Enpähän ole koskaan millekään muulle S24:n foorumille hakenut. Voihan olla, että hätäilin hakemuksen kanssa, kun jätin sen jo eilen, kun vanha sheriffi oli vielä virassaan, eikä sitä senkään takia huomioida.
Jos käy niin hassusti, että tulen valituksi, niin seuraavia periaatteita pyrkisin noudattamaan:
1) Viestin on liittyttävä jotenkin islamiin. Esim. pelkkä kristinuskon arvostelu ei käy.
2) Alatyylisiä henkilöön käyviä heittoja en salli. Henkilöiksi lasketaan tässä myös jo kuolleet ihmiset ja Suomessa rekisteröityjen uskontokuntien jumalat.
3) Pääsääntönä mielipiteen, uskomisen ja sananvapaus. Ts. pyrkisin minimoimaan poistot ja bannit.
4) Jos jonkun mielipide loukkaa jotakuta toista, arvioin, onko mielipide laiton, tai kohdan 2 mukainen, vai onko vika loukkaantuneen asenteessa yms. ja toimet sen mukaan.
Jotain tämmöistä linjaa. Asiasta voinee keskustellakin?
Hain sheriffiksi
89
3000
Vastaukset
- KeijoKeskustelija-1
uskon että vastuuntuntoinen ihminen noita periaatteita pystyy noudattamaan uskonnosta tai uskonnottomuudesta riippumatta. Liiallinen kritiikin vastustaminen ei toimi.
Mites ajankäyttö? pitääkö shefun olla kokoajan päivystämässä palstalla? Sheriffiksi uskontopalstalle sellainen nimimerkki, joka on jatkuvasti hyökkäillyt kyseistä uskontoa vastaan ja kyseenalaistanut jatkuvasti kyseistä uskontoa edustavien kansojen työmoraalia, sivistystasoa ja yleistä moraalista tasoa?
Siinäpä meillä sheriffi. Millainenhan sitten pantaisiin juutalaisuuspalstalle? Entä maahanmuuttajapalstalle? Rasismipalstalle?
Saas nähdä.Mielipiteesi on arvoton, mutta hae kuitenkin sinäkin sherifiksi. Ehkä tulet paremmin valituksikin kuin minä?
- Esko
tuttumies kirjoitti:
Mielipiteesi on arvoton, mutta hae kuitenkin sinäkin sherifiksi. Ehkä tulet paremmin valituksikin kuin minä?
Hän voi ottaa sen kehotuksena ja hakea seriffiksi.
- Sananvapaus voitti
Esko kirjoitti:
Hän voi ottaa sen kehotuksena ja hakea seriffiksi.
Aapo-possu sefuna olisi ihan kiva juttu! Aapo tuskin ainakaan kärsii hullunlehmäntaudista tai skitsoilee, vaikka onkin mielipiteiltään suoraan kamelin persvärkistä:)
- Esko
Sananvapaus voitti kirjoitti:
Aapo-possu sefuna olisi ihan kiva juttu! Aapo tuskin ainakaan kärsii hullunlehmäntaudista tai skitsoilee, vaikka onkin mielipiteiltään suoraan kamelin persvärkistä:)
Nyt ei ole mitään seriffiä, mutta et ole yhtään parantanut tapojasi. Toivon että uusi seriffi opettaa sinulle hyvän käytöksen tapoja.
Aabra-hamilla niitä ei ole, se näkyy hänen teksteissään. tuttumies kirjoitti:
Mielipiteesi on arvoton, mutta hae kuitenkin sinäkin sherifiksi. Ehkä tulet paremmin valituksikin kuin minä?
...islam-palstalle sheriffiksi pyrkivälle islamin vastustajalle:
"Mielipiteesi on arvoton".
Tuskinpa viitsin hakea yleiseksi sylkykupiksi. Minulle riittää se, että silloin tällöin näytän peiliä "islamkriitikoille", vaikka siinä näkyvä kuva tuntuisikin sekä sheriffiksi pyrkivästä että muistakin "islamkriitikoista" hiukkasen rumalta.
Mutta joku kovahermoinen muslimi toki sopisi tällaiselle palstalle.- Sananvapaus voitti
Esko kirjoitti:
Nyt ei ole mitään seriffiä, mutta et ole yhtään parantanut tapojasi. Toivon että uusi seriffi opettaa sinulle hyvän käytöksen tapoja.
Aabra-hamilla niitä ei ole, se näkyy hänen teksteissään.Minulla on täällä juhlat. Olutta siemailen juhlan kunniaksi. Pidän nimittäin palstan umpihäiriintyneen terroristiseriffin peijaisia:)
- pro western
Ainakin sherifiksi hakenut nimimerkki on sinua parempi vaihtoehto shefuksi Aapo. Harva tällä palstalla varmaan olisi valmis hyväksymään palstalle shefun, jolla on takanaan pitkä lista uhkailuja, solvauksia, halventavia viestejä sekä henkilökohtaisia loukkauksia. Sinulla on Aapo nuo kaikki rikelistallasi. Sinuun verrattuna jopa Gohar on hyvä vaihtoehto.
Itse en edes yritä shefuksi. Sattuu olemaan "hieman" sukset ristissä Eniron kanssa ja tämän palstan muuan nimimerkin kanssa. Sitäpaitsi moinen homma joutaa hyvin mennä jollekulle jolla riittää intoa kantaa rikosoikeudellinen vastuu palstan sisällöstä. Minua ei sattumalta kiinnosta pätkän vertaa, kun en suostu kantamaan rikosoikeudellisia vastuita edes omista teksteistäni. - Hus Hus !
http://www.liveleak.com/view?i=99bd9b20ae
..et ole naistenleikkelyä puolustamassa!Hus hus-muutama aloitus ylöspäin!!
- Esko
Minulla ei ole mitään noita periaatteita vastaan. Pidän miestä parempana kuin naista, koska naiset toimivat oman hienostuneen makunsa pohjalta. Miehet toimivat yleensä järkisyillä. On hyvä kyllä muistuttaa muutamille asiallisesta kielenkäytöstä.
- Sananvapaus voitti
Nimittäin, toistaiseksi emme tiedä, jos vaikka entinen terroristi jatkaa sammutetuin lyhdyin! Ainakin viestejä on hävinnyt kumman paljon pelkän ylläpidon moderoimaksi palstaksi.
