poika yli 2 v.
paha punainen karstainen joskus melkeiin verestävä ihottuma polvitaipeissa ja ympärillä.
neuvolassa eivät tietenkääm tienneet mitä on ja neuvoivat tavanomaiset.
joskus näyttäis että joku voide toimisi pari päivää sitten tilanne taas pahenee.
oon kokeillut:
-perusvoiteita (mm. aqualan, LV)
-bepanten
-Ceridal lipolotion
-Ceralan
-Lipolan
-Decubal
ja titenkinkausiluontoisesti kortisonivoidetta joka toki auttaa, sibicort
onko vinkkejä?
erittäin paha
12
5577
Vastaukset
- inhottavaa on
Mun toisella lapsella on erittäin herkkä iho ja tuli pitkittynyt taiveihottuma.
Apteekista saa Pimafucort nimistä rasvaa ilman reseptiä (n.20 ekee tuubi) ja sisältää sekä kortisonia, että sienilääkettä ja antibioottia. Erittäin tehokas. Käytettävä viikonpäivät ja jälkihoidoksi suosittelen Locobase repair voidetta, joka sisältää kehon omia rasvahappoja ja korjaa vaurioitunutta ihoa (n.12 ekee tuubi).
Näin mä sain taiveihottuman vaalenemaan, mutta aina silloin tällöin lehahtaa uudelleen. Ilmeisesti jonkun allergian aiheuttamaa (googleta maitorupi).
Omalle lapselle ei vielä oo tehty allergiatestejä, mutta mä epäilen tomaattia ja jätin sen kokonaan pois (kastikkeista jne.) ja tuntui auttavan. - raapija
Itselläni puhkesi taipeihottuma n.1v. Se ilmeni lapsuusiässä juuri polvi- ja kyynärtaipeiden kuivumisella, kutiamisella ja raapimisen seurauksena taipeet oli sitten vereslihalla.
Itselläni varsinaista ruoka-aine allergiaa ei testissä löytynyt. Pikkuhiljaa kuitenkin huomattiin, että sitrushedelmät ja suklaa pahentaa oireita (näiden välttäminen ei kuitenkaan poistanut niitä kokonaan).
Lääkärin lopullinen diagnoosi oli taipeihottuma ja kuiva iho.
Ainut apu tälläiseen on tosiaan ikuinen rasvaaminen. Perusvoidetta pari kertaa päivässä. Rasvatottumisen (onko tälle olemassa virallisempikin nimi nykyään?) välttämiseksi muista vaihtaa eri perusvoiteeseen parin viikon välein. Esim. ensin Aqualan pari viikoa ja sitten Novalan iltaisin ja Humektan aamuisin pari viikoa ja sitten taas Agualan viikot. Kortisonia sitten kuuriluontoisesti, kun pahiten kutittaa.
Itselläni olo helpotti myös vähän 3v tienoilla, kun sain kerrottu äidille, että sukkahousut kutittaa ja sain niiden tilalle väljiä pitkiksiä. (sukkahousut ja monet kalsarit tulee tiivisti taivetta vasten ja hiostaa helposti)
Pukeutumisessa auttaa kerrospukeutuminen talvella siis vaatteet niin, että voi vähentää helposti, jos tulee kuuma, sillä hikoilu ärsytti ainakin minulla ihoa tosi paljon.
Minulla pahimmat oireet hellitti murrosiässä. Nyt 25v ihottumaa ei normaalisti ole, mutta iho on edelleen kuivanlainen. Joten rasvaa sipaista edelleen joka ilta taipeisiin, kasvoihin ja käsiin. Ja edelleenkin aina silloin tällöin lähinnä käsiin lehahtaa ilkeään kutiavaa näppyä, joka paranee taas muutamassa päivässä.
