Luin noita alla olevia kirjoituksia, ja hämmästyin.
Mitä merkintöjä siis oikeasti voi tulla luottotietoihin? Jotenki ymmärsin et voi tulla 2 erilaista merkintää tms?
Onko maksuhäiriömerkintä eri kun merkintä luottotiedoissa ja mitä tämä yleensäkin tarkoittaa? Onko merkintä luottotiedoissa sama kuin maksuhäiriÖ??
Mitä IHMETTÄ?
5
969
Vastaukset
Kuten alla jo aiemmin linkitetty: http://www.asiakastieto.fi/yksityisille/uk_4.jsp?l1=4
Olennaista on tuo, mikä monelta tuntuu unohtuvan: "Suomen Asiakastieto Oy saa henkilötietolain mukaan rekisteröidä luottotietorekisteriin myös osamaksukaupassa tai muussa kulutusluotossa (esimerkiksi luottokortin käytössä) todetun maksun viivästymisen." Ja ennenkaikkea se, että tuo merkintä hoituu paljon helpommin kuin maksuhäiriömerkintä, mutta vaikutukset varmastikin silti merkittävät. Eli ei kannata viivytellä esim. kulutusluottojen maksuerien kanssa liiaksi.- maksun
viivästymismerkintä niin se ei siis olesama kun tuo maksuhäiriö?
Luin koko linkin enkä ymmärtäny, yksinkertainen kun olen maksun kirjoitti:
viivästymismerkintä niin se ei siis olesama kun tuo maksuhäiriö?
Luin koko linkin enkä ymmärtäny, yksinkertainen kun olenNiin maksuhäiriömerkintä on "eri tuote". Mutta samassa rekisterissä ne molemmat näkyvät ja molemmat ovat myös melkoisia rasitteita.
- entäs
kriittinen kirjoitti:
Niin maksuhäiriömerkintä on "eri tuote". Mutta samassa rekisterissä ne molemmat näkyvät ja molemmat ovat myös melkoisia rasitteita.
kun itselläni kulutusluotto on ollut myöhässä mutta perintätoimiston kanssa olen tehnyt maksusopimuksen ja maksanut tähänastiset lyhennykset ajallaan. huolettaa pysyykö rekisterini puhtaana?
- merkinnästä
entäs kirjoitti:
kun itselläni kulutusluotto on ollut myöhässä mutta perintätoimiston kanssa olen tehnyt maksusopimuksen ja maksanut tähänastiset lyhennykset ajallaan. huolettaa pysyykö rekisterini puhtaana?
...tulee aina ilmoitus sinulle. Et siis voi menettää luottotietojasi tietämättäsi. Hoida velkasi suunnitelman mukaan, niin eiköhän luottotiedot pysy puhtaana :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o2855893Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki413441Sofia Virta: bänet!
Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.1442667"Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"
"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää2232121Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan
(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol891669- 641067
Niin että miten
Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua77991Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet
Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni133886Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun
Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan9875Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa
Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui11824