TUPAKKAKIELTOLAKI

Animus

Kuinka joku voi olla niin ääliö, että luulee tupakoinnin loppuvan sillä kun se kielletään??? Johan se on nähty. Lakien tiukentaminen saa nuoret yhä enemmän tupakoimaan, siitä on tehty äärimmäisen kiehtovan houkuttelevan kapinallista.

Eihän helpompaa viljelyskasvia ole! Burley, Virginia ja itämainen taimina kukkapurkkiin ja ite sekottelemaan kiehtovia yhdistelmiä. Kuivauskaappi uusiokäyttöön, kuivatus tosin auringossa sujuu parhaiten (ne kasvit kesällä partsilla ei sit oo enää jukkapalmuja). Höysteeksi ja mausteeksi vähän luonnonlakua, tummaa suklaata ja konjakkia. Ja eiku käärimään ja nautiskelemaan :DD

28

959

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuffe

jos jokainen viljelisi itse :)) Se voisi auttaa niitä köyhiä maita missä tupakka viljellään. Kasvi nimittäin köyhdyttää maata moneksi vuodeksi..

• Ainahan noilla herroilla on noita kuningas ajatuksia... mutta mikään ei ole vielä toiminut käytännössä. Sama meillä duunissa, insinöörit rustaa jos jonkinmoista paperille, mutta sillä ei ole mitään tekemistä käytännössä...=))))

Hyvät on sulla lääkkeet jos kielto tulee...=))))

• voi tutkailla

kahdelta kantilta, on meitä jotka kannattaisivat tuota lakia....ei lakia aina tarvitse kiertää tai rikkoa vaan voi myös ajatella kuinka hyvin olisi jos se toimisi. Elikä sais kieltää mun puolesta.

• Mahorkkaa ruukkuun.

Se joku on kyllä osoittanut ääliöisyytensä jo liittyessään demareihin. Tai oikeastaan tehnyt palveluksen muille puolueille koska ei ole yrittänyt niihin liittyä. Olsiko kuitenkin salaviisas?

Kieltolait eivät toimi. Kielletty hedelmä... hmmm monikohan on menettänyt neitsyytensä kuusitoista täytettyään... Ja nythän on ennakkotapauksena saatu yksi poikkeuslupa käyttää iloheinääkin jo kipulääkkeenä, onhan tupakallakin paljon hyviä ominaisuuksia, desinfioi ja piristää jne.

Tuota en tiennytkään että tupakan viljeleminen onnistuu Suomessa, oletin sen tarvitsevan enempi valoa ja lämpöä. Vaatehuoneessa lamppujenvalossa kasvattaminen tuskin mahdollistaa ketjupolttajan omavaraisuutta. No chili omavarainen toki olen itsekin, sitä vain ei kulu vuodessa pakettiautollista.

Sitäpaitsi sittenhän se olisi aivan se ja sama mitä siementä sinne multaan laittaa, hampunsiemeniä voi tilata netistä ihan laillisesti( jos ei aio käyttää niitä huumetarkoituksiin siis).

Se joku ääliö on siirtynyt nyt jo ihan julkisesti huru-ukko osastolle, sallittakoon se vanhalle miehelle. Parempi niin kuin eduskunnassa.

=DW=

• kiellettäisiin,sitä pitäisi ennen kieltoa hamstrata kaapit täyteen...Ja kun ne loppuu,niin sitten viherpeukalo toimimaan...

• Juu, olen jo kauan sitten huomannut puutteen suomalaisten viljelijöiden ammattitaidossa. Aina valitellaan joko kuivuutta tai sateita taikka myrskyä ja hallaa.
      Pitäisi kai ottaa noita etelänmaan siirtolaisia opettajiksi ja maatalousministeriksi, niin nähtäisiin, kuinka kasvit kasvavat huonoissa kasvuolosuhteissa.
      Ei tarvitse olla kuin joku kylmä parveke tai pimeä autotalli, niin johan hamppuviljelmät ynnä muut kukoistaa. Ei puhettakaan, että kaivattaisiin mitään katokorvauksia, ainoana riskinä suomalainen koppalakki, joka ei ymmärrä toisen maan kulttuuria.

• raitis tosimies

Totaalinen tupakkakielto maahan. Maastakarkoitus, jos ei osaa olla polttamatta. Siinä tuhoutuu raittiidenkin keuhkot. Tupakoitsijat hävetkää!

• a-e

Olen jokseenkin varma että tupakointi vähenisi. Moni tupakoitsija odottaa vain "jotain kimmoketta ja aihetta" lopettaakseen, joten totaalikielto yleisillä paikoilla voisi olla tervetullut yllyke.

Kotonaan tehkööt mitä haluavat, joskin taloyhtiöt varmasti tiukentaisivat otteitaan sillä tupakansavu kulkeutuu huoneistoista toisiin ja leviää rappukäytäviin. Näin esim. äitini asumassa talossa, jossa tunkkainen lemu vastaanottaa rappuun saapujan, hyi hitto!

