On kauheaa ja ihan hirveän kipeää katsoa vierestä kun alkoholi vie perheenisän/aviopuolison. Ei siinä mitään voi tehdä kuin yrittää itse pysyä selväjärkisenä ja vetää muuta perhettä perässä. On yritetty rakkaudella ja vihalla saada mies lopettamaan älytön juominen, mutta ilmeisesti hän ei ole juonut vielä tarpeeksi. Nyt kun omat voimat alkavat pelottavasti loppua, niin aloin etsimään itselleni asuntoa, enkä ikävä kyllä voi enää muuta kun heittää irti alkoholisoituneesta miehestä. MIKSI, MIKSI JUOTTE JA TUOTTE TUSKAA LÄHIMMÄISILLENNE MIKSI RAKKAUS EI OLE TEILLE MINKÄÄN ARVOISTA ALKOHOLIN RINNALLA????
Alkoholiko rakkaampi?
27
1309
Vastaukset
- joku tietäisi
olen aivan samassa tilanteessa kanssasi, taivas yksin sen tietää, mutta kun sekään ei kerro!! voimia vaan teille päin
- .............................
Koska läheiset antavat tehdä niin.
Siksi.
Lapselle joka viiltelee itseään ei tule antaa veistä. Vielä vähemmän jos hän viiltelee myös muita.
Tilanne ei oleellisesti eroa tästä synkästä esimerkistä.- ..........................
Sitäpaitsi, siitä voi ottaa selvää kumpi on tärkeämpi. Suosittelen sitä, vaakaa - ja sen antaman tuloksen ehdotonta noudattamista.
- Heitelty
Kukaan ei ole kykenevä eikä velvoitettu valvomaan läheistään 24/7!! Se ei ole mahdollista eikä kukaan voi elää elämäänsä toista ihmistä valvoen!! Mietipä hetki ennen kuin tuommoisia kommentteja esität.
- samassa pisteessä
Jos positiivisia puolia pitää etsiä, positiivista on, että lapset ehtivät maailmalle, ennekuin mies alkoholisoitui. Ei voi muuta kuin pyöritää päätään, ei ole mitään järjellistä keinoa auttaa, enkä enää edes yritä, en hyvällä, en pahalla.
Jos ihmisellä on alkoholin aiheuttama aivovaurio ja lääkärin mukaan aivot regeneroituvat, jos juominen loppuu, ja henkilö itse sen tietää, mutta jatkaa juomista, kyse on mielen pahasta sairaudesta. Alkoholidementiaa havaittavissa, kädet vapisevat, ajoittain kävelyongelmia.
Luulee edelleen hallitsevansa juomisensa.
Aiemmin erittäin fiksu ihminen muuttuu pikku hiljaa lapseksi jälleen.
Järkeviä hetkiä on, vaikuttaa lähes entiseltä itseltään, mutta nuo hetket taitavat olla vähenemään päin.
Täysin käsittämätöntä.
Jos on taloudellisesti mahdollista ottaa avioero, kyllä se kannattaa. Ei ole järkeä pilata omaa ja lasten elämää katsomalla itsetuhoisaa alkoholistia.
Joku vastasi tuohon 'miksi, miksi juotte..?'
''Koska läheiset antavat tehdä niin.
Siksi.''
Tyypillinen alkoholistin selitys, syy on aina muissa.
Aikuisen ihmisen kanssa pitäisi voida elää niinkuin aikuisen ihmisen kanssa eletään.
Minä olen päättänyt, että mies saa ihan rauhassa tappaa itsensä alkoholilla. Olen sanonut, etten laske hänen juomisiaan, jos löydän piilopullon, laitan sen pöydälle ja sanon, että minulta niitä on turha piilotella ja että tiedän, että itseltään niitä piilottelee, koska hän itse kieltää olevansa alkoholisti. En etsi niitä piilopulloja, se on ajantuhlausta. Siivotessa sattuvat eteen joskus.
Tässä pelissä rakkaus on pikku juttu.
Kun oma terveys on toissijainen, miten sitten toisten hyvin- tai pahoinvointi kiinnostaisi. - vastaus sulle
minä, nainen. Juon ahdistukseen. Olen pätkätyöläinen ja tuloni ei riitä omaan toimeen tulooni. Miesystäväni maksaa laskujani ja antaa rahaa, muuten olisin sossun asiakas. En mene koskaan sossuun.
Koska olen taloudellisesti riippuvainen tukahdutan kaikki negatiiviset tunteeni alkoholilla. Pelkää että mies jättää jos alan murjottamaan, tai olen muuten pahalla päällä.
Pysyn seurallisena kun otan sopivan ajan välein sopivan kännin. Tiedän, taas saavani sen sopivan kännin sen sopivan ajan kuluttu, jaksan olla iloinen tai neutraali myös selvinpäin vain määrätyn ajan.
Koska olen riippuvainen taloudellisesti, tunnen itseni huoraksi ja saan ahdistusta. Mies rakastaa minua ja minä häntä, alkoholinkäytön peruste tai sen lopettamisen peruste ei siis voi olla rakkaus.
Siis riippuvuusongelma, alkoholiriippuvuus taloudellinen riippuvuus, läheisriippuvuus, seksiriippuvuus siis kaikki riippuvuudet. Ei sentään peliriippuvuutta.
Siis nykyajan yhteiskunta tekee normaalista työssäkäyvästäkin naisesta huoran, koska nykyisillä työtuloilla ei voi elää.- calmato
Kaikenlaisia selityksiä on nähty. On siis yhteiskunnan vika, että sinä juot viinaa säännöllisin väliajoin. Asia on harvinaisen selvä.
Mutta mistä sitten johtuu, että kaikki vähätuloiset ja köyhät eivät juo samalla tavalla kuin sinä? Elävätkö he kenties jossain toisessa yhteiskunnassa jossain toisessa todellisuudessa? - on paljon
calmato kirjoitti:
Kaikenlaisia selityksiä on nähty. On siis yhteiskunnan vika, että sinä juot viinaa säännöllisin väliajoin. Asia on harvinaisen selvä.
Mutta mistä sitten johtuu, että kaikki vähätuloiset ja köyhät eivät juo samalla tavalla kuin sinä? Elävätkö he kenties jossain toisessa yhteiskunnassa jossain toisessa todellisuudessa?Siis puolisostaan taloudellisesti riippuvaisia on paljon, useinmiten naisia ja perheen äitejä. Jos he pystyvät käyttämään toista hyväkseen tuntematta itseään huoraksi ovat he lievimmässä tapauksessa narsisteja ja voimakkaammin ilmaisten psykopaatteja.
Minä kärsin ja tunnen itseni niin huonoksi, kun en pysty itseäni elättämään. Minä olen tuntevan ja empaattinen ihminen en psykopaatti ja minusta tuntuu pahalta olla toisen armoilla taloudellisesti. Siis tunnen itseni huoraksi ja sen tunteen kanssa eläminen on niin vaikeaa, että ahdistaa.
Ennen kuin alat syyllistämään minua, niin mieti itse miltä tuntuu tulla toimeen nolla tuloilla ja olla puolisonsa elättinä selvinpäin. Ehkä sinä siihen huoraamiseen pystytkin, kun olet ilmeisesti narsisti tai toinen todennäisemmin paikkansa pitäva vaihtoehto, sinä olet niin yksinkertainen ettet edes ymmärrä milloin sinä olet huorana.
Yhteiskunta määrää nykyisin, määrätyssä tilanteessa, puolison elatusvelvolliseksi toiselle aikuiselle ihmiselle. Sitä kutsutaan KELAN harkinnanvarainen työmarkkinatuki.
Mutta sinähän se psykopaattina tietysti pitäisit itseselvyytenä, että sinua pitää elättää tarvittaessasi ja sulle pitää antaa jos sulla ei ole. Etkä edes ymmärtäisi olevasi huora. Haukkuisit, mekastaisit ja halveksisit toista, kuten näemä minuakin teet, ja ottaisit rahaa kaikkeen mitä sinä suinkin vain tarvitsisit ja vähän niinku ylimääräistäkin. Sinä se et edes kiitosta ymmärtäisi sanoa, kun sun omatuntosi ei puhuisi sulle mitään. Sinähän kun olet narsisti.
Ja se miten muut köyhät naiset selviytyvät elättinä olemisesta, ei minulla ole kokemusta kuin kahdesta muusta tuntemastani naisesta. Toiset köyhät eivät ole minulle tulleet kertomaan selviytymiskeinoistaan. Ne kaksi muuta puolisonsa elättiä elävää köyhää naista, jotka tunnen käyttävät ihan samalla tavalla alkoholia apuna ahdistukseensa, aivan kuten minäkin. - vee-e
"Siis nykyajan yhteiskunta tekee normaalista työssäkäyvästäkin naisesta huoran, koska nykyisillä työtuloilla ei voi elää."
omat mielipiteet kun mulla on mitä on niin lainasin tuon mielipiteen tuohon, jos siitä vielä löytyis muutakin kuin syy juoda.
tutkitaan ja tullaan viisaammiksi niin. - calmato
on paljon kirjoitti:
Siis puolisostaan taloudellisesti riippuvaisia on paljon, useinmiten naisia ja perheen äitejä. Jos he pystyvät käyttämään toista hyväkseen tuntematta itseään huoraksi ovat he lievimmässä tapauksessa narsisteja ja voimakkaammin ilmaisten psykopaatteja.
Minä kärsin ja tunnen itseni niin huonoksi, kun en pysty itseäni elättämään. Minä olen tuntevan ja empaattinen ihminen en psykopaatti ja minusta tuntuu pahalta olla toisen armoilla taloudellisesti. Siis tunnen itseni huoraksi ja sen tunteen kanssa eläminen on niin vaikeaa, että ahdistaa.
Ennen kuin alat syyllistämään minua, niin mieti itse miltä tuntuu tulla toimeen nolla tuloilla ja olla puolisonsa elättinä selvinpäin. Ehkä sinä siihen huoraamiseen pystytkin, kun olet ilmeisesti narsisti tai toinen todennäisemmin paikkansa pitäva vaihtoehto, sinä olet niin yksinkertainen ettet edes ymmärrä milloin sinä olet huorana.
Yhteiskunta määrää nykyisin, määrätyssä tilanteessa, puolison elatusvelvolliseksi toiselle aikuiselle ihmiselle. Sitä kutsutaan KELAN harkinnanvarainen työmarkkinatuki.
Mutta sinähän se psykopaattina tietysti pitäisit itseselvyytenä, että sinua pitää elättää tarvittaessasi ja sulle pitää antaa jos sulla ei ole. Etkä edes ymmärtäisi olevasi huora. Haukkuisit, mekastaisit ja halveksisit toista, kuten näemä minuakin teet, ja ottaisit rahaa kaikkeen mitä sinä suinkin vain tarvitsisit ja vähän niinku ylimääräistäkin. Sinä se et edes kiitosta ymmärtäisi sanoa, kun sun omatuntosi ei puhuisi sulle mitään. Sinähän kun olet narsisti.
Ja se miten muut köyhät naiset selviytyvät elättinä olemisesta, ei minulla ole kokemusta kuin kahdesta muusta tuntemastani naisesta. Toiset köyhät eivät ole minulle tulleet kertomaan selviytymiskeinoistaan. Ne kaksi muuta puolisonsa elättiä elävää köyhää naista, jotka tunnen käyttävät ihan samalla tavalla alkoholia apuna ahdistukseensa, aivan kuten minäkin.Tosi tyhmähän minä olen, mutta en niin tyhmä että tulisi mieleeni syyttää ketään toista ihmistä tai yhteiskuntaa seuraavankaltaisista asioista:
- ruoka ei maistu
- ruoka maistuu liian hyvin ja olen kamalan lihava
- tupakoin yli askin päivässä
- viiniä kuluu pullo päivässä, viikonloppuna lisäksi pari mäyristä bisseä
- en jaksa siivota, kämppä on hirveässä sotkussa
- pureskelen kynsiäni
- syön suklaata, vaikka saan siitä kamalia finnejä ja paiseita selkään
- en jaksa mennä suihkuun ja siksi haisen
Tiedoksesi vain, että en ole kenenkään miehen elätettävänä. Teen itse työtä, kerään marjat ja sienet talteen, kierrätän ja elän säästäväisesti. Alkoholiin ja tupakkaan tai shoppailuun ei rahaa kulu, eletään vaatimattomasti ja välillä ollaan tiukallakin.
Niin huonoa tilannetta ei olekaan, ettei sitä voisi alkoholilla pahentaa. Usko huviksesi. - juova puolisona
on paljon kirjoitti:
Siis puolisostaan taloudellisesti riippuvaisia on paljon, useinmiten naisia ja perheen äitejä. Jos he pystyvät käyttämään toista hyväkseen tuntematta itseään huoraksi ovat he lievimmässä tapauksessa narsisteja ja voimakkaammin ilmaisten psykopaatteja.
Ja se miten muut köyhät naiset selviytyvät elättinä olemisesta, ei minulla ole kokemusta kuin kahdesta muusta tuntemastani naisesta. Toiset köyhät eivät ole minulle tulleet kertomaan selviytymiskeinoistaan. Ne kaksi muuta puolisonsa elättiä elävää köyhää naista, jotka tunnen käyttävät ihan samalla tavalla alkoholia apuna ahdistukseensa, aivan kuten minäkin.olen mies 43v ja puolisoni on alkoholisti,hän pysyy selvinpäin pitkiäkin aikana on työtön minä työssä,mutta hänellä on monta rautaa tulessa,tekee selvänä ollessaan paljon mm.vapaaehtoistöitä,kuuluu moniin yhdistyksiin ja kavereita hänellä on tuomarista juomariin,kutsunkin häntä duracell-pupuksi,on iloinen,älykäs tosi suosittu ja pidetty ihminen eikä häntä mielestäni ahdistukset paina eikä meillä raha tuota ongelmia,ollaan selvitty, minä olen huolestunut hänen terveydestää kun hän ottaa viikon putken on melkein selviö että selviydyttyään on sairaalakeikka edessä,on ollut maksatulehduksia,haimatulehdus,kerran joutui deliriumin vuoksi psykiatriselle osastolle kuukaudeksi ja se hetkeksi pysähdytti vaan nyt on taas jo kaksi kertaa parin kuukauden sisällä ollut sairaalassa,kyllä häntä itseäänkin pelottaa vaan odotan taas koska ratkeaa,tyttären häät on uudenvuodenaattona ja rukoilen että hän jaksaa sinne asti selvinpäin.mutta ihmisenä hän on mahtava ja suloinen jopa
- taaskin
calmato kirjoitti:
Tosi tyhmähän minä olen, mutta en niin tyhmä että tulisi mieleeni syyttää ketään toista ihmistä tai yhteiskuntaa seuraavankaltaisista asioista:
- ruoka ei maistu
- pureskelen kynsiäni
Tiedoksesi vain, että en ole kenenkään miehen elätettävänä. Teen itse työtä, kerään marjat ja sienet talteen, kierrätän ja elän säästäväisesti. Alkoholiin ja tupakkaan tai shoppailuun ei rahaa kulu, eletään vaatimattomasti ja välillä ollaan tiukallakin.
