Minua on alkanut mietityttää että haiseekohan ihminen jos käy vain kaksi kertaa viikossa suihkussa? En ole kyllä kuullut keneltäkään haisevani, mutta lukiessani toisaalla keskusteluja joista kävi ilmi että lähes kaikki käyvät vähintään joka toinen päivä suihkussa alkoi asia vaivata. Oma ihoni ei siis kestä käydä useammin kuin kahdesti viikossa suihkussa, kolmestakin kerrasta ihoon alkaa ilmestyä inhottavia kuivia, hilseileviä ja kutisevia alueita. Pesen kyllä kainalot, alapään, kasvot yms. joka päivä, ajoitan hikiset lenkit aina suihkussakäyntipäiviin yms. En itse ainakaan tiedosta haisevani, mutta silti asia nyt vaivaa. Olen jotenkin mieltänyt tuon kahden kerran normaaliksi, mutta en sitten tiedä.
Kuinka usein te muut ihottumasta/kuivasta ihosta kärsivät käytte suikussa ja tunnetteko olevanne puhtaita?
suihkussa käymisestä
7
849
Vastaukset
- päivä...
Käyn suihkussa joka päivä, sillä hiki kutittaa ihoani. Minun siis täytyy käydä suihkussa, jotta ihoni voisi hyvin. Rasvaan tietenkin ihoni jokaisen suihkukerran jälkeen.
- ..kuttaminen..
Kuiva, hilseilevä ja kutiseva iho tarvitsee puhtautta....jos rasvaat itseäsi päivittäin, pesemättä silti ihoasi, tulehdutat nahkasi.
Puhtaus on puoli ruokaa, kuten ennen sanottiin. - aloittaja
..kuttaminen.. kirjoitti:
Kuiva, hilseilevä ja kutiseva iho tarvitsee puhtautta....jos rasvaat itseäsi päivittäin, pesemättä silti ihoasi, tulehdutat nahkasi.
Puhtaus on puoli ruokaa, kuten ennen sanottiin.ihoa yleensä tuolloin kun käyn kahdesti viikossa suihkussa, kun lisään käyntikertoja rasvaaminenkaan ei enää auta.
- vesi pesu
Joka päivä saunassa ja ja sen jälkeen lämmin suihku. Pesuainetta vain hiusten pesuun. Normaalisti en rasvaa ihoa (Enkä käytä pesuainetta iholle). Jos en pesydy päivittäin tukkeentuvat ihohuokoset ja alkaa kutina. Sauna auttaa ihihuokosia pysymään auki.
- minä.
pesusi vaikuttaa asialliselta ja itse tiedät ihosi parhaiten.ei tarvitse suikutella joka päivä ellei ole likaisissa hommissa. olen kyllä kuullut monesti kun toiset kertovat käyvän suihkussa joka päivä muttei käytä pesuainetta. kun itse käyn pesulla pesen pesuaineella enkä käy kastelemassa itseäni päivittäin.
- Josuli
Liiallinen itsenä pesu ei ole hyväksi. Se poistaa iholta ihoa suojaavaa talia. Jotkut käyvät pesulla "varmuuden vuoksi", vaikkei aihetta olisi. Etenkin jos ei hikoile. Minä käyn yleensä suihkussa joka ilta, mutten käytä saippuaa muualla kuin kainaloiden ja jalkojen pesuun. Pesen koko vartalon saippualla n. kerran kaksi viikossa. En laita rasvaa iholle joka kerta koska uskon rasvojen olevan kemiallisia aineita. Rasvaan ihoni n. kerran viikossa. Ihoni on normaali.
- Eräs yksi hän
Muutama vuosi takaperin käytin tuota samaa strategiaa, että korkeintaan kolme kertaa viikossa kävin kunnon pesulla. Nyt kuitenkin ajan kanssa on tullut huomattua, että paremmin toimii kyllä tuo usein peseminen ja heti perään rasvaaminen. Tietysti on tämäkin asia yksilöstä kiinni, mutta ei ainakaan ole ollut niin rasvainen olo kun joka ilta saa pestä kaikki voiteet kunnolla pois iholta. Omaan siis keskivaikean atooppisen ihon, ehkä sen takia harvoin peseytyminen ja rasvan kertyminen iholle aiheutti enemmän ongelmia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee662191Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."61826Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2381344Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?215983En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin71980Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.90967Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki21925- 19756
Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin39750Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun
mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?93729