• en ainakaan odota mitään kimmoketta!Lopetan sitten kun itse tahdon,en muiden käskystä!

• Animus

...mutta epäilen että viinankäyttö väheni kieltolain aikaan...? Aikaansai vaan kotipolttoa ja salakuljetusta ja lainkiertoa.

Tottahan mäkin haluaisin lopetttaa, mutta en kenenkään käskystä - en ikinä! Se aiheuttaa vain kapinamieltä, ärtymystä ja lopettamisen siirron ;)

• Animus kirjoitti:

...mutta epäilen että viinankäyttö väheni kieltolain aikaan...? Aikaansai vaan kotipolttoa ja salakuljetusta ja lainkiertoa.

Tottahan mäkin haluaisin lopetttaa, mutta en kenenkään käskystä - en ikinä! Se aiheuttaa vain kapinamieltä, ärtymystä ja lopettamisen siirron ;)

vähän sama ku siinä,että jos oon keittiössä juuri tekemässä makaronilaatikkoa, nii ukko sitten huutaa olkkarista että tee makaronilaatikkoa....Silloin tekis mieli vaihtaa ruokalajia ja käydä sit paistinpannun kanssa vähän ojentamassa...:DD

Mä en kans tykkää,et mua käskytetään sellasissa asioissa,jotka on mun omia juttujani...Eikä lopetus onnistukkaan,ellei itse ihan oikeasti halua siitä päästä eroon!

• piudi

Se olisi ehdottomasti hyvä laki , ja saisi tulla voimaan vaikka tänä vuonna vielä. En tajua , miksi yleensäkin tupakan vetäminen on laillista puuhaa. Sellainen laki olisi selkeä viesti tuleville "aloittelijoille". Kaikki keinot pitäisi ihan oikeasti käyttää,jotta varsinkin juuri nuorten tupakointi saataisiin loppumaan , edes vähenemään.

• uusi-äijäkäs

Anna nyt äijäkkään edes pari sikaria päivässä polttaa,jooko kiltti? Ulkona poltan, metsän siimeksessä, poterossa, ei näe tenavat sinne. Olen syntinen*itkeskelee*

• piudi
        uusi-äijäkäs kirjoitti:

Anna nyt äijäkkään edes pari sikaria päivässä polttaa,jooko kiltti? Ulkona poltan, metsän siimeksessä, poterossa, ei näe tenavat sinne. Olen syntinen*itkeskelee*

Sitten VAIN pari sikaria päivässä ! Kunhan pysyt hyvällä tuulella. . . . *pyyhkii kyyneleet*

• uusi-äijäkäs
        piudi kirjoitti:

Sitten VAIN pari sikaria päivässä ! Kunhan pysyt hyvällä tuulella. . . . *pyyhkii kyyneleet*

Kyllä kyllä *polttelee täällä posket lommolla*.

• piudi
        uusi-äijäkäs kirjoitti:

Kyllä kyllä *polttelee täällä posket lommolla*.

Juuri tätä tarkoitin,se karkaa niin helposti käsistä. Hyi tuhma. Onkos nyt hyvä mieli.*heristelee sormeaan*

• Animus

...alkoholinkieltolaki siis lopetti (tai selvästi vähensi) siis kännäämisen vai?

Päädytäänkö tässä siihen että jos tupakoi julkisella paikalla saa sakot :D Perustetaan sellainen hihamerkillä erotettu tupakanvastustusarmeija, joka kulkee kaupungilla ja etsii rikollisia :D

• piudi
        Animus kirjoitti:

...alkoholinkieltolaki siis lopetti (tai selvästi vähensi) siis kännäämisen vai?

Päädytäänkö tässä siihen että jos tupakoi julkisella paikalla saa sakot :D Perustetaan sellainen hihamerkillä erotettu tupakanvastustusarmeija, joka kulkee kaupungilla ja etsii rikollisia :D

Tämä on selvästi kiivautta aiheuttava aihe , puolin jos toisinkin. Hyvä kuitenkin on , että näistä asioista edes keskustellaan,vaikka sitten tälläkin tasolla.

• animus oppinu?

Onhan sulle jo osoitettu moneen kertaan että tupakka-aihe on kaksjakoinen ja aina kun joku puolustaa tupakoimatonta elämäntapaa ja haluaa savutonta tilaa, niin sulla nousee karvat pystyyn ja kaikilla sun röökikamuillas kans?

Eli jos ei oo teiän kans samaa mieltä, kelpaa haukuttavaksi vaikka nihilistinä tai tiukkapipona maan rakoon? Sitähän tää on, teitä tupakoitsijoita pitäis aina lipoo ja ymmärtää kun ootte niin "surkean heikkoja" ettei tupakanpolton lopettaminen onnistu.

