Monessa paikassa on kyselty, mikä on ihmisten mielestä Juicen paras biisi. Sen sijaan en ole vielä törmännyt "gallupiin", jossa olisi tiedusteltu parasta albumikokonaisuutta.
Mikä siis on mielestäsi Juicen paras albumi? Vai voiko yksittäistä albumia ylipäätään nostaa muita paremmaksi?
Itse en osaa yksittäistä suosikkialbumia nimetä. Parhaimmasta päästä ovat kuitenkin Boogieteorian alkeet, Sinä sekä Taivaan kappaleita.
Mikä on mielestäsi paras Juicen albumi?
60
6941
Vastaukset
- Meitsi.
Vastaus otsikossa.
- tuoppi
parhainpia ovat mielestäni XVI yö (taukoIII) ja Ajan henki. Nämä tuli puhkikuunneltua 80-luvun alkupuolella.
- Cornucopia
Tauko II, Ajan Henki ja Yölento
- Vanhempi fani
Miettimättä laukaisisin, että Keskitysleirin ruokavalio. Se tuli aikanaan soitettua vinyyliltä puhki ja joitakin sen biisejä soi päässä vieläkin (viime päivinä "Snadisti sadisti"). Myös Tauko I ja jopa Tauko II -levyjä tuli kuunneltua ahkeraan. Aika epätasaisiahan levyt ovat. Hyviä biisejä on jokaisella, ja vähemmän hyviäkin monilla, joillakin suorastaan huonoja. Mutta joo, kyllä mä sitä Keskitysleiriä silti äänestän.
- Juiceholisti
Vanhempi fani kirjoitti:
Miettimättä laukaisisin, että Keskitysleirin ruokavalio. Se tuli aikanaan soitettua vinyyliltä puhki ja joitakin sen biisejä soi päässä vieläkin (viime päivinä "Snadisti sadisti"). Myös Tauko I ja jopa Tauko II -levyjä tuli kuunneltua ahkeraan. Aika epätasaisiahan levyt ovat. Hyviä biisejä on jokaisella, ja vähemmän hyviäkin monilla, joillakin suorastaan huonoja. Mutta joo, kyllä mä sitä Keskitysleiriä silti äänestän.
Et tosiaan tainnut pahemmin miettiä kun vastauksen laukaisit, nimittäin Snadisti sadisti ei edes löydy Keskitysleirin ruokavaliolta. Tarkoititko kenties Lahtikaupungin rullaluistelijoita?
- Uimamaisteli
mainioita nuo kaikki ja itse niiden lisäksi pidin myös boogiteorian alkeet levystä
- Juice fani vm79
Niin monta hyvää albumia on, mutta sanoisin vanhemmista Taivaan kappaleita ja Yölento. Mulle kolahti myös tuo viimeiseksi jäänyt soololevy Vaiti, aivan hiljaa.
Uusi upea albumi varmasti olisi syntynyt, jos Juice olisi ehtinyt tekemään Sä olet kaunis-sinkun pohjalta pitkäsoiton, mielestäni sekin on upea kappale, vai mitä mieltä muut?
Siihen olisi varmaan päässyt biisi, jota hän kehitteli tuossa viimeisessä tv-haastattelussaan, jos joku täällä muistaa tuon Bushista heitetyn jutun: "Näin hän leikkii tinasotilaillaan, kas, kas, kas, taas kaatui tinasotilas"
No nyt eksyin jo aiheestakin hieman=).- Juicikko
"Uusi upea albumi varmasti olisi syntynyt, jos Juice olisi ehtinyt tekemään Sä olet kaunis-sinkun pohjalta pitkäsoiton, mielestäni sekin on upea kappale, vai mitä mieltä muut?"
Olen samaa mieltä. Tuo "Sä olet kaunis" on biisi, joka jälleen kerran pisti hämmästelemään Juicen ilmiömäisen tarkkaa riimittelytaitoa, sekä kykyä ilmaista paljon, mutta tiiviisti. Harmi tosiaan, ettei kappale ehtinyt päästä pitkäsoitolle.
