Mitä mieltä olette tilanteesta...
Miehen veli vaimoineen sai esikoisen n. kuukausi sitten, ja vauvalla on ristiäiset nyt viikonloppuna. Ja minä ja poikani (1v) olemme flunssassa! Pojalla tuntuu pahin flunssa olevan jo takana, minulla taas tuntuu pahenevan, nenä vuotaa, aivastelen jatkuvasti, kurkku on kipeä, on lihas- ja pääkipua ja pientä lämpöä. Eli tuskin olen vielä ihan ok kunnossa viikonlopuksi...
Mies on sitä mieltä, että tottakai mennään ristiäisiin, mutta minua pelottaa että tartutan vielä flunssan pikkuiseen! Emme ole nähneet vauvaa vielä, ja muukin suku on tulossa juhliin, joten tämä on tosi tärkeä juttu miehelleni. Tiedän, että jos kysyn voinko tulla flunssaisena, vauvan vanhemmat eivät sitä kehtaa kieltää, vaikka ehkä haluaisivatkin...
Mitä siis teen?!? En lähde ristiäisiin ja riitaannun miehen kanssa vai menen flunssaisena ja mahdollisesti tartutan flunssan kuukauden ikäiseen sekä muuhunkin juhlaväkeen (ja kätevästi juuri näin ennen joula...) Ja kuinkas poika? Kuinkahan pitkään hän tartuttaa flunssaa, voisiko hänet laittaa juhliin isin kanssa, jos en itse mene?
Flunssa ja ristiäiset
7
2857
Vastaukset
- tänne kirjoittavat
...MITÄPÄ ITSE LUULET?
- en tiedä!
En siis ole terveydenhoitoalalla, en tosiaankaan tiedä kauanko flunssa tarttuu, ja missä vaiheessa se tarttuu! Eli en yhtään tiedä voinko tai voiko poika tartuttaa flunssaa vielä viikonloppuna, vaikka ehkä olisimme silloin jo kohtalaisessa kunnossa! Ja eikös täältä nimenomaan saa silloin apua kysyä, jos ei itse jotain tiedä?!?
- vauvaa..
en tiedä! kirjoitti:
En siis ole terveydenhoitoalalla, en tosiaankaan tiedä kauanko flunssa tarttuu, ja missä vaiheessa se tarttuu! Eli en yhtään tiedä voinko tai voiko poika tartuttaa flunssaa vielä viikonloppuna, vaikka ehkä olisimme silloin jo kohtalaisessa kunnossa! Ja eikös täältä nimenomaan saa silloin apua kysyä, jos ei itse jotain tiedä?!?
vois myöhemminkin käydä moikkaamassa?Aika ikävän ristiäislahjan voi saada vauva,jos nuhan saa,ja kyllähän aikuisten pitäis ymmärtää ettei toipilaana kannata heti uhalla tartuttaa muita mahdollisesti.Ja hullumpiakin ihmiset täällä kyselee,joten ei hävettävää sen puoleen.
- on hienoa
kun mietit asioita muidenkin kuin itsesi kannalta.:) Jos pojallasi ei ole mitään flunssan oireita enää, mielestäni hän voisi hyvin mennä isän kanssa. Ja eihän sitä vauvaa tarvitse suukotella ja halailla. Jos koskee niin pesee hyvin kädet ensin, niinkuin muulloinkin. Jos sinulla itselläsi on yhtään flunssainen olo, niin sinuna en menisi. Tosiaan, voisitte joku toinen kerta käydä katsomassa vauvaa yhdessä?
- Jihuuu
Kysyisin ristiäisten vanhemmilta, että ovatko sitä mieltä että sinun on parempi jäädä kotiin kun olet pienessä flunssassa. Eiköhän aikuiset ihmiset kehtaa kieltääkin.
Esim. itse en pidä pikku flunssaa niin pahana, etteikö sen kanssa voisi kylään tulla jos tuollainen tilaisuus on, tuleehan sitä flunssaisia ihmisiä vastaan ruokakaupassakin kun vauva on kaukalossa eli se voi yhtä hyvin tarttua sieltäkin jos on tarttuakseen..- Skeptikko
tarvitse asettaa heti syntymän jälkeen. Kyllä tässä maailmassa on selviydyttävä flunssapöpöjen ja kaiken muunkin keskellä. Luulisi riittävän, että pesee kätensä mennessä eikä käpälöi vauvaa.
- äitee +4
jos tauti ei ole pahana niin mene ja pysy kaukana vauvasta. Pese kädet joka välissä huolella sillä niistäessä se tauti käsien kautta tarttuu ellei pärskiessä. Jos tunnet olosi sairaaksi niin jää kotiin. Lauantain lepo peiton alla voi auttaa asiaa jo kummasti.
Pojan tauti jos on menossa pois eikä pärski ja räkä lennä niin menköön, ei se tartu ilman eritteitä.
Tuon ikäistä vauvaa suojaa vielä raskausajan ja imetyksen antamat suojat joissa se puute, että jos ei lapsen äidillä ole ollut samaa flunssaa niin tuskin on suojaakaan..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p475405Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "612176Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella181790Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1421742- 171525
No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol301447Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v5132881-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171097Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy771068Joutuuko Suomi24-palvelu taas oikeuteen ?
Nämä Purraa ja Perussuomalaista johtoa pedofiilian suojeliana pitävän kirjoittajan viestit eivät vain poistu täältä. Se210926