Mitä mieltä olette tilanteesta...
Miehen veli vaimoineen sai esikoisen n. kuukausi sitten, ja vauvalla on ristiäiset nyt viikonloppuna. Ja minä ja poikani (1v) olemme flunssassa! Pojalla tuntuu pahin flunssa olevan jo takana, minulla taas tuntuu pahenevan, nenä vuotaa, aivastelen jatkuvasti, kurkku on kipeä, on lihas- ja pääkipua ja pientä lämpöä. Eli tuskin olen vielä ihan ok kunnossa viikonlopuksi...
Mies on sitä mieltä, että tottakai mennään ristiäisiin, mutta minua pelottaa että tartutan vielä flunssan pikkuiseen! Emme ole nähneet vauvaa vielä, ja muukin suku on tulossa juhliin, joten tämä on tosi tärkeä juttu miehelleni. Tiedän, että jos kysyn voinko tulla flunssaisena, vauvan vanhemmat eivät sitä kehtaa kieltää, vaikka ehkä haluaisivatkin...
Mitä siis teen?!? En lähde ristiäisiin ja riitaannun miehen kanssa vai menen flunssaisena ja mahdollisesti tartutan flunssan kuukauden ikäiseen sekä muuhunkin juhlaväkeen (ja kätevästi juuri näin ennen joula...) Ja kuinkas poika? Kuinkahan pitkään hän tartuttaa flunssaa, voisiko hänet laittaa juhliin isin kanssa, jos en itse mene?
Flunssa ja ristiäiset
7
2944
Vastaukset
- tänne kirjoittavat
...MITÄPÄ ITSE LUULET?
- en tiedä!
En siis ole terveydenhoitoalalla, en tosiaankaan tiedä kauanko flunssa tarttuu, ja missä vaiheessa se tarttuu! Eli en yhtään tiedä voinko tai voiko poika tartuttaa flunssaa vielä viikonloppuna, vaikka ehkä olisimme silloin jo kohtalaisessa kunnossa! Ja eikös täältä nimenomaan saa silloin apua kysyä, jos ei itse jotain tiedä?!?
- vauvaa..
en tiedä! kirjoitti:
En siis ole terveydenhoitoalalla, en tosiaankaan tiedä kauanko flunssa tarttuu, ja missä vaiheessa se tarttuu! Eli en yhtään tiedä voinko tai voiko poika tartuttaa flunssaa vielä viikonloppuna, vaikka ehkä olisimme silloin jo kohtalaisessa kunnossa! Ja eikös täältä nimenomaan saa silloin apua kysyä, jos ei itse jotain tiedä?!?
vois myöhemminkin käydä moikkaamassa?Aika ikävän ristiäislahjan voi saada vauva,jos nuhan saa,ja kyllähän aikuisten pitäis ymmärtää ettei toipilaana kannata heti uhalla tartuttaa muita mahdollisesti.Ja hullumpiakin ihmiset täällä kyselee,joten ei hävettävää sen puoleen.
- on hienoa
kun mietit asioita muidenkin kuin itsesi kannalta.:) Jos pojallasi ei ole mitään flunssan oireita enää, mielestäni hän voisi hyvin mennä isän kanssa. Ja eihän sitä vauvaa tarvitse suukotella ja halailla. Jos koskee niin pesee hyvin kädet ensin, niinkuin muulloinkin. Jos sinulla itselläsi on yhtään flunssainen olo, niin sinuna en menisi. Tosiaan, voisitte joku toinen kerta käydä katsomassa vauvaa yhdessä?
- Jihuuu
Kysyisin ristiäisten vanhemmilta, että ovatko sitä mieltä että sinun on parempi jäädä kotiin kun olet pienessä flunssassa. Eiköhän aikuiset ihmiset kehtaa kieltääkin.
Esim. itse en pidä pikku flunssaa niin pahana, etteikö sen kanssa voisi kylään tulla jos tuollainen tilaisuus on, tuleehan sitä flunssaisia ihmisiä vastaan ruokakaupassakin kun vauva on kaukalossa eli se voi yhtä hyvin tarttua sieltäkin jos on tarttuakseen..- Skeptikko
tarvitse asettaa heti syntymän jälkeen. Kyllä tässä maailmassa on selviydyttävä flunssapöpöjen ja kaiken muunkin keskellä. Luulisi riittävän, että pesee kätensä mennessä eikä käpälöi vauvaa.
- äitee +4
jos tauti ei ole pahana niin mene ja pysy kaukana vauvasta. Pese kädet joka välissä huolella sillä niistäessä se tauti käsien kautta tarttuu ellei pärskiessä. Jos tunnet olosi sairaaksi niin jää kotiin. Lauantain lepo peiton alla voi auttaa asiaa jo kummasti.
Pojan tauti jos on menossa pois eikä pärski ja räkä lennä niin menköön, ei se tartu ilman eritteitä.
Tuon ikäistä vauvaa suojaa vielä raskausajan ja imetyksen antamat suojat joissa se puute, että jos ei lapsen äidillä ole ollut samaa flunssaa niin tuskin on suojaakaan..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa672591Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava631702SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän71660Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,2631545Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --81528Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue251228Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.241071Kiinteistökauppoja
Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan411032RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI
Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä4041012Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?78974