Maidon markkinointi on totaali aivopesua johon suomalaiset on saatu uskomaan. Meijerituotteet ovat terveysriski ihmisille. Ne aiheuttavat allergioita, vatsavaivoja, diabetesta, ylipainoisuutta, luukatoa, syöpää sekä monia muita tauteja. Mikään eläinlaji ei juo maitoa imetysajan jälkeen eikä mikään eläinlaji juo toisen lajin maitoa luonnostaan. Lehmän maito on tarkoitettu vasikoille, joilla on neljä mahaa ja joiden paino nousee satoja kiloja muutamassa kuukaudessa. Tässä muutama linkki niille, joita kiinnostaa toisenlainen totuus maidosta: http://www.vegaaniliitto.fi/esitteet/10mm.pdf
http://www.goveg.com/lettuce_dairy.asp
http://www.vegetarian.org.uk/campaigns/whitelies/index.html
Maito - valkoisia valheita
13
763
Vastaukset
- lakto-ovovege
noita sivuja katsomatta ja ilman sen syvempää fanatiikkaa, olen samoilla linjoilla. Onhan se hullua, että ihmiset juovat toisen eläimen tuottamaa maitoa, joka on muualla eläinmaailmassa tarkoitettu omille poikasille. mutta saat kyllä odottaa oman elämäsi loppuun asti, että ihmiskunta lopettaa maidon juonnin, että se todetaan jotenkin tarpeettomaksi tms. ihmiselle...sitä saa odottaa.
- Oku
puhu paskaa. Pysy vain kommenteinesi vegaanien hörhöpalstalla eläkä tule kunnon ihmisiä kiusaamaan valheellisine tutkimuksineen.
- Uskomaton
Maito maitona on todellakin väärä ja jopa vahingollinen juoma täysikasvuisen ihmisen ruuansulatukselle. Itse tiedän ja osaan karttaa sitä visusti.
Hapanmaitotuotteita syön ja juon mielelläni, samoin juustoja. Enkä osaa epäillä NIIDEN terveellisyyttä lainkaan.
Eläinperäisyys sinänsä ei ole mielestäni syy eikä mikään karttaa mitään ruokalajeja.
Mikä tahansa veganismin nimissä lausuttu totuus - olkoonpa kuinka totta hyvänsä - kääntyy itseään vastaan. Useimmat fiksutkaan ihmiset eivät sitä suostu uskomaan vain siksi, että totuus tulee aivan väärästä suusta. Vegaanin lausuman totuuden arvo on itseään normaalina pitävälle sekasyöjäihmiselle pyöreä nolla. Se on helppo leimata pelkäksi hörhöydeksi.- Oku
ei todellakaan ole mitään haitallista. Päinvastoin se on erittäin terveellinen ruokajuoma. Itse olen juonut maitoa 36 vuotta 1-2 litraa päivässä ja terveyteni on erinomainen. Voin sanoa, että eräs vegaanielämää viettävä opiskelijakaverini on koko ajan poissa jonkun infektion takia.
- Uskomaton
Oku kirjoitti:
ei todellakaan ole mitään haitallista. Päinvastoin se on erittäin terveellinen ruokajuoma. Itse olen juonut maitoa 36 vuotta 1-2 litraa päivässä ja terveyteni on erinomainen. Voin sanoa, että eräs vegaanielämää viettävä opiskelijakaverini on koko ajan poissa jonkun infektion takia.
Oletko Valion vai MTK:n palveluksessa?
- Oku
Uskomaton kirjoitti:
Oletko Valion vai MTK:n palveluksessa?
Kummankaan. Satun olemaan aikuisopiskelija/yrittäjä. Ihan vain teknisellä alalla.
Minä en kauheasti perusta noista järjestöistä - hm....
Oku kirjoitti:
Kummankaan. Satun olemaan aikuisopiskelija/yrittäjä. Ihan vain teknisellä alalla.
Minä en kauheasti perusta noista järjestöistäIhminenhän on siitä "hauska" otus, että se syö/ juo ihan mitä sitä huvittaa tuli kyseinen aine mistä tahansa, koska se on ihmisille mahdollista. Se ei todellakaan tarkoita sitä, että kaikki orgaaniset tuotteet olisivat ihmiselle hyväksi! Ihminen ei paljoa apinasta poikkea, hieman sivistyneempi versio edeltäjästään eikä apinat tietääkseni roiku esim. apinatädin tisussa päivät pitkät vielä elinkaarensa loppupuolellakin, vai hä?
