tuhoaako kotilontuhoaine kaikki kotilot kerralla akvaariosta ? tidän että sitä pitää toistaa kunnes kaikissa kehitysvaiheissa olevat kotilot ovat kuolleet ,, mutta minkä merkkinen kotilontuhoaine on hyväää?? kotiloita ei paljon akvaariossani ole mutta hermot meni heti kun näin (kiekkokotiloita) vaikka ei kotiloista kokemusta ole
kotilontuhoaine
8
931
Vastaukset
- RRR
Akvaa laittaa sellasia mömmöjä jos oikeesti niistä ei ole tullu ongelma ;OD
Ei muutaku napsiin käsin pois vaan kun niitä näkyy...
Mulla on tullut kans tuonne pienempään altaaseen postitorvikotiloita ja suipposarvikotiloita.
kasvien mukana kulkeutunu
Ja sitten ihan tietoisesti hankittuja kierteissarvikotiloita jotka möyhii hiekkapohjaa myös tuolla isommassa altaassa...
http://www.aquahoito.info/suomi/ohjeita/kotilot.php
Tuossa on linkki mistä voit tarkistaa olisiko sun kotilo joku noista kun itse en muista kuulleeni "kiekkokotilosta"???
Voisi olla tuo postitorvikotilo????
Tsemppiä kotilon tappo talkoisiin;OD
Sitten löytyy myös nuoliaisia jotka syö kotiloita ,mutta riippuu tietty altaan koosta ja kalastosta voisitko sellasia hankkia??? - fish KING
Mulla olis yks vinkki mutta ekaks täytyy tietää akvan koko ja kalasto... mahtuuko yks laji viä akvaasi........................... EI MYRKYILLE!
- jos tarkoitat nuoliaisia
en voi ottaa nuoliaisia koska altaan koko on 100l , söisiko jotkut muut fisut noita kotiloita?ainakin pallokalojen olen nähnyt syövän mutta voiko sitä ottaa synnyttävien hammaskarppien kanssa?
- Lillukkaputti
jos tarkoitat nuoliaisia kirjoitti:
en voi ottaa nuoliaisia koska altaan koko on 100l , söisiko jotkut muut fisut noita kotiloita?ainakin pallokalojen olen nähnyt syövän mutta voiko sitä ottaa synnyttävien hammaskarppien kanssa?
Meillä akvaan kans kulkeentunut kotiloita. Liiskasin niitä aikani ja maistuivat kyllä kaikille kaloille, miljoona, miekkapyrstö, monniset ja rihmoille.
Kyllästyin ja tilasin limnacidiä. Suuuri osa kuoli, mutta osa niin sitkeitä, että jokunen vielä on.
Ohjeitten mukaan toimii, ei pitäisi vaikuttaa kaloihin. - kans
Lillukkaputti kirjoitti:
Meillä akvaan kans kulkeentunut kotiloita. Liiskasin niitä aikani ja maistuivat kyllä kaikille kaloille, miljoona, miekkapyrstö, monniset ja rihmoille.
Kyllästyin ja tilasin limnacidiä. Suuuri osa kuoli, mutta osa niin sitkeitä, että jokunen vielä on.
Ohjeitten mukaan toimii, ei pitäisi vaikuttaa kaloihin.minäki laitoin limnacid kotilontuhoainetta ja annoin sen olla noin vajaa 2 viikkoa tehostin annostusta välillä .. Kaikki kotilot tuhoutu ei oo enää ollu kotiloita,ei tullu mitään kaloille eikä kasveille. (oon onnellinen ettei enää kotilon kotiloa oo mun akvas)söivät mun yhtä miekkakasvia se parantu kun kotilot olivat kuolleet
- fish KING
kans kirjoitti:
minäki laitoin limnacid kotilontuhoainetta ja annoin sen olla noin vajaa 2 viikkoa tehostin annostusta välillä .. Kaikki kotilot tuhoutu ei oo enää ollu kotiloita,ei tullu mitään kaloille eikä kasveille. (oon onnellinen ettei enää kotilon kotiloa oo mun akvas)söivät mun yhtä miekkakasvia se parantu kun kotilot olivat kuolleet
Kirjoitin jutun miten välttyä kotiloista... lukaiskaa.
kiinnostais tietää
- fish KING
*** kirjoitti:
kiinnostais tietää
150l-400l...
Tietyt nuoliais- ja pallokala lajit ovat tehokkaita kotilon syöjiä mutta ensin pitää tietää akvaarion kalasto ettei mennä suosittelemaan liika kansoitusta tasapainoiseen akvaarioon ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa
Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/1792688- 1642519
Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."
Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su1182197Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee612073Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."31739"UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!
"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!591444Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen
Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu2051428Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2251163Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."
Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää931138Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.
Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.3701073