Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kuka Jaksaa

TheRiffiman92

kuunnella Iron Maidenia. Mikä siinä Maidenissa on sellasta että sitä rupeaa fanittamaan. Aina kun lähtee kaupngille kävelemään niin tulee ainakin yks tyyppi vastaan kenel on niitten paita. Niin sanokaa mikä niitten musiikissa voi olla niin hyvää kun mä en vaa ymmärrä että mikä.

23

3230

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • d.prickinson

      Sellainen humppahölkkä kiihottaa yksinkertaisimpia poppipoikia, jotka luulevat tulevansa hyväksytyksi kaveriporukassaan pitämällä maidenin paitaa.
      Hevarit ja muut musiikista ymmärtävät nauravat moisille häviäjille.

      Paul DiAnnon aikaan Maiden oli melko hyvä.
      Metallia se ei ole ollut koskaan.

      • kalvotaiteilija

        Maidenin parasta musiikillisesti kulta-aikaa oli juuri DiAnnon aikaa ja pari ekaa Dickinsonin levytystä.


      • TheRiffiman92
        kalvotaiteilija kirjoitti:

        Maidenin parasta musiikillisesti kulta-aikaa oli juuri DiAnnon aikaa ja pari ekaa Dickinsonin levytystä.

        mutta mitä hyvää niissä on. Miten sellasesta voi tykätä. Mua on aina ihmetyttäny että mitä ihmeellistä niitten soittamisessa voi olla. Komppi on aina sitä samaa tykytyky riffiä ja soolot on pelkkää päätöntä tilutusta. Soolojenkin pitäisi rimmata taustalla soivaan komppaukseen kun Maidenilla taas aina vaan on se tykytyky ja tilutilu.


      • 666
        TheRiffiman92 kirjoitti:

        mutta mitä hyvää niissä on. Miten sellasesta voi tykätä. Mua on aina ihmetyttäny että mitä ihmeellistä niitten soittamisessa voi olla. Komppi on aina sitä samaa tykytyky riffiä ja soolot on pelkkää päätöntä tilutusta. Soolojenkin pitäisi rimmata taustalla soivaan komppaukseen kun Maidenilla taas aina vaan on se tykytyky ja tilutilu.

        Sehän siinä onkin niin hyvää kun ne ei ala apinoimaan ketään ja vaihda musiikki tyyliä, rahan takia tms.Siinä vaan on se kokonaisuus mikä mulle on aina iskeny ja kun en osaa soittaa kun suuta niin on vaikee arvostella niiden soittotaitoa.Mutta 9 kertaa on keikalla käyty ja loppuun asti mennään!Ja joka bändillähän ne on klassikkonsa..vai??Sanookaa joku bändi joka on 20v jälkeen tehny parhaan levyn..niin..ei edes maiden!


      • ...
        666 kirjoitti:

        Sehän siinä onkin niin hyvää kun ne ei ala apinoimaan ketään ja vaihda musiikki tyyliä, rahan takia tms.Siinä vaan on se kokonaisuus mikä mulle on aina iskeny ja kun en osaa soittaa kun suuta niin on vaikee arvostella niiden soittotaitoa.Mutta 9 kertaa on keikalla käyty ja loppuun asti mennään!Ja joka bändillähän ne on klassikkonsa..vai??Sanookaa joku bändi joka on 20v jälkeen tehny parhaan levyn..niin..ei edes maiden!

        Riffipoika on selvästi niin nuori ja kehittymätön, (huomaa noista viesteistä)että ei hänelle kannata alkaa selittämään oikeasta musiikista, kuten Iron Maidenista yhtään mitään. Riffipojuhan osoitti jo noilla kommenteilla tietämättömämyytensä.

        Kuuntele vaan sitä Bodomia ja System Of A Downia tai jotain muuta sen kaltaista paskaa.

        Olen alunperin ollut sitä mieltä että ei Maiden sovi pikkuteinien musiikiksi.


      • Pera
        ... kirjoitti:

        Riffipoika on selvästi niin nuori ja kehittymätön, (huomaa noista viesteistä)että ei hänelle kannata alkaa selittämään oikeasta musiikista, kuten Iron Maidenista yhtään mitään. Riffipojuhan osoitti jo noilla kommenteilla tietämättömämyytensä.

        Kuuntele vaan sitä Bodomia ja System Of A Downia tai jotain muuta sen kaltaista paskaa.

        Olen alunperin ollut sitä mieltä että ei Maiden sovi pikkuteinien musiikiksi.

        Minä jaksan!!! Maidenilla on ihan tajuttoman hyvää musiikkia. Jos sinä et satu pitämään sitä, niin minkäs sille voi. Jokainen pitää eri asioista.


      • Ropertius
        Pera kirjoitti:

        Minä jaksan!!! Maidenilla on ihan tajuttoman hyvää musiikkia. Jos sinä et satu pitämään sitä, niin minkäs sille voi. Jokainen pitää eri asioista.

        Riffiman on kyllä ihan kujalla, jos ei tunnista Maidenia hyväksi (parhaaksi) bändiksi. Maidenista ei musiikki parane. Kerran oon keikalla käyny(Tampere, Hakametsä, 12.11.2006.) ja oli mahtavaa! Seuraavaa keikkaa odotetaan karmeella innolla. Jos ei pidä Maidenista, niin menkää vaan jollekki Darinin keskustelupalstoille.


      • TheRiffiman92
        Ropertius kirjoitti:

        Riffiman on kyllä ihan kujalla, jos ei tunnista Maidenia hyväksi (parhaaksi) bändiksi. Maidenista ei musiikki parane. Kerran oon keikalla käyny(Tampere, Hakametsä, 12.11.2006.) ja oli mahtavaa! Seuraavaa keikkaa odotetaan karmeella innolla. Jos ei pidä Maidenista, niin menkää vaan jollekki Darinin keskustelupalstoille.

        Ei teidän tarttekkaa selittää. Kyllä mä ny suurinpiirtein tiedän millasta se niitten musa. Ja miks muuten aina kun menee ilmasemaan jotai mielipidettä maidenista niin heti ruvetaan haukkumaan jokski poppariks jota mäkään en ole. Maailmassa on paljon äijempääkin musaa kuin joku iron maiden.


      • Eddie77
        TheRiffiman92 kirjoitti:

        Ei teidän tarttekkaa selittää. Kyllä mä ny suurinpiirtein tiedän millasta se niitten musa. Ja miks muuten aina kun menee ilmasemaan jotai mielipidettä maidenista niin heti ruvetaan haukkumaan jokski poppariks jota mäkään en ole. Maailmassa on paljon äijempääkin musaa kuin joku iron maiden.

        Ai tiedät suurinpiirtein millaista niiden musa on? Tuo ei kuule riitä kovinkaan pitkälle perusteiksi sille että alat ilman suurempia tukijoukkoja sanomaan Maidenia jotenkin vähemmän kovaksi bändiksi.

        Noilla edellisillä kommenteilla osoitit todellakin että et ymmärrä musiikista ehkä mitenkään hirveästi. No, jokatapauksessa hyvää joulua sulle ja kerropa mikä musiikki on sinun mielestä "äijempää" kuin Maiden?

        Jep, on minunkin mielestä Maidenia "äijempää" musiikkia olemassa, todellakin.


      • TheRiffiman92
        Eddie77 kirjoitti:

        Ai tiedät suurinpiirtein millaista niiden musa on? Tuo ei kuule riitä kovinkaan pitkälle perusteiksi sille että alat ilman suurempia tukijoukkoja sanomaan Maidenia jotenkin vähemmän kovaksi bändiksi.

        Noilla edellisillä kommenteilla osoitit todellakin että et ymmärrä musiikista ehkä mitenkään hirveästi. No, jokatapauksessa hyvää joulua sulle ja kerropa mikä musiikki on sinun mielestä "äijempää" kuin Maiden?

        Jep, on minunkin mielestä Maidenia "äijempää" musiikkia olemassa, todellakin.

        Muuten sanokaas mulle jotai hyviä maidenin kappaleita. Sellasia josta te diggaatte kun mä olen kuunnellu trooperin, fear of the darkin ja 666 number of the beastin muutamaan kertaan ainakin eläessäni enkä mitään ihmeellistä niissä nähny.


      • Pera
        TheRiffiman92 kirjoitti:

        Muuten sanokaas mulle jotai hyviä maidenin kappaleita. Sellasia josta te diggaatte kun mä olen kuunnellu trooperin, fear of the darkin ja 666 number of the beastin muutamaan kertaan ainakin eläessäni enkä mitään ihmeellistä niissä nähny.