Mä en oo ikinä tupakoinu, järkee kun on, mutta älkää tulko lässyttään ett te muka pystytte siihen lakkoon halutessanne. HAHA HAHA! Ette onnistu.

• Animus

Totaalikielloista ei seuraa mitään hyvää. Ikinä.

Mun mielestä olis paljon tärkeämpää, rakentavampaa ja terveellisempää kieltää turha auton käyttö. Vain ammattiajo sallitaan. Johan laskis kaupungin terveysmenot!

Vain harva on siinä asemassa että pääsee "mua lipoo ja ymmärtää" :D

• M-rk
        Animus kirjoitti:

Totaalikielloista ei seuraa mitään hyvää. Ikinä.

Mun mielestä olis paljon tärkeämpää, rakentavampaa ja terveellisempää kieltää turha auton käyttö. Vain ammattiajo sallitaan. Johan laskis kaupungin terveysmenot!

Vain harva on siinä asemassa että pääsee "mua lipoo ja ymmärtää" :D

Siis riepooko sua se Lipposen esitys, että vuoden 2040 jälkeen ei enää saisi tupakoida? Sä oot nyt 43... kiellon iskiessä siis 77-vuotias nuori kapinallinen.

Oot kyllä ensimmäinen ihminen joka satsaa tuohon ikävaiheeseen noin rajusti etuajassa! Mutta hyvissä ajoin Lipponenkin liikkeellä: eikös hän ole syntynyt 1942? Paavo aikoo siis päästä nauttimaan savuttomasta ilmasta 98-vuotiaana - jos sinä ja kaltaisesi siihen suostutte.

• RoNNud

"..ikinä tupakoinu, järkee kun on,.." Hmm..vielä kun se järki ilmenisi myös tekstissä..;) ".. HAHA HAHA! Ette onnistu." Monet onnistuvat,esim.minä.Aloitin tupruttelun n.13 vuotiaana,lopetin 48 vuotiaana,reilu vuosi sitten.En ryhtynyt tupakkalakkoon,minä lopetin.Ei minua muiden kessuttelu häiritse,se on jokaisen oma valinta.

• Animus
        M-rk kirjoitti:

Siis riepooko sua se Lipposen esitys, että vuoden 2040 jälkeen ei enää saisi tupakoida? Sä oot nyt 43... kiellon iskiessä siis 77-vuotias nuori kapinallinen.

Oot kyllä ensimmäinen ihminen joka satsaa tuohon ikävaiheeseen noin rajusti etuajassa! Mutta hyvissä ajoin Lipponenkin liikkeellä: eikös hän ole syntynyt 1942? Paavo aikoo siis päästä nauttimaan savuttomasta ilmasta 98-vuotiaana - jos sinä ja kaltaisesi siihen suostutte.

...ikuinen kapinallinen!!! ;) :D

Jos lopetan sitä ennen, niin varmasti alotan uudestaan jos kieltolaki tulee!

• M-rk
        Animus kirjoitti:

Sinut siis saisi takuuvarmasti lopettamaan vain TUPAKOINTIPAKKO.

• eilisen epeli
        Animus kirjoitti:

ehkä kuitenkin sillä varauksella,että se henki sillon vielä pihisee. kaikki ollaan kuolevaisia,jopa ilman röökaamista. miks uhota kuin 15-vuotias,ja tollaisen asian puolesta?öööks.

• AnimusK
        eilisen epeli kirjoitti:

ehkä kuitenkin sillä varauksella,että se henki sillon vielä pihisee. kaikki ollaan kuolevaisia,jopa ilman röökaamista. miks uhota kuin 15-vuotias,ja tollaisen asian puolesta?öööks.

VIERIVÄ KIVI EI SAMMALOIDU!

UHOAMINEN PITÄÄ VIRKEÄNÄ!

• uusi-äijäkäs
        AnimusK kirjoitti:

VIERIVÄ KIVI EI SAMMALOIDU!

UHOAMINEN PITÄÄ VIRKEÄNÄ!

Ikinä ei kapinallisuudesta luovuta. Vanhainkotiin en mene. Muutan erämaahan. Tulkoot sit viranomaiset katsomaan, vetääkö pappa röökiä. Puren prkl polveen niitä, jos en enää pysy pystyssä.

Sikarista en luovu vaikka henki menis (todennäköisesti kyllä meneekin ennen 2040).

• se paremminkin mene niin,että tupakoimattomat ottaa tupakoitsevia kohtaan niin jyrkän ja idioottimaisen asenteen,että siksi tulee tuota kähinää...

Me tupakoivat ollaan rentoa sakkia...Eräskin ihminen,joka ei tupakoi,sanoi menevänsä töissä aina tupruttelijoiden puolelle...siellä kun on hauskemmat ja lupsakkaammat jutut..:)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4078
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2901
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      899
    6. Mitä sun kaltainen ihminen tekee tämmöisessä paikassa?

Et kuulu tänne?
      Ikävä
      131
      875
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      811
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      750
    Aihe