- daavidin jälkeläinen
Uskon asian olevan juuri niin kuin sanot
- Sananvapaus voitti
Nimittäin, toistaiseksi emme tiedä, jos vaikka entinen terroristi jatkaa sammutetuin lyhdyin! Ainakin viestejä on hävinnyt kumman paljon pelkän ylläpidon moderoimaksi palstaksi.
- Eihän?
Minä en kannata valintaasi sheriffiksi:
Palstalla ei tarvita sheriffiä ollenkaan, vaan on hyvä että mahdolliset poistot hoitaa (ja vastaa niiden asiallisuudesta) Eniron ylläpito. Palstaa on pyritty näivettämään puolitoista vuotta sheriffin toimesta enemmän tai vähemmän johdonmukaisesti, aiemmin sheriffiä ei ollut ja palsta toimi hyvin.
Kyseessä ei ole siis sinun henkilösi vaan periaate. Tosin sikäli on hyvä jos haet sheriffiksi ja pääset siihen, niin se estää uuden kiihkoilijan pääsyn tuohon tehtävään.- Esko
>>niin se estää uuden kiihkoilijan pääsyn tuohon tehtävään.
On aivan 100% varmaa, että joku kiihkoilija pyrkii vapaaseen seriffin paikkaan. Siksi jonkun on se otettava, vaikka ei kovin haluaisikaan.
Jos uutta seriffiä ei ilmaannu lähiaikoina, se merkitsee sitä, että Gohar/täti-leelia tekee työtään edelleen. - KeijoKeskustelija-1
voisi olla paras ratkaisu. Ikävä virkahan tuo on. Ei varmasti paljoa positiivista palautetta tule. Aina on joku loukkaantunut milloin mistäkin asiasta.
Hoitakoon Eniro palstansa siivouksen sponsoreidensa rahoilla. Enirolla menee paremmin kuin koskaan. Käyttäjämäärät ja sponsorit kasvoivat vauhdilla Vanhasen Masan deittailujen ansiosta.
Jussi Halli valvokoon palstaa vapaa-ajallaan, mikäli haluaa pitää yrityksensä julkisivusta huolta.
- bilo bilo
"Tulkaa,tulkaa jälleen,keitä ja mita ikinä
olettekin,tulkaa:
Pakanat, tulenpalvojat, syntiset epäjumalan palvojat,tulkaa.
Tulkaa vaikka olisitte luopuneet valastanne sata kertaa,
Epätoivon ja surkeuden portti ei ole meitä varten tulka.
Tulkaa sellaisina kuin olette. "
Hz.Celaleddin Rumi(Mevlana) Mukavastihan tästä on keskustelua virinnyt, myös sheriffin roolista ja tarpeesta.
Jos minut vastoin ennakkoveikkauksia valittaisiin, niin pyrkisin mahdollisimman vähän itse osallistumaan keskusteluun. Ehkä joskus jonkun uutisen heittäisin keskustelun aluksi tms. Koen, ettei sherfinnin tehtävä ole tuoda esille omia mielipiteitään mitenkään runsaasti, jos ollenkaan.
Tämä periaate muuten saattaisi hieman löysätä Aabra-haminkin pantaa.
Ja sitten yksi toive/tavoite, keskustelu keskustelijoista olisi epätoivottavaa, vaan enemmän keskustelua asioista. Tässä ohjaustoimeksi sopisi ehkä sheriffin huomautus ja vasta sitten poisto, ellei korjausta tapahdu. Paha, kun systeemissä ei ole sellaista "nappulaa", että viestiin (otsikkoon tms) voisi lisätä varoituskoodeja tms. Säästäis tilaa ja vaivaa.- Sananvapaus voitti
niin pitäisin löysempää linjaa itse keskustelun suhteen, kuin mitä vaatisin avauksilta. Minusta on turhaa alkaa paimentaa itse keskustelua niiltä osin, kuin teksit eivät suoraan riko lakeja ja säädöksiä. Avausten tulee pitäytyä palstan aihepiirissä!
niin pitäisin löysempää linjaa itse keskustelun suhteen, kuin mitä vaatisin avauksilta. Minusta on turhaa alkaa paimentaa itse keskustelua niiltä osin, kuin teksit eivät suoraan riko lakeja ja säädöksiä. Avausten tulee pitäytyä palstan aihepiirissä!
Onhan tuossa ideaa.
Ainakin yksi palstan kirjoittaja on ammattilainen kääntämään asiakeskustelun joko toiseen asiaan tai aloittajan henkilöön. Tätä en pidä toivottavana, vaan ehkä sille ei mitään mahda.- Sananvapaus voitti
tuttumies kirjoitti:
Onhan tuossa ideaa.
Ainakin yksi palstan kirjoittaja on ammattilainen kääntämään asiakeskustelun joko toiseen asiaan tai aloittajan henkilöön. Tätä en pidä toivottavana, vaan ehkä sille ei mitään mahda.Mutta Suomen johtavaa muhamettilaisuuden "asiantuntijaa" on paha pistää aisoihin muhamettilaisuuspalstalla:)
- Eihän?
Mutta Suomen johtavaa muhamettilaisuuden "asiantuntijaa" on paha pistää aisoihin muhamettilaisuuspalstalla:)
>Mutta Suomen johtavaa muhamettilaisuuden "asiantuntijaa"...>
Minä olen muuten hämmästellyt sitä että joku (ei viittaa sinuun) täällä aiemmin vakavissaan kuvitteli Hämeen-Anttilan kirjoittelevan tälle palstalle. Hän on kyllä islamin asiantuntija, mutta on vaikea kuvitella hänen kirjoittelevan tälle palstalle. Todellisilla asiantuntijoilla on muut foorumit. - Ja sitä on
Eihän? kirjoitti:
>Mutta Suomen johtavaa muhamettilaisuuden "asiantuntijaa"...>
Minä olen muuten hämmästellyt sitä että joku (ei viittaa sinuun) täällä aiemmin vakavissaan kuvitteli Hämeen-Anttilan kirjoittelevan tälle palstalle. Hän on kyllä islamin asiantuntija, mutta on vaikea kuvitella hänen kirjoittelevan tälle palstalle. Todellisilla asiantuntijoilla on muut foorumit.vaikea peittää.
- Eihän?
Ja sitä on kirjoitti:
vaikea peittää.
palstalla keskustelijaa joka käyttäisi samantyylisiä ilmaisuja kuin Hämeen-Anttila on telkkarissa näkemissäni haastatteluissa käyttänyt.
- tuotantoa
Eihän? kirjoitti:
palstalla keskustelijaa joka käyttäisi samantyylisiä ilmaisuja kuin Hämeen-Anttila on telkkarissa näkemissäni haastatteluissa käyttänyt.
Toinen tohtorismies palstalla lopetti heti, kun epäiltiin häneksi. Jake-Waitsia ei ole nähty syksyn jälkeen, kun eräs epäili häntä tohtori Halla-ahoksi.
- Eihän?
tuotantoa kirjoitti:
Toinen tohtorismies palstalla lopetti heti, kun epäiltiin häneksi. Jake-Waitsia ei ole nähty syksyn jälkeen, kun eräs epäili häntä tohtori Halla-ahoksi.
Tietääkseni hän on lähtöisin lestadiolaispiireistä ja jonkin sortin uskovainen edelleen. Tuskinpa hän lähtisi alentamaan itseään tuollaiseen jatkuvaan nälvintään omaa kulttuuriaan ja maansa perinteitä vastaan kuin henkilö johon viitannet. Sitäpaitsi hän myös tietää islamista enemmän kuin lukion oppikirjat toisin kuin tämä toinen tapaus, jonka asialliset kirjoitukset usein perustuvat vain googlaukseen. Vähättelemättä Googlea sinänsä.
- who ever you are!
and again and again
http://www.turkishmusic.org/cgi-bin/t1.pl?rb/b5/zikir08.ra - Minni-Matleena
mielipiteiltäsi ja käytökseltäsi, jos sinusta seriffi tulee. Muuten tästä palstasta tulee yhtä he.....tiä. Muistan kyllä erittäin hyvin kuinka olet ollut puolustamassa täällä mm. minun kiusaajiani ja sanonut ettet ole huomannut mitään kiusaamista. Olet päinvastoin osallistunut itsekin kiusaamiseen. Muistan kaiken mitä olet minusta sanonut ja miten olet vähätellyt tärkeitä asioita ja muiden ihmisarvoa. Minusta sellainen ei ole sopivaa käytöstä seriffille. Lisäksi olet selkeästi sovinistinen ja kohtelisit todennäköisesti naiskirjoittajia huonommin kuin mieskirjoittajia. Olet jo aikaa sitten osoittanut tämän taipumuksesi.
Jos aiot aloittaa sellaisen menon täällä niin saat olla varma, että valitan sinusta jatkuvasti.- Eihän?
>Lisäksi olet selkeästi sovinistinen ja kohtelisit todennäköisesti naiskirjoittajia huonommin kuin mieskirjoittajia. Olet jo aikaa sitten osoittanut tämän taipumuksesi.>
Minua kiinnostaisi kovasti miten olet päässyt tuollaiseen päätelmään nimim. tuttumiehestä? - TEp-po
Väitteitä ei tartte siis perustella, ku "Eihän?" on ni inhottava!!!!!!
- Eihän?
TEp-po kirjoitti:
Väitteitä ei tartte siis perustella, ku "Eihän?" on ni inhottava!!!!!!
että tässä on nyt kyseessä ne mun älyvapaat kuvitelmat eikä inhottavuus.
Tuo Minni on sitten ihastuttavan söpön temperamentikas! Olen lääpälläni! - Esko
Muistatko muuten, mikä on paras herjauksesi, minkä olet koskaan sanonut?
- Tuija-Sisko
Heti tulit Minni riitelemään ja solvaamaan tänne ilman minkäänlaisia perusteluja väitteillesi. Mene mieluummin vaikka imuroimaan ja anna ihmisten keskustella.
- Tuija-Sisko
Eihän? kirjoitti:
että tässä on nyt kyseessä ne mun älyvapaat kuvitelmat eikä inhottavuus.
Tuo Minni on sitten ihastuttavan söpön temperamentikas! Olen lääpälläni!En tiennytkään, että olet Minniin ihastunut. Minkähänlainen pari teistä tulisi? Luultavasti Minni pieksäisi sinut oikein kunnolla. Mutta voi myös olla, että syvällä sisimmässään alitajuntansa sopukoissa Minni itse asiassa toivoo ITSE miestä, joka sanoo missä kaappi seisoo. Hän ei sitä vain suostu itselleen myöntämään ja ristiriitaisissa tunteissaan riehuu omaa kiukkuaan sinullekin.
Tykkään seurata eläinten ja ihmisten käyttäytymistä. Monesti kauppakeskuksissa minusta on vain mukava istua penkillä ja tuntitolkulla vain KATSELLA ihmisiä ja heidän käyttäytymistään. Minä viihdyn sellaisessa puuhassa ihan hyvin. Nyt kihelmöivän kutkutuksen vallassa odotankin Minnin seuraavaa siirtoa eli (tulikivenkatkuista) kommenttia tähän! - pro western
Tuija-Sisko kirjoitti:
Heti tulit Minni riitelemään ja solvaamaan tänne ilman minkäänlaisia perusteluja väitteillesi. Mene mieluummin vaikka imuroimaan ja anna ihmisten keskustella.
Tuija hyvä, etkö sinä tiedä, että Murphyn laki on vakio? Tilanne kehittyy pääsääntöisesti pahempaan suuntaan ja kaikki positiivinen kehitys merkitsee virhettä jonka joku jätti huomioimatta. Lopputuloksena tilanne kehittyy vääjäämättä pahimmaksi mahdolliseksi.
Hymyile, sillä huomenna kaikki on vielä huonommin. - Eihän?
Tuija-Sisko kirjoitti:
En tiennytkään, että olet Minniin ihastunut. Minkähänlainen pari teistä tulisi? Luultavasti Minni pieksäisi sinut oikein kunnolla. Mutta voi myös olla, että syvällä sisimmässään alitajuntansa sopukoissa Minni itse asiassa toivoo ITSE miestä, joka sanoo missä kaappi seisoo. Hän ei sitä vain suostu itselleen myöntämään ja ristiriitaisissa tunteissaan riehuu omaa kiukkuaan sinullekin.
Tykkään seurata eläinten ja ihmisten käyttäytymistä. Monesti kauppakeskuksissa minusta on vain mukava istua penkillä ja tuntitolkulla vain KATSELLA ihmisiä ja heidän käyttäytymistään. Minä viihdyn sellaisessa puuhassa ihan hyvin. Nyt kihelmöivän kutkutuksen vallassa odotankin Minnin seuraavaa siirtoa eli (tulikivenkatkuista) kommenttia tähän!;DD
- Minni-Matleena
Tuija-Sisko kirjoitti:
En tiennytkään, että olet Minniin ihastunut. Minkähänlainen pari teistä tulisi? Luultavasti Minni pieksäisi sinut oikein kunnolla. Mutta voi myös olla, että syvällä sisimmässään alitajuntansa sopukoissa Minni itse asiassa toivoo ITSE miestä, joka sanoo missä kaappi seisoo. Hän ei sitä vain suostu itselleen myöntämään ja ristiriitaisissa tunteissaan riehuu omaa kiukkuaan sinullekin.
Tykkään seurata eläinten ja ihmisten käyttäytymistä. Monesti kauppakeskuksissa minusta on vain mukava istua penkillä ja tuntitolkulla vain KATSELLA ihmisiä ja heidän käyttäytymistään. Minä viihdyn sellaisessa puuhassa ihan hyvin. Nyt kihelmöivän kutkutuksen vallassa odotankin Minnin seuraavaa siirtoa eli (tulikivenkatkuista) kommenttia tähän!niitä ihmisiä siellä kauppakeskuksessa, niin huomaat, että naiset eivät ole miehiä alempia olentoja, jotka "odottavat että joku sanoo missä kaappi seisoo" vaan aivan normaaleja ajattelevia ihmisiä.
ps. Minä pidän kilteistä miehistä. - miesmainen
Minni-Matleena kirjoitti:
niitä ihmisiä siellä kauppakeskuksessa, niin huomaat, että naiset eivät ole miehiä alempia olentoja, jotka "odottavat että joku sanoo missä kaappi seisoo" vaan aivan normaaleja ajattelevia ihmisiä.
ps. Minä pidän kilteistä miehistä.feministi! :D
- Minni-Matleena
miesmainen kirjoitti:
feministi! :D
En ole kuullutkaan tuollaisesta.
- kadehtin itse
En ole kuullutkaan tuollaisesta.
asiassa aina länsimaista tasa-arvoa.
- Minni-Matleena
kadehtin itse kirjoitti:
asiassa aina länsimaista tasa-arvoa.
Jos on epäkohtia, kannattaa toimia niiden korjaamiseksi. Epäkohtia löytyy kaikkialta, mutta muutos on aina mahdollista.
- ...
Jos on epäkohtia, kannattaa toimia niiden korjaamiseksi. Epäkohtia löytyy kaikkialta, mutta muutos on aina mahdollista.
Islam! :)
- Eihän?
Käsitykseni siitä että sinusta tulisi varsin pirtsakka kodinhengetär senkun vain vahvistuu, niin niin söpöjä nuo mielipiteesi.
Ne eivät ainakaan kaipaa muutosta ;D - .......
Eihän? kirjoitti:
Käsitykseni siitä että sinusta tulisi varsin pirtsakka kodinhengetär senkun vain vahvistuu, niin niin söpöjä nuo mielipiteesi.
Ne eivät ainakaan kaipaa muutosta ;DÄläpäs viitsi vedättää Minniä noin kierosti.
- Tep-po
että, olet tosi ihana! Laita silmät kiinni ja ota lentosuukkoni vastaan!
- Tep-po
niitä ihmisiä siellä kauppakeskuksessa, niin huomaat, että naiset eivät ole miehiä alempia olentoja, jotka "odottavat että joku sanoo missä kaappi seisoo" vaan aivan normaaleja ajattelevia ihmisiä.
ps. Minä pidän kilteistä miehistä.>>ps. Minä pidän kilteistä miehistä.
Kiitos, olen otettu.
Mielestäni on toivottavaa, ettei viesti typisty vain linkin esittämiseksi, vaan että kerrotaan, miltä "minusta tuntuu" ja ehkä lyhyt suomenkielinen tiivistelmä linkin sisällöstä tms.
Sitten on mielestäni toivottavaa, ettei keskustelussa käytetä muita kieliä kuin suomea. Ruotsihan on toinen sallittu kieli.
Ja aiheessa pysyminenkin on toivottavaa, kuten tässäkin ketjussa nähdään.
Vielä voisi toivoa, ettei keskustelija poistaisi omia viestejään enää silloin, kun vastauksia on tullut useampia, ja ne liittyvät aiheeseen.
Nämä ovat siis mielestäni sellaisia juttuja, joihin en sheriffinä ainakaan varoittamatta puuttuisi, vaikka ne ovatkin huonoa keskustelua.- Esko
Englanninkieli täytyy sallia, koska suurin osa tärkeää tietoa on vain englanniksi. Jos sitä ei sallita, silloin jäädään ilman tietoja. Jonkun oma kertomus lukemastaan ei ole uskottava. Todisteita pitää vaatia.
- englanti sallittava
Esko kirjoitti:
Englanninkieli täytyy sallia, koska suurin osa tärkeää tietoa on vain englanniksi. Jos sitä ei sallita, silloin jäädään ilman tietoja. Jonkun oma kertomus lukemastaan ei ole uskottava. Todisteita pitää vaatia.
kaiken todistusaineiston kääntäminen olisi kohtuuton tehtävä ja sen vaatiminen heittäisi kapuloita vapauden puolustuksen rattaisiin.
Muuten, kerrotko mitä oikein tarkalleen tarkoitit tällä?
Oliko se sarkasmia?
Viestisi rikkoo lakia
Kirjoittanut: Esko 13.12.2006 klo 22.32
Ilmoita ylläpidolle, että ottavat sen pois.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1000000000000010&posting=22000000022052428 - Libresse
Ennakkotapauksena Suomi24-ylläpito on tehnyt avauksia joissa on linkkejä englannikielisille sivuille. Ja protestoin kyllä haisevasti, jos sinä seriffinä yrittäisit kieltää minkä tahansa sivistyskielisen linkin kielen itsensä vuoksi!
Jotenkin alkaa pikkuhiljaa näyttää siltä, että sinä suunnittelet tosissasi omaa despoottista pientä virtuaalivaltakuntaa Gohar-leelian tapaan. Jos niin on, kuin alkaa näyttää, niin et ole oikea henkilö tehtävään. Suomi24-keskustelupalstamoderaattorin säännöt ovat hyvin selkeät. Ei seriffin tarvitse alkaa sooloilla. Sellainen seriffi kaatuu hyvin äkkiä saappaat virtulaalijaloissaan! Libresse kirjoitti:
Ennakkotapauksena Suomi24-ylläpito on tehnyt avauksia joissa on linkkejä englannikielisille sivuille. Ja protestoin kyllä haisevasti, jos sinä seriffinä yrittäisit kieltää minkä tahansa sivistyskielisen linkin kielen itsensä vuoksi!
Jotenkin alkaa pikkuhiljaa näyttää siltä, että sinä suunnittelet tosissasi omaa despoottista pientä virtuaalivaltakuntaa Gohar-leelian tapaan. Jos niin on, kuin alkaa näyttää, niin et ole oikea henkilö tehtävään. Suomi24-keskustelupalstamoderaattorin säännöt ovat hyvin selkeät. Ei seriffin tarvitse alkaa sooloilla. Sellainen seriffi kaatuu hyvin äkkiä saappaat virtulaalijaloissaan!Sääntöjen mukaan _viestien_ kieli on suomi (ja ruotsi). Englanninkieliset viestit ovat poistettu ihan vain sillä perusteella, että ne ovat vääränkielisiä.
- liberte
tuttumies kirjoitti:
Sääntöjen mukaan _viestien_ kieli on suomi (ja ruotsi). Englanninkieliset viestit ovat poistettu ihan vain sillä perusteella, että ne ovat vääränkielisiä.
pikkusieluisia diktaattorinalkuja oikein aina sikiää.
Kaikkea pitäisi päästä kontrolloimaan! liberte kirjoitti:
pikkusieluisia diktaattorinalkuja oikein aina sikiää.
Kaikkea pitäisi päästä kontrolloimaan!Valita ylläpidolle vääristä säännöistä. Eivät ole minun tekemiäni. Voit jo etukäteen valittaa siitäkin, että tuleva sheriffi (kuka tahansa) voi sooloilla noudattamalla sääntöjä (-;
- Esko
tuttumies kirjoitti:
Sääntöjen mukaan _viestien_ kieli on suomi (ja ruotsi). Englanninkieliset viestit ovat poistettu ihan vain sillä perusteella, että ne ovat vääränkielisiä.
viesteissä on usein suomenkielinen ja vieraskielinen osa. Mikä on viestin kieli silloin? Tai sitten on suomeksi muutama lause ja linkit on englanniksi.
Täytyy jo kysyä, osaatko itse vain suomea?
Sanon edelleen, että yhteys tietoon katkaistaan, jos vain suomenkieli on sallittua. - Minni-Matleena
Libresse kirjoitti:
Jotenkin alkaa pikkuhiljaa näyttää siltä, että sinä suunnittelet tosissasi omaa despoottista pientä virtuaalivaltakuntaa Gohar-leelian tapaan. Jos niin on, kuin alkaa näyttää, niin et ole oikea henkilö tehtävään. Suomi24-keskustelupalstamoderaattorin säännöt ovat hyvin selkeät. Ei seriffin tarvitse alkaa sooloilla. Sellainen seriffi kaatuu hyvin äkkiä saappaat virtulaalijaloissaan!Tottakai englanninkieliset viestit pitää sallia! Miksi ihmeessä ne kiellettäisiin? Järjetöntä kehittää turhia rajoituksia.
Tottakai englanninkieliset viestit pitää sallia! Miksi ihmeessä ne kiellettäisiin? Järjetöntä kehittää turhia rajoituksia.
Tottakai englanninkieliset viestit pitää sallia! Miksi ihmeessä ne kiellettäisiin? Järjetöntä kehittää turhia rajoituksia.
...pourquoi pas le français? N'est-il pas une langue plus belle? (du moins ainsi disent les français eux-mêmes)
- Ja punkkua päälle!
Aabra-ham kirjoitti:
...pourquoi pas le français? N'est-il pas une langue plus belle? (du moins ainsi disent les français eux-mêmes)
Aervasin, että aapolla on jotain salattavaa. hänhän on opiskellut ranskaa eli puppelipojujen kieltä. Onkohan hänrllä hame päällä ja luomessa lilaa? Ranskalaiset kun ovat niiiiiiin hienohelmoja. Ei tänne Suomeen tarvitse elvistelemään tulla kenekään korvakoruvasureiden. Heh heh!
- Esko
tuttumies kirjoitti:
Islamia pitää tarkastella oikeiden tietojen valossa. Vain englanniksi on saatavana kaikkea tietoa islamista. Jätetään nyt arabia pois laskuista.
Jos islamista puhutaan vain suomenkielisen aineiston perusteella se muuttuu vain sisäänlämpiäväksi tunteiden käsittelyksi. Mitä minä tykkään...jne.
Oikeaa tietoa ja uutta tietoa pitää saada koko ajan.
Tästä voinee jo päätellä, ettet osaa englantia.
Ratkaisu voisi olla, että joku toinen henkilö tarkkailisi englannin ja ruotsinkielisiä tekstejä. - Libresse
tuttumies kirjoitti:
Tuo koskee itse tuotettua tekstiä, ei linkkejä. Ja edelleen, myös ylläpito linkittää toistuvasti englanninkielisille sivuille omissa avauksissaan! Miten soveltuisit seriffiksi, kun käsityskykysi on noin rajallinen?
- Esko
Ja punkkua päälle! kirjoitti:
Aervasin, että aapolla on jotain salattavaa. hänhän on opiskellut ranskaa eli puppelipojujen kieltä. Onkohan hänrllä hame päällä ja luomessa lilaa? Ranskalaiset kun ovat niiiiiiin hienohelmoja. Ei tänne Suomeen tarvitse elvistelemään tulla kenekään korvakoruvasureiden. Heh heh!