Kaikkihan sen tietää, että hyvä luuston kehittyminen edellyttää riittäävää kalsiumin saantia, muttei sitä tarvitse maidolla kuitata. Onhan noita korvikkeita jos jonkinlaisia ja kyllä jengin laktoosi-intoleranssin runsaus pistää miettii myös...muistaakseni Japanissa 90% väestöstä kärsii kyseisestä allergiasta. En ole mikään kettujen vapauttaja tai muu viherpiipertäjä, mutta ajattelen omilla avoilla eikä tällaisen maito-asian ymmärtäminen pitäisi olla kovin vaikea asia...edes teknisen alan ihmiselle, jota olen kyllä itsekin. - Oku
hm.... kirjoitti:
Ihminenhän on siitä "hauska" otus, että se syö/ juo ihan mitä sitä huvittaa tuli kyseinen aine mistä tahansa, koska se on ihmisille mahdollista. Se ei todellakaan tarkoita sitä, että kaikki orgaaniset tuotteet olisivat ihmiselle hyväksi! Ihminen ei paljoa apinasta poikkea, hieman sivistyneempi versio edeltäjästään eikä apinat tietääkseni roiku esim. apinatädin tisussa päivät pitkät vielä elinkaarensa loppupuolellakin, vai hä?
Kaikkihan sen tietää, että hyvä luuston kehittyminen edellyttää riittäävää kalsiumin saantia, muttei sitä tarvitse maidolla kuitata. Onhan noita korvikkeita jos jonkinlaisia ja kyllä jengin laktoosi-intoleranssin runsaus pistää miettii myös...muistaakseni Japanissa 90% väestöstä kärsii kyseisestä allergiasta. En ole mikään kettujen vapauttaja tai muu viherpiipertäjä, mutta ajattelen omilla avoilla eikä tällaisen maito-asian ymmärtäminen pitäisi olla kovin vaikea asia...edes teknisen alan ihmiselle, jota olen kyllä itsekin.en parempaa ruokajuomaa ole vielä löytänyt vaikka olen miten etsinyt. Mehut ei sovi ja vettä juon janooni lenkin päälle.
Viikonlopun herkutteluhetkiin tietenkin hyvä viini on paikallaan, mutta ihan arkikäytössä ei ole maidon voittanutta.
Kuten sanoin jo 36 vuotta maidon juontia ja vatsa huippukunnossa. Terveys on muutenkin loistava. Koululla katsottuna keskimäärin parempi kuin monilla maitoa juomattomilla.
Joten on aika nostaa maito sen ansaitsemalle paikalle ja julistaa se funktionaaliseksi elintarvikkeeksi - hm...
Oku kirjoitti:
en parempaa ruokajuomaa ole vielä löytänyt vaikka olen miten etsinyt. Mehut ei sovi ja vettä juon janooni lenkin päälle.
Viikonlopun herkutteluhetkiin tietenkin hyvä viini on paikallaan, mutta ihan arkikäytössä ei ole maidon voittanutta.
Kuten sanoin jo 36 vuotta maidon juontia ja vatsa huippukunnossa. Terveys on muutenkin loistava. Koululla katsottuna keskimäärin parempi kuin monilla maitoa juomattomilla.
Joten on aika nostaa maito sen ansaitsemalle paikalle ja julistaa se funktionaaliseksi elintarvikkeeksimaito ei tee sinusta "immuunia" flunssalle tms., vaan hyvä vastustuskyky, johon vaikuttaa moni asia. Itse en ole juuri koskaan maitoa juonut ja silti olen keskimäärin työporukkaani terveempi...sama juttu oli ex-luokkalaisten parissa. Jopa perheen parissa omaan selvästi parhaimman vastustuskyvyn, ei syysflunssat pahemmin stressaa enkä todellakaan ole mikään kroppani vaalija, enkä koskaan syö mitään vitamiineja/ hivenaineita purkista...se mikä tulee, tulee ruoasta. Eli kyllä kysessä on jokin ihan muu asia kuin tuo sinun ylistämä maitosi, mutta ihminenhän on psykologinen eliö eli moni asia toimii jos niihin vain tosissaan uskoo! Sinun kohdallasi maito on varmastikin hyvä "lääke" flunssien yms. ehkäisyyn, mutta se on sitä 99%:sti vain, koska uskot asian olevan niin. Meitä on moneksi.
- ewermer
hm.... kirjoitti:
Ihminenhän on siitä "hauska" otus, että se syö/ juo ihan mitä sitä huvittaa tuli kyseinen aine mistä tahansa, koska se on ihmisille mahdollista. Se ei todellakaan tarkoita sitä, että kaikki orgaaniset tuotteet olisivat ihmiselle hyväksi! Ihminen ei paljoa apinasta poikkea, hieman sivistyneempi versio edeltäjästään eikä apinat tietääkseni roiku esim. apinatädin tisussa päivät pitkät vielä elinkaarensa loppupuolellakin, vai hä?
Kaikkihan sen tietää, että hyvä luuston kehittyminen edellyttää riittäävää kalsiumin saantia, muttei sitä tarvitse maidolla kuitata. Onhan noita korvikkeita jos jonkinlaisia ja kyllä jengin laktoosi-intoleranssin runsaus pistää miettii myös...muistaakseni Japanissa 90% väestöstä kärsii kyseisestä allergiasta. En ole mikään kettujen vapauttaja tai muu viherpiipertäjä, mutta ajattelen omilla avoilla eikä tällaisen maito-asian ymmärtäminen pitäisi olla kovin vaikea asia...edes teknisen alan ihmiselle, jota olen kyllä itsekin."..maidolla kuitata.Onhan noita korvikkeita.." On toki,mutta helpoiten kalsiumin tarve kuitataan maidolla. "..laktoosi-intoleranssin runsaus pistää miettii.." Johtunee paljolti siitä että nykyisin maito,jopa "punainen maito:)" on olematonta litkua.
"..Japanissa 90% väestöstä kärsii.." Aasialaiset poikkeavat monellakin tavoin meistä eu-kansalaisista. Eihän aikuinen ihminen välttämättä maitoa tarvitse,mutta väitteet sen haitallisuudesta ovat pääosin silkkaa roskaa. Loppukevennys; http://www.tiede.fi/uutiset/uutinen.php?id=1455 - hm...
ewermer kirjoitti:
"..maidolla kuitata.Onhan noita korvikkeita.." On toki,mutta helpoiten kalsiumin tarve kuitataan maidolla. "..laktoosi-intoleranssin runsaus pistää miettii.." Johtunee paljolti siitä että nykyisin maito,jopa "punainen maito:)" on olematonta litkua.
"..Japanissa 90% väestöstä kärsii.." Aasialaiset poikkeavat monellakin tavoin meistä eu-kansalaisista. Eihän aikuinen ihminen välttämättä maitoa tarvitse,mutta väitteet sen haitallisuudesta ovat pääosin silkkaa roskaa. Loppukevennys; http://www.tiede.fi/uutiset/uutinen.php?id=1455parempi sopia, että asiaan on kaksi koulukuntaa ja kukin uskoo siihen minkä arvelee oikeaksi totuudeksi...itse en aio ryhtyä maidon kannattajajoukkoon. Jos luulet ihan oikeastikin maidon juonnin jotenkin edistävän terveyttäsi "loppukevennyksistä" huolimatta, so be it. Kukin juokoon mitä haluaa, toisille se oikea itsensä hoitotapa on lasi viiniä päivässä, toiselle raikas vesi...kuten sanoin, meitä on moneksi ja hyvä niin.
- mutta tämä
typy ei ainakaan jätä maidon juontia jonkin vegehörhöilyjen takia..
- Olet ...
Nykytrendipelle aivan selvästi. Vai muka
luukatoa, katin kontit. Osta sitten kalliita
pepsidejä kun happanet liikaa ja sairastut
luukatoon! Mutta niinhän se on että nykymaailma
vääntää oikean vääräksi ja väärän oikeaksi!
Ja ne allergiat johtuvat pääsääntöisesti
liiallisen hygienian aiheuttamasta
vastustuskyvyn heikkenemisestä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2895445- 705026
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484136- 513830
- 413458
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo873107Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv692972- 382130
- 442081
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami272068