Olen nyt marraskuun alkupuolesta asti kärsinyt päivittäisestä päänsärystä ja omituisesta sekavuuden tunteesta, tuntuu kuin en olisi paikalla. Lääkärin mukaan tämä kaikki johtuu niska-hartiaseudun kireydestä.
Kaiken lisäksi aloin saada kohtauksia, joiden aikana päätä painaa, tuntuu etten saa henkeä ja että on pakko päästä pois paikasta, jossa sillä hetkellä olen; kaikki on sumeaa ja pelkään pyörtyväni. Kohtaukset liittyvät selvästi jännitykseen, ja jo useampi koe on mennyt huonosti, koska kohtaus on alkanut juuri kokeen aikaan. Voivatko nämä kohtaukset liittyä paniikkihäiriöön?
Olen siis 15-vuotias tyttö.
Paniikkihäiriö?
5
699
Vastaukset
- Kaamos
Tutultahan nuo kuulostaa. Päänsärkyä ei mulla ole, muuten ihan samaa kamaa, kuin miten mulla aikoinaan nuo alkoi.
Kuulemma niska-hartiaseudun jumit saattaa aiheuttaa samanlaisen olon tai ehkä jopa kohtauksen, itse en ole kiinnittänyt huomiota onko yhteneväisyyksiä. Ihan loogistahan se olisi.- ne..
Voi olla paniikkihäiriötä. Itselläni aika samanlaista ja ikää myös saman verran kuin sinulla.
- leikkipuisto
Tuli vielä mieleen, että olen yläasteen aikana kärsinyt pari kertaa jonkinasteisesta masennuksesta. Ensimmäisen kerran paha olo ilmestyi jo seiskan syksyllä ja kesti melkein koko vuoden. Kasin syksyllä helpotti hetken, kunnes masennus tuli takaisin entistä pahempana. Satutin ja vihasin itseäni, kaikki tuntui toivottomalta. Jotenkin pääsin siitä eroon, ja tänä syksynä kaikki onkin ollut oudon hyvin.
Nyt tuntuu kuin se kaikki olisi palaamassa takaisin. Väsyttää, mikään ei kiinnosta, tuntuu etten jaksa. Haluaisin satuttaa itseäni. - ....
leikkipuisto kirjoitti:
Tuli vielä mieleen, että olen yläasteen aikana kärsinyt pari kertaa jonkinasteisesta masennuksesta. Ensimmäisen kerran paha olo ilmestyi jo seiskan syksyllä ja kesti melkein koko vuoden. Kasin syksyllä helpotti hetken, kunnes masennus tuli takaisin entistä pahempana. Satutin ja vihasin itseäni, kaikki tuntui toivottomalta. Jotenkin pääsin siitä eroon, ja tänä syksynä kaikki onkin ollut oudon hyvin.
Nyt tuntuu kuin se kaikki olisi palaamassa takaisin. Väsyttää, mikään ei kiinnosta, tuntuu etten jaksa. Haluaisin satuttaa itseäni.On välillä tollasia fiiliksiä varsinkin sillon kun on paniikkikohtaus.
- MinäVain-87
Itselläni koko rumba paniikkikohtauksien kansas alkoi kesällä. Syksyllä oli hengehdys tauko mutta noin kuukausi sitten alkoi juurikin nämä voimakkaat päänsäryt ja epätodelliduuden tunne.
Minulle on siis diagnisoitu paniikkihäiriö, tämän taudin ongelma on siin että ei tiedä mikä on totta ja mikä mielenhäiriön tuottamaa "turhaa" kipua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874028Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242891No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341311
- 10899
- 131875
- 6844
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756- 11750