Eli miten teen 24V releelle oikeaoppisen kytkennän maasturin 24V sähköjärjestelmästä? Relepalikasta löytyy 30, 87, 86, 85. Mistä siis ko. numeroille piuhat?
Tarkoitus laittaa työvaloja (sulakkeen kautta) niin ettei akut kärsi. Työvaloissa 24V polttimot.
Kansantajuinen esitys johdotuksesta releelle please!
24V-releen kytkentä
5
8046
Vastaukset
- ...................
30 - virta esim. akulta
87 - lampulle lähtevä
86 - heräte virta=ohjaus virta
85 - maa
navat 86 ja 85 on aivan sama kumminpäin ne laitat
sama kaavio on myös 12V järjestelmässä- ..............
laita se sulake napaan 30 tulevaan johtoon ja lähelle akkua tai sitä paikkaa mistä virran otat.
- 24 vai 12 voltagee
.............. kirjoitti:
laita se sulake napaan 30 tulevaan johtoon ja lähelle akkua tai sitä paikkaa mistä virran otat.
Eli mistä toi releen herätevirta kannatta ottaa 24V järjestelmässä? Kierrätänkö hyttiin katkaisijoille 24V joka sitten releen napaan 86? Vai pitäisikö tuo herätevirta ottaa 12V:stä? (Siis invertterin 24->12 kautta, ei suoraan 12V akulta koska tämä suora otto kuulemma syö akun nopeasti kelvottomaksi)?
Lisävalojen heräteryöstön ymmärrän kyllä mutta miten tän herätteen hoidan asiallisesti akkuja turmelematta? 24 vai 12 voltagee kirjoitti:
Eli mistä toi releen herätevirta kannatta ottaa 24V järjestelmässä? Kierrätänkö hyttiin katkaisijoille 24V joka sitten releen napaan 86? Vai pitäisikö tuo herätevirta ottaa 12V:stä? (Siis invertterin 24->12 kautta, ei suoraan 12V akulta koska tämä suora otto kuulemma syö akun nopeasti kelvottomaksi)?
Lisävalojen heräteryöstön ymmärrän kyllä mutta miten tän herätteen hoidan asiallisesti akkuja turmelematta?Kun Sinulla on 24V:n kelalla varustettu rele,
niin kytke siten kuin tuossa edellisessä viestissä
kerroin.
Sen kelan ottamalla virralla ei ole mitään
vaikutusta akkusi kestävyyteen, kunhan suojaat
sen sulakkeella vikatapauksia varten.
Se herätevirta on oikeasti ohjausjännite, jonka
otat työvalojen sulakkeelta.
Äsköinen viestini hävisi kuin tuhka tuuleen.
Toivottavasti tämä näkyy.
Jos Sinulla on metallikuorinen rele, niin sen
napa 85 voi olla jo suoraan maissa. Joten kytke
navasta 30 johto työvalojen ohjauskytkimelle ja kytkimeltä napaan 86 ja napa 85 maihin, niin
jälkipolvet eivät sekoa kytkennöissä.
Tuo "herätevirta" otetaan normaalisti auton jo
suojatusta virtapiiristä. Työvalotapauksessa
releen kela voidaan oikosulkusuojata hyvin tuolla
työvalosulakkeella.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 763418
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753137Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683012On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662671Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442182- 611739
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251707- 351705
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181689- 601628