kellään kokemusta?

avuton

Minulla aina niin säännölliset kuukautiset nyt jo 2 viikkoa myöhässä. Usean testin olen tehnyt ja aina negatiivista näyttää. Selkeitä raskausoireita kuitenkin on, ja selkein niistä on rintani. Rinnat selvästi turvonneet (eivät kuitenkaan arat, vaan raskaan tuntuiset), nännipihat tummenneet ja nännit arat ja kasvaneet (mieheni tämän huomasi, en siis kuvittele). Alavatsassa on ollut vihlontaa ja myös aamupahoinvointia on ollut.
Olen soittanut äippäpolille/labraan/lääkärille ja kukaan ei osaa sanoa mitään!Asun pienellä paikkakunnalla jossa ei tehdä vaginaultria (totesi vain että jos raskaana olet niin kyllä se alkaa näkymään, tule tammikuussa ultraan jos ei kuukautiset ala!), eikä täällä tehdä myöskään verikokeesta raskaustestiä. Onko kellään ollut näin, että kuukautiset viikkoja myöhässä, mutta kotitestit pissasta näyttävät negatiivista, huolimatta alkaneesta raskaudesta?

Mitä minun pitäisi tehdä? Olen avuton. Kuukautiset eivät ole ikinä olleet myöhässä, ja kun noita oireitakin on. Jos raskaana olen, olisin 7.viikolla. Jos odotan tammikuulle niin saan mahdollisen tiedon raskaudestani vasta 12.viikolla! En ole moneen vuoteen käyttänyt hormonaalista ehkäisyä, joten siitä tämä mahdollinen hormonihäiriö ei voi johtua.
Pitäisikö mennä yksityiselle? Paljon siellä maksaa näin varhainen ultraus?

11

986

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei näy

      testissä mitään. Mene terveyskeskukseen verikokeeseen ja pyydä mittaamaan raskaushormoonit. Siitä näkee varmasti ilman yksityistä lääkäriasemaa.

    • mertsi

      moi! mulla oli menkat yhteensä noin kuukauden myöhässä. siinä ajassa tein kaksi kotona tehtävää testiä jotka näytti negatiivista, kävin lääkärillä ultrassa kovien vatsa kipujen takia (ei näkyny mitään), testi tehtiin myös verestä ja sekin negatiivinen. kun alkoi aamupahoinvointi tein testin joka tälläkertaa oli positiivinen. tuolloin olin viikolla 7. nyt olen viikolla 20 ja rakenneultra ens viikolla:)

    • mertsi

      moi! mulla oli menkat yhteensä noin kuukauden myöhässä. siinä ajassa tein kaksi kotona tehtävää testiä jotka näytti negatiivista, kävin lääkärillä ultrassa kovien vatsa kipujen takia (ei näkyny mitään), testi tehtiin myös verestä ja sekin negatiivinen. kun alkoi aamupahoinvointi tein testin joka tälläkertaa oli positiivinen. tuolloin olin viikolla 7. nyt olen viikolla 20 ja rakenneultra ens viikolla jossa olis tarkoituksena saada tietää vauvan sukupuoli :)

    • täällä

      Mensut nyt vajaa pari viikkoa myöhässä. Testit näyttää negaa. Yhdessä oli kyllä mun mielestä sellainen haamu viiva. Luulin ensin että kuvittelen, mutta kun sen viivan näki siinä muutkin. Sen jälkeen olen tehnyt jo kolme testiä ja kaikki negatiivisia. Raskausoireita on. Itsekin mietin tässä, että milloin menen terkkarille tms. On sanottu vain, että odota vielä ainakin viikko ja sitten kynelle. Olisin siis nyt viikolla 6 jos raskaus olisi totta. Haluaisin kyllä kovin, mutta en jaksa enää uskoa kun kaikki testit vaan negatiivisia.....

      • alkuperäinen kirjoittaja

        Tänään siis sain sen plussan näkymään kun tein mammaxin herkällä testtillä!! Olo on nyt epätodellinen ja onnellinen, toisaalta olen huojentunut etten kuvitellut raskausoireitani:)


      • Maisa81
        alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti:

        Tänään siis sain sen plussan näkymään kun tein mammaxin herkällä testtillä!! Olo on nyt epätodellinen ja onnellinen, toisaalta olen huojentunut etten kuvitellut raskausoireitani:)

        Onnea plussasta!

        Minäkin tosiaan ensin sain raskaustesteistä negaa ja lopulta sain herkällä plussan ja myöhemmin sain tavistestilläkin plussan :)

        ONNEA VIELÄ KERRAN!


      • sulla oli
        Maisa81 kirjoitti:

        Onnea plussasta!

        Minäkin tosiaan ensin sain raskaustesteistä negaa ja lopulta sain herkällä plussan ja myöhemmin sain tavistestilläkin plussan :)

        ONNEA VIELÄ KERRAN!

        mensut myöhässä kun näytti vielä negaa? Mulla kun nyt on vaan nega tuloksia ja mensut melk. pari viikkoo myöhässä... ;(


      • alkuperäinen kirjoittaja
        sulla oli kirjoitti:

        mensut myöhässä kun näytti vielä negaa? Mulla kun nyt on vaan nega tuloksia ja mensut melk. pari viikkoo myöhässä... ;(

        Eli siis 2 viikkoa oli myöhässä ja tänä aamuna sain haamun, selkeääkkin selkeämmän mutta haamun kuitenkin (oli vain hitusen vaaleampi kuin kontrolliviiva).


      • Maisa81
        sulla oli kirjoitti:

        mensut myöhässä kun näytti vielä negaa? Mulla kun nyt on vaan nega tuloksia ja mensut melk. pari viikkoo myöhässä... ;(

        Mullakin oli reilusti myöhässä ja kyllä tuntui pahalta kun tuli nega eikä ollut kunnon raskausoireita :-( Kunnes sitten muutamaa päivää myöhemmin nega muuttui plussaksi ja raskausoireita alkoi pukkaamaan :-)


    • mertsi

      moi! mulla oli menkat yhteensä noin kuukauden myöhässä. siinä ajassa tein kaksi kotona tehtävää testiä jotka näytti negatiivista, kävin lääkärillä ultrassa kovien vatsa kipujen takia (ei näkyny mitään), testi tehtiin myös verestä ja sekin negatiivinen. kun alkoi aamupahoinvointi tein testin joka tälläkertaa oli positiivinen. tuolloin olin viikolla 7. nyt olen viikolla 20 ja rakenneultra ens viikolla jossa olis tarkoituksena saada tietää vauvan sukupuoli :)

      • negaa näyttää vaan..

        Kirjoittelin aiemmin ja kyselin kuinka paljon mensut on ollut myöhässä teillä muilla.. Kävin nyt sitten eilen lääkärillä verikokeessa joka näytti negatiivista.. Menkoista ei edelleenkään tietoakaan. Nyt 2 viikkoa myöhässä. Alkaa jo pelottaa, mikä on vialla. Pelottelivat siellä lekurilla kohdun ulkopuolisella raskaudella. Toivottavasti ei ole sellainen. Kuulema ei välttämättä näy edes verikokeessa.. Olen kuullut, että monissa tapauksissa on jouduttu munatorvi poistamaan ja raskaaksi tulemisen mahdollisuudet tippuu 50%:iin... Onko koemuksia?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      187
      1868
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      112
      1026
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      99
      947
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      717
    5. 52
      684
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      544
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      536
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      199
      473
    Aihe