Alastaro, Loimaa, Mellilä, Oripää, Pöytyä ja Vampula ovat onnenkuntia! Runsaat parikymmentä maanjussia vetää lähes kolmekymmnetä miljoonaa (30 miljoonaa) euroa (180 000 000 markkaa!) kotiin sosiaalitukea. Missä nyt on kokoomukselaiset zyssyvitstit, jotka itkee yksihuoltajaäidin tukiaisia eduskunnassa? Missä kallilaiset maalaisliittolaiset ulisevat alottavan yrittäjän pettämää starttiranaa? Missä? Missä?
Kyllä ymmärrän, että Alastarolla pihat ovat mersuja täynnä ja kakakarat ylpeinä reissaa maailmaa.
Saahan nämä kunnat tuosta rahasta varmasti 38% verotuloja?? Ha ha haaaaha haa!
Mykistikö maalaloustuet koko
11
1183
Vastaukset
- Per Saukko
Kuka vielä äänestää kolmen suurpuolueen ehdokkaita?
- harkinnanvaraista valtion r...
Ne ne sikaparoonit mitään veroa maksa. Kaikki listan kunnat anoivat köyhäinrahaa valtiolta. Mellilä ja Alastaro saivat. Köyhää on vaikka miljoonat pyörii... pyörii..
- maksetaan tukia!
On sitten meillä tavallisilla tyhmillä työläisilläkin varaa ostaa kotimaista ruokaa kaupoista,vaikka kun sinunlaisesi asioita ymmärtämättömien juttuja kuuntelee,tuntuu siltä,että osa kansaa haluaisi vain syödä ulkomailla tuotettua ruokaa. Ihmetyttää monien kateus,kun eivät ostaneet maata silloin,kun sitä halvalla sai ja ruvenneet maanviljelijöiksi niin nyt ei sitten tarvitsisi muuta kuin makoilla kotona ja elellä tukiaisilla. Onhan tätäkin porukkaa,joka haluaisi että Suomi luopuisi täysin omasta ruokatuotannostaan ja olisi sitten muiden maiden armoilla. Onneksi sota-aikana asiat eivät olleet vielä näin huonosti.
- veisaa vain korkealta
miten mukavaa se onkaan toisten raha ottaa vain vastaan?
- ymmärtänyt
veisaa vain korkealta kirjoitti:
miten mukavaa se onkaan toisten raha ottaa vain vastaan?
miksi kotimaista tuotantoa kannattaa tukea. Onhan se päivän selvää,ettei suomessa pystytä pienillä kustannuksilla tuottamaan leipää kuten esim. jo Ranskassa,jossa hehtaarilta saadaan vähintään viisinkertainen määrä tavaraa ja vielä laadukkaampaa. Jos Suomessa viljely olisi taloudellisesti kannattamatonta, häviäisi täältä aikain saatossa koko viljan tuotanto. Kukaan ei enää tietenkään investoisi kalliisiin koneisiin .Minä olen sitä mieltä,että kotimaista tuotantoa tulee tukea ihan jo pelkästään sen olemassa olon säilyttämiseksi. Tiedän esimerkin,jossa vanhemmilla oli maatila ja talossa oli monta lasta 60-luvulla.Sitten kun vanhemmat ikääntyivät,kukaan lapsista ei halunnut ottaa tilaa hoitaakseen. Tila myytiin ja rahat menivät jakoon. Nyt sitäkin tilaa hoitaa joku pohatta ja nämä äskenmainitut lapset kilvan kadehtivat ja sättivät maanviljelijöitä. Ehkä siksi,kun heistä itsestään ei siihen ollut,mutta saivatpahan rahallista mammonaa korvaukseksi. Se on sitten heidän asiansa mitä niillä rahoilla tekivät. Taisivat ostaa kasapäin Ladoja ...kenties.
- aina vaan
ymmärtänyt kirjoitti:
miksi kotimaista tuotantoa kannattaa tukea. Onhan se päivän selvää,ettei suomessa pystytä pienillä kustannuksilla tuottamaan leipää kuten esim. jo Ranskassa,jossa hehtaarilta saadaan vähintään viisinkertainen määrä tavaraa ja vielä laadukkaampaa. Jos Suomessa viljely olisi taloudellisesti kannattamatonta, häviäisi täältä aikain saatossa koko viljan tuotanto. Kukaan ei enää tietenkään investoisi kalliisiin koneisiin .Minä olen sitä mieltä,että kotimaista tuotantoa tulee tukea ihan jo pelkästään sen olemassa olon säilyttämiseksi. Tiedän esimerkin,jossa vanhemmilla oli maatila ja talossa oli monta lasta 60-luvulla.Sitten kun vanhemmat ikääntyivät,kukaan lapsista ei halunnut ottaa tilaa hoitaakseen. Tila myytiin ja rahat menivät jakoon. Nyt sitäkin tilaa hoitaa joku pohatta ja nämä äskenmainitut lapset kilvan kadehtivat ja sättivät maanviljelijöitä. Ehkä siksi,kun heistä itsestään ei siihen ollut,mutta saivatpahan rahallista mammonaa korvaukseksi. Se on sitten heidän asiansa mitä niillä rahoilla tekivät. Taisivat ostaa kasapäin Ladoja ...kenties.
Kaikkia meitä tarvitaan, mutta se kateus on käsittämätöntä. Ei sitä halutakkaan ymmärtää, että ne tuet ovat korvausta alennetuista tuottajahinnoista, vaan luullaan niiden tulevan verottomana "hyvän miehen lisänä".
En itse kadehdi ketään, joka omalla työllään rahansa ansaitsee - en edes niitä tunnetusti hyväpalkkaisia paperityöläisiä.
Työmies (maanviljelijäkin) on palkkansa ansainnut!
- vai kokonaismaksut?
Uskoisin, että se 30 milliä tulee kaikkien maajussien potiksi meidän talousalueella. Parillakymmenellä suurimmalla se lienee viitisen milliä yhteensä.
Kyllä silläkin aikamiespojat ajaa mersuilla ja tyttäret viettää USA:ssa laatuaikaa auringossa.- laatuaikalainen
En ole eläissäni saanut mitään tukea, en työttömyydestä johtuvaa,enkä maataloustukea, enkä muutakaan. En ole myöskään perinyt mitään. Omalla työlläni itseni elätän.Olen viettänyt laatuaikaa USA:ssa, sekä muuallakin maailmalla. Ja elämä on hyvin, varsinkin kun ei tarvitse muita kadehtia. Elämä on.
- valtio on maksanut
laatuaikalainen kirjoitti:
En ole eläissäni saanut mitään tukea, en työttömyydestä johtuvaa,enkä maataloustukea, enkä muutakaan. En ole myöskään perinyt mitään. Omalla työlläni itseni elätän.Olen viettänyt laatuaikaa USA:ssa, sekä muuallakin maailmalla. Ja elämä on hyvin, varsinkin kun ei tarvitse muita kadehtia. Elämä on.
neuvolasi, kakara-aikasi kaikki syynäykset ja hoidot, koko koulutuksesi, kaikki sairautesi, tiesi, siltasi, osan ruokaasi ja tuhat muuta asiaa.....
vedä se veltto maalaisliittolainen vittusi syvään päähäsi! Tukehdu sen hajuun! - v....ton
valtio on maksanut kirjoitti:
neuvolasi, kakara-aikasi kaikki syynäykset ja hoidot, koko koulutuksesi, kaikki sairautesi, tiesi, siltasi, osan ruokaasi ja tuhat muuta asiaa.....
vedä se veltto maalaisliittolainen vittusi syvään päähäsi! Tukehdu sen hajuun!1. minulla ei ole v...a. ja 2. jos olisi,se haisisi hyvälle, koska minulla ei ole sikoja eikä muitakaan eläimiä enkä omista palaakaan maata.
Olen iloinen veronmaksaja ja käytän niitä samoja palveluja joita käyttävät myös ne, jotka eivät veroja maksa. Niinhän se menee, minä maksan ensin valtiolle, ja sitten saan käyttää palveluja.
- 1 720 000 euroa
Sehän näkyy varmasti kuntamme verokertymässä mukavasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse964754Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1133912Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2073800Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1012205Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575771964Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.801336- 1321248
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1621226- 531095
En ymmärrä ateisteja!
Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???4771022