pyramidipeli?
Turun kihlakunnan poliisilaitos vastaa kysymykseenne seuraavasti: 29.11.2006 13:08
Kuvaamanne Team Infinityn toiminta viittaa vahvasti siihen, että kyse olisi rahankeräyslain vastaisesta toiminnasta, mikäli toiminnan tarkoituksena on lähinnä uusien asiakkaiden hankkiminen kuin tosiasiallisen myyntitoiminnan harjoittaminen. Move Networksin toiminnasta vastaavat ovat tällä hetkellä syytteessä mm. rahankeräysrikoksesta ja markkinointirikoksesta ja teonkuvaus pohjautuu rahankeräysrikoksen osalta pitkälti siihen, että toimintaa on harjoitettu pyramidimuotoisesti keräämällä lähinnä uusia edustajia, eikä varsinaiseen myyntitoimintaan ole kiinnitetty niin paljon huomiota. Move Networksin toimintaa ei ole missää todettu lailliseksi vaan nimenomaan yhtiön edustajat ovat tällä hetkellä toiminnastaan syytteessä.
Em. perusteluin kehottaisin suhtautumaan suurella varauksella Team Infinityn toimintaan. On mahdotonta antaa eksaktia vastausta toiminnan laittomuudesta esittämillänne tiedoilla.
Terveisin
Rikoskomisario Kaarle Lönnroth
Turun kihlakunnan poliisilaitos
Poliisi vastaa / Team Infinity
33
3516
Vastaukset
- keskity siihen
Viimeisessä lauseessa lönnroth sanoo:
" On mahdotonta antaa eksaktia vastausta toiminnan laittomuudesta esittämillänne tiedoilla. "
Se kertonee paljon. Kannattanee myös muistaa mitä se tarkoittaa.- Mikko pa
että syytteet tulivat rahankeräys,markkinointi ja rekisterimerkintärikoksesta.
- Kauppateknikko
Mikko pa kirjoitti:
että syytteet tulivat rahankeräys,markkinointi ja rekisterimerkintärikoksesta.
on toiminnan kuvaus tehty täysin väärin. Eli on saatu väärään kysymykseen oikea vastaus, mutta todellisuuden kanssa tuolla vastauksella ei ole mitään tekemistä. Tosiaan tuo viimeinen lause on se oikea vastaus esitettyyn kysymykseen.
- nettijulli
Kauppateknikko kirjoitti:
on toiminnan kuvaus tehty täysin väärin. Eli on saatu väärään kysymykseen oikea vastaus, mutta todellisuuden kanssa tuolla vastauksella ei ole mitään tekemistä. Tosiaan tuo viimeinen lause on se oikea vastaus esitettyyn kysymykseen.
...niin, että Lönnrothilla voisi olla jonkinlainen käsitys Moven toiminnasta jo ennestään?
Aivan, Kuppis, eihän mitään syytteitä ikinä ole nostettukaan! Todellisuus, jossa sinä elät, on jokin Kuppismaailma, jossa kaikki muut ovat väärässä paitsi ylälinja. Aivan kuten kirjoitit: "todellisuuden kanssa tuolla vastauksella ei ole mitään tekemistä."
Kyllä siinä kuitenkin totuus paistaa takana, vai mitä Kuppis?
Tästä, jos mistä, on todella hyvä jatkaa...
- Ei ole mitään
Ei ole mitään tekemistä verkostomarkkinoinnin kanssa.
On ihan sama kuin suutari kehottaisi asiakastaan hankkimaan kumisaappaat.
Miksi?
Suutari osaa hommansa, joka on kenkien teko, paikkaaminen ja entisöinti. Miksi? Jotta asiakas voisi nauttia hyvästä tuotteesta ja tulisi samalla ammattitaitoiselle suutarille uudlleenkin.
Kumisaapastehdas osaa vain omansa.- AY425
On se jännä, että mikäli palstalla puhutaan vm:ää kritisoiden ja sen jatkuville epäkohdille ilkkuen, niin palsta ei sitten liitykään millään tavalla vm:ään. :-D
Jos palstalla tiedotetaan jatkuvasti virheistä, epäloogisuuksista tai laittomuuksista, on ko. forum sama kuin: ****
(laita ****:n kohdalle oma absurdi vertauksesi, vm-malliin)
Voi teitä. Joskus nämä typerät, täysin järjettömät vastaväitteet sekä henkilökohtaisuuksiin meneminen vasta-argumenttien loppuessa laittaa miettimään, josko olisi parempi sittenkin, että jokainen edustaja oppisi vaan oman kantapäänsä kautta. :-/
"Kyllä, parempi että olet hiljaa, elämän häviäjä!"
...jep, kai se saattaa olla niinkin. Kukin oppii virheistään.
Mietitään nyt vielä silti uusiksi.
Ihan aikuisten oikeaa auttamista (ja ilmaista) kun ei niin vain laitetakaan off-tilaan, toisin kuin oman alalinjan tukeminen vm-piireissä, jos alalinja ei teekkään sitä Spaceship Commander -tiliä kuukaudessa. ;-D
- Kauppateknikko
tärkein takuula oikein osa.
" On mahdotonta antaa eksaktia vastausta toiminnan laittomuudesta esittämillänne tiedoilla.
"- Sakarias Hirrenveistäjä
Se vitsipä piileekin siinä, että Team Infinityn julkisesti tarjoama tieto ei ole juurikaan sen selkeämpää. Ja yläportaan heput voivat aina syyttää yksittäisiä edustajia erehtymisestä tai väärän tiedon antamisesta.
Sitäpaitsi, "esittämillänne tiedoilla" tahtonee sanoa juuri sitä, että kun mitään lukuja myynnistä, edustajien määristä, maksettujen palkkioiden summista yms. ei julkisuuteen anneta, niin toiminnan luonteesta on paha sanoa lopullista sanaa.
Siis tyypillistä verkostomarkkinointia: toiminta on selvästi rahan keräämistä pyramidirakenteella, minkä jokainen normaaliälyinen tajuaa, mutta sen organisointi on niin hämäräperäinen, että mihinkään konkreettiseen on vaikea iskeä. Eipä ihme, sillä systeemien takana ovat maailman johtavat huijarit! - veemeinkin
Sakarias Hirrenveistäjä kirjoitti:
Se vitsipä piileekin siinä, että Team Infinityn julkisesti tarjoama tieto ei ole juurikaan sen selkeämpää. Ja yläportaan heput voivat aina syyttää yksittäisiä edustajia erehtymisestä tai väärän tiedon antamisesta.
Sitäpaitsi, "esittämillänne tiedoilla" tahtonee sanoa juuri sitä, että kun mitään lukuja myynnistä, edustajien määristä, maksettujen palkkioiden summista yms. ei julkisuuteen anneta, niin toiminnan luonteesta on paha sanoa lopullista sanaa.
Siis tyypillistä verkostomarkkinointia: toiminta on selvästi rahan keräämistä pyramidirakenteella, minkä jokainen normaaliälyinen tajuaa, mutta sen organisointi on niin hämäräperäinen, että mihinkään konkreettiseen on vaikea iskeä. Eipä ihme, sillä systeemien takana ovat maailman johtavat huijarit!tuon koultusorganisaation rahankeräystapa joka rikkoo rahankeräyslakia. En tähän ole vastausta vielä saanut vaikka olen sitä tällä foorumilla useasti kysynyt.
Käsityksesni mukaan Infinity järjestää koulutuksen josta perii jokaiselta osallsitujalta maksun. Maksaa tällä perityllä rahalla tilan vuokran ja koulutuksesta aiheutuneet kulut. Muuta rahankeräystä ei tällä organisaatiolla ole. Milä tavalla tällainen rikkoo rahankeräyslakia? Minä en ymmärrä.
Olen useasti yrityksille järjestetyissä koulutksissa joista peritään satojen eurojen osallistunmismaksut. Rikkooko nämä kaikki yritykset rahakeräyslakia koska perivät koultuksista maksun? Sitten on vielä yksi ryhmä jota ihmettelen. Ohjelmistoyhtiöt perivät omien ojelmiensa käyttökoulutuksista suuria rahasummia. Saattaa olla 250 euron käyttölisenssi ohjelmalle ja tämän saman ohjelman käyttökoulutus maksaa sen lisäksi 1500 euroa. Mihin kategoriaan tämä kuuluu rahankeräysrikosten sarjassa??
nimimerki: Rahastettava yrittäjä - jakt
veemeinkin kirjoitti:
tuon koultusorganisaation rahankeräystapa joka rikkoo rahankeräyslakia. En tähän ole vastausta vielä saanut vaikka olen sitä tällä foorumilla useasti kysynyt.
Käsityksesni mukaan Infinity järjestää koulutuksen josta perii jokaiselta osallsitujalta maksun. Maksaa tällä perityllä rahalla tilan vuokran ja koulutuksesta aiheutuneet kulut. Muuta rahankeräystä ei tällä organisaatiolla ole. Milä tavalla tällainen rikkoo rahankeräyslakia? Minä en ymmärrä.
Olen useasti yrityksille järjestetyissä koulutksissa joista peritään satojen eurojen osallistunmismaksut. Rikkooko nämä kaikki yritykset rahakeräyslakia koska perivät koultuksista maksun? Sitten on vielä yksi ryhmä jota ihmettelen. Ohjelmistoyhtiöt perivät omien ojelmiensa käyttökoulutuksista suuria rahasummia. Saattaa olla 250 euron käyttölisenssi ohjelmalle ja tämän saman ohjelman käyttökoulutus maksaa sen lisäksi 1500 euroa. Mihin kategoriaan tämä kuuluu rahankeräysrikosten sarjassa??
nimimerki: Rahastettava yrittäjä"...Käsityksesni mukaan Infinity järjestää koulutuksen josta perii jokaiselta osallsitujalta maksun. Maksaa tällä perityllä rahalla tilan vuokran ja koulutuksesta aiheutuneet kulut. Muuta rahankeräystä ei tällä organisaatiolla ole. Milä tavalla tällainen rikkoo rahankeräyslakia? Minä en ymmärrä..."
Jos nyt vaikka sellainen yksityiskohta sanottais (jota tietenkään agenteille ei kerrota), että esim tamperetalon salin vuokra maksaa muutaman tonnin (Tarkkaa summaa en enää muista ja sen joku voinee tarkistaa, kuitenkin reilusti alle 10000€) Silti jos maksetaan 40€ "lipusta" ja paikalle tulee (movettajien sanan mukaan) vaikkapa 500 edustajaa. Näistä lipputuloista (500 x 40€ = 20000€) vähennetään tilavuokra (1500 - 5000€), niin vähimmilläänkin jää johdon taskuun reilusti yli kymmenen donaa puhtoisena. Siihen päälle vielä motivaatiomateriaalin myynnit ym. hömppä. Kannattavaa biznestä :D
Liekö kuitenkaan laillista..
Kun joku kuitenkin kirjoittaa tähän vastauksen, että eihän 40€ oo hinta eikä mikään ihan mistä tahansa tampere talossa järjestetystä tilaisuudesta/konsertista tms, niin todettakoon siihen sitten vielä, että niissä ns. normaaleissa tilaisuuksissa pitää maksaa esim. muusikoiden palkat ja vaikka luennoitsijoiden palkat. Se on täysin laillista. Ja koska joku tähän taas toteaa, että movekin maksaa luennoitsijoiden palkkoja, niin siihen vielä vastaus: Nämä moven "luennoitsijathan" ovat niitä ylimpiä edustajia. Eihän liikkareillakaan makseta esiintymisestä normaalille -ei niin ylhäällä olevalle- ylälinjalaiselle palkkaa. Miksi näille ylimmille siis pitäisi maksaa? Voisiko syy olla se, että he ovat näitä virityksen perustajia, jotka harrastavat laitonta rahankeräystä...
Ja mitään ette voi... - Minä vaan tässä hei
jakt kirjoitti:
"...Käsityksesni mukaan Infinity järjestää koulutuksen josta perii jokaiselta osallsitujalta maksun. Maksaa tällä perityllä rahalla tilan vuokran ja koulutuksesta aiheutuneet kulut. Muuta rahankeräystä ei tällä organisaatiolla ole. Milä tavalla tällainen rikkoo rahankeräyslakia? Minä en ymmärrä..."
Jos nyt vaikka sellainen yksityiskohta sanottais (jota tietenkään agenteille ei kerrota), että esim tamperetalon salin vuokra maksaa muutaman tonnin (Tarkkaa summaa en enää muista ja sen joku voinee tarkistaa, kuitenkin reilusti alle 10000€) Silti jos maksetaan 40€ "lipusta" ja paikalle tulee (movettajien sanan mukaan) vaikkapa 500 edustajaa. Näistä lipputuloista (500 x 40€ = 20000€) vähennetään tilavuokra (1500 - 5000€), niin vähimmilläänkin jää johdon taskuun reilusti yli kymmenen donaa puhtoisena. Siihen päälle vielä motivaatiomateriaalin myynnit ym. hömppä. Kannattavaa biznestä :D
Liekö kuitenkaan laillista..
Kun joku kuitenkin kirjoittaa tähän vastauksen, että eihän 40€ oo hinta eikä mikään ihan mistä tahansa tampere talossa järjestetystä tilaisuudesta/konsertista tms, niin todettakoon siihen sitten vielä, että niissä ns. normaaleissa tilaisuuksissa pitää maksaa esim. muusikoiden palkat ja vaikka luennoitsijoiden palkat. Se on täysin laillista. Ja koska joku tähän taas toteaa, että movekin maksaa luennoitsijoiden palkkoja, niin siihen vielä vastaus: Nämä moven "luennoitsijathan" ovat niitä ylimpiä edustajia. Eihän liikkareillakaan makseta esiintymisestä normaalille -ei niin ylhäällä olevalle- ylälinjalaiselle palkkaa. Miksi näille ylimmille siis pitäisi maksaa? Voisiko syy olla se, että he ovat näitä virityksen perustajia, jotka harrastavat laitonta rahankeräystä...
Ja mitään ette voi...No kyllä se koulutuksen järjestäminen taitaa olla laillista.
En ymmärrä millä tavalla se täyttäisi rahankeräyksen tuntomerkit?? Selitäpä se minulle.
Sen sijaan se 1000 e vai paljonko se onkaan nykyään se alotusmaksu, lisenssi vai miksi sitä nimitetäänkään, sen perimisestä taitaa olla kysymys..
- Minä vaan täsä terve
hei.
olin sellaisessa team infinity "yritys" tilaisuudessa jossa luvattiin rikastumista tekemällä" yhtään mitään", sinun kai täytyi ostaa aloitus paketti. Ja, että rikastumiseen tarvitaan monta alaista, eli sinun tarvitsee vain saada esim. kaksi alaista jotka taas hommaavat itselleen kaksi jne. ja, että mitä enemmän saat alaisia sitä paremmalla todennäköisyydellä rikastut, en silloin viälä tiennyt mitään pyramidi peleistä, mutta kotiin päästyäni päätin ottaa yrityksestä selvää ja löysin sieltä tietoa että tämä team infinity tekee yhteistyötä movenetworkin kanssa joka on ollut rikostutkinnassa, epäiltynä laitomasta rahankeräyksestä ja pyramidipelistä, joten haluaisin tietä että onko tämä koko juttu huijausta tai laitonta? ja, että mikä lasketaan laittomaksi pyramidipeliksi, kun movehan oli kuitenkin todettiin lailliseksi, mutta kuulemma oli kuitenkin siinä rajoilla.- Move ovat yksi ja sama.
Sevenin entiset suomalaiset johtajat irrottautuivat ruotsalaisesta yrityksestä ja perustivat oman kun äkkäsivät että turhaan tässä rahaa ruotsalaisille tehdään.
Rahaa kerätään aloituspakkausten lisäksi myös eventeillä. 8.000 x 40 € = 320.000 €. Tuolla rahalla pitäisi jo pärjäillä vaikka siitä kulut vielä vähennetäänkin.
Taidan minäkin kohta lähteä Taikkulandiin poikia tervehtiin. - on sekotettu
tämän foorumin propakanda ja koulutksessa saatu tieto suloisesti keskenään. Toiminnan kuvaus ei vastaa lähellekään edes Moven toimintaa. Eli väärään kysymykseen on saatu oikea vastaus; mutta joka vastaus ei vastaa oikeaan kysymykseen.
Sekametelisopasta on vaikea erottaa se kypsäksi keitetty luumu kokonaan. Näin yleensä käy kun lähdetään hakemaan " tietoa " sellaisesta asiasta jota ei ole ymmärtänyt, ja törmää tämän foorumin propakandaan.
Tätä vastausta on turha täällä levitellä koska se ei ole edes poliisin oikea vastaus oikeaan kysymykseen, se on okea vastaus väärään kysymykseen. - AdaFlink
on sekotettu kirjoitti:
tämän foorumin propakanda ja koulutksessa saatu tieto suloisesti keskenään. Toiminnan kuvaus ei vastaa lähellekään edes Moven toimintaa. Eli väärään kysymykseen on saatu oikea vastaus; mutta joka vastaus ei vastaa oikeaan kysymykseen.
Sekametelisopasta on vaikea erottaa se kypsäksi keitetty luumu kokonaan. Näin yleensä käy kun lähdetään hakemaan " tietoa " sellaisesta asiasta jota ei ole ymmärtänyt, ja törmää tämän foorumin propakandaan.
Tätä vastausta on turha täällä levitellä koska se ei ole edes poliisin oikea vastaus oikeaan kysymykseen, se on okea vastaus väärään kysymykseen.... mistään mitään tietämättömille anonassikoille, jotta kuka on järjestäny sen aloituspakettiin kuuluvan koulutuksen. Eikös se maksanu jotain 850 euroa? Järjestikö sen Team Infinity? Mulle on jääny sellainen mielikuva, että Move tilasi Team Infinityltä koulutuksen, että voi kierrättää (pestä) rahaa järjestelmässään. Oikaise vaan reilusti, mikäli olen väärässä.
Ja mitaan ette voi... - luulo tulee
AdaFlink kirjoitti:
... mistään mitään tietämättömille anonassikoille, jotta kuka on järjestäny sen aloituspakettiin kuuluvan koulutuksen. Eikös se maksanu jotain 850 euroa? Järjestikö sen Team Infinity? Mulle on jääny sellainen mielikuva, että Move tilasi Team Infinityltä koulutuksen, että voi kierrättää (pestä) rahaa järjestelmässään. Oikaise vaan reilusti, mikäli olen väärässä.
Ja mitaan ette voi...kun ei viitsi edes ottaa selvää asiasta. Sinulla on erittäin helppo tuo asia selvittää jos sinulla on siihen haluja.
Sinä luulet muuternkin monia asioita. Ei sillä ole merkitystä jos minä sinulle tämän yhden asian selvitän. Sinun pitää viitsiä ottaa asioista selvää ENNEN kuin alat suoltamaan luulojasi. Sinähän leikit asiantuntijaa tällä foorumilla ja sinun siis PITÄÄ tietää nämä asiat.
Ota selvää, minun tehtäväni ei ole "asiantuntijaa" valistaa. - @--->--------
AdaFlink kirjoitti:
... mistään mitään tietämättömille anonassikoille, jotta kuka on järjestäny sen aloituspakettiin kuuluvan koulutuksen. Eikös se maksanu jotain 850 euroa? Järjestikö sen Team Infinity? Mulle on jääny sellainen mielikuva, että Move tilasi Team Infinityltä koulutuksen, että voi kierrättää (pestä) rahaa järjestelmässään. Oikaise vaan reilusti, mikäli olen väärässä.
Ja mitaan ette voi...Kerropas sinä Ada, että mitä sinun päällesi kuuluu?
-Mulle on vaan jäänyt sellainen mielikuva
hohhoijaa. Ja vielä yrität vihjailla rahanpesusta. Olet sinä varmastikin sen nuppitohtorin tarpeessa.
Ai niin, Olet väärässä.
Koulutusta ei järjestä team infinity. Koulutus on ostettu ulkopuoliselta kouluttajalta, joka järjestää koulutuksia muutenkin. Tuohon pakettiin kuuluu kahden päivän intensiivinen koulutus - AdaFlink
@--->-------- kirjoitti:
Kerropas sinä Ada, että mitä sinun päällesi kuuluu?
-Mulle on vaan jäänyt sellainen mielikuva
hohhoijaa. Ja vielä yrität vihjailla rahanpesusta. Olet sinä varmastikin sen nuppitohtorin tarpeessa.
Ai niin, Olet väärässä.
Koulutusta ei järjestä team infinity. Koulutus on ostettu ulkopuoliselta kouluttajalta, joka järjestää koulutuksia muutenkin. Tuohon pakettiin kuuluu kahden päivän intensiivinen koulutus... onks´ se se sama kouluttaja, joka on kouluttanut myös Nokian johtajan? Meinaan vaan, kun lyhkärissä näin kerrottiin.
Ja mitaan ette voi... - nettijulli
luulo tulee kirjoitti:
kun ei viitsi edes ottaa selvää asiasta. Sinulla on erittäin helppo tuo asia selvittää jos sinulla on siihen haluja.
Sinä luulet muuternkin monia asioita. Ei sillä ole merkitystä jos minä sinulle tämän yhden asian selvitän. Sinun pitää viitsiä ottaa asioista selvää ENNEN kuin alat suoltamaan luulojasi. Sinähän leikit asiantuntijaa tällä foorumilla ja sinun siis PITÄÄ tietää nämä asiat.
Ota selvää, minun tehtäväni ei ole "asiantuntijaa" valistaa."Olet väärässä, mutten kerro miten! =)
- siltä että
AdaFlink kirjoitti:
... onks´ se se sama kouluttaja, joka on kouluttanut myös Nokian johtajan? Meinaan vaan, kun lyhkärissä näin kerrottiin.
Ja mitaan ette voi...sinulle on sama mitä vastaa kaikki on kuitenkin potaskaa. Sinulla Ada taitaa olla vaikeeta tuo eläminen, kun kaikkialla taitaa olla vain epäkohtia tai hämärä hommia. Tunnut takertuvan joka pikku asiaankin keskustelun taso on hiekkalaatikolla puhuvien pikkulapsien tasolla. Minkä alan ammattilainen sinä olet? Sinun työsi on varmaan paljon arvokkaampaa ja parempaa kuin vm. Verojakin varmaan maksat paljon enemmän kuin nuo vm- "idiootit". Olet siis mallikansalainen, lähimmäisistä huolta pitävä oikea kanaemo. Nyt meillä ei ole enää mitään hätää Ada pitää kaikista huolta, jotka eivät osaa sitä itse tehdä.
- oikein Ada,
AdaFlink kirjoitti:
Ja mitaan ette voi...raha siirtyy toisesta taskusta toiseen, ja nämä taskut ovat samoissa housuissa.
Move = teaminfinity - jeppis
siltä että kirjoitti:
sinulle on sama mitä vastaa kaikki on kuitenkin potaskaa. Sinulla Ada taitaa olla vaikeeta tuo eläminen, kun kaikkialla taitaa olla vain epäkohtia tai hämärä hommia. Tunnut takertuvan joka pikku asiaankin keskustelun taso on hiekkalaatikolla puhuvien pikkulapsien tasolla. Minkä alan ammattilainen sinä olet? Sinun työsi on varmaan paljon arvokkaampaa ja parempaa kuin vm. Verojakin varmaan maksat paljon enemmän kuin nuo vm- "idiootit". Olet siis mallikansalainen, lähimmäisistä huolta pitävä oikea kanaemo. Nyt meillä ei ole enää mitään hätää Ada pitää kaikista huolta, jotka eivät osaa sitä itse tehdä.
Johtuiskohan siitä että siellä moven päässä puhutaan aika paljon potaskaa :D
..ja hiekkalaatikkokeskusteluista en puhuis mitään tämän jälkeen: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=500000000000003&conference=4500000000000561&posting=22000000022029626
kyllä vm-posse enemmän harrastaa tollasta "mä en leiki enää teiän kaa, te ootte ihan tyhmii, mä lähen kotiin" -meininkiä
- Kun haluaa...
Jos kysyisin vaikka että: onko oikein että teeveessä esiintyy pedofiili, muniaan räpeltävä aikamies, joka houkuttelee lapsia seksuaaliseen kanssakäymiseen kanssaan taroamalla rahaa ja karamelliä? Minkälainen tuomio tästä voisi tulla? Miehen nimi on muuten hermanni.
Vastaus olisi aika varmasti että mainitsemani-/uvailemani tyylinen toiminta on rikollista.
Sitten vaan tulisin tänne ja alkaisin kirjoitella Pelle Hermannista tyyliin: Poliisitkin luokittelevat Pelle Hermannin pedofiiliksi.
HUOM. Tämä oli siis vain esimerkki, enkä oikeasti ole tätä mieltä.
Pointtini on se että, poliiseilta saa kyllä ihan minkälaisia vastauksia vaan kunhan osaa kysyä tietyllä tyylillä. Jos itse kirjoitat ja kysyt että onko joku laitonta ja itten kuvailet toiminnan mahdollisimman hämäräperäiseksi, poliisi puntaroi sinun kirjoituksesi luomaa kuvaa - ei neutraalisti.- ansionsa mukaan
Entä jos poliisi vastaisi näin:
Toiminnan laillisuudesta on tuolla kuvauksella mahdoton antaa eksaktia vastausta mutta Pelle Hermanni on parhaillaan syytteessä Turun käräjäoikeudessa lapsiin sekaantumisesta. - -Bart
"Jos itse kirjoitat ja kysyt että onko joku laitonta ja itten kuvailet toiminnan mahdollisimman hämäräperäiseksi, poliisi puntaroi sinun kirjoituksesi luomaa kuvaa - ei neutraalisti."
Tämä selitys ontuu pahasti. Turun poliisilaitoksen vastauksen on laatinut Kaarlo Lönnroth eli sama mies joka hoiti Moven esitutkinnan. Hän ei siis kirjoittanut vastaustaan pelkästään kysyjän antamien tietojen pohjalta vaan sen kuukausien työn pohjalta, joka esitutkintaan kului.
Mitä taas tuli vastauksen viimeiseen lauseeseen niin se lienee kaikille ilmiselvää. Suomalaisessa oikeusjärjestelmässä poliisi ei voi kertoa onko jokin toiminta rikollista. Poliisin tehtävä on päättää, onko aihetta epäillä ja aloittaa tutkinta. Sen jälkeen syyttäjän tehtävä on päättää, onko aihetta nostaa syyte. Sen jälkeen tuomioistuimen tehtävä on päättää, onko syytetty rikollinen.
Tässä tapauksessa kaksi vaihetta kolmesta on edennyt Moven kannalta huonosti. Aika harva löisi vetoa sen puolesta, että movelaiset käräjiltä ilman tuomiota selviäisivät. Toki verkostohörhöt ovat muutenkin tottuneet hukkaamaan rahojaan. - Team Infinityä
ansionsa mukaan kirjoitti:
Entä jos poliisi vastaisi näin:
Toiminnan laillisuudesta on tuolla kuvauksella mahdoton antaa eksaktia vastausta mutta Pelle Hermanni on parhaillaan syytteessä Turun käräjäoikeudessa lapsiin sekaantumisesta.eli suloisesta sekamelskasta on kyse koko kysymyksessä. Niin myös vastauksessa, koska kysyjä teki jo sen sekamelskan.
- vastaa
-Bart kirjoitti:
"Jos itse kirjoitat ja kysyt että onko joku laitonta ja itten kuvailet toiminnan mahdollisimman hämäräperäiseksi, poliisi puntaroi sinun kirjoituksesi luomaa kuvaa - ei neutraalisti."
Tämä selitys ontuu pahasti. Turun poliisilaitoksen vastauksen on laatinut Kaarlo Lönnroth eli sama mies joka hoiti Moven esitutkinnan. Hän ei siis kirjoittanut vastaustaan pelkästään kysyjän antamien tietojen pohjalta vaan sen kuukausien työn pohjalta, joka esitutkintaan kului.
Mitä taas tuli vastauksen viimeiseen lauseeseen niin se lienee kaikille ilmiselvää. Suomalaisessa oikeusjärjestelmässä poliisi ei voi kertoa onko jokin toiminta rikollista. Poliisin tehtävä on päättää, onko aihetta epäillä ja aloittaa tutkinta. Sen jälkeen syyttäjän tehtävä on päättää, onko aihetta nostaa syyte. Sen jälkeen tuomioistuimen tehtävä on päättää, onko syytetty rikollinen.
Tässä tapauksessa kaksi vaihetta kolmesta on edennyt Moven kannalta huonosti. Aika harva löisi vetoa sen puolesta, että movelaiset käräjiltä ilman tuomiota selviäisivät. Toki verkostohörhöt ovat muutenkin tottuneet hukkaamaan rahojaan.juuri siihen kysymykseen joka esitetään.
Koska:
Tukinnassa esitetään täsmällinen kysymys ja poliisi etsii siihen täsmällisen vastauksen. Tämä on poliisin selkärankaan iskostettu toimintatapa. Muulla tavalla rikostutkinta ei onnistu. Ja Poliiisi ei saa antaa myöskään vastausta mihinkään kysymykseen niin että
vastaisi muuhun kuin siihen mitä onb kysytty. Täsmälliseen kysymykseen täsmällinen vastaus. On sitten vastauksen lukijan tehtävä arvioida se, vastaako kysymys todellista tilannetta.
Eli tuon vastauksen levittelelmninen tällä foorumilla on tahallista penettelua koska TE levittelijät myös tiedätte että on kysytty sellaista asiaa joka ei vastaa todellisuutta. Toki saatte levitellä sitä mielinmäärin, mutta samalla osallistutte valehteluun. Kysyjä on varmasti kysynyt asian vilpittömässä mielessä mutta ei ole ymmärtänyt mitä mitä pitäisi kysyä saadakseen oikeaan kysymykseen oikean vastauksen.
Niin se vain - tähän"~"
-Bart kirjoitti:
Tässä tapauksessa kaksi vaihetta kolmesta on edennyt Moven kannalta huonosti. Aika harva löisi vetoa sen puolesta, että movelaiset käräjiltä ilman tuomiota selviäisivät. Toki verkostohörhöt ovat muutenkin tottuneet hukkaamaan rahojaan.Jos tuomio tulee mitä siitä seuraa Moven suhteen.
Nyt semmonen lainmukainen realistinen tuomion jälkeinen tilanneselvitys. Ottaen huomioon että Move itse ei ole syyteessä, vaan sen kolme osakkeenomistajaa. Ei koko hallituskaan, edes. Ota huomioon syytteet, mitä asioita ne koskee, ketä syytetään...
Tutkaillaan vähän mitä asioita siitä tuomiosta seuraa. - unohtu
tähän"~" kirjoitti:
Jos tuomio tulee mitä siitä seuraa Moven suhteen.
Nyt semmonen lainmukainen realistinen tuomion jälkeinen tilanneselvitys. Ottaen huomioon että Move itse ei ole syyteessä, vaan sen kolme osakkeenomistajaa. Ei koko hallituskaan, edes. Ota huomioon syytteet, mitä asioita ne koskee, ketä syytetään...
Tutkaillaan vähän mitä asioita siitä tuomiosta seuraa.Mitä seuraa... -ottaen huomioon Moven nykyisen toimintamallin.
- esität
Team Infinityä kirjoitti:
eli suloisesta sekamelskasta on kyse koko kysymyksessä. Niin myös vastauksessa, koska kysyjä teki jo sen sekamelskan.
Nyt tajusin esimerkkisi idean. Kaksi veijaria sekoitettiin toisiinsa. Pedofiili ja muniaan räpeltävä mies on Move ja Pelle Hermanni on team infinity. Näitä ei pidä sotkea.
- -Bart
tähän"~" kirjoitti:
Jos tuomio tulee mitä siitä seuraa Moven suhteen.
Tutkaillaan vähän mitä asioita siitä tuomiosta seuraa."Ottaen huomioon että Move itse ei ole syyteessä, vaan sen kolme osakkeenomistajaa."
Suomessa lakia kirjoitettaessa on lähdetty siitä, että yritys ei tee rikosta vaan sen takana olevat ihmiset. Osakeyhtiötä esimerkiksi ei voi tuomita ehdolliseen vankeuteen. Sen sijaan näin voidaan tehdä osakeyhtiön toimitusjohtajalle ja jossain tapauksessa myös hallituksen jäsenille. - Tietsikka
-Bart kirjoitti:
"Ottaen huomioon että Move itse ei ole syyteessä, vaan sen kolme osakkeenomistajaa."
Suomessa lakia kirjoitettaessa on lähdetty siitä, että yritys ei tee rikosta vaan sen takana olevat ihmiset. Osakeyhtiötä esimerkiksi ei voi tuomita ehdolliseen vankeuteen. Sen sijaan näin voidaan tehdä osakeyhtiön toimitusjohtajalle ja jossain tapauksessa myös hallituksen jäsenille.Barturi oot viisas niin KOVIN---viisas ei kuule varmaan kundeja hetkauta kun rahat on muualla ja ehdotonta vankeutta tuskin tuleepi ja,vaikka tuliski en usko,että valtiolle korvattavia summia löytynee:)
Eli hyvät vuosipalkat joka vankilassakin jota tuskin tulepi - Tietsikka
-Bart kirjoitti:
"Ottaen huomioon että Move itse ei ole syyteessä, vaan sen kolme osakkeenomistajaa."
Suomessa lakia kirjoitettaessa on lähdetty siitä, että yritys ei tee rikosta vaan sen takana olevat ihmiset. Osakeyhtiötä esimerkiksi ei voi tuomita ehdolliseen vankeuteen. Sen sijaan näin voidaan tehdä osakeyhtiön toimitusjohtajalle ja jossain tapauksessa myös hallituksen jäsenille.Ilkeämielinen ADAA!pOISTI TAAS KETJUNSA:)Kuhan ei vaan polttaisi ketjussa:DDDDDDDDD
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455050Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1131594Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481219Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella101159- 131113
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171007Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76969Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v3875Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57779Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27743