But if English why not French will have to be allowed? Isn't it a more beautiful language? (at least thus French themselves say)
Aabra-ham kirjoitti:
Mitään en ymmärrä, mutta koska ennenkin olen ollut sinun kanssasi samaa mieltä, niin nytkin (-;
Esko kirjoitti:
Islamia pitää tarkastella oikeiden tietojen valossa. Vain englanniksi on saatavana kaikkea tietoa islamista. Jätetään nyt arabia pois laskuista.
Jos islamista puhutaan vain suomenkielisen aineiston perusteella se muuttuu vain sisäänlämpiäväksi tunteiden käsittelyksi. Mitä minä tykkään...jne.
Oikeaa tietoa ja uutta tietoa pitää saada koko ajan.
Tästä voinee jo päätellä, ettet osaa englantia.
Ratkaisu voisi olla, että joku toinen henkilö tarkkailisi englannin ja ruotsinkielisiä tekstejä.Käännä edes tiivistelmä.
Muuten, lähes poikkeuksetta, kun olen ilmoittanut asiattomasta viestistä, ja laittanut syyksi: viesti ei ole suomenkielinen, viesti on poistettu sisällöstä riippumatta. Eri palstoilla vieläpä.
Tee sinä samoin (-;- Minni-Matleena
Aabra-ham kirjoitti:
varsinkin r-kirjaimen lausuminen ja venäjä on toinen kaunis kieli, kun siinä on monenlaisia s-kirjaimia. Toisaalta voisi kyllä mennä aika vaikeaksi, jos alettaisiin keskustella pelkästään ranskaksi ja venäjäksi. Etua siitä olisi myös; turhat viestit varmaan vähenisivät kummasti :D
- Minni-Matleena
tuttumies kirjoitti:
Käännä edes tiivistelmä.
Muuten, lähes poikkeuksetta, kun olen ilmoittanut asiattomasta viestistä, ja laittanut syyksi: viesti ei ole suomenkielinen, viesti on poistettu sisällöstä riippumatta. Eri palstoilla vieläpä.
Tee sinä samoin (-;englanninkielisiä viestejä?! Mitä sinulla on niitä vastaan? Nykyään suuri osa tiedosta välitetään englanniksi myös esim. televisiossa, tuskin sinä BBC:n uutisistakaan valitat, vai kuinka?
- Libresse
tuttumies kirjoitti:
Käännä edes tiivistelmä.
Tee sinä samoin (-;Jos sinä valitat viesteistä, joiden sisällössä ei ole mitään valittamista, et ole aivan täysijärkinen! Aina vain hassumalta näyttää hakemuksesi seriffiksi.
- ole aikaa
tuttumies kirjoitti:
Käännä edes tiivistelmä.
Tee sinä samoin (-;eikä kiinnostusta tutkia tarkemmin viestejä joista valitetaan. Lähes kaikki poistetaan mistä valitetaan.
Sinä olet vastuuton mielipuoli kun poistatat huviksesi sisällöstä riippumatta toisten vaivalla kirjoittamia tekstejä. ole aikaa kirjoitti:
eikä kiinnostusta tutkia tarkemmin viestejä joista valitetaan. Lähes kaikki poistetaan mistä valitetaan.
Sinä olet vastuuton mielipuoli kun poistatat huviksesi sisällöstä riippumatta toisten vaivalla kirjoittamia tekstejä.En käsitä, mitä valitat, koska ihan ymmärretävää suomea osaat.
Tosiasia nyt on, että tämä on SUOMI24-foorumi, ei finnish-english -foorumi.
Suomi suomalaisille, miksei kaikillekin (-;- Esko
tuttumies kirjoitti:
Käännä edes tiivistelmä.
Tee sinä samoin (-;Sinä et vastaa kysymyksiin. Olen kysynyt, etkö osaa englantia. Siihen et vastaa.
Kysyn uudestaan: Onko sinun mielestäsi oikea tieto islamista merkityksetöntä? Onko uusi tieto merkityksetöntä?
On selvää, että valtaosa kaikesta tutkimuksesta ja tiedosta tulee nykyään netissä englanniksi. Muutama vuosi sitten, kun tällä palstalla alotettiin, piti kaikki tieto hakea englanninkielisiltä sivuilta. Sillä lailla tämä homma saatiin käyntiin. Suomeksi ei ollut juuri mitään. Nyt tuntuu olevan suomalaistakin tekstiä, mutta ne on usein käännetty englantilaisilta sivuilta.
Jos sinä alat höperehtimään vain-suomeksi tekstien puolesta, on parempi unohtaa seriffin hommat.
Onhan niin käytännössä, että englanninkielistä tekstiä ei yleensä tänne pannakaan, vaan annetaan linkki. Muutama rivi voi olla englanniksi, mutta ei pitkää artikkelia. - tuhota muiden
tuttumies kirjoitti:
En käsitä, mitä valitat, koska ihan ymmärretävää suomea osaat.
Tosiasia nyt on, että tämä on SUOMI24-foorumi, ei finnish-english -foorumi.
Suomi suomalaisille, miksei kaikillekin (-;ihmisten aikaansaannoksia? Miksi haluat kieltää muiden ihmisten keskinäisiä puuhia? Mitä iloa sinulle on siitä, että työnnät nenäsi muiden asioihin ja teet ihmisille pahaa?
Miksi haluat valittaa yhdestäkään tekstistä yhdelläkään palstalla yhdelläkään sivustolla? Miksi haluat valtaa? tuhota muiden kirjoitti:
ihmisten aikaansaannoksia? Miksi haluat kieltää muiden ihmisten keskinäisiä puuhia? Mitä iloa sinulle on siitä, että työnnät nenäsi muiden asioihin ja teet ihmisille pahaa?
Miksi haluat valittaa yhdestäkään tekstistä yhdelläkään palstalla yhdelläkään sivustolla? Miksi haluat valtaa?Minusta säännöt on noudattamista varten. Tai sitten ne pitää muuttaa.
Älä valita minusta, jos noudatan sääntöjä, vaan säännöistä.
Kun sääntöjen vastaisia viestejä poistetaan, oppivat sääntöjen rikkojat lopulta kirjoittamaan sääntöjen mukaisesti. (Tai sitten sääntöjä muutetaan, jos se havaitaan paremmaksi vaihtoehdoksi).
Mutta minulle on turha valittaa säännöistä, koska en ole niitä laatinut, ainoastaan noudattanut.Esko kirjoitti:
Sinä et vastaa kysymyksiin. Olen kysynyt, etkö osaa englantia. Siihen et vastaa.
Kysyn uudestaan: Onko sinun mielestäsi oikea tieto islamista merkityksetöntä? Onko uusi tieto merkityksetöntä?
On selvää, että valtaosa kaikesta tutkimuksesta ja tiedosta tulee nykyään netissä englanniksi. Muutama vuosi sitten, kun tällä palstalla alotettiin, piti kaikki tieto hakea englanninkielisiltä sivuilta. Sillä lailla tämä homma saatiin käyntiin. Suomeksi ei ollut juuri mitään. Nyt tuntuu olevan suomalaistakin tekstiä, mutta ne on usein käännetty englantilaisilta sivuilta.
Jos sinä alat höperehtimään vain-suomeksi tekstien puolesta, on parempi unohtaa seriffin hommat.
Onhan niin käytännössä, että englanninkielistä tekstiä ei yleensä tänne pannakaan, vaan annetaan linkki. Muutama rivi voi olla englanniksi, mutta ei pitkää artikkelia.Ensiksikin on SUOMI24:n säännöt. Tutustu.
Sitten on toinen juttu. Jos englanti hyväksytään islamilaiselle palstalle, niin kyllä sitten pitää hyväkyä arabia, urdu ja turkkikin. En halua väittää, että olet vähän yksinkertainen, mutta kait ymmärrät, mihin tuo johtaisi?
Paheksun, että ruotsi on sallittu kieli tällä foorumilla, mutta koska se on säännöissä sanottu, niin sen hyväksyn.
Minun englannin kielen taidollani ei tässä ole suurta merkitystä, mutta riittääkö sinulle, jos näytän virallisen kääntäjän (englanista suomeen) paperit?- Libresse
tuttumies kirjoitti:
Minusta säännöt on noudattamista varten. Tai sitten ne pitää muuttaa.
Kun sääntöjen vastaisia viestejä poistetaan, oppivat sääntöjen rikkojat lopulta kirjoittamaan sääntöjen mukaisesti. (Tai sitten sääntöjä muutetaan, jos se havaitaan paremmaksi vaihtoehdoksi).
Mutta minulle on turha valittaa säännöistä, koska en ole niitä laatinut, ainoastaan noudattanut.englanninkielisiä linkkejä! Ylläpitokin linkittää omissa avauksissaan mm. BBC:n sivuille!
- Missään säännöissä
tuttumies kirjoitti:
Mutta minulle on turha valittaa säännöistä, koska en ole niitä laatinut, ainoastaan noudattanut.ei määrätä sinua valittamaan toisten kirjoittamista teksteistä. Jos toiset rikkovat jonkin keskustelupalstan (!) hätäisesti kyhättyjä ja jatkuvasti muuttuvia sääntöjä, miten se on sinun asiasi? Et sinä mikään sheriffi ole.
Näköjään kyllä haluaisit päästä sheriffiksi, jotta voisit vielä enemmän ihmisiä kiusata. Libresse kirjoitti:
englanninkielisiä linkkejä! Ylläpitokin linkittää omissa avauksissaan mm. BBC:n sivuille!
En usko, että olet vähän yksinkertainen, mutta keskustelussa on jo aiemmin käynyt esille, että kyse on keskustelussa, eli viesteissä käytetystä kielestä.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1000000000000010&posting=22000000022058722- Minni-Matleena
Esko kirjoitti:
Sinä et vastaa kysymyksiin. Olen kysynyt, etkö osaa englantia. Siihen et vastaa.
Onhan niin käytännössä, että englanninkielistä tekstiä ei yleensä tänne pannakaan, vaan annetaan linkki. Muutama rivi voi olla englanniksi, mutta ei pitkää artikkelia.Sinä olet esittänyt täällä sovinistisen väitteen, että naiset eivät sovi seriffiksi, koska muka haluavat aina tahtonsa läpi. Huomaatko nyt kuinka seriffiksi haluava mies haluaa tahtonsa läpi ja vielä aivan älyttömässä asiassa! Toivottavasti opit tästä jotakin.
- tulevansa
tuttumies kirjoitti:
Ensiksikin on SUOMI24:n säännöt. Tutustu.
Sitten on toinen juttu. Jos englanti hyväksytään islamilaiselle palstalle, niin kyllä sitten pitää hyväkyä arabia, urdu ja turkkikin. En halua väittää, että olet vähän yksinkertainen, mutta kait ymmärrät, mihin tuo johtaisi?
Paheksun, että ruotsi on sallittu kieli tällä foorumilla, mutta koska se on säännöissä sanottu, niin sen hyväksyn.
Minun englannin kielen taidollani ei tässä ole suurta merkitystä, mutta riittääkö sinulle, jos näytän virallisen kääntäjän (englanista suomeen) paperit?ymmärretyksi urdun tai turkin kielellä, niin sen kun. Kyllä sellainen omia aikojaan loppuu kun kukaan ei ymmärrä eikä vastaa.
Ei siihen minkään tuttumiehen ilmiantoja tarvita. Tuttumies voi ilmoittautua vaikka Valko-Venäjän salaisen poliisin hommiin, jos muiden ihmisten valvonta ja kyykyttäminen noin paljon kiinnostaa. - Esko
tuttumies kirjoitti:
Mutta minulle on turha valittaa säännöistä, koska en ole niitä laatinut, ainoastaan noudattanut.Keskustelun säännöissä ei väittämääsi asiaa ole. Yleisissä ehdoissa on aika sekava selitys.
http://www.suomi24.fi/opastus/kayttajaehdot/
Sikäli kuin palveluissa voi esittää käyttäjän itse laatimia tai liittämiä tietoja, tietoja saa esittää ainoastaan suomen tai ruotsin kielellä.
Rikotaanko näissä sääntöjä?
