alkuraskauden painonnousu?

mami-07

heippa...
kyselisin muiden tulevien äitien painonnoususta.
mulla on viikkoja 11 2
ja painoa tullut varmaan lähemmäs 8kg,syön vähemmän kun yleensä,ja terveellisesti.
onko muilla samanlaisii kokemuksia?

25

1919

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sanna-

Minulla on noin omien laskujen mukaan pitäisi olla 9-10rv menossa, huomenna selviää tarkka rv. Mutta olen huomannut, että oma painoni on noussut nyt noin 4-5kg. Ruokahalu on valtava

• mami-07

onnea sulle raskauden johdosta! :)
        onkohan se sitten niin et paino nousee enemmän alkuraskaudesta kuin loppuvaiheilla?...

• mami-07

mulla on ensimmäinen raskaus ja oon hiukka tietämätön näissä asioissa,la on 2.7 =)

• sanna-

Ihan sama minulla, esikoisraskaus meni kesken viime vuonna ja nyt tuli tämä yllätys raskaus tarinan voit lukea tuolta "nuori tuleva äiti"

Minulla on huomenna neuvola, jännittää ihan älyttömästi.

• sanna-

Niin kai se on, että alkuvaiheessa se paino nousee vähän enemmän kun loppu vaiheessa. itselläkin vaikka olen vielä ihan alkuvaiheessa, huomaa kyllä että olen raskaana, maha pömpöttää jo..:) Kiitos onnitteluista. Sinulle myös onnea :)

• mami-07
        sanna- kirjoitti:

Niin kai se on, että alkuvaiheessa se paino nousee vähän enemmän kun loppu vaiheessa. itselläkin vaikka olen vielä ihan alkuvaiheessa, huomaa kyllä että olen raskaana, maha pömpöttää jo..:) Kiitos onnitteluista. Sinulle myös onnea :)

mulla kans huomaa jo mahasta :)
        onnea ekaan neuvolaan! mun pitäs odottaa maanantaihin ekaa käyntiä ja tiistaina on jo eka ultra.ihan kauheesti jännittää =)
        mulla meni kans esikoisraskaus kesken,mut siit on jo 4 vuotta aikaa,näin kauan kesti et tärppäs uudestaan!!

• sanna- kirjoitti:

heti alkuraskaudesta,mut se olis ellaista turvotuspömpötystä silloin vielä. Paino ei ole mulla noussut lainkaan.... viime kerralla neuvolassa noin kk sitten mulla oli paino 5kg alle lähtöpainon enkä ole kärsinyt pahoinvoinnista juuri lainkaan. Nyt paino varmaan jo hiukan noussut kun viikot jo 26 3(huomenna neuvola, sit tiedän tarkasti) mut tuskin vielä siinä alkupainossakaan. En kyllä ole kuullut et paino nousisi alkuraskaudesta mitenkään helpommin mkuin lopussa, päinvastoin kun lopussahan vauva alkaa hiukean kasvunsa vasta. Varsinainen vauvamaha alkoi näkyä mulla tuossa viikkojen 20-22 paikkeilla. On tietty eri juttu varmaankin jos on alipainoinen tai kovinkovin laiha kun tulee raskaaksi, silloin saattaisi tulla painoa jo alussa helpommin,uskoisin... Onnea odotuksen johdosta! Niin ja ekaa minäkin täällä odotan...

• mami-07
        Masumamma kirjoitti:

heti alkuraskaudesta,mut se olis ellaista turvotuspömpötystä silloin vielä. Paino ei ole mulla noussut lainkaan.... viime kerralla neuvolassa noin kk sitten mulla oli paino 5kg alle lähtöpainon enkä ole kärsinyt pahoinvoinnista juuri lainkaan. Nyt paino varmaan jo hiukan noussut kun viikot jo 26 3(huomenna neuvola, sit tiedän tarkasti) mut tuskin vielä siinä alkupainossakaan. En kyllä ole kuullut et paino nousisi alkuraskaudesta mitenkään helpommin mkuin lopussa, päinvastoin kun lopussahan vauva alkaa hiukean kasvunsa vasta. Varsinainen vauvamaha alkoi näkyä mulla tuossa viikkojen 20-22 paikkeilla. On tietty eri juttu varmaankin jos on alipainoinen tai kovinkovin laiha kun tulee raskaaksi, silloin saattaisi tulla painoa jo alussa helpommin,uskoisin... Onnea odotuksen johdosta! Niin ja ekaa minäkin täällä odotan...

sinnekin =)
        ja hyvää joulunodotusta =)

• sanna-
        mami-07 kirjoitti:

mulla kans huomaa jo mahasta :)
        onnea ekaan neuvolaan! mun pitäs odottaa maanantaihin ekaa käyntiä ja tiistaina on jo eka ultra.ihan kauheesti jännittää =)
        mulla meni kans esikoisraskaus kesken,mut siit on jo 4 vuotta aikaa,näin kauan kesti et tärppäs uudestaan!!

tämä raskaus ei ollu nss "toivottu", mutta olen silti kyllä iloinen tästä omalla tavallaan. Vaikka vauvan tulevaisuus onkin hieman epäselvä vielä, ihan minun opiskeluni takia. Koska sitä ei ole enää kun 1,5v jäljellä ja se on tällä hetkellä minun elämässäni se tärkein asia, minkä haluan saada kunnialla loppuun, en halua että se jää roikkumaan.

Kiitos! itseäkin jännittää kauheasti huominen neuvola.

• sanna-
        Masumamma kirjoitti:

Itse olen ns. alipainoinen, en tykkää kutsua itseäni alipainoiseksi, koska omasta mielestäni olen ihan "normaali" mutta painoa saisi kuulemma olla enemmänkin, ehkä se sitten siitä johtuu, että minulla jo maha pömpöttää jo sen verran, että sen huomaa.

• mami-07
        sanna- kirjoitti:

tämä raskaus ei ollu nss "toivottu", mutta olen silti kyllä iloinen tästä omalla tavallaan. Vaikka vauvan tulevaisuus onkin hieman epäselvä vielä, ihan minun opiskeluni takia. Koska sitä ei ole enää kun 1,5v jäljellä ja se on tällä hetkellä minun elämässäni se tärkein asia, minkä haluan saada kunnialla loppuun, en halua että se jää roikkumaan.

Kiitos! itseäkin jännittää kauheasti huominen neuvola.

ton sun kertomuksen tuolt,ei varmasti ole maailman helpoin tilanne!!
        mut vauva on kumminkin ihana asia,mä jäin yksin odottamaan vaavia kun mies lähti.ja yksin aion pärjätä.
        voithan sä jatkaa koulua niin kauan kun pystyt ja vauvan syntymän jälkeen sitten jatkaa.mulla on monille kavereille käynyt samallalailla,ja he ovat vieneet sitten myöhemmin koulun kunnialla loppuun.. =) tsemppiä ;)

• sanna--
        mami-07 kirjoitti:

ton sun kertomuksen tuolt,ei varmasti ole maailman helpoin tilanne!!
        mut vauva on kumminkin ihana asia,mä jäin yksin odottamaan vaavia kun mies lähti.ja yksin aion pärjätä.
        voithan sä jatkaa koulua niin kauan kun pystyt ja vauvan syntymän jälkeen sitten jatkaa.mulla on monille kavereille käynyt samallalailla,ja he ovat vieneet sitten myöhemmin koulun kunnialla loppuun.. =) tsemppiä ;)

Kiitos!

• itsekkin

minulla parin kuukauden aikana hyppäs puntarin lukema pilviin (7kiloa lisää) keski ja loppu raskaudessa sitten neuvolassa ihmettelivät ettei painoni nouse tarpeeksi. yritin aina väliin sanoa että alussa nousi paljon paino. tässä ote äitiyskortista: rv7 menossa ja paino 57kg ja ennen raskautta paino 50kg. turvotuksen kanssa painoin viikolla 41 5 66kg

• mami-07

kuulla etten oo ainoo jolla paino nousee alussa älyttömästi =)
        täytyypi alkaa liikkumaan enemmän jos ei enää ihan kauheesti nousis :)

• kiloja tulee

Täällä rv 19 0 ja kiloja tullut myös jo reilut 11kg. 4:s raskaus ja joka kerta ollut samanlaista.
      Siihen ei auta ruokavaliot eikä liikkumiset
      ( raskas ja fyysinen työkin ).
      Yhteensä aina tullut sellaiset 20-25kg, mutta kyllä ne sit jotenkin aina on itsestään tippuneet ajan kanssa. Tiedä nyt sitten, kun ikää edellisestä raskaudesta on jo 9v. enemmän!
      Johtuisko geeneistä nää kilojen kertymiset...

• mami-07

voi olla hyvinkin geeneistä =)
        just puhuin oman äitini kanssa ja hänelläkin on tullut jokaiselta lapselta lähemmäs 20kg,jotka lähteny kumminkin aika hyvin pois.aina tietysti jää vähän ylinmäärästä.
        se vaan täytyy tottua ajatukseen et painoa tulee :)
        tuntuu vaan oma vartalo ihan "oudolta" :)
        ehkä sekin vie aikansa että tottuu vartalon muutokseen. :D

• jännä

aika jännä juttu toi, miten toisilla paino nousee nopeesti. oletin, et itse lihoisin tosi pian, sillä huonon olon vuoksi joudun syömään ihan kunnolla vähintään 2 tunnin välein, enkä ees pystyny jatkaan päivittäistä salitreeniä parin eka vkon jälk.enkä jaksa ees kävellä, tosin teen työtä myyjänä erikoisliikkeessä (seisomatyö). nyt oon 10. viikolla, paino 52 kg eli sama kuin ennen raskautta. oksennan kerran päivässä, mut sekin on läinnä yökkimistä, sappinestettä, eikä siis alenna painoani. vatsa onneks toimii hyvin, varmasti magnesium auttaa. eikä ees turvotusta! no, mul on sitten vaan niin kauhee olo koko ajan, et ennemmin lihoisin vaikka paljonkin, kun vaan pääsis tästä olosta.

• mamidummy

minulla rv11 3 ja kiloja on mennyt 5...eli housut on ihan löysät,mut mahasta tiukat;)jouduin sitten tänään mamma housut ostaa:)
        mut nyt viime päivinä ruoka on taas ruvennut maistumaa,onneksi:)

• mami-07

missä vaiheessa teillä alkoi maha näkyy?
      mulla siis rv:eet 11 2 ja ainakin ite oon huomannu et näkyy jo =)
      saas nähdä joko itsekin pääsee kohta ostaan mamma housuja :)

• mamidummy

on ihan viime päivinä alkanut näkymään:)en kyllä usko että ihminen joka ei asiasta tiedä näkisi...mutta itse huomaan:)tai ei itseasiassa se maha ole kasvanut,vaan "pimpsan":)yläpuolella pömpöttää...pikkuhiljaa se sieltä sit nousee...

• mami-07
        mamidummy kirjoitti:

on ihan viime päivinä alkanut näkymään:)en kyllä usko että ihminen joka ei asiasta tiedä näkisi...mutta itse huomaan:)tai ei itseasiassa se maha ole kasvanut,vaan "pimpsan":)yläpuolella pömpöttää...pikkuhiljaa se sieltä sit nousee...

täällä siis tosi kovasti odotellaan et masu kasvais..ihanaa kun alkaa näkymään =)

• juup...

ei paino ihan noin alussa pitäis nousta noin paljon..itellä alko tulee vasta vkn 18 jälkeen vaikka oon syöny kun hevonen=)nyt vko 22 ja tullu yhteensä 5kg,ja syön vaan mitä mieli tekee=)

• noussut

Mulla on menossa 15 1 ja paino on pysynyt tismalleen samana. Ja oon syönyt normaalia enemmän; tosin terveellisesti. Liikkunut olen suhteellisen vähän pahoinvoinnin ja väsymyksen vuoksi.
      Lisäksi mulla on kymmenisen kiloa ylipainoa, ja luulin, että mulla nousee varmasti paino herkästi alkuraskauden aikana, mutta onneksi näin ei ole käynyt :)

• alma05

olla paino vielä samoissa lukemissa kun viime neuvolakäynnillä. Ja nyt siis menossa 12 5.. olen ihan normaalipainoinen. Viime käynnillä tosin oli laskenut 400g...

• ++++

itse olen raskaudessani vielä todella alkutaipaleilla eli näiden tietojen mukaan mitä tällä hetkellä kukaan voi vielä sanoa olen rv7 0 ja paino on laskenut muutaman kilon siitä syystä koska yksinkertaisesti ei ruoka vain maistu miltään. Välillä tulee tosi kova nälkä, varsinkin yöllä ja sit on pakko ottaa esim. leipä, mutta ongelma onkin se että toki söisin, mutta ku ei vaan maistu normaalisti. joudun oikein panostamaan ja laskemaan syömisiäni, jotta söisin tarpeeksi. Ennen raskautta painoin 52kg ja tällä hetkellä 49kg. Huom. olen vain 155cm pitkä. mieheni jopa välillä suorastaan pakottaa minua syömään jotain kun on niin huolissaan minusta, onhan se hyvä että toinen jaksaa välittää ja huolehtia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      724
      2401
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      344
      2017
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      26
      1883
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      10
      1683
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1498
    6. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      1032
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1009
    8. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      55
      870
    9. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      63
      865
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      2
      818
    Aihe