"Vaiti, aivan hiljaa" on muuten minustakin upea levy, vaikken sitä avausviestissä maininnutkaan. Jollain käsittämättömällä tavalla levy on samanaikaisesti sekä myönteinen että äärettömän haikea. Jopa levyn kansikuva horisontissa hahmottuvine kasvoineen on kekseliäs, vaikken tiedäkään oliko Juicella sen suunnittelussa osuutta. - Juicefani79
Juicikko kirjoitti:
"Uusi upea albumi varmasti olisi syntynyt, jos Juice olisi ehtinyt tekemään Sä olet kaunis-sinkun pohjalta pitkäsoiton, mielestäni sekin on upea kappale, vai mitä mieltä muut?"
Olen samaa mieltä. Tuo "Sä olet kaunis" on biisi, joka jälleen kerran pisti hämmästelemään Juicen ilmiömäisen tarkkaa riimittelytaitoa, sekä kykyä ilmaista paljon, mutta tiiviisti. Harmi tosiaan, ettei kappale ehtinyt päästä pitkäsoitolle.
"Vaiti, aivan hiljaa" on muuten minustakin upea levy, vaikken sitä avausviestissä maininnutkaan. Jollain käsittämättömällä tavalla levy on samanaikaisesti sekä myönteinen että äärettömän haikea. Jopa levyn kansikuva horisontissa hahmottuvine kasvoineen on kekseliäs, vaikken tiedäkään oliko Juicella sen suunnittelussa osuutta.Itse nostaisin tuolta uusimmalta levyltä nimikkokappaleen lisäksi vielä biisit "Tule vastaa" ja "hei leikitäänkö". Noista kahdesta voi minusta parhaiten tehdä sen jaon haikean ja myönteisen välillä, erittäin kauniita kumpikin!
Lisäksi minusta vuonna 2000 ilmestynyt L on myös monia upeita kappaleita sisältävä levy, vaikkei se koskaan arvoonsa noussutkaan.
Kävin sitten itsekin rekisteröitymässä=) - Juicikko
Juicefani79 kirjoitti:
Itse nostaisin tuolta uusimmalta levyltä nimikkokappaleen lisäksi vielä biisit "Tule vastaa" ja "hei leikitäänkö". Noista kahdesta voi minusta parhaiten tehdä sen jaon haikean ja myönteisen välillä, erittäin kauniita kumpikin!
Lisäksi minusta vuonna 2000 ilmestynyt L on myös monia upeita kappaleita sisältävä levy, vaikkei se koskaan arvoonsa noussutkaan.
Kävin sitten itsekin rekisteröitymässä=)Juu, L on myös hieno levy! Kohtahan tässä tulee listattua kaikki levyt :)
L antaa myös musiikillisesti hyvän kuvan Juicen moniin eri musiikkilajeihin ulottuvasta repertuaarista. Levyhän sisältää rockia, kansanmusiikkia, iskelmää, valssia... vaikka mitä.
Muistan levyn ilmestyttyä ajatelleeni biisien "Kalevalan kankahilla" ja "Mikä mies" perusteella ajatelleeni, että olisi hienoa kuulla vaikka kokonainen levyllinen Juicen tekemää kansanmusiikkia. Sama ajatus kävi mielessä jo aikaisemmin "Haitaribussin" lastenlaulujen perusteella.
Levyllä on myös monta muuta sanoituksellisesti hienoa biisiä. Kappaleessa "Usko sinä vaan" näkyy erityisen hyvin, kuinka Juice rinnasti politiikan ja kirkot pohjimmiltaan samanlaisiksi liikkeiksi. - Juicefani79
Juicikko kirjoitti:
Juu, L on myös hieno levy! Kohtahan tässä tulee listattua kaikki levyt :)
L antaa myös musiikillisesti hyvän kuvan Juicen moniin eri musiikkilajeihin ulottuvasta repertuaarista. Levyhän sisältää rockia, kansanmusiikkia, iskelmää, valssia... vaikka mitä.
Muistan levyn ilmestyttyä ajatelleeni biisien "Kalevalan kankahilla" ja "Mikä mies" perusteella ajatelleeni, että olisi hienoa kuulla vaikka kokonainen levyllinen Juicen tekemää kansanmusiikkia. Sama ajatus kävi mielessä jo aikaisemmin "Haitaribussin" lastenlaulujen perusteella.
Levyllä on myös monta muuta sanoituksellisesti hienoa biisiä. Kappaleessa "Usko sinä vaan" näkyy erityisen hyvin, kuinka Juice rinnasti politiikan ja kirkot pohjimmiltaan samanlaisiksi liikkeiksi.Nähtävästi meillä on tosiaan kohta kaikki levyt läpi käytynä;) Vielä tuohon kansanmusiikki tyyliin voisi ällältä ottaa kappaleen "Latotanssit", joka mun mielestä on yksi taidonnäyte Juicen riimittelyn nerokkuudesta. Samaan kastiin kuuluu vielä Vaiti, aivan hiljaa levyltä tuo "Voi, jospa jostain".
Itselleni iski tajuntaan heti "Vaiti, aivan hiljaa" biisin kuultuani, että siinä koko parisuhteen perusta on laitettu yhteen lauseeseen: "Sinun kanssas on niin helppo olla sinut", voiko tuon paremmin sanoa? - Uuteen valoon
Juicefani79 kirjoitti:
Itse nostaisin tuolta uusimmalta levyltä nimikkokappaleen lisäksi vielä biisit "Tule vastaa" ja "hei leikitäänkö". Noista kahdesta voi minusta parhaiten tehdä sen jaon haikean ja myönteisen välillä, erittäin kauniita kumpikin!
Kävin sitten itsekin rekisteröitymässä=)Vaiti aivan hiljaa -levyä oli jokin aika sitten myyty vaivaiset 6000 kappaletta. Myös arvostelut olivat jokseenkin murskaavia.
Minulle levy kolahti jo ensikuulemalta. Juicen poismenon jälkeen nimikkokappale on kuitenkin saanut vielä lisäarvoa. Oliko se hänen "testamenttinsa"? - Juicikko
Uuteen valoon kirjoitti:
Vaiti aivan hiljaa -levyä oli jokin aika sitten myyty vaivaiset 6000 kappaletta. Myös arvostelut olivat jokseenkin murskaavia.
Minulle levy kolahti jo ensikuulemalta. Juicen poismenon jälkeen nimikkokappale on kuitenkin saanut vielä lisäarvoa. Oliko se hänen "testamenttinsa"?Aivan samaa olen miettinyt minäkin.
Myyntiluvut eivät mielestäni kerro levyn tasosta; se mikä on parasta ei välttämättä uppoa suurimpiin ihmismassoihin. Silti täytyy ihmetellä tuon levyn pieneksi jäänyttä myyntiä. Osasyy lienee siinä, ettei media pitänyt levyä kovinkaan tapetilla, ja moni ei varmasti edes huomannut koko levyn ilmestymistä.
Varmaan merkittävä osasyy on nykyajan pop-kulttuuri, jota Juicekin usein kritisoi. Juicen levyjen ymmärtäminen vaatii usein kykyä sukeltaa syvälle tunne-elämään sekä pään käyttämistä, ja tämän päivän suuri yleisö ei välttämättä ole siihen halukas. (Tai oikeastaan media ei ole halukas. Yleisön inhimillisyydessä tuskin on tapahtunut suuriakaan muutoksia.)
Arvostelut olivat mielestäni melko kahtia jakautuneet. Muistan lukeneeni myös arvosteluja, joissa levyä kehuttiin Juicen parhaaksi vuosiin.
Olen itsekin nähnyt levyn nimikappaleessa eräänlaista testamentin jättöä. Kappale on monitulkintainen ja sen voi ymmärtää tarkoittavan niin parisuhteen lopputunnelmia, kuin lähtemisen tuskaa jossain suuremmassakin mielessä. Minun mielestäni se on yksi Juicen kaikkien aikojen kauneimmista kappaleista.
Muutenkin levyltä kuultaa jotenkin haikea tunnelma, ja Juice sanoikin levyn julkaisun jälkeisessä haastattelussa ajatelleensa myös kuolemaa. Etenkin kappale "Tule vastaan" sisältää varsin koskettavia ilmaisuja: "alkaa olla hämärää", "tule nyt kun vielä voit", "kellot lyö jo torneissaan".
- juuso
on mielestäni ehyt ja hieno, mut myös Yölento, Dokumenttikin...
- G'Kar
En tiedä, olenko ainoa, jonka mielestä Juicen paras albumi on ehdottomasti Per Vers Runoilija. Toisiksi paras mielestäni on Juice Leskinen ja Coitus Int. Vaikkei soittajien taidot olekaan noilla levyillä kovin kaksiset, olen aina pitänyt tuota Coitus kautta ylittämättömänä. Pidän kyllä Juicen muistakin levyistä ja melkein kaikki löytyy hyllystä. Ainoa Juicen albumi, josta en ole pitänyt on sekin 70-luvulta, eli Lahtikaupungin rullaluistelijat.
