Kokemuksia Amazon.com:sta

_mari

Hei. Miten Amazon.comista tilatut tuotteet toimitetaan? Tulevat normaalin postin mukana vai tuoko joku kuriiri kotiovelle?

30

26407

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kari Ojala

      Tulevat postissa, yllättävän nopeasti. Ruotsalainen adlibris.com on vielä nopeampi ja halpa, myy suomalaisetkin kirjat (kuten mun Ensimmäisen painoksen).

    • Paljon Amazonista ostava

      Perusoletukesena on hitaampi toimitustapa, jossa tuotteet tulevat postin kautta, mutta jos on valmis maksamaan enemmän, saa tuotteet alle kahdessa vuorokaudessa, ja silloin Amazon käyttää lähettipalveluita. Omat pakettini tulevat aina DHL:n tuomina.

    • Amazonista

      Kai siis tilaat Amazon.co.uk:sta etkä jenkeistä? Vähän fiksumpaa kun rahdata toiselta puolelta maailmaa. Saksastakin tulee aika nopeasti.

      Jos tässä vaiheessa aiot jouluksi tilata niin vähän tulee hoppu... itse tilasin tossa alkukuusta tuotteita (2. päivä kai?) ja saapuivat tänään postiin, lähden kohta hakemaan.

      Tärkeätä on, että kun tilaat niin katsot aina onko tuotetta varastossa. Jos siinä lukee jotain muuta kuin in stock niin toimitus saattaa venyä yllättävänkin paljon. Jos tilaa useita tuotteita samalla kertaa niin saattaa myös kestää kauemmin. Toimituskuluja tulee jonkin verran, eli jos tilaa pienikokoisia tuotteita, esim. cd:itä, niin kannattaa kyllä napata useampi kerralla. Äläkä usko sokeasti toimitusarviota, munkin tilauksessani luki 6.-8. päivä, ja nyt on 12. kun se saapui.

      Itse käytän amazonia aika paljonkin, mutta toimituskulujen vuoksi lähinnä ostaessani tuotteita, joita ei suomesta saa.

      Kivaa on myös se, että kun on tilaillut melko paljon niin amazon osaa suositella tuotteita, jotka minua kiinnostavat. :)

      • Fiksu tilaaja

        > Kai siis tilaat Amazon.co.uk:sta etkä jenkeistä? Vähän fiksumpaa kun rahdata toiselta puolelta maailmaa.

        Tässä on vaan sellainen ikävä pikku juttu että TODELLA monia DVD-bokseja ei joko ole saatavilla eurooppalaisina versioina (eli amazon.co.uk:sta) ollenkaan, tai sitten on saatavilla aivan paskoja versioita ilman ekstroja.

        Tilaan nimenomaan Amazon.comista satojen eurojen edestä vuosittain ja nimenomaan sellaisia leffoja ja tv-sarjoja joita ei muualta saa.

        Lisäksi, vaikka joku tuote olisikin saatavilla Amazon.co.uk:sta, olen jopa huomannut monien tuotteiden kohdalla että USA:sta tilaaminen tulee posti- ja tullimaksuineenkin plus veroineen SILTI edullisemmaksi kuin amazon.co.uk:sta tilaaminen.

        Asiat eivät siis ole aivan niin yksioikoisia!


      • ja valuuttakurssi
        Fiksu tilaaja kirjoitti:

        > Kai siis tilaat Amazon.co.uk:sta etkä jenkeistä? Vähän fiksumpaa kun rahdata toiselta puolelta maailmaa.

        Tässä on vaan sellainen ikävä pikku juttu että TODELLA monia DVD-bokseja ei joko ole saatavilla eurooppalaisina versioina (eli amazon.co.uk:sta) ollenkaan, tai sitten on saatavilla aivan paskoja versioita ilman ekstroja.

        Tilaan nimenomaan Amazon.comista satojen eurojen edestä vuosittain ja nimenomaan sellaisia leffoja ja tv-sarjoja joita ei muualta saa.

        Lisäksi, vaikka joku tuote olisikin saatavilla Amazon.co.uk:sta, olen jopa huomannut monien tuotteiden kohdalla että USA:sta tilaaminen tulee posti- ja tullimaksuineenkin plus veroineen SILTI edullisemmaksi kuin amazon.co.uk:sta tilaaminen.

        Asiat eivät siis ole aivan niin yksioikoisia!

        Olen samaa mieltä edellisen kanssa.

        Tilaan silloin tällöin kirjoja Amazonilta ja teen aina hintavertailun välillä US/UK (helppoa kun tuotteet täsmälleen samoja toisin kuin leffoissa). Vertailussa on pakko ottaa huomioon pakkaus- ja lähetyskulut (erilaiset eri Amazoneilla) ja kunkin maan valuuttakurssi suhteessa euroon. Useimmiten US on selvästi edullisempi kuin UK, etenkin viime aikoina, kun euro on taas vahvistunut suhteessa dollariin.

        Eli ei se tilaamisen järkevyys liity mitenkään etäisyyteen.


      • amazonin alkuasukas
        ja valuuttakurssi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä edellisen kanssa.