Niin huonoa tilannetta ei olekaan, ettei sitä voisi alkoholilla pahentaa. Usko huviksesi.Sinä se vaan etsit itseäsi kaiken hakemalla jälleen heijastusta. Itseäsi täällä kehua retostelet ja nostat itsesi toisen ihmisen yläpuolelle. Mutta pettymyksesi voin kertoa, minä en kilpaile kenenkään kanssa paremmuudesta enkä huonommuudesta. Voi yrittää hakea heijastusta, mutta minusta et heijastele.
Oiken päivät pitkät vaanimalla vaanit jotta löytäisit taas jonkun itseäsi heikomman jota saat taas halveksia ja itseäsi ylistää. Se on sitä sitä narsistin sairasta heijastusta. Hyi olokoon.
Mutta ole toki mikä haluat, onneksi et kuulu tuttavapiiriini. Minun maailmankatsomukseeni kuuluu, että kaikki ihmiset saavat olla omana itsenään. Varsinkin ahdistuneen, köyhän ja kärsivän ihmisen taakkaa en tule koskaan lisäämään.
Surullista kyllä, sinä et voi olla oma itsesi, kun sinua ei ole. Valitan, en voi keskustella kanssasi koska sinua ei ole. Sinä haet aina vain sitä heijastusta. - vee-e
taaskin kirjoitti:
Sinä se vaan etsit itseäsi kaiken hakemalla jälleen heijastusta. Itseäsi täällä kehua retostelet ja nostat itsesi toisen ihmisen yläpuolelle. Mutta pettymyksesi voin kertoa, minä en kilpaile kenenkään kanssa paremmuudesta enkä huonommuudesta. Voi yrittää hakea heijastusta, mutta minusta et heijastele.
Oiken päivät pitkät vaanimalla vaanit jotta löytäisit taas jonkun itseäsi heikomman jota saat taas halveksia ja itseäsi ylistää. Se on sitä sitä narsistin sairasta heijastusta. Hyi olokoon.
Mutta ole toki mikä haluat, onneksi et kuulu tuttavapiiriini. Minun maailmankatsomukseeni kuuluu, että kaikki ihmiset saavat olla omana itsenään. Varsinkin ahdistuneen, köyhän ja kärsivän ihmisen taakkaa en tule koskaan lisäämään.
Surullista kyllä, sinä et voi olla oma itsesi, kun sinua ei ole. Valitan, en voi keskustella kanssasi koska sinua ei ole. Sinä haet aina vain sitä heijastusta.kenties joku osaa auttaa jos kerrot, vaikka auttamalla ongelman mukaiselle keskustelupalstalle ?
- tällä palstalla
vee-e kirjoitti:
kenties joku osaa auttaa jos kerrot, vaikka auttamalla ongelman mukaiselle keskustelupalstalle ?
Tämä palsta on päihteet ja riippuvuudet, alkoholi. Ja ne ovat ongelmani, olen siis oikealla palstalla. Onko sinulla itselläsi päihderiippuvuus, alkoholiongelma? Vai onko se läheiselläsi? Vai oletko riippuvuuksista vapaa joka itseänsä täällä kehuskelee, ja on siis silloin väärällä palstalla?
Jos ei itsellä ole päihderiippuvuutta eikä läheisillänsäkään, miksi silloin roikkuu tällaisella palstalla ja esittää halveksuntaansa täysin vieraille ja tuntemattomille ihmisille. Eikö sellaisella ole niitä muita mielenkiinnon kohteita. Esim. edellinen voisi keskustella ennemminkin siellä jossain terveelliset elämäntavat palstalla.
Hänen ohjeensa ja neuvonsa otteisiin siellä varmaankin kiitollisena vastaan. Mutta hänhän ei haluakkaan toteuttaa itseään, kun häntä ei ole. - vee-e
tällä palstalla kirjoitti:
Tämä palsta on päihteet ja riippuvuudet, alkoholi. Ja ne ovat ongelmani, olen siis oikealla palstalla. Onko sinulla itselläsi päihderiippuvuus, alkoholiongelma? Vai onko se läheiselläsi? Vai oletko riippuvuuksista vapaa joka itseänsä täällä kehuskelee, ja on siis silloin väärällä palstalla?
Jos ei itsellä ole päihderiippuvuutta eikä läheisillänsäkään, miksi silloin roikkuu tällaisella palstalla ja esittää halveksuntaansa täysin vieraille ja tuntemattomille ihmisille. Eikö sellaisella ole niitä muita mielenkiinnon kohteita. Esim. edellinen voisi keskustella ennemminkin siellä jossain terveelliset elämäntavat palstalla.
Hänen ohjeensa ja neuvonsa otteisiin siellä varmaankin kiitollisena vastaan. Mutta hänhän ei haluakkaan toteuttaa itseään, kun häntä ei ole.olet ?
- olen minä
vee-e kirjoitti:
olet ?
Olen oma itseni.
- vee-e
olen minä kirjoitti:
Olen oma itseni.
hankala edes yrittää auttaa yhtä viestiä pitempään kun kaikenlaista sekopäätä on samalla tavalla heilumassa, kun ei niitä pysty toisistaan erottamaan. ymmärrätkö ?
myöskin saman nimimerkin käyttö on siitä syystä tärkeä, että ymmärtää tarvittaessa jättää horinansa täysin omaan arvoonsa. - ymmärrätkö
vee-e kirjoitti:
hankala edes yrittää auttaa yhtä viestiä pitempään kun kaikenlaista sekopäätä on samalla tavalla heilumassa, kun ei niitä pysty toisistaan erottamaan. ymmärrätkö ?
myöskin saman nimimerkin käyttö on siitä syystä tärkeä, että ymmärtää tarvittaessa jättää horinansa täysin omaan arvoonsa.En ollut pyytänyt sulta apua, enkä edes halua tuollaisen " apuja " joka on heti alkuun toista vähättelemässä ja pitää toista heti ymmärtämättömänä. Ymmärrätkö?
- Alkoholistin kanssa elänyt
taaskin kirjoitti:
Sinä se vaan etsit itseäsi kaiken hakemalla jälleen heijastusta. Itseäsi täällä kehua retostelet ja nostat itsesi toisen ihmisen yläpuolelle. Mutta pettymyksesi voin kertoa, minä en kilpaile kenenkään kanssa paremmuudesta enkä huonommuudesta. Voi yrittää hakea heijastusta, mutta minusta et heijastele.
Surullista kyllä, sinä et voi olla oma itsesi, kun sinua ei ole. Valitan, en voi keskustella kanssasi koska sinua ei ole. Sinä haet aina vain sitä heijastusta.Jotekin noista sun jutuistasi ei voi muuta tulla mieleen, kuin säälittävä juoppo, joka kuvittelee omaavansa kovinkin paljon muita enemmän elämänkokemusta ja viisautta. Itsekin alkoholistin kanssa eläneenä tiedän kyllä, mistä puhun. Vaikutat todella henkisesti tasapainottomalta ja sairaalta juttujesi perusteella.
- mitä uutta
Alkoholistin kanssa elänyt kirjoitti:
Jotekin noista sun jutuistasi ei voi muuta tulla mieleen, kuin säälittävä juoppo, joka kuvittelee omaavansa kovinkin paljon muita enemmän elämänkokemusta ja viisautta. Itsekin alkoholistin kanssa eläneenä tiedän kyllä, mistä puhun. Vaikutat todella henkisesti tasapainottomalta ja sairaalta juttujesi perusteella.
Ja minkälaisen sairaan tyydytyksen sait taas kun kerroit tuon. Tuota kutsutaan julkisksi runkkaamiseksi.
