http://www.riemurasia.net/jylppy/displayimage.php?pos=-15653
amis vaan tienaa aina enempi
20
2314
Vastaukset
- Tienaaja
Sekä amiksesta että yliopistosta löytyy aloja, joilla tienaa enemmän ja aloja, joilla tienaa vähemmän.
Mutta mikä tärkeintä: YLIOPISTO-OPISKELIJOILLA ON KESKIMÄÄRIN KORKEAMPI ÄLYKKYYSOSAMÄÄRÄ JA SIVISTYSTASO KUIN AMIKSILLA, JOTKA OVAT KESKIMÄÄRIN TYHMIÄ, SIVISTYMÄTTÖMIÄ JUNTTEJA.
Mitä hyötyä rahasta on, jos ei osaa käyttää sitä muuhun kuin amisauton tuunaamiseen ja Karhun kittaamiseen?- Yliopsistolainen
Minä olen yliopistossa ja olen tyhmä sivistynyt juntti!
- ettei muuten saa arvostusta
No voi hyvänen aika! Auton kylkeenkö se on pitänyt oikein maalautta? Jossain on jotain vikaa ja pahasti, jos ei itse tiedä olevansa pähee jätkä, ellei se lue auton kyljessä.
Tästäkö johtuu, että enemmän koulutetut elävät pitempään? - Kylteri
Antaapa amitsujen tienata! Se on hyvä että löytyy tyyppejä, jotka tekee paskaset hommat. Itse en niitä tekisi mistään hinnasta, joten olen myös valmis hyvin amitsuille maksamaan.
- asiallinen_tuntija
Okei, rahaa virtaa mukavasti taskuun, mutta onko se kaikkein tärkein asia, eli työn mielenkiintoisuus, palkitsevuus ja vaihtelevuus kunnossa?
Anitsu voi rauhassa tienata, ei se meikäläist häiritse - meikäläistä häiritsee vain se jos joku ns. paukapää ei ymmärrä että on muitakin kriteerejä valita ammattinsa kuin se palkan suuruus. - Kihihii
Heh. Kyllä täytyy olla paha alemmuuskompleksi koulutuksesta,
jos täytyy tuollainen autoon maalata.
Mikä amis tienaa enemmän kuin mikä akateeminen? Suurtalouskokki
tienaa enemmän kuin juristi? Autonkorjaaja enemmän kuin lääkäri?
Tarjoilija enemmän kuin DI? Sähkömies enemmän kuin KTM?
Kyllähän jollekin ammattitaitoisella putkimiehelle tms.
mielellään maksaakin hyvöt rahat, koska minä en ainakaan
mielelläni itse niitä hommia tekisi. Kyllä joku oman
firman omistava duunari tai paperimies varmasti tienaakin
enemmän kuin joku kirjastontäti tai huonopalkkainen humanisti.- amis_&_proud
Pimeellä työllä me amikset teemme sen edge-rahan joka nostaa todelliset ansiomme reilusti rupu-akateemista ylemmäs. HIerokaa te vaan niitä posmoderneja ajatuksia siellä munattomissa yhteisöissänne akkalauman kesken.
- Kohtuupalkkainen akateeminen
amis_&_proud kirjoitti:
Pimeellä työllä me amikset teemme sen edge-rahan joka nostaa todelliset ansiomme reilusti rupu-akateemista ylemmäs. HIerokaa te vaan niitä posmoderneja ajatuksia siellä munattomissa yhteisöissänne akkalauman kesken.
Ok. Mielummin minä teen mielekästä työtä ja vietän kunnolla
vapaa-aikaa, kuin paiskin vielä pimeitä hommia vapaa-ajalla
lisäeurojen toivossa.
Noh, ihmisillä on erilaiset arvot. Minulle raha ei ole kaikki
kaikessa, mutta paiski sinä rauhassa hommia vaikka 24h/vrk,
jos se saa sinut onnelliseksi.
- teekkari!!!
Itse olin jonkin aikaa ennen teknillisen yliopiston opintoja ns. duunariammatissa, tes:n mukainen palkka n 1600 euroa kuussa, jeah. Ensimmäiset palkankorotukset olisivat tulleet kolmen vuoden päästä.
Mikäs olikaan DI:n keskiansio? :) - amis85
mä tienaan 1600e/kk. palkankorotusta ei ole tulossa ikinä ja työkokemusta on vuoden verran. et sillee..
- Kerhis1
En nyt yritä akateemikkona tässä kettuilla, mutta itse uskoisin enemmän tilastoja kuin maalausta autossa. Toisaalta, amiksia nuo autot näyttää kiinnostavan sen verta enemmän, että uskovat varmaan enämmän mitä auton kyljessä lukee kuin AKAVA:n tilastoissa...
- Akateeminen2
Jos tykkää vaseliinista persvaossa 24/7, kannattaa mennä amikseen. Itse nostan hyvää palkkaa siististä sisätyöstä.
Nämä ovat vain elämän valintoja.- ulkona saa happea
Mä ainakin näutin ulkonaolemista kun siistin pihoja ym. kunnostustöitä, ammattikoulututkinto takataskussa. Taitaa siellä akateemisessa painaa stressi vähän enempi -> http://www.riemurasia.net/jylppy/displayimage.php?pos=-15937
- Tuleva DI
ulkona saa happea kirjoitti:
Mä ainakin näutin ulkonaolemista kun siistin pihoja ym. kunnostustöitä, ammattikoulututkinto takataskussa. Taitaa siellä akateemisessa painaa stressi vähän enempi -> http://www.riemurasia.net/jylppy/displayimage.php?pos=-15937
Mun mielestä turhia nää amis-akateeminen väittelyt. Jos on tyytyväinen työhönsä ja palkkaansa niin that's it.
- Tyytyväinen sisätyöläinen
ulkona saa happea kirjoitti:
Ihmiset ovat erilaisia. Minä puolestani jatkoin ammattikoulun
jälkeen opintoja, koska huomasin, että olisin tullut muutamassa
vuodessa hulluksi niissä duunarin hommissa. Kyse ei ollut
siitä, etten olisi niitä hommia osannut, vaan halusin
työn, jossa on enemmän älyllistä haastetta. Kyllä sekin
varmasti stressaisi, jos päivästä ja vuodesta toiseen tuntisi,
ettei ole oikealla alalla, eikä saa toteuttaa itseään.
Hyvä että kumpikin meistä on löytänyt alansa. Sinä olet
tyytyväisempi ulkotöissä, minä taas viihdyn paremmin toimistotöissä.
Kumpikaan meistä ei varmaankaan haluaisi vaihtaa paikkoja?
- todellakin?
Tjaah, mitähän tähän nyt pitäisi sitten kommentoida. Pieni vilkaisu AKAVA:n ja SAK:n palkkataulukkoihin sekä työvoimaministeriön työttömyyttä koskeviin tilastoihin riittänee korjaamaan moiset harhaluulot... Mutta huvinsa kullakin.
- Kylteri
Riittää, että duunarilla on sellainen mielikuva. Todellisuus ei ole tavallista kansaa ennenkään koskettanut.
- amis_&_nero
Taulukot kertoo keskimääräisistä ansioista, jotka siis ovat keskiarvoja....akateemisissa on todella kovapalkkaisia pieni osa, mutta tämä kovapalkkainen vähemmistö juuri vinouttaa oikealle akateemisten tilastollista keskisuuretta. Jos otettaisiin mediaani, niin amis olisi korkeammalla palkkalistoilla kuin akateeminen, koska amiksista suurin osa tienaa hyvin, mutta ökypaljon vain todella harva.
- koulussa
amis_&_nero kirjoitti:
Taulukot kertoo keskimääräisistä ansioista, jotka siis ovat keskiarvoja....akateemisissa on todella kovapalkkaisia pieni osa, mutta tämä kovapalkkainen vähemmistö juuri vinouttaa oikealle akateemisten tilastollista keskisuuretta. Jos otettaisiin mediaani, niin amis olisi korkeammalla palkkalistoilla kuin akateeminen, koska amiksista suurin osa tienaa hyvin, mutta ökypaljon vain todella harva.
Kappas vaan, missäs vaiheessa amish on ehtinyt opiskelemaan tilastotiedettä? Kuuluuko sekin nykyään putkimontöörin koulutusohjelmaan? Kerros, tuleeko näistä college-instituutti-ammattiopistoista valmistuneista AMK-amisheista putkimontööri-maistereita, joilla on vielä sivuaineena tilastotieteen cum laude? xD Jätäs kuule nyt amish niiden tilastojen lukeminen itseäsi älykkäämmille yksilöille ja mene suosiolla rassaamaan paskaputkia päiväuniesi kanssa... Hallitset sen paremmin kuin tilastot; suutari pysykööt siis lestissään.
- molcosan
Amis! Ole ylpeä ammatistasi, äläkä ole such alemmuudentuntoinen. Meitä kaikkia are needed!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni1447228Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.
UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M1265025L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?
Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa694462TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a153533Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242331Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3391911Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä241796Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o91639- 681517
Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581468