Koukussa

Leksa_

Olen huomannut jääneeni koukkuun tähän Juice keskusteluun.

Muistokirjoitukseni ja osanottoni olen kuitenkin jo sanonut, joten ei minulla pitäisi oikeastaan olla enää mitään sanottavaa.

Mutta monet kommentit ja hyvinkin erilaiset mielipiteet ovat pitäneet minut sairaalloisena tarkkailijana foorumissa.

Juice oli varmasti meille kaikille foorumin lukijoille jollain tavalla merkittävä, sillä en usko että tälle palstalle edes ajautuisi jos ei sitä itse hakisi.

Minä itse sain myöhäisvauvaiän äidinmaidonkorvikkeen Juicen teksteistä. Ja kyllä minä pidin hänen sävellyksistäänkin ja myös sovituksista. Oikeastaan musiikki oli monessa sanoituksessa kuin kivijalka joka mahdollisti sanoituksen tunnelman löytämisen.

Minulle Juicen tekstit olivat kasvualusta joka on ollut mukanani koko murrosiän jälkeisen ajan. Monet ovat kritisoineet seikkaa, miksi vasta nyt herätään kunnioittmaan tai vastaavasti herjaamaan edesmennyttä sanaseppoa.

Jokainen voi kohdallaan miettiä vaikkapa oman läheisensä poismenoa, eikö tunnelma ole sama. Mummoni kuollessa, ajattelin monesti miksi en aikaisemmin ollut enemmän läsnä jne..

En kuitenkaan usko minun levyjen ostamisen vaikuttaneen hänen elämänsä pituuteen millään lailla. Toimeentulonsa hän oli hankkinut jo muullakin tavoin. Enkä usko, vaikka olisimme saanet hänet miljonääriksi, että se olisi mitenkään vaikuttanut tähän mitä hän saavutti tällä elämällä.

Minulle Juice oli tällainen itsestään selvyys, joka vain oli ja aina hänestä jotain kuuli. Aina kun joku kappale joka tuli radiosta ja sen sanat pysäyttivät, ensimmäiseksi otin selvää mitenköhän Juice liittyy niihin. Ja yllättävän usein Juice liittyi sanoihin tai niiden alkuperään.

En koskaan kiinnittänyt huomiota hänen siisteyteensä, tai hajuunsa, (kommentti) vaan hänen esille tuomansa tuotokset olivat etusijalla. vaikakin ajattelin jo nuorena poikana hänen olevan aika "rajun" näköinen.

Alatalon Mikkoa on parjattu moneen otteeseen Juicen siipeilijäksi.. Sanoisin että jos se olisi totta niin eiköhän Juice olisi elämänsä aikana sen jotenkin tuonut julki, viitaten hyvin moneen esimerkkitekstiin. Eiköhän se väittämä ole muutenkin syytä jättää omaan arvoonsa.

Väittämä myös Juicen olleen tavanomainen raapustelija, ei oikein osu kohdalleen. tavanomaisia raapustelijoita on vaikka kuinka, mutta minä en ainakaan ole saanut niistä kuulla koskaan samoin tavoin.

Viinan juonti ja tupakan poltto, voi itku sentään.. taisin niistäkin jotain kommentoida, siis .. nehän ne näkyivät jokaisessa kappaleessa ja aiheuttivat juuri sen ettei Juice päässyt presidentiksi..

Joku kertoi inhoavansa Juicen pilven polton ihannointia kun teki kerran sellaisen kappaleenkin. Pilvee pilvee.. En oikeasti tiedä miten siihen pitäisi reagoida.. kuuntelisi kappaleen edes kerran kokonaan. "rappiolla on hyvä olla..." mutta jätetään loppu pois ... "jos rappio on sitä että rakastaa" lainaus ei ollut Juicen tekstiä, ainakaan tietääkseni, mutta havainnollistaa asiaa.

Itserakas idiootti..
Meille suomalaisille paasataan jokaisessa oppilaitoksessa ja keskustelussa että pitäisi edes kerran elämässään uskoa itseensä. Suomalainen perusajatus kun on juuri.. enhän minä osaa...

Olkoon pkle.. tämä ei tästä parane.
Minun kohdallani elämä jatkuu, ja rauha Juicen muistolle. Rauha hänen omaisilleen.
Siteeraan mielessäni hänen tekstejään ikuisesti, niin kauan kuin elän. Pohdin ja naureskelen, mietinkin ja ehkä jonain päivänä osaan jotain itsekin..

.. ne jotka osaa, tekee mitä vaan, ...

2

355

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huomaan itsekin olevani jotenkin retkussa tähän palstaan. Määrittelit oivallisesti sen, mikä Juicen merkitys itse kullekin voisi olla. Minä pidin hänestä sekä tyyppinä, laulajana että ennen muuta sanoittajana ja kirjoittajana. Moniin elämän vaihtuviin tilanteisiin Juicen tekstit ovat tuoneet lohtua ja sisältöä. Arvostin häntä suuresti ja siksi monet sivallukset tällä palstalla ovat tuntuneet aika rajuilta; mauttomuuden raja on liian usein ylitetty.
      Kommentoit myös Mikkoon liittyvää parjaamista. Olen ihan samaa mieltä kanssasi. Jos Mikko olisi ollut siipiveikko tms. Juice olisi kyllä pistänyt sen kävelemään Nääsin suolle, kuten Porissa sanotaan, jalkaisin Tampereelta..

Mestari elää myös minulle, forever.

• istuttu

koneen äärellä, lukemassa ja itsekin muistelemassa. En voi sanoa, että olisin ihan itkenyt, mutta surullinen olen ollut. Mutta vielä enemmän iloinen, kun huomaan oivaltavani Juicen suurenmoisuuden vielä paremmin nyt, kun niin moni muukin paljastuu hänen ihailijakseen, ja kertoo, miksi.

Juice oli yksi suurenmoisia ihmisiä. Ja hän jää elämään kirjoituksissaan, toisin kuin suurin osa meistä, jotka katoamme jälkiä jättämättä.

Olen sanonut sanottavani moneen kertaan. Olisi varmaan aika mennä ja hankkia oma elämä. Mutta Juicen elämä oli (on) sen arvoinen, että siitä puhuminen on tuntunut tärkeältä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan

Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam
      Kotimaiset julkkisjuorut
      355
      1446
    2. Minkä ikäistä ikävöit?

Minkä ikäinen hän on ja mitä hän sinulle merkitsee/merkitsi?
      Ikävä
      74
      1425
    3. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      314
      1215
    4. Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin

Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀
      Haapavesi
      46
      1117
    5. Aika pieni se on

Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht
      Haapavesi
      34
      947
    6. Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin

Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆
      Maailman menoa
      233
      928
    7. vinkki miehille

Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli
      Ikävä
      163
      888
    8. Kiitos siitä

Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak
      Ikävä
      40
      855
    9. Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa

Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso
      Tv-sarjat
      20
      837
    10. Pelekäätkönä mua?

Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te
      Ikävä
      42
      814
    Aihe