- epe62
Morjens. Oon mielenkiinnolla seurannu näitä juttuja Juicen kuolemasta lähtien ja telläyvyn tähän viksuimpien kirjottajien sekkaan, kun on jonkunlainen tuntuma aiheeseen itellänikii.
Juicen musiikkia oon kuunnellu sieltä 70-luvulta lähtien ja eka biisi mikä jäi mieleen semmosena vähä toisella kymmenellä olevana räkänokkana, varmaan vielä ensimmäisistä näkemistäni autostereoista, oli jeesus pelastaa.
Sitä sitte ihmeteltiin ja pohittiin että uskaltaapas joku tuolleen laulella. No uteliaisuus heräs ja on hereillä edelleen. Koko tuotanto löytyy hyllystä, mut en ossoo nostoo ylivoimaseks voittajaks mittään levyä. Jonkunlainen merkitys on tuolla -vaiti, aivan hiljaa-levyllä, kun sen ilmestyttyä sillosessa Radio mafiassa Kai Ulmanen piti yhtenä lauantai-iltana Juice-aiheisen biisintunnistuskisan.
Arvelin sillon että koitellaas onko poijan piähän jiäny mittään vuosien varrelta. Tunnistin yheksän biisiä kymmenestä ja Kai laitto levyn mulle palkinnoks. Ja loppuikäni muistan senkii tunnistamatta jääneen. Tuli tämmönen pätkä kun: ...vieläkö meillä on kaljaa...
Perästäpäin teki mieli paukasta ihteesä halolla ohtaan, kun en ollu ihan varma.
Että tämmönen juttu. Seurailen näitä juttuja päivittäin ja saatampa joskus jottain naputellakkii. - papparainen
Sinä ja Taivaan kappaleita.
- Axe63
Laitetaan tähän vielä vertailun vuoksi Juicen heikoimmat, älköön kukaan ottako listata pattiinsa. Voin olla ensi vuonna itseni kanssa eri mieltä.
1. Minä
2. Haitaribussi
3. Tauko II.
4. Lahtikaupungin rullaluistelijat. - Juicikko
Axe63 kirjoitti:
Laitetaan tähän vielä vertailun vuoksi Juicen heikoimmat, älköön kukaan ottako listata pattiinsa. Voin olla ensi vuonna itseni kanssa eri mieltä.
1. Minä
2. Haitaribussi
3. Tauko II.
4. Lahtikaupungin rullaluistelijat.Huonoa levya Juice ei mun mielestä ole tehnytkään. Mutta jos olisi aivan pakko valita vähemmän mieluisat, ne olisivat varmaankin:
1. Lahtikaupungin rullaluistelijat (Ei sanoitusten takia, soitto vaan ei jostain syystä miellytä.)
2. Juice Leskinen & Coitus Int. (Johtuneeko siitä, että olen nuorempaa ikäpolvea, mutta monikaan tän levyn kappaleista ei oikein kolahda minuun.)
Täytyy kyllä todeta samaa kuin Axe63. Myös minä saatan myöhemmin kysyttäessä olla eri mieltä. Ja nuokin kaksi levyä kyllä sisältävät helmiä. Ei oo kauaa kun kuuntelin hyvinkin paljon paria Lahtikaupungin biisiä. - tuoppi
Axe63 kirjoitti:
1. Minä
2. Haitaribussi
3. Tauko II.
4. Lahtikaupungin rullaluistelijat.aikas pitkälti samaa mieltä, paitsi Haitaribussi taitaa olla lastenlevy, eikä vältämättä kilpaile samassa sarjassa. Minä albumilta löytyy muutama helmi, kuten Eilen hän kertoi, L.V:n muistomerkki ja Jos sinulle sopii. Tauko II:ta taas löytyy mielestäni yksi Juicen kauneimmista, nimittäin Tanssimaa.
- Axe63
Juicikko kirjoitti:
Huonoa levya Juice ei mun mielestä ole tehnytkään. Mutta jos olisi aivan pakko valita vähemmän mieluisat, ne olisivat varmaankin:
1. Lahtikaupungin rullaluistelijat (Ei sanoitusten takia, soitto vaan ei jostain syystä miellytä.)
2. Juice Leskinen & Coitus Int. (Johtuneeko siitä, että olen nuorempaa ikäpolvea, mutta monikaan tän levyn kappaleista ei oikein kolahda minuun.)