        Tilaan silloin tällöin kirjoja Amazonilta ja teen aina hintavertailun välillä US/UK (helppoa kun tuotteet täsmälleen samoja toisin kuin leffoissa). Vertailussa on pakko ottaa huomioon pakkaus- ja lähetyskulut (erilaiset eri Amazoneilla) ja kunkin maan valuuttakurssi suhteessa euroon. Useimmiten US on selvästi edullisempi kuin UK, etenkin viime aikoina, kun euro on taas vahvistunut suhteessa dollariin.

        Eli ei se tilaamisen järkevyys liity mitenkään etäisyyteen.

        Mistä Amazonin liikkeestä tuote kannattaa tilata? Tähän saa näppärästi vastauksen yhdellä klikkauksella.

        Pricenoia.com:ista saa selaimen työkalupalkkiin napin, jota klikkamalla Amazonin tuotesivulla, saa yhteenvedon mistä ko. tuote kannattaa tilata, huomioiden myös postituksen suomeen.


      • eBay on halvempi!
        amazonin alkuasukas kirjoitti:

        Mistä Amazonin liikkeestä tuote kannattaa tilata? Tähän saa näppärästi vastauksen yhdellä klikkauksella.

        Pricenoia.com:ista saa selaimen työkalupalkkiin napin, jota klikkamalla Amazonin tuotesivulla, saa yhteenvedon mistä ko. tuote kannattaa tilata, huomioiden myös postituksen suomeen.

        Oon ostanut kaiken tarvitsemani eBaystä, on halvempaa...


      • 9+20=29
        Fiksu tilaaja kirjoitti:

        > Kai siis tilaat Amazon.co.uk:sta etkä jenkeistä? Vähän fiksumpaa kun rahdata toiselta puolelta maailmaa.

        Tässä on vaan sellainen ikävä pikku juttu että TODELLA monia DVD-bokseja ei joko ole saatavilla eurooppalaisina versioina (eli amazon.co.uk:sta) ollenkaan, tai sitten on saatavilla aivan paskoja versioita ilman ekstroja.

        Tilaan nimenomaan Amazon.comista satojen eurojen edestä vuosittain ja nimenomaan sellaisia leffoja ja tv-sarjoja joita ei muualta saa.

        Lisäksi, vaikka joku tuote olisikin saatavilla Amazon.co.uk:sta, olen jopa huomannut monien tuotteiden kohdalla että USA:sta tilaaminen tulee posti- ja tullimaksuineenkin plus veroineen SILTI edullisemmaksi kuin amazon.co.uk:sta tilaaminen.

        Asiat eivät siis ole aivan niin yksioikoisia!

        saat näkyviin USA:ssa julkaistut leffat jotka kuuluvat Region-1-tyyppiin ja nehän eivät toimi eurooppalaisissa DVD-soittimissa eikä ilmeisesti tietokoneissakaan ?? Minulla olisi pitkä lista leffoja joita on myynnissä USA:n Amazonilla mutta ei UK:n- eikä Saksan Amazonilla. V..uttaa niin helvatusti toi Regionrajoite.


      • Fiksu tilaaja
        9+20=29 kirjoitti:

        saat näkyviin USA:ssa julkaistut leffat jotka kuuluvat Region-1-tyyppiin ja nehän eivät toimi eurooppalaisissa DVD-soittimissa eikä ilmeisesti tietokoneissakaan ?? Minulla olisi pitkä lista leffoja joita on myynnissä USA:n Amazonilla mutta ei UK:n- eikä Saksan Amazonilla. V..uttaa niin helvatusti toi Regionrajoite.

        Meillä on aluekoodivapaa DVD-soitin. Tämä soitin on ostettu koodivapaana (firmasta Code Free DVD), mutta nykyäänhän saa mistä hyvänsä parinkymmenen euron halpasoittimestakin koodivapaan kun krakkaa sen. Netistä löytyy ohjeet kaikkiin soittimiin (takuu siinä tietysti menee, mutta jos soitin maksaa pari kymppiä niin eipä sitä takuutakaan paljon tarvitse).


    • Helppo1

      Kannattaa katsoa tämän sivun ohjeet, sieltä löytyy Ebay ja Amazon tilausohjeet
      http://goo.gl/qxWsa9

    • Verkkokamu
    • EiOlePaypalia

      Miksi tuolla ei voi olla paypal maksutapaa?

      Olisi turvallisempi maksaa sitä kautta.

      • ghvbn

        Amazon on sen verran iso ja hyvämaineinen firma, että se ei halua maksaa paypalille turhia palkkioita välistä. Jo luottokortilla maksaessakin menee luottokorttiyhtiölle välistä.


      • Anonyymi

        Amazon on turvallinen, maksat miten hyvänsä. Ei se vilpillä asemaansa ole ansainnut. Palautusten helppous varmasti paras mitä markkinoilta löytyy.


    • Anonyymi

      Rahat menee ja tavaraa ei tule. Sitten vielä jokin suoraveloitus 69,00 euroa tyhjästä. Kaduin, että annoinkin luottokortin numeron. Huijari "kauppa"

      • Anonyymi

        Olit varmasti yhteydessä asiakaspalveluun? Mitäs sanoivat? Amazon yleensä lähettää uuden matkalla kadonneen tilalle, jos on vielä saatavilla. Muuten se maksaa takaisin perimänsä hinnan. Ei ole niuhottava firma.


    • Anonyymi

      "USA:ssa julkaistut leffat jotka kuuluvat Region-1-tyyppiin ja nehän eivät toimi eurooppalaisissa DVD-soittimissa eikä ilmeisesti tietokoneissakaan ??"

      Vähän myöhässä tälle kirjoittajalle, mutta muut hyötynevät tiedosta, että dvd-levyistä voi tehdä aluekoodittomia kopioita esimerkiksi DVD Shrink -ohjelman avulla. Itselläni on aluekooditon dvd-soitin, mutta koska blu-ray -soitin terävöittää useimpia dvd-levyjäkin, käytän aluekoodillista blu-ray -soitintani myös dvd-levyjen katselemiseen. Olen tehnyt aluekoodittoman kopion jokaisesta USA:sta ostamastani dvd-levystä.

      Saattaa olla laitonta ja kiellettyä, mutta kukaan ei ainakaan kärsi taloudellista tappiota asian vuoksi. Päin vastoin, levyt jäisivät minulta ostamatta, jos en voisi tehdä niistä aluekoodittomia kopioita.

      • Anonyymi

        Ei siinä mitään laitonta ole, jos itsellesi kopion teet. Sitä vartenhan ne levyt on tehty.


    • Anonyymi

      Yleisesti ottaen positiiviset kokemukset. Riippuen siitä tilaako Briteistä, Saksasta tai Amerikoista, niin nopeus vaihtelee. Amazonin itsensä kautta tilatut tuotteissa yleensä kohtuunopea kuljetus eikä enää onneksi niin tähtitieteelliset rahtikulut mitä joskus aiemmin. Huonot kokemukset kirjatuotteiden pakkaamisesta, kannattaa ostaa mieluummin otaa Amazonin itsenäisten myyjien kautta. Amazonin oman palvelun kautta tulivat ilman pehmusteita ja hölskyivät aika lahjakkaasti lähetyskuorissaan....

    • Anonyymi

      tulee erityisen hitaasti ja tuote joka oli tilattu hajosi jo parin viikon päästä! :( ei hirvittävän hyvä kauppa amazon kyllä!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • Anonyymi

        Oletko tarkistanut, että tuotetta on varastossa? Ellei niin saattaa viivästyä.


    • Anonyymi

      Nopeasti tuli mutta kaksi lelua ei tullut perille.

    • Anonyymi

      Saksan Amazonia olen käyttänyt. DHL toimittaa paketit, ja kun paketti on jo melko lähellä, niin tulee tekstiviesti koskien toimitustavan valintaa. Linkistä pääsee DHL:n sivuille valitsemaan sopivan toimitustavan.

      • Anonyymi

        Käyttää myös muita toimittajia. Jos tulee USP:n kautta, voit varautua ongelmiin. Eivät paljon ole kiinnostuneita osoitetiedoista, vaan toimittavat paketin mihin milloinkin. Joskus haettava kaukaakin. Amzon itsessään on luultavasti näppärin toimija palautusten jo toimitusten suhteen. Itse suosin saksalaista, enlanninkielistä palvelua.


    • Anonyymi

      Itselläni on amazon prime tilaus niin saa ilmaiset toimitukset. Kerran kokeilin UPS toimitusta ja maksoin 15€ enemmän. UPS huomattavasti hitaampi kuin suomen posti eikä edes tullut ovelle vaikka väittivät että toimitusta on yritetty ja sitte joutu noutamaan paketin jostain "afrikasta" asti. Keskimäärin paketit tullu 5pv sisällä postin kautta, UPS:llä taas meni 6pv.

    • Anonyymi

      Tulee aika nopeasti postiin ja tosi luotettavasti tosi kätevä itse tulee ostettua tosi paljon tavaraa varsinking koronan aikaan
      https://amzn.to/37hymrn

    • Anonyymi

      Tilasin ne halpajutut mut eipä näytä tulleen eli onkohan ihan löpölöpö juttu.

    • Anonyymi

      Jos USP toimittaa, niin saattaa olla ongelmia. Muuten OK. Itse putiikki toimii mainiosti, mahdollisia palautuksia myöten.

    • Anonyymi

      Itselleni lupaus oli kotiovelle, mutta aika kaukaa paketin jouduin hakemaan. Posti ja DHL toimivat suht hyvin, mutta USP aiheuttaa ongelmia. En usko, että edes yrittävät tuoda kotiin. Pääsevät halvemmalla ja helpommalla. Eli, riippuu mikä kuriiri sattuu kohdalle.

    • Anonyymi

      Miettikää ihan oikeasti mistä tilaatte ja mitä ostatte näkemättä jotain tavaraa! Tilaatte joltain ääliömäisesti duunareita käyttäytyvältä miljardööriltä tyhjää paskaa!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2620
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      89
      1966
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1501
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1038
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      923
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      881
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      854
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      765
    Aihe