Miksi hevosille annetaan valokosipulia? Mietin, kun käyn yhellä tallilla monta kertaa viikossa niin mun pitää antaa aina hevosille valkosipulia??? En oo ehtiny kyyä sitä tallin omistajaltakaan...
Kysymys?
5
289
Vastaukset
- hevostyttö<3<3<3...
Joo korjaan tuota mun viestiä
*ei valokosipulia= vaan valkosipulia
*ja ei kyyä vaan= kysyä
Siinä kai ne virheet oliki??? Vai onko vielä jotain???:):):) - vv&s
Valkosipulihan tunnetaan terveyttä edistävänä ja ylläpitävänä rohdoksena, ollaan tiedetty vuosisatoja. Valkosipulia syötän myös omille hevosilleni ja yhtäkään hengitystiesairautta ei tallissamme ole ollut. Tämä taas on säästänyt eläinlääkärikuluja.=) Fiksu tallinomistaja siellä.
- kukka
Kuinkas, minkäs verran sitä valkosipulia vois antaa? Meitill' ku on suomenhevosruuna 9v. Syöks ne heposet muutes mielellään valkosipulia?
- agrologi
kukka kirjoitti:
Kuinkas, minkäs verran sitä valkosipulia vois antaa? Meitill' ku on suomenhevosruuna 9v. Syöks ne heposet muutes mielellään valkosipulia?
Valkosipulissa antibiootin tavoin bakteereja tappavia aineita, se sisältää myös aromaattisia öljyjä, jotka auttavat pitämään hengitysteitä avoinna. Kovinkaa paljon luotettavaa tutkimustietoa valkosipulin hyödyistä ei ole. Mutta valkosipuli on turvallinen lisä hevosen ruokavalioon.
Turvallisesti valkosipulia voi antaa suuriakin määriä, sehän luonnossakin kasvava kasvis. Minä olen käyttänyt anostuksena kaksi kynttä- puoli valkosipualia/hevonen/päivä tai 1tl-1rkl kuivattua valkosipulirouhetta/hevonen/päivä.
- pulla
meillä ainakin heppa syöny valkosipulia kauan, ehkäsee hyvin yskän, eli ei tule yskää, tai ainakaan ei pitäisi tulla, mut ei meiän hepalla ainakaan ole ollut ;)
uskon kyllä että maistuu tuo valkosipuli hyvin, kun ei haisekkaan pahalta ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o3126088Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki483596Sofia Virta: bänet!
Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.1462780"Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"
"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää2242151Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan
(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol1001718- 661160
Niin että miten
Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua811045Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet
Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni142947Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun
Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan10918Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa
Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui11874