Täytyy kyllä todeta samaa kuin Axe63. Myös minä saatan myöhemmin kysyttäessä olla eri mieltä. Ja nuokin kaksi levyä kyllä sisältävät helmiä. Ei oo kauaa kun kuuntelin hyvinkin paljon paria Lahtikaupungin biisiä.En ihmettele jos Juice Leskinen Coitus int. ei iske nuorempaan Juice-polveen. Ehkä tämä levy on eniten sidottu aikaan.
Mutta nuoremmat, ajatelkaapa vuoden 73 Suomea. Silloin kuunneltiin Eino Gröniä, Tapani Kansaa tms. humppalaviolla. Kontrasti Juiceen oli shokeeraava.
Minulle Coitus int. oli erityisen tärkeä, koska vähän kieroutuneen äitipuoleni nimi oli Raili, joka vanhoillisuskovaisena sai oven läpi kuunnella Jeesus pelastaa ja Oo Raili! -biisejä. Hah, mitä kapinointia! - juuso
tuoppi kirjoitti:
aikas pitkälti samaa mieltä, paitsi Haitaribussi taitaa olla lastenlevy, eikä vältämättä kilpaile samassa sarjassa. Minä albumilta löytyy muutama helmi, kuten Eilen hän kertoi, L.V:n muistomerkki ja Jos sinulle sopii. Tauko II:ta taas löytyy mielestäni yksi Juicen kauneimmista, nimittäin Tanssimaa.
on tosi mahtava :)
- antero24
Per Vers on hyvä. Boogie teorian alkeet... levyllä on myös joitain hyviä biisejä. Tauko 3 ja Yölento. Dokumentti. Ajan henki. En tiedä mikä on paras......
Jos leikitään ajatuksella (olen usein leikkinyt) , nimeä yksi Juice Leskisen levy, se olisi Per Vers, Runoilija. Olen nyt nelikymppiseni jo viettänyt ja Leskistä kuunnellut sieltä ´70-luvun puolestä välin.
Mietin kun tieto Maestron poismenosta tuli, että maailmani on murtunut.
Ja niin se on. Keikkuu enää kolmella jalalla ja toivoo että ne jalat jaksaisi.
Mutta!, hyviä kakkosia on ; se Ensimmäinen, Ajan Henki,L, Haitaribussi(loistavia riimittelyjä!), Keskitysleirin rv, Boogieteoria.- Vaikeaa valita
Niitä IHANIA kipaleita on NIN MONTA, jotten voi sanoa ainoatakaan parhainta cibaletta.
Tai voinhan...kaksoiselämää on PARAS, joka tällähetkellä juolahti aivoihini.
Juice oli sanamestari suurella S:LLÄ!!!!!!- kollaa
kova JUTTU on RISAINEN ELÄMÄ!
Juice ite sanoi näin: Jos laittaa elämän risaiseksi, se varmasti tekee niin.
- Axe63
1. Yölento
2. Pervers
3. Vaiti aivan hiljaa
4. Dokumentti
5. Juice Leskinen & Coitus int.
6. Tauko III
7. Taivaan kappaleita
8. Sivilisaatio
Tauko I ja Keskitysleiri eivät ole koskaan oikein kolahtaneet mulle, vaikka "asiantuntijat niitä" arvostavat.- Cornucopia
Tauko II, mun mielestä liian aliarvostettu, vaikkakin yks rokkaavimmista levyistä?! :)
- Juicefani79
Cornucopia kirjoitti:
Tauko II, mun mielestä liian aliarvostettu, vaikkakin yks rokkaavimmista levyistä?! :)
Kuten muutkin Maestron levyt, minusta Juice ei tehnyt yhtään huonoa levyä, joka olisi sisältänyt täyte biisejä!
Omiin suosikkeihini kuuluu myös Juicen viimeinen rokkilevy, eli "Kiveä ja sämpylää". - Cornucopia
Juicefani79 kirjoitti:
Kuten muutkin Maestron levyt, minusta Juice ei tehnyt yhtään huonoa levyä, joka olisi sisältänyt täyte biisejä!
Omiin suosikkeihini kuuluu myös Juicen viimeinen rokkilevy, eli "Kiveä ja sämpylää".ja Andy kitarassa,se on rokettirollia!!!
- Axe63
Cornucopia kirjoitti:
Itse asiassa mun piti sanoa, että Tauko II ei ole oikein kolahtanut. Tauko I:n voisi hyvin laittaa Top 8:aan.
Pidät selvästi rock-Juicesta, ja mikäs siinä. Mun mielestä parhaissa levyissä on enintään 1-2 rock-biisiä, välttämättä ei yhtään. - Cornucopia
Axe63 kirjoitti:
Itse asiassa mun piti sanoa, että Tauko II ei ole oikein kolahtanut. Tauko I:n voisi hyvin laittaa Top 8:aan.
Pidät selvästi rock-Juicesta, ja mikäs siinä. Mun mielestä parhaissa levyissä on enintään 1-2 rock-biisiä, välttämättä ei yhtään.Aika rockhan tässä ollaan tai oikeastaan aika hevi, mutta J on aina kolahtanut ja Pate Mustajärvi. Siihen ne kotimaiset sit oikeastaan loppuikin.
- Axe63
Tästä biisistä mäkin ensimmäiset sävärit sain. Olin silloin 10 vuotias.
- -Fani69-
Niin, joskus kuuntelen aktiivisemmin Ajan henki, Boogieteorian alkeet ja Keskitysleirin ruokavalio levyjä, välillä taas uudempaa tuotantoa.
Se on paljon omista fiiliksistä kiinni, ja lisäksi musiikinkuuntelutottumukset muuttuvat iän myötä. Nykyään huomaa kuuntelevansa laajemmalla skaalalla musiikkia kuin esim. 20 vuotta sitten. - Satunnainen kirjoittaja
...mainitse LP:tä "Pyromaani palaa rikospaikalle"? Kirjoitin aiemmin biisistä Mimosan hipiä, mutta muutenkin LP on todellinen KOKONAISUUS, musiikillisesti hyvin soitettu, vakavvus ja huumori rinta rinnan, rokki, jenkka ja hinttipussi.
Haitaribussi-kriitikoille vielä kuten joku jo maintitsi, levy on lastenmusaa eikä kilpaile samassa sarjassa muiden kanssa. Joten kääntäkää kysymys toisin päin: Mikä on paras kautta aikojen suomessa tuotettu lastenlevy?- Nimetön
Ehdottamasti Pyromaani ansaitsee mainininnan, erityisesti eheyden ansioista. Loistava levy.
Mun mielestäni Haitaribussia voi arvostella siinä missä Kuusessa ollaan -levyäkin. Haitaribussin vika on siinä, että sanoitukset ovat aikuisille, sävllykset lapsille, mutta kenelle lopputulos on tarkoitettu?
Mielestäni Juice teki levyn itselleen eikä yleisölle. Juicen itsensäkin mielestä hyvä biisi ehkä kumpuaa itsestä mutta se kuitenkin koskettaa ihmistä yleensä. Haitaribussi ei oikein tähän kyennyt.
- lenny bruce
ja Yölento ovat mahtavia kokonaisuuksia. Vaikea sanoa mikä on kaikkiaan paras levy... PerVers on tosi hyvä, samoin XV Yö ja Minä.
Hieno mies ja hieno biisintekijä... pakko myöntää! - Kauko Kiito
Keskitysleirin ruokavalio.
- Kylähullu (the last)
Kiva, että näitä vanhoja aiheita nostetaan naftaliinista ja itse en ole näköjään kysymykseen vastannutkaan.
Komppaa ylläolevaa ja vastaa Keskitysleirin ruokavalio. Upeita sävellyksiä ja Juice-bändi soi komeasti. Sanoituksissa katsotaan laajempaa näkökulmaa, mutta silti niissä on juicemaista piruilua. Nimibiisi (vai pitäisikö ajanmukaisesti kirjoittaa piisi) kolahtaa eritoten, vaikka levy pursuaa hyviä kappaleita. Toinen suursuosikki on Pyromaani palaa rikospaikalle ja ... eikun stop! Tässähän tulisi muuten listattua koko miehen tuotanto.
Pitäisikin oikeastaan tehdä ketjut kaikista eri levyistä ja arvostella jokainen levy erikseen. Leskisen levyissä kun on niin suuria vaihteluita ja kaikilta löytyy eritoten niitä hyviä biisejä, mutta myös heikompiakin raitoja. - outoon valoon
Punnertaisin mielipiteekseni Ajan henki (Tauko 3 on hyvä kakkonen). Ja kuinka monta kertaa olen v. 1981 ajan henkeä 33 vuoden aikana (silloin tällöin) ihastellutkaan. Ja pisteet erityisesti 'myrkytyksen oireet' toteutukselle: bändi on ollut aika vedossa.
- YhdenMieheRyhmä
PARHAAT
Ajan henki
Boogiteorian alkeet
Tauko III
Coitus Int
Keskitysleirin ruokavalio
VÄHITEN HYVÄT
Sivilisaatio
Senaattori ja boheemi
L
Tauko II
Minä- Anonyymi
Vähnä jännä tuo vähiten hyvät listalla taukioII ja sivilisaatio sillä minusta tauko2 sisältää paljon helmiä. Sama pätee sivciolisaation. Boogieteorian alkeet on minusta järkyttävän sillisalaattialbumi eli taso nakkelee ihan ylös alas tosi pahasti.
- MrJuha82outolintu
1.Per vers runoilija
2.TaukoIII
3.TaukoII
4.Keskitysleirin ruokavalio
5.Ajan henki
6.Siviilisaatio
7.Yölento
8.Lahtikaupungin rullaluistelijat
9.Boogieteorian alkeet
10.Taivaankappaleita- Anonyymi
Hetkinen tuossa on vanha listani mutta siis tuolla alempana tänä päivänä ihan jokunen minuutti sitten kirjoitin omat mielipiteeni uudelleen eli kyllä tuo lista on muuttunut jonkun verran tsai aika paljonkin itseasiassa.
- Juice-fani
Ehdottomasti Pyromaani palaa rikospaikalle. Toisena Boogieteorian alkeet.
- hghghfghgfh
Juicella kuitenkin hiukan ajan henki kun suosio sitten hiipui kummasti kun Neuvostolliitto romahti.
- GrändRällämi
Mun mielestä ehdottomasti paras on Kuopio-Iisalmi-Nivala live, siinä on GrandSlam & Juice parhaimmassa vedossa ja parhaat biisit, aivan huikeeta.
- FANIA
1. HAUHO
2. LAHTIKAUPUNGIN RULLALUISTELIJAT < TAMPERE BY NIGHT
3. HÄN HYMYILEE KUIN LAPSI < ALATALO LAULAA - Elisabeth_Enpanis
Oon kuulu kaks levyä: Per Versin ja tauko kolmosen. Tauko on ehkä parempi. Tai sitten ei.
- Risainen
Risainen elämä.
- 078578924iuyy
Ihme, että kukaan ei ole huutamassa siitä, että kyseistä albumia ei ole.... On se. Uskokaa pois persulit ja se on risainen.
- Anonyymi
PERVERS
- Anonyymi
Yleensä kun halutaan mukaan tähän musiikki bisnekseen ja lyötäisiin läpi silloinhan kaverilta löytyy ilman pakon puristusta levy studiossa kaikki upeat sanoitukset soitot sovitukst Sen takia PER VERS
- Anonyymi
No siihen on ainakin omasta mielestäni mahdotonta vastata, että mikä on paras tai huonoin. Se on niin subjektiivista. Joku on hyvä jollekkin mutta joku taas huono.
En halua nostaa mitään biisiä tai albumia Juicelta muita paremmaksi. Ne kun ovat kaikki aika "Runsaudensarvia ja Sillisalaattia". Hyvässä mielessä. Pidän sillisalaatista. :)
En oikein itse ymmärrä ehkä tarpeeksi kokonaisuuksia, mutta riittää kun on hyviä biisejä. Kaikkihan ne kuitenkin erilleen niistä kokonaisuuksista riivitään jokatapauksessa.
Ehkä ainut kritiikki minkä Jussille voisin tähän nyt laittaa ja mikä oli mielestäni huonoin "albumikokonaisuus" häneltä oli Simsalabim Jim. Se oli helv...tin lyhyt.
Ostin sen aikoinaan kasettina. No ei biiseissä mitään vikaa. Ne olivat tietty hyviä, mutta siihen olisi voitu kyllä mielestäni laittaa toinen mokoma biisejä, koska niitä oli. No syitä en tiedä miksi niin ei tehty. - Anonyymi
Yölento on paras. Toiseksi paras on Keskitysleirin ruokavalio.
- Anonyymi
Eipä oo tainnu paljoa muuttunut tyoi vanha kantani Juicen parhaista kiekoista, mutta laitan viel tähän uuvelleen = 1.Per vers runoilija 2.TaukoI 3.Juice&Mikko 4.Keskitysleirin ruokavali9o 5.Coitus int 6.Siviilisaatio 7TaukoII 8.Lahtikaupungin luisteliojat 9.TaukoIII(vasta kuudentyena, mut syy on siihen se että albumi on melkomoista sillisalaattia jossa on kyllä huippubiisejä mutta myös rimanalituksiakin muutama) 10Ajen henki
Äh pahus sentään nykyään nää listojen tekemiset on hankala kun en meinaa jaksaa keskittyä oikein, mutta kyllä se tää listani jotenki näin menee. Enkä nykyään okein viitsikänä näitä listoja väsätä. Mutta siis että pitäs aina perustella myös listan teko kun julkaisee mielipitteen niin yleensäkin minusta coitus intin levy on aliarvostettuja, kun jengi/porukak usein ritisoi niitä ehkä eniten, muta minusta eeppisiä coirtus int kuten myös per vers runoilija ja taukoII ja siviilisaatio sekä lahtikpuugun luistelijat on hemmetin aliarvostettuja kiekkoja, sillä minusta ne sisältää paljon laatubiisejä. Esim lahtikaupungilla on im woman youre woman, lahtiu, erkkae reggae, murha avenuella, snadisti sadisti, vanha kapinen huorta, tampere by night esim ja siviivilisaatiola on paljon vahvoja hetkiä kuten lenny bruce, ihmiskunna jatkot, syvämerensukeltaja, roomalaiset portaat jne jne, laulu vain on levyn hitaampia biisejä ja pon mielestäni yksi juicen unohdetuimpia ja eka raita diogenes on suorastaan nerokas. Yölento on htyvä levy muttei pääse mun top10:een. Niminbiisi on esim hemmetin upea ja kaksoiselämää tai vaikkapa jazztyylinen ilta pressiklubilla tai juuret jonka esittää juicewn kanssa pate mustajärvi.- Anonyymi
Laitoin väärin ton sepustuksen taukoIII:een elikkäs siis korjaan että ei ole kuudentena vaan yhdeksenätenä. Siis tuo taukoIII sisältää esim huippubiisejä outoon vcaloon, viijestoista yö, reokn roll blues and jazz(kiss my ass) , lauloin miehen maisemaan,mene kotiin ja mies joka rakastaa itseään, mut rimanalituksiakin on esim kalmistosarjateoksen toinen biisi, kolmas biisi, naisellinen nainen , haetarirock ja edestakaisin, eikä tuo hittibiisi elämästä selviä hengissä kovin häävi nyt ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laitoin väärin ton sepustuksen taukoIII:een elikkäs siis korjaan että ei ole kuudentena vaan yhdeksenätenä. Siis tuo taukoIII sisältää esim huippubiisejä outoon vcaloon, viijestoista yö, reokn roll blues and jazz(kiss my ass) , lauloin miehen maisemaan,mene kotiin ja mies joka rakastaa itseään, mut rimanalituksiakin on esim kalmistosarjateoksen toinen biisi, kolmas biisi, naisellinen nainen , haetarirock ja edestakaisin, eikä tuo hittibiisi elämästä selviä hengissä kovin häävi nyt ole.
Jostain syystä pidän kuitenki elämästä selviä hengissä biisin enkunkielinen versio osuu ja uppoaa minuun paljon paremm9in, sillä enkuksi kuultuna se on hyvä biisi, jossa on esim upea svengi.
- Anonyymi
Yleensäkin nuo kärkipään levyt jotka laitoin kärkeen niin myös niissä soittopuoli skulaa tosi hyvin. Yleensäkin pijän enemmän slamin ja coitus intin levyistä.
- Anonyymi
Juice&Mikko on myös tosi aliarvostettu levy. Ihmettelen kyllä miksi on näin. Sehän sisältää runsaasri helmiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1323837- 851895
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151761Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541412Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1271301Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi371279VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu971260- 701156
- 691033
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k103999