        Rime of the ancient mariner
        Seventh son of a seventh son
        Powerslave
        Infinite dreams
        Alexander the great
        Phantom of the opera
        Brighter than a thousand suns
        For the greater good of god
        Paschendale
        Ghost of the navigator
        Hallowed be thy name

        Kuuntele vaikka nyt vaikka näin aluksi nuo, niin katsotaan sitten lisää.


      • Joker
        TheRiffiman92 kirjoitti:

        Ei teidän tarttekkaa selittää. Kyllä mä ny suurinpiirtein tiedän millasta se niitten musa. Ja miks muuten aina kun menee ilmasemaan jotai mielipidettä maidenista niin heti ruvetaan haukkumaan jokski poppariks jota mäkään en ole. Maailmassa on paljon äijempääkin musaa kuin joku iron maiden.

        "Maailmassa on paljon äijempääkin musaa kuin joku iron maiden."

        Ehdottomasti, jos vaan määrittelisit "äijemmän musan"!

        Se, minkä takia sitä kuuntelee on "yksinkertaisuus" vrt. vaikka Bodomiin...heillähän (Bodom) kaikki on niinkuin pitääkin olla musassa, vaikken sitä kuuntelekaan kuin harvoin..

        Yksinkertaisuudella voisin pitää mahtavaa laukkakomppia muita lautasten hakkaamisia ja tietysti hyvä kitarapaketti yhdistettynä kantavaan ääneen...

        Musasta pitää saada jotain irtikin...sitä saan tällä hetkellä Maidenin musasta...jos menee raskaamman metallin ("örvellyksen") puolelle, niin se ei anna mulle tällä hetkellä edes kiloa paskaakaa! Se ei kuitenkaan tarkoita sitä ettei tämän genren musiikista löydy ammattilaisia, päinvastoin. Jokainen musiikintekijä on ammattilainen omalla sarallaan..huippubändejä on "äijemmän musan" piirissä todella paljon. Ehkä tajuan raskaamman musan sitten kymppi vuoden päästä, jos Maidenin kaltainen musiikki alkaa tympiä ja raskaampi musa tekee mieleni iloiseksi ja pirteäksi.

        Lenkillä ollessa sporttimusasta maiden on ykkönen!


      • Joker
        Pera kirjoitti:

        Rime of the ancient mariner
        Seventh son of a seventh son
        Powerslave
        Infinite dreams
        Alexander the great
        Phantom of the opera
        Brighter than a thousand suns
        For the greater good of god
        Paschendale
        Ghost of the navigator
        Hallowed be thy name

        Kuuntele vaikka nyt vaikka näin aluksi nuo, niin katsotaan sitten lisää.

        ovat mahtavia...näissäkin biiseissä, esim. trooper voi olla lasten leikkiä soittaa monelle..mutta enemmän painolastia annan sanoituksille kuin kitarasooloille (vaikka todella hyvät ovatkin...)


      • Salado

        Siinä viehättää vaan joku, mutta katsos kun kyse on vaan jokaisen pään sisällä miksi tykkää jostakin. Paskat mitään hyväksyntää haen sillä että kuuntelen Maidenia.

        Itse en esimerkiksi ole ikinä tajunnut mitä hienoa on Nirvanassa, ja siitä tuntuu jokainen pitävän. Kukaan ei sitten kyseenalaista sen viehatystä. Eli tuntuuhan se näkökulmastani epäreilulta.


      • dsgsdg

        Vaikken nyky-Maidenin ystävä olekaan tuo "Metallia se ei ole ollut koskaan"-kommentti särähti korvaan aika pahasti. Iron Maiden on Heavy Metallia, on aina ollut. Kyllähän tuon tietää jokainen, joka heavy-musiikista ylipäänsä mitään ymmärtää. Sinä et näytä ymmärtävän, vaikka niin yrität väittää.

        Vanha Heavy Metal ei lakkaa olemasta Heavy Metallia, vaikka uudemmat bändit olisivat vieneet sen astetta tai kahta pidemmälle. Milloinkahan jotkut ihmiset oppivat tajuamaan tuon hyvin yksinkertaisen asian?


      • VeryVeryBigMaidenFan
        ... kirjoitti:

        Riffipoika on selvästi niin nuori ja kehittymätön, (huomaa noista viesteistä)että ei hänelle kannata alkaa selittämään oikeasta musiikista, kuten Iron Maidenista yhtään mitään. Riffipojuhan osoitti jo noilla kommenteilla tietämättömämyytensä.

        Kuuntele vaan sitä Bodomia ja System Of A Downia tai jotain muuta sen kaltaista paskaa.

        Olen alunperin ollut sitä mieltä että ei Maiden sovi pikkuteinien musiikiksi.

        Tunnustan olen 2 vuotta nuorempi kuin riffipoika kuuntelen...tai asiaan minusta Iron Maiden on maailman kaikista bändeistä se numero 1!! mutta... kuuntelen kyllä jonkunverran bodomiii.. että olen sitä mieltä.. jos ihminen ei tajua mikä Maidenissa kiehtoo niin se ihminen on päästänsä pässi tai muuten vaan antti tuisku fani! turha on selitellä ihmisille maidenista anteeksi korjaan Iron Maiden!


      • asia
        ... kirjoitti:

        Riffipoika on selvästi niin nuori ja kehittymätön, (huomaa noista viesteistä)että ei hänelle kannata alkaa selittämään oikeasta musiikista, kuten Iron Maidenista yhtään mitään. Riffipojuhan osoitti jo noilla kommenteilla tietämättömämyytensä.

        Kuuntele vaan sitä Bodomia ja System Of A Downia tai jotain muuta sen kaltaista paskaa.

        Olen alunperin ollut sitä mieltä että ei Maiden sovi pikkuteinien musiikiksi.

        Millä sää sen määrittelet mikä on hyvää musiikkia ja mikä huonoo? kiinnostais muakin nääs tietää että mikkä on ne sun standardit? Sää kun tunnut musiikista niin helvetin paljon tietävän..


    • kujalla

      voi jumalauta ammu ittes. iron miadenissa viehättää kitarariffit.ja the reincarnation of benjamin breeg on niin vitun luja biisi.

      • sdgsdfgfsg

        Oon soittanu amorphiksessa kuus vuotta ja tiedän kyllä että sinä et tajua mtn..


      • Guaargh
        sdgsdfgfsg kirjoitti:

        Oon soittanu amorphiksessa kuus vuotta ja tiedän kyllä että sinä et tajua mtn..

        Siihen aikaan kun meikälainen oli kesätöissä Slayerilla, puhuttiin yleisesti että just se on kovintah. Mut ite ajattelin, et ei tämmöseen nynnysakkiin viitti jää-ä, mitä nyt opiskelurahoja tienasin parina suvena.


      • Simmaattaja
        Guaargh kirjoitti:

        Siihen aikaan kun meikälainen oli kesätöissä Slayerilla, puhuttiin yleisesti että just se on kovintah. Mut ite ajattelin, et ei tämmöseen nynnysakkiin viitti jää-ä, mitä nyt opiskelurahoja tienasin parina suvena.

        Musiikki on kuulijan päässä. Sitä paitsi tarviiko musiikin aina olla ihan hiton hienoja riffejä, tykki sooloja, sekä teknistä soittoa? Ei hele... Eiköhän sitä muutaman vuoden päästä ymmärretä. :P

        p.s. Ite kuuntelen mm. Slayeria, Mokomaa, The Machetea, Panteraa, jne..., elikkä siis Thrashiä. Silti Maiden on se kovin bändi. Mieti sitä.

        p.s.s Jos Maiden ei ole Heavy Metallia, niin mitä se sitten on? Kyllä se ihan heviä on.


    • \m/

      No ekaks.. Laulaja on hyvä. :) Tykkään sen äänestä. Niillä on hienoja levyjen kansia. :) Ja biisit on jotai aivan mahtavaa! Voi, ku joskus pääsis keikalle... :)

    • Eddie666

      Kuuntele noista biiseistä sanoitukset. Siitä vaan rime of the ancient mariner soimaan ja lyriikat eteen! Ite jäin koukkuun aika pahasti eikä lääkettä oo löytyny

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2257
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2083
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1688
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1506
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1397
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1364
    8. 52
      1268
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1200
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe