Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Audi 100 91-92

Kokemuksia?

Minkälaisia vehkeitä on Audi 100 91-92, 2.0 tai 2.3 koneella. Eli tämä viimeinen Audi 100 korimalli. Näyttää halvimmat olevan hieman alle 3000 euroa nettiautossa, 3500 eurolla näyttää olevan kanssa aika paljon.

Mitä kannattaa tarkistaa? Minkälaisia mallivikoja? Kulutukset em. koneilla? Vaikuttaako korkea ajomäärä mihinkä eniten?

Kirjoittakaa mitä mieleen tulee kyseisistä peleistä.

20

10983

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • edellisen...

      korimallin tasolla mutta toki huimasti parempi kun vertaa johonkin voortiin tai ooppeliin (ne on jo paalattu ruostumisen takia), muuten kestävää ja simppeliä tekniikkaa, ja mukava ajella edelleen vaikka kilometrejä onkin jo muutama sata tuhatta...

      • Näitä vois hiukan katsella: Ohjaustehostimen pumppu (vuotaa), alaovilistat tahtoo repsahtaa, imuvuodoista äärimmäisen herkkä (käy huonosti), jarrulevyt edessä todennäköisesti kierot, takajarru satulat ja liut jumii herkästi, venttiilikopan tiiviste vuotaa. Itse ajelin sellaisella 3 1/2 vuotta ja pääsääntöisesti olin tyytyväinen. Tällä hetkellä A6 sama korimallinen. (Miksi hyvä korimallin vaihtaisi pois?)


      • audi man

        riippuu jos ostat 5 syl. ja käytetyn riippuu onko moottori seissyt kauan se on kyllä laiska jos moottori on seisonut kauan ja kulutus on noi 11-13 litraa satasel mutta mun audi sata 5 syl. kiihtyy hyvin ja kulutus on 9-10 litraa satasel. tankillisella ajaa hyvin 800 km


    • DKW

      Omistin aikoinaan vanhemman version ,jossa tyyppi vikana tehostettu hammastanko,joka alkoi vuotaa kallis korjaus ja vielä toisena vikana apurungon kumihelat huomaa kyllä jos keula vetelee asfaltilla ajaessa . muistaakseni 100 91-92 samanlainen runko systeemi kun omassa A6 -95:kin vielä on.

      • apurungon kumihelat? Vois vähän tarkastella niitä. Onko se samassa sen mielettömän alapallonivelen kanssa?


      • DKW
        Avantissimo kirjoitti:

        apurungon kumihelat? Vois vähän tarkastella niitä. Onko se samassa sen mielettömän alapallonivelen kanssa?

        Tavallaan, alatukivarren sisempi kiinnitys on apurungossa kiinni , ja moottori vaihdeloota kaikki ovat apurungon päällä ,apurunko kiinnittyy heloilla koriin.Kumiheloja 4 kpl 2kpl edessä ja 2 takana kun menee auton alle niin kyllä ne löytyy,vähän vaikea selittää tarkkaa sijaintia.mutta vaikuttaa paljon ajettavuuteen jos vanhat on loppu keula kohoaa myös hieman ,vaihdatin 2:kos autoomme viimekuussa audi 80:seen samat helat merkki korjaaamossa kustannus n:400E ,nyt kulkee suoraan .


    • pelejä

      Nuo olivat aikansa laatuautoja.
      Ajo-ominaisuudet aivan huippua sen ajan vehkeisiin.Hiljaista tasaista kyytiä.Kulutus aika pieni.Kone alkaa olla ehtoo puolella yli 300 tuhannen jälkeen.Siihen aikaan osat oli tosi kalliita,tosin eipä noissa isoja ollut.
      Olivat aikansa premiumia aivan oikeasti.
      Nyt lähinnä huvittaa,kun pennut kinaa premiumista,mihin noilla pikku Audeilla on matkaa lähes valovuosi.
      Sähkövikojakaan ei ollut,toisin kuin tänään.
      Minulla oli noita 4 kpl. viimeinen juuri -91 vm.
      Sen jälkeen Audin laatu tullut hurjasti alaspäin.
      Monet merkit on menneet ohi reippaasti(jopa muutama japsi)
      Jos onnistut hyvän löytämään,tuohon hintaan saat laatuauton,joka hakkaa ominaisuuksillaan monen 2000 luvun auton.

    • 600 tkm

      viisi sylinteriset koneet kestävät huollettuina ainakin 5-600tkm.

      • tieto+++

        Joku yksilö voi erittäin nätillä ajolla kestää,mutta keskiverto on kyllä puolet vähemmän.
        Diisselit nippa nappa noihin lukemiin.


      • C423E

        Mulla alkaa 400t lähestyä ja motti (ja muutenkin) vielä hyvässä kunnossa.
        Remontteja moottoriin ei ole tehty ja ei tarvi kymppitonnille öljyä lisäillä. Eikä savuttele.
        Hiljaisempaa kyytiä ei vielä Avensis-luokankaan uusista löydy.


      • audi man
        C423E kirjoitti:

        Mulla alkaa 400t lähestyä ja motti (ja muutenkin) vielä hyvässä kunnossa.
        Remontteja moottoriin ei ole tehty ja ei tarvi kymppitonnille öljyä lisäillä. Eikä savuttele.
        Hiljaisempaa kyytiä ei vielä Avensis-luokankaan uusista löydy.

        KUKA TIETÄÄ PALJONKO AUDI 100 BENSA KONE 5 syl. KULKEE LÄHETTÄÄKÄÄ VASTAUKSENNE MINUN MAILIIN [email protected] KIITOS!


      • 5-cyl
        tieto+++ kirjoitti:

        Joku yksilö voi erittäin nätillä ajolla kestää,mutta keskiverto on kyllä puolet vähemmän.
        Diisselit nippa nappa noihin lukemiin.

        kone kestää, ainakin 10 venaset helposti sen 500tkm. 300-400tkm kohdalla saattaa käydä syömään öljyä, syynä venttiilinohjurien kovettuvat kumit, mutta ei koske kaikkia koneita. Kuluvia kumeja löytyy ainakin välillä vm 85-87. Omalta kohdalta kaksi konetta ajettu yli 500tkm, molemmat hankittu 400tkm vaiheessa, toisessa tehty kumiremppa 340tkm kohdalla, toisesta ei ole tietoa. Tietääkseni dieselit ei kestä niin paljoa kuin bensaversiot, syynä se, että lohko on sama diesel/bensa version välillä. Harvassa bensakoneessa on dieselin kestävyysmitoitus..


      • audi satku
        audi man kirjoitti:

        KUKA TIETÄÄ PALJONKO AUDI 100 BENSA KONE 5 syl. KULKEE LÄHETTÄÄKÄÄ VASTAUKSENNE MINUN MAILIIN [email protected] KIITOS!

        85kw (2L) ehjä kone n. 190km/h. 134kw 2.2L turbo otti saksan motarilla vain 200km/h, mutta kiihtyi siihen todella nopeasti, sitten ei yhtään enempää. Lienekö jokin rajotin?


    • make

      mulla syö öljyä... ajettu 215tuhatta.menee 1litra/5000km... vm.92...2.0litran vehe... mikähän lie syynä.. ei savuta.. arvot ok

      • exaudisti

        ...minulla oli kakslitrainen joka kulutti öljyä lähes tuon verran. Vaihdatin ohjurin kumit kanteen ja loppui kulutus kerralla.


      • ottaa pattiin
        exaudisti kirjoitti:

        ...minulla oli kakslitrainen joka kulutti öljyä lähes tuon verran. Vaihdatin ohjurin kumit kanteen ja loppui kulutus kerralla.

        Viime viikolla kilahti 517t ajettu 2.0E -90 kun pääsi jäätymään. Kesällä irtosi vesiletku tienpäällä ja syksyllä jäi glykolit laittamatta. Harmittaa vietävästi kun tuli rikottua loistopeli. Öljyä ei vienyt vielä yhtään ja pakkasesta käynnistyi aina. Muutenkin tuntuu että itse mittariin ajamat 190t tulivat tosi vähällä laitolla. Pelleiltään kyseinen Audi on jo niin rujo ettei viitsi ruveta korjaamaan. Täytyy harkita vakavasti vastaavan hankkimista tilalle.


      • minöääääää
        ottaa pattiin kirjoitti:

        Viime viikolla kilahti 517t ajettu 2.0E -90 kun pääsi jäätymään. Kesällä irtosi vesiletku tienpäällä ja syksyllä jäi glykolit laittamatta. Harmittaa vietävästi kun tuli rikottua loistopeli. Öljyä ei vienyt vielä yhtään ja pakkasesta käynnistyi aina. Muutenkin tuntuu että itse mittariin ajamat 190t tulivat tosi vähällä laitolla. Pelleiltään kyseinen Audi on jo niin rujo ettei viitsi ruveta korjaamaan. Täytyy harkita vakavasti vastaavan hankkimista tilalle.

        itelläni ollut noita 3 korisia kaksi 89 vuoden satkua ja yksi 88 vuoden 80.nen kaikista lämppärin kenno rikki muuten etenki sataset ollu loistavia


      • A L
        minöääääää kirjoitti:

        itelläni ollut noita 3 korisia kaksi 89 vuoden satkua ja yksi 88 vuoden 80.nen kaikista lämppärin kenno rikki muuten etenki sataset ollu loistavia

        Viiden Audin (vaihdettu käyttötarpeiden muuttumisen vuoksi) vm.-86 - 92 kokemuksella nuo ovat vielä laadukkaastitehtyjä autoja. Nykyinen vm.-92 100 2.0 avant ajettu 485tkm. Öljyä joutuu jo lisäilemään 0,5 litra / 1000 km, mutta moni uusi auto ( ainakin työpaikan -08 40tkm Citroen ) syö saman verran.
        Ajoltaan ja luotettavuudeltaan erinomainen auto (Audi 100/A6 1991-1997).


    • a.p.

      o.k.

    • Anonyymi

      85 vm audi 100 ajoin yli 800.000km.kun huoltaa ni on varma ja pitkäikäinen moottori

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2184
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2023
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1632
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1460
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      77
      1438
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1347
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1324
    8. 51
      1222
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe