V70:ssä laiton

punainen sivuvalo

http://images.automotive.com/cob/factory_automotive/images/features/auto_shows/2006_CIAS/2006_Volvo_V70_R_Rear.jpg

Tuossa (vaikka valot eivät ole päällä) näkyy tuo muutamasta led-valosta koottu pikkuinen punainen valo joka on takavalon sivussa. Suomessahan kaikki sivulle osoittavat punaiset valot ovat LAIN VASTAISIA, miksi Volvolle sallitaan erityiskohtelu sillä olen nähnyt lukuisia ko.autoja joissa tuo Led-valosarja palaa ajossa ja heijastaa punaista valoa sivulle. Aion tehdä asiasta tiedustelun AKE:en.

20

7684

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • volvomies..

      Laita sitten vastaus tähän, kiitos.

    • Katastusmiäs

      Jos punainen sivuvalo sijaitsee takavalon kanssa "samassa paketissa", on se silloin laillinen. Jos sivuvalo on erillinen valaisin ja punainen väriltään, on se silloin laiton. Eli tällöin värin pitää olla keltainen.

      • tilanne,jossa

        mulla on vedetty auton takavaloista 3 metriä punaista valoa kylkeen,niin auto on laillinen koska valaisin on yhtä? Tuskinpa.

        Siis sanooko katsuri että kyse on samasta valaisimesta kun led valo-osio ja takavalo ovat saman läpinäkyvän muovin takana,niinkö? Kerroppa tarkemmin,ja sitten missä tämä perustelu määritetään.


      • Idiotismi ei ole vielä kuollut
        tilanne,jossa kirjoitti:

        mulla on vedetty auton takavaloista 3 metriä punaista valoa kylkeen,niin auto on laillinen koska valaisin on yhtä? Tuskinpa.

        Siis sanooko katsuri että kyse on samasta valaisimesta kun led valo-osio ja takavalo ovat saman läpinäkyvän muovin takana,niinkö? Kerroppa tarkemmin,ja sitten missä tämä perustelu määritetään.

        teettää....

        Voi pyhä yksinkertaisuus.


      • valaisin..
        tilanne,jossa kirjoitti:

        mulla on vedetty auton takavaloista 3 metriä punaista valoa kylkeen,niin auto on laillinen koska valaisin on yhtä? Tuskinpa.

        Siis sanooko katsuri että kyse on samasta valaisimesta kun led valo-osio ja takavalo ovat saman läpinäkyvän muovin takana,niinkö? Kerroppa tarkemmin,ja sitten missä tämä perustelu määritetään.

        paketti täytyy olla hyväksytty ja sen merkiksi valaisimessa on hyväksyntämerkki. Volvon tapauksessa valaisinpakettiin kuuluu punainen sivuvalo eli se on siihen hyväksytty.
        Mainitsemasi valoyhdistelmä ei ole samaa valaisinpakettia, joten sillä ei ole mitään hyväksyntää eli laiton on.


      • hetkinen.
        valaisin.. kirjoitti:

        paketti täytyy olla hyväksytty ja sen merkiksi valaisimessa on hyväksyntämerkki. Volvon tapauksessa valaisinpakettiin kuuluu punainen sivuvalo eli se on siihen hyväksytty.
        Mainitsemasi valoyhdistelmä ei ole samaa valaisinpakettia, joten sillä ei ole mitään hyväksyntää eli laiton on.

        Jossa mulla on jossain autossa jossa on punainen sivuvalo,kuten vaikkapa Corvettessa, tämä sivuvalo yhteydessä takavaloihin,eli sivuvalo sammuu kun takavalo sammuu ja takavalo sammuu kun sivuvalo sammuu. Onko kyseessä nyt laillinen sivulle hohtava punainen valo?


      • hyväksytty valo.
        hetkinen. kirjoitti:

        Jossa mulla on jossain autossa jossa on punainen sivuvalo,kuten vaikkapa Corvettessa, tämä sivuvalo yhteydessä takavaloihin,eli sivuvalo sammuu kun takavalo sammuu ja takavalo sammuu kun sivuvalo sammuu. Onko kyseessä nyt laillinen sivulle hohtava punainen valo?

        Eli jo tehtaalla tullut tälläisenä ja siinä on hyväksyntä.


      • olla...
        hetkinen. kirjoitti:

        Jossa mulla on jossain autossa jossa on punainen sivuvalo,kuten vaikkapa Corvettessa, tämä sivuvalo yhteydessä takavaloihin,eli sivuvalo sammuu kun takavalo sammuu ja takavalo sammuu kun sivuvalo sammuu. Onko kyseessä nyt laillinen sivulle hohtava punainen valo?

        fyysisesti samassa valopaketissa, ei sähköisesti toisiin kytketty


      • vai?
        olla... kirjoitti:

        fyysisesti samassa valopaketissa, ei sähköisesti toisiin kytketty

        Koska sähköjohdon kupariosaa ympäröi kumiaine joka yhdistää sekä takavalot että tuon punaisen sivuvalon? Vai määritteleekö laki mistä aineesta tuo fyysisesti nämä 2 valoelementtiä yhdistävät materiat tulisi olla valmistettu? Tuskinpa.


      • paketissa
        vai? kirjoitti:

        Koska sähköjohdon kupariosaa ympäröi kumiaine joka yhdistää sekä takavalot että tuon punaisen sivuvalon? Vai määritteleekö laki mistä aineesta tuo fyysisesti nämä 2 valoelementtiä yhdistävät materiat tulisi olla valmistettu? Tuskinpa.

        silloin kun takavalon lasissa merkintä (sm1 tai SM2 =sivuvalo) silloin ne on samassa valaisinpaketissa


      • Ainakaan..
        paketissa kirjoitti:

        silloin kun takavalon lasissa merkintä (sm1 tai SM2 =sivuvalo) silloin ne on samassa valaisinpaketissa

        mun Xantiassa (vm 1994) ei ollut mitään SM-leimaa takavalossa eli onko tämä nyt laiton takavalo.?


      • tunnus...
        Ainakaan.. kirjoitti:

        mun Xantiassa (vm 1994) ei ollut mitään SM-leimaa takavalossa eli onko tämä nyt laiton takavalo.?

        on se SM, jos se on integroitu takavalaisimeen


      • ei kyllä ole ainakaan
        tunnus... kirjoitti:

        on se SM, jos se on integroitu takavalaisimeen

        naapurin Volvo V70:ssä (tämän vuoden malli,ja on noi punaset sivuledit) sm-tunnusta ainakaan valolasin(muovin) ulkopuolella!?Kävin katsomassa pihalla autokatoksessa asian.


      • katsomassa
        ei kyllä ole ainakaan kirjoitti:

        naapurin Volvo V70:ssä (tämän vuoden malli,ja on noi punaset sivuledit) sm-tunnusta ainakaan valolasin(muovin) ulkopuolella!?Kävin katsomassa pihalla autokatoksessa asian.

        uudelleen. Peruutusvalossa (kirkas lasi)rinkula, johon on merkattu kaikki hyväksyntätunnukset, siellähän se SM2 "seisoo"


    • Volovoja

      Osta siekin Volovo niin on sivuvalot sitte sullakin.
      Naapurin poika aikanaan värkkäsi Vauxhalliin koko punaiset takavalot,vilkut myös.
      No katsastuksessa sanoivat,ettei vilkut saa olla punaiset.
      No pojalla siitä itku ja parku,miksi ameriikkalaisissa sitte saapi olla,niin katsastusmies taputteli olalle,jotta mistä lähin ne on Vauxhallia ameriikassa tehneet.

    • saunan taakse

      Saunan takana on tilaa tuommoisille turhan kyselijöille. Jos jossakin on valoja antaa palaa. Ei valojen määrä / väri ole aiheuttanut vaaratilannetta. Valottomat peräkärryt, traktorit yms ajoneuvot on paljo vaarallisempia. Kantele niistä kyylä vaikka neuvostoliittoon.

      • valoja

        että näkee muutkin missä menet


    • koliseva pallonivel

      Volvon ledvalot yhdessä takavaloumpioden muodon kanssa on osa Volvon ympäristöohjelmaa. Tarkkasilmäiset ja valveutuneet autoilijat huomaavat V70:sen näyttävän takaa päin katsottuna kampelalta. Tarkoituksena on muistuttaa, että kyseinen auto kuuluu todellisuudessa mereen muiden kalojen joukkoon, kuten myös näitä vahinkovankkureita tosissaan ostavat autoilijat.

    • Spurd0

      Kateellinen, kun naapurilla on Volvo jossa on sivuvalot? :-DDD

    • Näion

      Voi pyhän vitun yksinkertaisuus. Ne on täysin lailliset vaikkakin punaisena loistaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      263
      593
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      42
      457
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe