Painajaiset!!!

Dizzy7

Ensinnäkin, tiedän että kaikki kärsivät aina joskus painajaisista, ja että painajaiset kuuluvat jokaisen elämään.. Mutt mitä pitäisi tehdä kun nekää niin kammottavia painajaisia että kun herää lakana on litimärkä hiestä, olo on epätodellinen, ja kerran pelkään jopa että tuli kuset sänkyyn, koska semmost määrää en usko et olisin pystynyt hikoilemaan.. Unistani en herättyäni muista enää mitään, mua seuraa vaan koko ajan se unen tunne, ja minua ahdistaa, sydän lyö, välil hikoilen, välil taas tulee kylmää.. Mummotautioireita, ja olen vast 24, joten tuskinpa nämä tuntemukset siihen liittyy.. Nytkin olen mieluummin hereillä ku nukkumassa koska pelkään nukahtamista.. Painajaisia olen nähnyt ihan pienestä saakka, jotkut unistani tuntuvat todellisimmilta kuin oikeat muistot. Nukahtamisongelmia minulla on muutenkin, ja yleensä jos nukahdan en pysy kauan unessa.. Paitsi joskus kun voin sitten nukkua kuin tukki, eikä ravistamallakaan saa minut hereille. Kultainen keskitie siis haussa.. Mutta se on sitten taas eri juttu, enkä oiekin tiedä mitä apua luulen täältä löytäväni, luulenpa että taitaisi auttaa jos muutkin näkee yhtä kammottavia unia? Yleensä unet loppuu siihen että minä kuolen...

2

662

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nukku-maija.

      Unilla on suuri psykologinen, AUTTAVA vaikutus ihmisiin. Niiden kautta ihminen käsittelee esim. omia pelkojaan (ja toiveitaan)...

      Onhan se hieman ikävää, että pitää "tuskanhiessä" herätä, mutta tuo kaikki viittaa sisälläsi tapahtuvaan PUHDISTAUTUMISEEN.

      Kuolema unisymbolina yleensä symboloi UUDISTUMISTA. (siis esim. elämäntilanteesi tai sinun sisäisen minäsi uudistumista)

    • ...myös...

      ...näen lähes joka yö painajaisia. Olen nähnyt niitä pienestä pitäen ja nukahtaminen on aina ollut minulle vaikeaa. Minullakin unet tuntuvat usein todella vahvoilta, aivan liian todellisilta.
      Itse käytän rauhoittavia lääkkeitä lähes joka ilta, sillä en enää jaksa sitä sängyssä pyörimistä, pelkoa ja ahdistusta... Olen käyttänyt niitä nyt noin puoli vuotta (olen 22v). Tiedän, ettei niiden pitäisi olla ratkaisu, mutta hetkellisesti ne tuovat rauhan ja pystyn nukkumaan yöni, vaikka tunnenkin niiden käytöstä kauheaa syyllisyyttä ja huonoa omaatuntoa.

      Enpä tiedä sitten mikä olisi se oikea ratkaisu...En suosittele kuitenkaan rauhoittavia kenellekään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      771
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      560
    Aihe