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000029&conference=4500000000000460&subcat=2763
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000029&conference=4500000000000566&subcat=2764
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000029&conference=4500000000000564&subcat=2761
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000029&conference=4500000000000565&subcat=2762
Sinä voisit helposti ratkaista tämän asian kysymällä ylläpidolta. Mutta älä kysy niinkuin typerys. Silloin voi saada minkä vastauksen tahansa. - Esko
tuttumies kirjoitti:
Mutta minulle on turha valittaa säännöistä, koska en ole niitä laatinut, ainoastaan noudattanut.Keskustelun säännöissä ei väittämääsi asiaa ole. Yleisissä ehdoissa on aika sekava selitys.
Sikäli kuin palveluissa voi esittää käyttäjän itse laatimia tai liittämiä tietoja, tietoja saa esittää ainoastaan suomen tai ruotsin kielellä.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000029&conference=4500000000000460&subcat=2763
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000029&conference=4500000000000566&subcat=2764
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000029&conference=4500000000000564&subcat=2761
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000029&conference=4500000000000565&subcat=2762
Sinä voisit helposti ratkaista tämän asian kysymällä ylläpidolta. Mutta älä kysy niinkuin typerys. Silloin voi saada minkä vastauksen tahansa. - Esko
tuttumies kirjoitti:
Ensiksikin on SUOMI24:n säännöt. Tutustu.
Minun englannin kielen taidollani ei tässä ole suurta merkitystä, mutta riittääkö sinulle, jos näytän virallisen kääntäjän (englanista suomeen) paperit?>>Jos englanti hyväksytään islamilaiselle palstalle, niin kyllä sitten pitää hyväkyä arabia, urdu ja turkkikin. En halua väittää, että olet vähän yksinkertainen, mutta kait ymmärrät, mihin tuo johtaisi?
Sanoin jo, että tiedot islamista löytyy vain englanniksi. Ne ei löydy edes arabiaksi, koska arabit ei kritisoi islamia.
En ole ollenkaan yksinkertainen, mutta se on henkilökohtaisuuksiin menemistä, mikä on säännöissä kielletty.
>>Minun englannin kielen taidollani ei tässä ole suurta merkitystä, mutta riittääkö sinulle, jos näytän virallisen kääntäjän (englanista suomeen) paperit?
Se riippuu siitä, kenen paperit ne on. Tuskin ne on sinun paperit. Esko kirjoitti:
Keskustelun säännöissä ei väittämääsi asiaa ole. Yleisissä ehdoissa on aika sekava selitys.
Sinä voisit helposti ratkaista tämän asian kysymällä ylläpidolta. Mutta älä kysy niinkuin typerys. Silloin voi saada minkä vastauksen tahansa.Jatkuu omana aloituksenaan "Palstalla käytettävä kieli"
Esko kirjoitti:
>>Jos englanti hyväksytään islamilaiselle palstalle, niin kyllä sitten pitää hyväkyä arabia, urdu ja turkkikin. En halua väittää, että olet vähän yksinkertainen, mutta kait ymmärrät, mihin tuo johtaisi?
Sanoin jo, että tiedot islamista löytyy vain englanniksi. Ne ei löydy edes arabiaksi, koska arabit ei kritisoi islamia.
En ole ollenkaan yksinkertainen, mutta se on henkilökohtaisuuksiin menemistä, mikä on säännöissä kielletty.
>>Minun englannin kielen taidollani ei tässä ole suurta merkitystä, mutta riittääkö sinulle, jos näytän virallisen kääntäjän (englanista suomeen) paperit?
Se riippuu siitä, kenen paperit ne on. Tuskin ne on sinun paperit.- Naisasialiittounioni rules
Sinä olet esittänyt täällä sovinistisen väitteen, että naiset eivät sovi seriffiksi, koska muka haluavat aina tahtonsa läpi. Huomaatko nyt kuinka seriffiksi haluava mies haluaa tahtonsa läpi ja vielä aivan älyttömässä asiassa! Toivottavasti opit tästä jotakin.
Siinäs näet.
- Libresse
Mm. se, että palstalla ilmoittaa omana avauksenaan, että on itse hakenut seriffiksi, ja sitten ilmoittaa omista sooloiluaikeistaan mahdollisen seriffinviran hoidossa tuon avauksen alla, tuskin vakuuttaa ylläpitoa hakijan pätevyydestä. Minä näen asian niin, että jos hakija olisi fiksu, niin hän pitäisi mölyt mahassaan, kunnes saa vastauksen hakemukseensa.
Mutta vapaa maa, saahan sitä hakea:)Paljon mahdollista, ettei valinta osu tällä kertaa minuun. Ylläpito ei sentään ole poistanut tätä viestiä.
Nyt kuitenkin on kaikkien tiedossa, että hakijoita on ollut, eikä tarvitse valita aivan palstalla koskaan kirjoittamatonta nikkiä yllätys-sherifiksi sen takia, ettei muita hakijoita ole ollut.
Luulen, että nyt on useampiakin hakijoita.
Vaikka eivät olekaan varsinaisesti keskustelua, en näkisi mitään tarvetta poistaa seurakunnallisia ilmoituksia (kokoontumisajoista tms.) palstalta, jos niitä tulisi luokkaa 1/viikko. Tuollaiset ilmoituksethan antaisivat tuulahduksen islamista Suomessa. Käsittääkseni näitä ilmoituksia on ollutkin palstalla.
- Esko
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1000000000000010&posting=22000000022019104
Olet näyttänyt sellaisia henkilökohtaisia ominaisuuksia, että en kannata sinua seriffiksi. - koska...
Esko kirjoitti:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1000000000000010&posting=22000000022019104
Olet näyttänyt sellaisia henkilökohtaisia ominaisuuksia, että en kannata sinua seriffiksi.sinä osaat muuttaa mieltäsi ja näytät sen myös rehellisesti ja suoraan.
"Jotkut" eivät vain kykene puhumaan suoraan.
Minusta on hyvin, hyvin outoa ja osoittaa äärimmäistä itsesuojeluvaiston ja -kritiikin puutetta, että joku, joka selvästikin haluaa välillä ärsyttää muita, laittaa oman naamansa galleriasivuilleen!
Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1064572Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293393No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452380- 391418
- 361343
- 381196
- 141102
- 1591026
- 27978
- 6944