Ehdottaisin, että tilaisit pojalle lääkäriajan. ja pyytäisit lääkäriltä ohjeet yleisimpien ruokaaineallergioiden kotitestaukseen. (siis jätetään tietyt ruuat pois ja katsotaann, lieveneekö tai häviääkö oireet jne.) Omin voimin näitä ei kannata alkaa tekemään, koska ruokavalio jää helposti liian suppeaksi ja tärkeitä ravintoaineita jää uupumaan.
Tsemppiä talveen, toivottavasti poikasi oireet lievenee ja oireille löytyy syy. - sisäinen rasvaus
Kalanmaksaöljy päivittäin ja margariinin tilalle oikeaa voita
- erittäin hyödyllisistä
vastauksista ja lisääkin saa tulla...
mites toi kalanmaksaöljy??? maksaa oon välttänyt A vitamiinin takia, syömme säännöllisesti rasvaista kalaa, voita (eikä siis transrasvija joita on margariineissa) ja kylmäpuristettua rypsiöljyä?
no tämä on eri kysymys, koska tuo pojan ihottuma ei sisäisesti korjaannu on sen verran paha. - omppu
erittäin hyödyllisistä kirjoitti:
vastauksista ja lisääkin saa tulla...
mites toi kalanmaksaöljy??? maksaa oon välttänyt A vitamiinin takia, syömme säännöllisesti rasvaista kalaa, voita (eikä siis transrasvija joita on margariineissa) ja kylmäpuristettua rypsiöljyä?
no tämä on eri kysymys, koska tuo pojan ihottuma ei sisäisesti korjaannu on sen verran paha.otapa lisäksi yhteys johonkin pätevään homeopaattiin ja keskustele lisäravinteista ja ruokavaliosta.
- omppu
sisäisesti ja Aloe vera propoilis voide ulkoisesti.Miljoona kertaa parempia kuin apteekin rasvat yhteensä.Tyttäreni iho parani muutamassa päivässä!Saa ostettua FLP jälleenmyyjiltä.Juoma 31-34e/ ja rasva 25e,mutta ovat hintansa väärtejä!!
- omppu
ostin vauvalleni pirkka perusvoidetta, koska oli taiveihottumaa. vanhemmalla tytölläni teki allergiset oireet kaikki rasvat mitä olin kokeillut. hänellä on atooppinen iho.huvikseni kokeilin pirkan rasvaa ja ei ole tullut allergiaa vaan läntit häviää ja vauvalla myös.
- neuvoistaaa
nyt vasta sitten tulin okeesti ajatelleeksi että onko joku ruoka-aine, lapselle tehtiin prick koe , jostaiin 11 aineesta, enkä muista kaikkia, kun en saanut siitä mitään lappua, muttaei ollut millekään niistä aineista (mun mielesta siinä oli maitosokeri tai maitoproteiini) ja lapsi on tarhassa joten ei oikeen arkena voi tarkkailla kunnolla...oh onpa rasittavaa, lapsi ei edes raavi, mutta silti iho on verillä taas.... (ostettiin jo taas uusia kokieluvoiteilta mm. locobase repair)
- inhottavaa on
neuvoistaaa kirjoitti:
nyt vasta sitten tulin okeesti ajatelleeksi että onko joku ruoka-aine, lapselle tehtiin prick koe , jostaiin 11 aineesta, enkä muista kaikkia, kun en saanut siitä mitään lappua, muttaei ollut millekään niistä aineista (mun mielesta siinä oli maitosokeri tai maitoproteiini) ja lapsi on tarhassa joten ei oikeen arkena voi tarkkailla kunnolla...oh onpa rasittavaa, lapsi ei edes raavi, mutta silti iho on verillä taas.... (ostettiin jo taas uusia kokieluvoiteilta mm. locobase repair)
Osta vielä se Pimafucort. Sillä saat melko varmasti ihottuman katoamaan (tässä vaiheessa, kun ei vielä tiedä, mikä sen aiheuttaa, ni siinä on niin montaa vaikuttavaa ainetta, että uskoisin tehoavan ja repair voide jatkohoitona). Tärkeintä on ensin saada se kokonaan pois. Sitte voisit kysästä niitä allergiatestien tuloksia (ovat arkistoituna) ja välttää yleisimpiä allergisoivia asioita (mansikka, sitrushedelmät, tomaatti, kiiwi jne.) Joskus myös tällaiset aineet kuten lisäaine E123 (sinipunainen väri, E210 (säilöntäaine limsoissa ja jätskeissä, voi olla joissain margariineissa) E320 46 (säilöntäaine mm. joissain valmisperunamuuseissa) E154 (ruskea väriaine) ja vehnä voi aiheuttaa voimakkaita iho oireita. Muista myös pyykinpesuaine , jos oot hiljattain vaihtanu.
