Aivotutkimuksen tulokset
Syvästi uskonnollisissa ihmisissä on todettu erilaistumiskehitystä varhaislapsuudesta aikuisuusikään, kun on vertailtu uskonnottomien, ja maailmankatsomuksellisesti tunnuksettomien perheiden lapsia, vertaistutkimuksena.
Aivot ovat paljon heikommin poimuttuneita uskovaisten perheissä kasvaneilla lapsilla.
Tämä ei ole geeniperäistä, joten uskovaisten vanhempien ei tule huolestua omista geeneistään.
Aivot vain muokkautuvat vähä-älyisempään suuntaan, missä on kadonnut íhmisille ominainen luontainen kyseenalaistamisen ja uteliaisuuden luonne.
Mutta kääntymällä epä-älyllisestä uskonnollisuudesta vapaan maailmankatsomuksen suuntaan, voidaan auttaa kehityksessä jälkeenjääneitä aina noin ennen 10 vuotiaaksi kasvamista asti keskimäärin, sen jälkeen aivojen luontainen uudistumiskyky heikkenee.
Tytöstä ja pojasta polvi paranee, kun vain annat edes lapsellesi mahdollisuuden.
Itse voit olla kasvanut kiinni turvallisiin harhoihin, mutta anna tulevan sukupolven muodostaa itsenäisesti maailmankuvansa, äläkä anna aivopesutekniikka käyttävien uskonnollisten mm. päiväkotien aloittaa tihulaistyötänsä puhtaissa mielissä.
Itse kannatan uskonnoille 21v ikärajaa.
Faktaa
6
339
Vastaukset
- lapsen kaltainen
Mikäköhän tutkimus tuokin on? Mutt enpä ihmettelis vaikka totta olisikin. Itse en aio kuitenkaan yöuniani menettää, vaikka en olisikaan niitä järjen jättiläisiä.
Ihmisellä on parempi olla tietous oikeasta ja väärästä kuin saada vapaa kasvatus. Mielummin "aivopesen" lapseni oppimaan oikean ja väärän eron kuin annan hänen itse ajatella että kaupasta saa ottaa tikkarin jos vaan haluan.
Näitä vapaan kasvatuksen lapsia, nuoria ja nuoria vanhempia kyllä näkee kaduilla. Ihmiset, jotka eivät ole saaneet kunnon kasvatusta vaan ovat saaneet ajatella omilla aivoilla jo 2 vuotiaasta asti. Se on surullinen näky. Kaikki on sallittua, kaikkea pitää suvaita, kaikkea saa tehdä jos vaan omatunto antaa myöten. Jos kaikkea saa tehdä ja millään ei ole mitään väliä niin mikä on lopulta oikein ja mikä väärin. Ollaan yhteiskunnassamme menty tässä jo liian pitkälle. Rajat ja lait on tehty meidän parhaaksemme, ei meidän kiusaksemme. Ihmisen on hyvä pysyä kaidalla tiellä ja kunnioittaa Jumalaa, joka on meidät luonu.
Mielummin olen lapsen kaltainen, lapsen tasolla tai ainakin pikkaisen vähä-älyisempi kuin joku vapaa-ajattelija sillä mä voin luottaa pelastuvani. Vapaa-ajattelija jää ilmeisesti "kellumaan" ikuisuuteensa kuoltuaan. Mä saan juhlia paratiisissa. Onhan sanottu:
"Kohta sen jälkeen opetuslapset tulivat Jeesuksen luo ja kysyivät: "Kuka on suurin taivasten valtakunnassa?" Silloin Jeesus kutsui luokseen lapsen, asetti hänet heidän keskelleen ja sanoi: "Totisesti: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, te ette pääse taivasten valtakuntaan.
Matt. 18:1-3- Elkuuu
""Vapaa-ajattelija jää ilmeisesti "kellumaan" ikuisuuteensa kuoltuaan.""
Näinkö sinulle on opetettu. Säälin sinua. Minun elämääni ei ainakaan ohjaa mitkään 2000v vanhat satukirjat. Pystyn näet tekemään itsenäisiä päätelmiä ja pystyn itse erottamaan hyvän, pahan, oikean ja väärän mihin te uskikset ette pysty. - vaan
Elkuuu kirjoitti:
""Vapaa-ajattelija jää ilmeisesti "kellumaan" ikuisuuteensa kuoltuaan.""
Näinkö sinulle on opetettu. Säälin sinua. Minun elämääni ei ainakaan ohjaa mitkään 2000v vanhat satukirjat. Pystyn näet tekemään itsenäisiä päätelmiä ja pystyn itse erottamaan hyvän, pahan, oikean ja väärän mihin te uskikset ette pysty.Ei minulle ole niin opetettu uskovaisissa piireissä. Muuan vapaa-ajattelija sitä kerran pohti. Mihin säkin kuoltuas sitten menet?
Uskonnot on siitä mielenkiintoisia, että ne ovat uskon asioita, ei järjen. Joko uskoo tai ei. (Joku uskoo joulupukki, joku allahii, joku ties mihin tyyppeihin. Minä uskon Jeesukseen - siitä on kaikista eniten todisteita historiassa ja siitä on myös eniten silminnäkijätodistuksia.) Siihen ei älykkyysosamäärä vaikuta. Myös ateismi on uskonto. Siinä uskotaan ettei ole uskottavaa, mutta ateistien yhteisö on tietynlainen seurakunta kuitenkin.
Ja mitä tulee Raamattuun, niin mielummin minä otan 10 käskyä elämäni ohjenuoraksi ja sen että rakastetaan lähimmäistä kuin itseä kuin että lähtisin niitä rikkomaan ja tekee omia lakeja sen mukaan kun hyvältä tuntuu. Lakien noudattaminen on hankalaa ja niistä kuuluu saada rangaistus, tiedän sen - ei meistä kukaan ole synnitön.
- rehellinen esittää
jonkin viitteen "tutkimukseen" vai oliko kyse pelkästä mielikuvituksen tuotteesta
- Ins.Javanainen
Löytyykö siitä jumalasta (mikä lie) viitteitä, kun se on tähän asti ollut satua ja höpötystä?
- viitteitä koko
Ins.Javanainen kirjoitti:
Löytyykö siitä jumalasta (mikä lie) viitteitä, kun se on tähän asti ollut satua ja höpötystä?
paksu kirja. Siellä lukee että usko tarvitaan. Sinulla ei varmaan ole yhtään. Valitan, mutta en voi auttaa tapauksessasi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h32711Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062491Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42229Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441855- 321433
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141423- 1761145
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011124Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201043Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81928