kaupallistako?

hömpöttäjä

Minua on pikkuhiljaa alkanut ärsyttää tuo nykyisin ainainen Lordi-hössötys. Mielestäni koko bändi tekee itsestään täysin kaupallisen, nykyisin lähes kaikkia tuotteita voi saada Lordi nimen alta.
Saatavilla on koululaisille suunnattuja vihkoja, pyyhekumeja, kansioita, kyniä, limpparia ja kaikenlaista muutakin. Ja nyt vielä Rovaniemelle perustettu Lordi´s Rocktaurant, jonka sisustuskin on Lordi-aiheista.
Ei sillä, että itse kyseistä bändiä inhoaisin, pidän kyllä varsinkin vanhasta tuotannosta, Would you love a monsterman -biisistä ja muista ”klassikoista”. Euroviisuvoiton myötä bändi on noussut uudestaan esille, mikä bändille itselleen on hyvä. Herää vaan kysymys, tekevätkö he musiikkia itse musiikin takia vai kaupallisista syistä.

4

233

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miss Kita

Arvostan tuollaisia ihmisiä, jotka esittävät asiansa selvästi, evätkä tule tänne pelkästään haukkumaan! Kiitos siitä.

No, siis kaikki Lordi-tuotteethan eivät ole yhtyeen tai Tomi Putaansuun itse keksimiä/suunnittelemia, vaan heidän managerilleen tulee kaikennäköisiä ehdotuksia, minkälaisia Lordi-tuotteita voisi laittaa myytäväksi. Ja he sitten valikoivat parhaat tms. Käsittääkseni yhtye ei edes puutu noihin juttuihin. Kyllä he ihan musiikin takia sitä työtä tekevät, euroviisuvoitto nyt vain avasi niin monia mahdollisuuksia heille. Ja kyllä niistä biiseistäkin huomaa, että vaivaa on nähty ja perhanan hyvää musaa ne tekee. ;D

Juu, ei mulla muuta kommentoitavaa tästä ole.

• ,.-,.-,.-,.-

Oheistuotteet on aina ollu iso osa kaikille bändeille ja artisteille. En ymmärrä miksi niin monet jaksavat valittaa noista oheistuotteista, ehkäpä Suomessa ei olla totuttu tämän luokan juttuun mitä lordilla on nyt, oheistuotteita toki monilla on, mutta lordilla varmaan eniten.
        Mikäs siinä, viisaita miehiähän he ovat kun ottivat tilaisuudesta vaarin.

Jos joku tulisi sinun luo ja tarjoaisi tehdä nimikkocolaa omat piirrokset etiketeissä ja saisi velä muutaman sentin per pullo itselleen, niin voisitko kieltäytyä?

Täytyy myös muistaa että tämä on leipätyö kaikille lordin jäsenille, muita töitä heillä ei ole, nämä oheistuotteet ovat kuin palkankorotus.

Mie oon Lordi kirjassa kerrottiin kuinka pari vuotta sitten oli rahat niin niukilla että piti kerätä tyhjiä pulloja treenikämpän lattialta jotta he saisivat uuden kielen kitaraan, joten eivätköhän he nyt ota vastaan kaikki diilit mitä saavat.

• Pera
        ,.-,.-,.-,.- kirjoitti:

Oheistuotteet on aina ollu iso osa kaikille bändeille ja artisteille. En ymmärrä miksi niin monet jaksavat valittaa noista oheistuotteista, ehkäpä Suomessa ei olla totuttu tämän luokan juttuun mitä lordilla on nyt, oheistuotteita toki monilla on, mutta lordilla varmaan eniten.
        Mikäs siinä, viisaita miehiähän he ovat kun ottivat tilaisuudesta vaarin.

Jos joku tulisi sinun luo ja tarjoaisi tehdä nimikkocolaa omat piirrokset etiketeissä ja saisi velä muutaman sentin per pullo itselleen, niin voisitko kieltäytyä?

Täytyy myös muistaa että tämä on leipätyö kaikille lordin jäsenille, muita töitä heillä ei ole, nämä oheistuotteet ovat kuin palkankorotus.

Mie oon Lordi kirjassa kerrottiin kuinka pari vuotta sitten oli rahat niin niukilla että piti kerätä tyhjiä pulloja treenikämpän lattialta jotta he saisivat uuden kielen kitaraan, joten eivätköhän he nyt ota vastaan kaikki diilit mitä saavat.

Kannattaa myös muistaa, että oheistuotteet kuuluivat bändin visioon alusta alkaen. Lordi ei ole pelkästään musiikkia vaan myös tätä kaikkea muuta: kyniä, penaaleja, limpparia, sarjakuvia, tuleva elokuva etc... etc... Kissin jalanjäljissähän Putaansuu taivaltaa.

• ,.-,.-,.-,.-
        Pera kirjoitti:

Kannattaa myös muistaa, että oheistuotteet kuuluivat bändin visioon alusta alkaen. Lordi ei ole pelkästään musiikkia vaan myös tätä kaikkea muuta: kyniä, penaaleja, limpparia, sarjakuvia, tuleva elokuva etc... etc... Kissin jalanjäljissähän Putaansuu taivaltaa.

Get heavy albumin kansilehti on täynnä kuvia kuvitteellisista lordi-oheistuotteista kuten action figuureista, sarjakuvalehdistä ym.
        Joka tuolloin oli lordille pelkkä märkä uni, utopiaa. Nyt tuo on käymässä toteen.
        Mahtaa tomi hykerrellen hörppiä lordi-colaa lukien lordi-sarjakuvaa omassa nimikkoravintolassaan! Ihan tuntuu hienolta hänen puolestaan.

Kuhan laittaisivat vielä markkinoille lordi action figuurit niin tämä lordifani vasta olisi onnellista poikaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      160
      2720
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      201
      1997
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1736
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1648
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1461
    6. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      42
      1457
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      78
      1143
    8. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1060
    9. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1019
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      193
      976
    Aihe