Oman lapsen kanssa kauan temppuiltiin noitten iho ongelmien kans.
Mutta, vielä kerran: Pimafucort, että saat sen ihottuman pois ensin. Voi käyttää viikon kuurin jo noin pienelle. - ostettiin eilen
inhottavaa on kirjoitti:
Osta vielä se Pimafucort. Sillä saat melko varmasti ihottuman katoamaan (tässä vaiheessa, kun ei vielä tiedä, mikä sen aiheuttaa, ni siinä on niin montaa vaikuttavaa ainetta, että uskoisin tehoavan ja repair voide jatkohoitona). Tärkeintä on ensin saada se kokonaan pois. Sitte voisit kysästä niitä allergiatestien tuloksia (ovat arkistoituna) ja välttää yleisimpiä allergisoivia asioita (mansikka, sitrushedelmät, tomaatti, kiiwi jne.) Joskus myös tällaiset aineet kuten lisäaine E123 (sinipunainen väri, E210 (säilöntäaine limsoissa ja jätskeissä, voi olla joissain margariineissa) E320 46 (säilöntäaine mm. joissain valmisperunamuuseissa) E154 (ruskea väriaine) ja vehnä voi aiheuttaa voimakkaita iho oireita. Muista myös pyykinpesuaine , jos oot hiljattain vaihtanu.
Oman lapsen kanssa kauan temppuiltiin noitten iho ongelmien kans.
Mutta, vielä kerran: Pimafucort, että saat sen ihottuman pois ensin. Voi käyttää viikon kuurin jo noin pienelle.se pimafucort ja näyttää auttavan, ja aina on käytetty sensitive pesuaineita (tai LV tai minirisk) alinperin ihan vann ettei olis niin voimakkaan hajuista. me ei oikeestaan syödä noita mitä maitsist niistä lisäaineista, ellei sitten tarhassa... tosi hyödyllistä on olleet siis myös nää vinkit allergisoivista aineista että osaa vähän tarkkailla. mitähän sitä tekis ilman teitä rakkaat äidit, kun ei terveyskeskuksesta ole apua tullut. ei neuvolassa puhuneet mitään esim. allergisoivista aineista, kun ei tuolla pojalla ole muita oireita...
- omppu
ostettiin eilen kirjoitti:
se pimafucort ja näyttää auttavan, ja aina on käytetty sensitive pesuaineita (tai LV tai minirisk) alinperin ihan vann ettei olis niin voimakkaan hajuista. me ei oikeestaan syödä noita mitä maitsist niistä lisäaineista, ellei sitten tarhassa... tosi hyödyllistä on olleet siis myös nää vinkit allergisoivista aineista että osaa vähän tarkkailla. mitähän sitä tekis ilman teitä rakkaat äidit, kun ei terveyskeskuksesta ole apua tullut. ei neuvolassa puhuneet mitään esim. allergisoivista aineista, kun ei tuolla pojalla ole muita oireita...
ZEOLIITTIA,ärsyttää ihoa.Kannattaa tarkistaa kaupasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 952006
- 571939
- 121586
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351