hei! Kyselisin, että kun valmistuu lähihoitajaksi niin minkälaisia mahdollisuuksia on jatkaa opintoja eteenpäin? Siis mitä eri mahdollisuuksia on? esim. sosionomiksi voi jatkaa yms. koulussa meille kerrotaan vasta keväällä eri koulutusohjelmista ja opintojen jatkamisesta..haluaisin tietää minkälaisiin ammatteihin lähihoitaja voi jatkaa??kiitos jos joku vastaa.:D
lähihoitajasta->eteenpäinkö?
4
797
Vastaukset
- sosionomi.
jos ei ole lukioo käytynä niin voi jatkaa terveydenhoito- ja sosiaalialalla AMK:toon eli sairaahoitaja/sosionomi. sen jälkeen halutessaan yliopistoon.
itse luin sosionomiksi. jonkun verran sai hyväksytyksi lähihoitajan tutkinnosta, kuten ensiapukurssit, ruoan valmistus, erikoisruokavaliot (koko kurssia ei tarvinnut käydä), samoin kaikki labratunnit (eli harjoittelivat nostoja, pistämistä, lääkelaskuja ym. samaa mitä hoitajan koulutuksessa), ruotsin ekat kurssit. eli joitain ekan vuoden kursseja. ei tosin nopeuta valmistumista. näin ainakin meidän koulussa. se on tietysti koulukohtaista, mitä kursseja ylipäätään on.
ammatteja on tietysti lukuisia, koska sosionomi-nimikkeen alle kuuluu monet ohjaajantehtävät ym. ym.sama kuin lähihoitaja-nimikkeen allekin. mutta työs päihde-, mielenterveys-, lapset-, nuoret-, vanhukset-, aikuissosiaalityö, perhetyö ym. ym. sairaanhoitajana myös, riippuen mille puolelle haluaa suuntautua.- hoituri
Voit hakea yliopistoon ja ammattikorkeakouluihin kaikille linjoille.
- 2.asteen opinnoista?
Aika outo juttu, että sait hyväksiluettua. Tuolla periaatteella minun pitäisi saada lukio-opinnoista hyväksiluettua kaikki psykat, kielet, matikka ym.. Meidän ryhmästä joku kysyi noista toisen
asteen hyväksiluvuista amk:ssa,ja vastaus oli, ettei alemman tason opinnoista
voi saada korvauksia. Mielestäni tämä onkin loogista.. - lähis+eh-opisk
2.asteen opinnoista? kirjoitti:
Aika outo juttu, että sait hyväksiluettua. Tuolla periaatteella minun pitäisi saada lukio-opinnoista hyväksiluettua kaikki psykat, kielet, matikka ym.. Meidän ryhmästä joku kysyi noista toisen
asteen hyväksiluvuista amk:ssa,ja vastaus oli, ettei alemman tason opinnoista
voi saada korvauksia. Mielestäni tämä onkin loogista..Ihmettelin samaa hyväksiluvuista...itse en ole saanut mitään hyväksilukuja, mutta kirjoittaja lienee aloittanut opiskelunsa aikaisemmin?!?!
Hyväähän se tekee kerrata asioita, tosin työelämässäkin jo jonkun aikaa mukana ollutta saattaa harmittaa aseptiikan kurssi, jonka saletisti jokainen valmistunut hoitaja(lähis tai sh tms) tenttisi miten päin vain mutta kun on pakko istua tunnilla määrätty määrä tunteja. Itse koen että kielistä en voisi edes olla pois koska lh-opinnoissa kieliopinnot niin suppeat ja ammattisanasto unohtuu äkkiä kun sitä ei päivittäin joudu käyttämään.
Mutta asiaan...lähihoitajahan voi jatkaa mihin korkeakoulututkintoon vain esim. sh,kätilö,terkkari,ensihoitaja,bioanalyytikko,fysioterapeutti,toimintaterapeutti jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874188Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293163No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351348
- 10929
- 134921
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770