältä heti, kun et keksi mitään, millä vastata "Porschepuolen" väitteisiin. Eikö sinussa ole miestä myöntämään olevasi väärässä ainakin joissain asioissa, vai mikä on?
Minä olisin ollut nyt valmis aloittamaan keskustelun peräänkuuluttamastasi aiheesta, ja olisin ollut valmis pitäytymään tiukasti valitussa aiheessa, mutta ei se nyt onnistu kaiketi, jos kerran häippäset täältä nuolemaan haavojasi taas ties minne.
Tuosta linkitetystä ringin kierrosajoista: Mielestäni kyseinen rata on paras mittari, minkä itse tiedän, kuvastamaan auton todellista nopeutta vaihtelevantyyppisellä tiestöllä. Nordschleifellahan on tiukkaa syheröä, mutta myös tooodella pitkä suora ja sen lisäksi lyhyempiäkin mutta huippunopeutta koettelevia suoria. Lisäksi tietysti on huippunopeita ja keskinopeita kaarteita, ja mitä nyt siihen reiluun pariinkymmeneen kilsaan mahtuu. Joten siis tällä radalla ei voi vedota siihen, että se suosisi esim. Eurooppalaisia autoja, koska myös sitä huippunopeutta ja kiihtyvyyttä tarvitaan. Mutta tarvitaan myös ajettavuutta mutkaisemmilla osuuksilla.
Näiden seikkojen sijaan varttimailiajoilla ei ole suurta merkitystä tuolla ratojen kuninkaalla ajettaessa.Kieltämättä tuollainen pitkä, vaihteleva rata kertoo auton suorituskyvystä kaiken olennaisen.
Mutta pitkällä radalla myös sääolosuhteet vaikuttavat suuresti kierrosaikaan. Vertailukelpoisia ovat vain samana päivänä, samoissa olosuhteissa ajetut ajat.
Jopa Ahveniston radalla (ratakierros n.1,30-2min autosta riippuen) mulle on mitattu n.3s hitaampia aikoja kun suolenkillä on 2 alinta kurvia ollut märkiä.
P.S. Käytän vain yhtä nimimerkkiä ^^^^^^^^^, (lukumäärä vaihtelee).
- 997 Turbo
Niinpä, niinpä, taidan ottaa perjantaina 997 Turbon taas hupun alta liikkeelle. Olisi kiva nähdä Corvette liikennevaloissa sutimassa viikonloppuna.
Nokian w-luokan talvirenkaat on muuten hyvät, kaveri osti Lambo Gallardoon samanlaiset ja hyvin kulkee talvikelillä, 4wd on ehdoton myös superautoissa :)
Corvette miehille olisi oma osastonsakin, jossa voivat vapaasti kehua omaansa. - :D:D
Täällähän suorastaan vilisee Porsche-kuskeja ja nyt on koko Corvette kerhokin " ainakin" nimimerkeistä päätellen paikalla. Kaikkien tyynni asiantuntijoita kilpa-ajamisesta ja nopeista urheiluautoista. Nauran teille!
- ''''''''''''''''''''
ei riitä että nämä kinaajat ovat puukäsiä he ovat myös puupäitä
- urheiluautoja
niin voidaan säälistä ottaa sakuilta perusperheen mummomaastureita:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=500000000000020&posting=22000000022044568 - Peedro
Ferrari on silti nopein radalla :o)
- ole, mutta kerro
mikä Ferrari sulla on?
- Peedro
ole, mutta kerro kirjoitti:
mikä Ferrari sulla on?
Sanohan nyt mikä voittaa radalla Ferrarin F1 auton? ittelläni ei oo Ferrarii...
- ladabelarus
Miten niin luumu? Tietysti nythän on ensimmäinen kerta kun joku Corvette on maailmanluokan urheiluauto, eli tämä C6 Z06. Historiapuheet on turhaa nostalgiaa tässä vaiheessa.
Onkohan sulla edes ajokorttia...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk662169Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna921472Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.621275Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll701258- 1151135
Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j90980- 69970
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur72929Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍81870Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise11845