Toveri "kommunisti isolla K:lla" tuohtui kovasti Kallen varottaessa maamme työväestöä kommunistien äänestämisen vaaroista. Ja ne vaarat ovat todellisia ja jo 2003 täyttyneitä.
Pirkanmaalla saatiin yksi Kokoomukella yksi paikka lisää työmiesten äänestettyä SKP:ta vasureiden siasta.
Jep, se on todellakin totta.
Vasurit saivat 30979 ääntä ja SKP 5430 ääntä. Jos SKP:n äänet olisivat menneet vasureille niin vasurit olisivat saaneet 36409 ääntä ja siilon kolmanneksi eniten ääniä saanut vasuri olisi saanut vartausluvun 12136.
Kun taas eduskuntapaikka irtosi vertausluvulla 11288 ja se paikka meni Kokoomukselle.
Pirkanmaalla vasurit saivat 2 ja kokoomus 5 kansanedustajaa. Jos taas SKP ei olisi hajauttanut tryöväen ääniä ja ne olisivat menneet vasureille niin pirkanmaalta vasurit olisivat saaneet 3 ja kokoomus 4 paikkaa.
Kannattiko siis äänestää SKP:ta?
Varmasti, sanovat kommunistit.
/Kalle, joka muistuttaa siitä, että SKP:ta äänestämäälä äänet ovat todellakin menneet Kokoomuksen hyväksi
Vaalimatematiikkaa punikkilaan
1
386
Vastaukset 1
Linkit unohtuivat.
http://www.tilastokeskus.fi/tk/he/vaalit/vaalit2003/vaalit2003_vaalitilastot_valvppirkanmaa.html
http://www.tilastokeskus.fi/tk/he/vaalit/vaalit2003/vaalit2003_vaalitilastot_pkpuolueetvpsuuret.html
/Kalle, joka saunakaljaa nauttiessaan oli hajamielinen
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1771652
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.107859En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58735Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset203618- 133608
Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo88574- 48556
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus50548- 37536
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä15510