jouluksi

kotiin

Onko vesimies jouluhenkinen? Miten valmistaudut? Ja minkä merkin kanssa haluaisit sen viettää. Siis joulun.

7

626

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pitää vastata

      On kyllä jouluhenkinen, mutta ei liikoja hössötä. Eikä esim joulusiivous tuota stressiä, se tehdään sen verran kun keretään jos keretään. Joulu on vuoden parhaita juhlia! En tiedä minkä merkin kanssa haluaisin viettää, mutta mielummin isommassa porukassa nimenomaan perheen kesken. Lapsena joulut tuntui joululta enemmän kun nykyään, mikään ei voita mummolassa vietettyjä jouluja.

    • todellakaan

      Joulun voisi lopettaa minun puolestani. Jouluun liitetään mukavia ilmiöitä, ei siinä mitään, mutta ei niiden olemassa oloon joulua tarvita. Turhaa kaupallista hapatetta, kiirettä ja hätäilyä. Senkö vuoksi että voisi sitten ottaa rauhallisesti ja hiljentyä? Pah! Sen voi tehdä milloin vain kun ottaa asiakseen, ei sen eteen tarvitse uhrata paria kuukautta ja hankkia vatsahaavaa. Väkisin puserrettu "nyt on joulu, sulla on pakko olla kivaa" vain ahdistaa.

      Ja mistä koko joulu edes on peräisin? Muinaisesta Baal jumalan palvonnasta jota Rooman valtakunnassa harjoitettiin. Konstantinus yhdisteli hieman juhlia markkinoidakseen kristinuskoa ja näin Tammuksen sijaan vietettiinkin yht'äkkiä Kristuksen syntymäjuhlaa mutta kaikki maneerit säilyivät ennallaan, ryyditettynä Saturnalia-riiteillä sun muilla. Sinänsä tämä nykyinen massakulutushysterian kyllästämä ostojuhla sopii todella hyvin koko kuvioon.
      Niin ja ei, en ole mikään uskovainen saati jeesus-kultin seuraaja tai muu sellainenkaan. Ärsyttää vaan tämäkin historian vääristely.


      Tänä jouluna olen aivan hissuksiin itsekseni ja vietän pitkän rennon viikonlopun.

      • todellakin

        Olet oikeassa siinä miten turhaa rahan menoa joulu on,
        lahjoja ostetaan ihan liikaa "väkisin".
        Olet oikeassa kiireestä ja hätäilystä,
        mutta silti herää kysymys,
        osaisiko tämän päivän ihmiset hiljentyä ilman sitä?
        Hmmmm...
        Oletko muuten koskaan kuunnellut joulurauhan- julistusta?
        Kuuntele se edes kerran ja tulet (toivottavasti) ymmärtämään sen että rauha on koko maailmassa,
        ei vain sinun eämässäsi.
        Siinä on pieni ero, joulua ei voida viettää kuin sen yhden ainoan kerran vuodessa..Ikävä kyllä..
        Minäkin täällä, toivotan sinulle rauhallista Joulua!:)


      • missä se on
        todellakin kirjoitti:

        Olet oikeassa siinä miten turhaa rahan menoa joulu on,
        lahjoja ostetaan ihan liikaa "väkisin".
        Olet oikeassa kiireestä ja hätäilystä,
        mutta silti herää kysymys,
        osaisiko tämän päivän ihmiset hiljentyä ilman sitä?
        Hmmmm...
        Oletko muuten koskaan kuunnellut joulurauhan- julistusta?
        Kuuntele se edes kerran ja tulet (toivottavasti) ymmärtämään sen että rauha on koko maailmassa,
        ei vain sinun eämässäsi.
        Siinä on pieni ero, joulua ei voida viettää kuin sen yhden ainoan kerran vuodessa..Ikävä kyllä..
        Minäkin täällä, toivotan sinulle rauhallista Joulua!:)

        Rauha, koko maailmassa? Missä tässä maailmassa on rauha? Saati sellainen jonka aiheuttaisi kalenterimerkintä? Eikä joulussa ole ollenkaan kyse mistään globaalista kekristä, likimain koko aasian ja afrikan voi poistaa juhlakutsusta, sekä venäjän euroopan puoleinen osa ja muut ex-neuvostoliiton alueet suurelta osin. Nykyäänhän USA:ssakaan ei enää toivoteta hyvää joulua vaan hyvää lomaa tahi seasons greetings ettei kukaan vain suutu kun ei vietä joulua, ja niitä on paljon. Se mikä sen viettämistä on laajentanut on länsimaisen, niin sanotun kulttuurin leviäminen ja siinäkin on kyse rahasta, markkina-alueen kasvattamisesta.

        Niin ja siitä joulurauhan julistuksesta, kyllä tuo on tullut ainakin niin monta kertaa kuunneltua kuin muistia riittää, rapian kolmekymmentä kertaa siis, ja radiossa (radio yle1) soi sen jälkeen aina kappale "Taas kaikki kauniit muistot", vaan saisivat ottaa taas sen oikean version siitä käyttöön, sen jonka laulaa Sulo Saarits.


      • vesityttö
        missä se on kirjoitti:

        Rauha, koko maailmassa? Missä tässä maailmassa on rauha? Saati sellainen jonka aiheuttaisi kalenterimerkintä? Eikä joulussa ole ollenkaan kyse mistään globaalista kekristä, likimain koko aasian ja afrikan voi poistaa juhlakutsusta, sekä venäjän euroopan puoleinen osa ja muut ex-neuvostoliiton alueet suurelta osin. Nykyäänhän USA:ssakaan ei enää toivoteta hyvää joulua vaan hyvää lomaa tahi seasons greetings ettei kukaan vain suutu kun ei vietä joulua, ja niitä on paljon. Se mikä sen viettämistä on laajentanut on länsimaisen, niin sanotun kulttuurin leviäminen ja siinäkin on kyse rahasta, markkina-alueen kasvattamisesta.

        Niin ja siitä joulurauhan julistuksesta, kyllä tuo on tullut ainakin niin monta kertaa kuunneltua kuin muistia riittää, rapian kolmekymmentä kertaa siis, ja radiossa (radio yle1) soi sen jälkeen aina kappale "Taas kaikki kauniit muistot", vaan saisivat ottaa taas sen oikean version siitä käyttöön, sen jonka laulaa Sulo Saarits.

        Minulle joulu on tärkeä. Teen itse paljon joululahjoja. :) Maalaan kiviä,teen kukka-asetelmat itse. Yritän säästää kaikessa jouluna. :D Nytkin olen paketoinut lahjoja sanomalehtipaperiin,ettei kierrätyspisteen joulun jälkeen olisi niin täynnä. :) Haluan viettää joulua oman kullan (kauriin) kanssa ja käyn myös perheeni luona. Mun pupu on oinas! se on ihana pikku hulivili


    • mitä merkitsee

      Täytynee todeta omalla kohdallani, EI! Vuosien mittaan on syntynyt tietty inho joulua, kaikkea krääsää kohtaan. Ehkä se on mennyt liian materialistiseksi . Maallista mammonaa rompetta kaupat pursoaa.
      Se on vesimiehelle, itselleni tiety rauhoittumisen aika.

      • ostattaa vaikka mitä

        Niin mullakin. En millään halua lähteä tuonne tungokseen ja ostoksille.
        Tai sitten soitan aina vanhalle koulukaverille lähtisikö hän mukaan.
        Jutellan kaikki asiat ostosten päätyttyä jossain kahvilassa tai pizzalla


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4479
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1488
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe