1) Katso, että vastaantulevien kaista on vapaa.
2) Siirry vastaantulevien kaistalle.
3) Kiihdytä ja suorita ohitus.
4) Hiljennä sallittuun nopeuteen.
5) Siirry omalle kaistalle.
Vaarallistahan se on, mutta muutoin "RÄPS" ja sakko postiluukkuun.
Uudet ohitus
5
389
Vastaukset
- The Rat
Mistäs nämä on repäisty?
Sakon noitakin seuraamalla kyllä saa, ei vain välttämättä automaatista. - hyvä
Mutta en ymmärrä miksi pitää hiljentää??
Jos pitää hiljentää oliko ohitus turha?
Vai oliko kyseessä kameratolpan "väistö"
ei sitä tarvii peljätä.Ei se päälle tule.- Ohjeistaja
"Mutta en ymmärrä miksi pitää hiljentää??"
Siksi, että kun ajaa ylinopeutta, kannattaa hiljentää, ettei kamera saa kuvaa.
"Jos pitää hiljentää oliko ohitus turha?"
Ei tietysti ollut. Et voi ohittaa nopeampaasi, tai edes samaa nopeutta ajavaa. Eli ainoa, jonka voi käytännössä ohittaa, on hitaampi.
Mutta jos tuo hitaampi ajaa esim. 79km/h kahdeksankympin alueella, sinulla on oikeus ohittaa se. Et voi sitä kuitenkaan tehdä lain sallimissa rajoissa. Puntarissa on siis vastakkain ylinopeussakkoriski vs. riski, että ajat nokkakolarin vastaantulijan kanssa tms. kivaa tapahtuu syystä, että ajelet kilometrikaupalla vastaantulevien kaistalla. Siinä tapauksessa syyllistyt paljon enempään, kuin pelkkään ylinopeuteen.
- ihan oleellisia asioita
Mietihän ja kerro sitten uudestaan.
Mutta jotain itse kirjoitteluusi.
>Hiljennä sallittuun nopeuteen< e
Ensinnäkään kun jotain ohjeistetaan ei se voi olla lakien vastaista ohjeistusta!
Kyllä ne on autokoulussa opetettu. - Olen Antero
Minä ohitan seuraavasti:
1. näen nysvärin ajavan samaan suuntaan kuin minä itse.
2. kiihdytän vauhtia niin, että pääsen nopeasti aivan kiinni nysvärin takaluukkuun.
3. ohitan nysvärin saman tien, vastaantulevat ja ohitettavan nysvärit ovat aina tajuneet väistää.
4. jatkan omaa ajonoputtani (=120km/h) ja olen tyytyväinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 17012945
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1545458Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454810Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1493689Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska392798Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1211969Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1121715Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3661638Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1081538Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1361481