Peloissani seuraan tilannetta, joka alkoi jo loppukesästä.
Ristiriitainen elämäntilanteeni ja suuret mullistukset elämässäni ovat ajamassa minua siihen tilanteeseen, jossa voimavarani vain vähenevät.
Hädin tuskin jaksan pitää kiinni arjen rutiineista, mutta fyysisten sairauksieni hoitaminen luisuu hallinnastani yhä kauemmaksi.
20 vuotta samassa tilanteessa minulla oli perhettä ja ystäviä tukemassa kuten myös ammattinsa osaava terapeutti.
Tällä kertaa olen kaaoksen keskellä yksin.
Pelkkä lääkehoito ei riitä eikä taloudellinen tilanteeni mahdollista yksityistä terapiaa.
Kulissien ylläpito ei enää onnistukaan ja muisto
edllisestä huoletuttaa.
Toipuminen silloinkin, kun hoito oli laadukasta ja rinnalla oli rakkaita, kärsivällsiä ihmisä edesauttamassa voiton puolelle oli pitkä prosessi.
Hoidolle kertyi hintaakin, mutta se kannatti.
Viime kertainen käyntini lääkärillä ei ollut sitä mitä toivoin eikä lääkäri näyttänyt huomanneen tilanteeni vakavuutta ja kyseessä oli kokenut lääkäri.
Miksikö en kertonut?
Sen takia, että aika ei yksinkertaisesti riittänyt.
Kun masennus vie voimat
1
248
Vastaukset
- Just toipunut toinen tohelo
Tuore kokemus muistissa vielä viime talvisesta omasta tilanteestani: Kesän jälkeen oli tunne, että loma ei riittänyt, tai niin kuin ei olisi lomalla ollutkaan, yritin kertoa työpaikkalääkärille, mutta keskityimme vatsahaavaoireisiin ja muu jäi. Syksyn aikana voimat tuntuivat hiipuvan. Lääkäri antoi lisää vatsahaavalääkettä ja univaikeuksiin nukahtamislääkettä.
Purin hammasta ja paahdoin projektia eteenpäin, joulu korjasi tilannetta vähän, mutta helmikuussa ne voimat sitten alkoivat oikeasti lopppua. Maaliskuun alusssa tuli sairaslomaa ensin viikko, eihän se mihinkään riittänyt. Sitten tuli lomaa koko loppukevät, kesä, ja alkusyksykin. Lokakuussa pääsin takaisin töihin.
Jos jotain opin tästä, niin sen että kannattaa reagoida ajoissa uupumusoireisiin. Asia ei korjaannu itsestään vaan pahenee! Varaa aika vain tätä varten ja kerro suoraan, että voimasi ovat hiipumassa ja että olet yksin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874168Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283137No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351348
- 10919
- 133911
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770