- tilasta on moni
juova puolisona kirjoitti:
olen mies 43v ja puolisoni on alkoholisti,hän pysyy selvinpäin pitkiäkin aikana on työtön minä työssä,mutta hänellä on monta rautaa tulessa,tekee selvänä ollessaan paljon mm.vapaaehtoistöitä,kuuluu moniin yhdistyksiin ja kavereita hänellä on tuomarista juomariin,kutsunkin häntä duracell-pupuksi,on iloinen,älykäs tosi suosittu ja pidetty ihminen eikä häntä mielestäni ahdistukset paina eikä meillä raha tuota ongelmia,ollaan selvitty, minä olen huolestunut hänen terveydestää kun hän ottaa viikon putken on melkein selviö että selviydyttyään on sairaalakeikka edessä,on ollut maksatulehduksia,haimatulehdus,kerran joutui deliriumin vuoksi psykiatriselle osastolle kuukaudeksi ja se hetkeksi pysähdytti vaan nyt on taas jo kaksi kertaa parin kuukauden sisällä ollut sairaalassa,kyllä häntä itseäänkin pelottaa vaan odotan taas koska ratkeaa,tyttären häät on uudenvuodenaattona ja rukoilen että hän jaksaa sinne asti selvinpäin.mutta ihmisenä hän on mahtava ja suloinen jopa
selvinnyt raittiuteen AA:n avulla. Sinne on tosin pääsyvaatimuksena halu lopettaa juominen.
- vee-e
calmato kirjoitti:
Tosi tyhmähän minä olen, mutta en niin tyhmä että tulisi mieleeni syyttää ketään toista ihmistä tai yhteiskuntaa seuraavankaltaisista asioista:
- ruoka ei maistu
- pureskelen kynsiäni
Niin huonoa tilannetta ei olekaan, ettei sitä voisi alkoholilla pahentaa. Usko huviksesi.meitä sairaita on joka junaan.
- Karjalan Sissi
Itsekkin juoppona miehenä tekosyyn: Tuska, paha olo ym
- Nähnyt sen
juo piittaamatta läheisistään. Oman elämänsä herra ei juo vaikka olisi miten paha olo. Hän tarttuu ongelmiinsa ja selvittää ne muilla keinoin, vaikka potkimalla kuusen juuria metsässä! Hän ei vahingoita läheisiään juomisensa tuomalla tuskalla ja ongelmilla.
- mitä muuta
Vaan vahingoittaa läheisiään niin pahasti, että heistä tulee alkoholisteja.
- ajatteleva läheinen
mitä muuta kirjoitti:
Vaan vahingoittaa läheisiään niin pahasti, että heistä tulee alkoholisteja.
lähtee pois siinä vaiheessa, kun tuntee omien voimiensa loppuvan.
- samaa mieltä
ajatteleva läheinen kirjoitti:
lähtee pois siinä vaiheessa, kun tuntee omien voimiensa loppuvan.
Olen kanssasi samaa mieltä. Se joka ei ajattele terveesti luulee saavansa jotain energiaa tai muuta glooriaa, kun mitätöi, vähättelee ( pyrkii tekemään toista avuttomaksi) ja taas toisessa käänteessä syyttelee ja vaatii ( asettaa omia tavoitteitaan toiseen), mutta kaikella tällä vain lisää toisen taakkaa. Ns auttajalla on omanarvontunto niin heikko, että luulee imevänsä energiaa tai muuta glooriaa toiselta.
Kun toista aliarvioi ja mitätöi ns."auttaen" autettavan persoona vain kutistuu, energiaa ei siirry ns. "auttajaan" vaan päin vastoin "auttaja" sairastuu usein masennukseen.
Ja jos ns. auttaja asettaa omia tavotteitaan toiselle ( luullen sitä kannustukseksi) , käy niin että paine juomiseen vain lisääntyy.
Me kaikki olemme yksilöitä ja kun saamme olla omana itsenämme voi olla mahdollisuus joskus. Siis salliva asenne on se ainoa oikea tapa lähestyä ahdistunutta alkoholistia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874048Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242901No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341311
- 10899
- 131875
- 6864
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756- 11750