Kuinka paljon voi esim A4 Audin 1.8t -mottorilla suhailla? Mikä on sellainen määrä km, jonka jälkeen moottori alkaa olla loppu? Joskus oon kuullu että 250tkm olisi päivän bensamoottoreilla maksimi, pitääkö se paikaansa?
Kuinka pljon tän päivän moottori kestää ajoa?
48
12612
Vastaukset
- riippua
paljolti siitä "suhailijasta", mutta tämänpäivän öljyillä ei 250 ole matka eikä mikään...
- Pahalle tuntuu
Kokemukset A6 2.5 TDI 162000km ja moottori vaihtoon.
- oikein ?
Luinko oikein.Siis moottori vaihtoon 162000km ?
Mersudiesel kestää yli 700000km. - tiedottaja.
oikein ? kirjoitti:
Luinko oikein.Siis moottori vaihtoon 162000km ?
Mersudiesel kestää yli 700000km.Kysymys on siitä, että audin koneet eivät kestä, kun niistä on otetu liikaa tehoja irti samojen koneiden ollessa jo 1,6D diesel volkareissa ja nyt samat koneet on porattu 1,9 litraisiksi tai jopa isommiksi ja laitettu vielä turbot ja korkeapaineruiskutukset mukaan tehojen kasvaessa yli nelinkertaiseksi verattuna vanhoihin 1,6D volkkareihin ja samalla peruskoneella, mutta niin kestävällä.
- 1986-malli
tiedottaja. kirjoitti:
Kysymys on siitä, että audin koneet eivät kestä, kun niistä on otetu liikaa tehoja irti samojen koneiden ollessa jo 1,6D diesel volkareissa ja nyt samat koneet on porattu 1,9 litraisiksi tai jopa isommiksi ja laitettu vielä turbot ja korkeapaineruiskutukset mukaan tehojen kasvaessa yli nelinkertaiseksi verattuna vanhoihin 1,6D volkkareihin ja samalla peruskoneella, mutta niin kestävällä.
Meilläkin raksutti se VW Passat 1,6D (ei td) 550.000 km, mutta kun toinenkin vaihdelaatikko sanoi itsensä irti ja ovet happani, niin piti vaihtaa nuorempaan. KOne siitä jäi vielä ihan käyttökuntoon.
- Anonyymi
tiedottaja. kirjoitti:
Kysymys on siitä, että audin koneet eivät kestä, kun niistä on otetu liikaa tehoja irti samojen koneiden ollessa jo 1,6D diesel volkareissa ja nyt samat koneet on porattu 1,9 litraisiksi tai jopa isommiksi ja laitettu vielä turbot ja korkeapaineruiskutukset mukaan tehojen kasvaessa yli nelinkertaiseksi verattuna vanhoihin 1,6D volkkareihin ja samalla peruskoneella, mutta niin kestävällä.
huiiii
- ainakaan
näillä long-life liruilla,pari mottia on aukaistu ja moottori on sisältä kuin vanha kiuas.Mustaa pikiliman näköistä moskaa.Sanoohan sen nyt järkikin että max.50000 tai kaksi vuotta saat huristella samoilla litkuilla suomen oloissa.Oma mielipiteeni max.15000 tai kerran vuodessa,moottorit ovat olleet 1.8/2.0l. terv.Audiasentaja.
- Autistinen
vähän olet asennellut? Mulla on pari Audia ollut alustapitäen niillä liruilla käytössä, A4 bensaturbo 150tkm ja A6 TDI 210tkm, ne on olleet Suomen oloissa, tosin en tiedä miltä ne sisältä näyttää kun ei ole tarvinnut aukaista, mutta siinä dieselissä on melko mustaa kuten kuuluukin se öljy ja bensapelissä oli hieman vaaleampaa...
Järki ei joskus sano todellisuutta, vai... - kireiden
Autistinen kirjoitti:
vähän olet asennellut? Mulla on pari Audia ollut alustapitäen niillä liruilla käytössä, A4 bensaturbo 150tkm ja A6 TDI 210tkm, ne on olleet Suomen oloissa, tosin en tiedä miltä ne sisältä näyttää kun ei ole tarvinnut aukaista, mutta siinä dieselissä on melko mustaa kuten kuuluukin se öljy ja bensapelissä oli hieman vaaleampaa...
Järki ei joskus sano todellisuutta, vai...kalsareiden omaaville www.sieni.fi
- autojen kestävän
Nettiautossa myydään Carinaa 494000km ajettu.
Camry 1,8 431000 km ajettu.
Erään kaverin Amazonilla ajettiin yli 600000 km
tekemättä moottorille mitään.
Yleisesti pienimmilläkin moottoreilla pitäisi
ainakin 400000-500000 km päästellä,ennen koneremp-
paa. - olla totta
Miten ihmeessä audi palstalla voidaan sanoa että
250 000km maximi koneella.
Japseilla ja Korealasilla vedellään taatusti
500000km aukasematta konetta.Lukuisia todisteita. - pohdintaan
Laske moottorin litrateho ja toisaalta litrapaino, siis vertaa moottorin kokoa auton painoon. Mitä kireämpiä luvut ovat sen vähemmän kone kestää.
- kysessä
Kestää aika pitkään, kun muistaa esim. vaihtaa öljyt ajallaan
- ei kestä
Kyllä tuo 250.000km on maksimi VW:n koneelle.
Käytännössä 150.000km on raja, jonka jälkeen täytyy alkaa katsella vaihtokonetta tai suunnitella remppaa. Jos katselet vaihtoautoa Audeista tai yleensä VW:sta niin huomaat, että lähes kaikissa on kone vaihdettu tai remppa teetetty, jos km-lukema on luokkaa 200.000-300.000km.
Jostain syystä Kaukoidän moottoreissa vastaava km-lukema on lähes tuplasti enemmän.- Öljymies
Kestääkkin, mutta tämä pitkä öljynvaihtoväli on se, jota se ei kestä.
Tunnen ainakin kaksi tapausta jossa 1.4 Golfin kone on hajonnut jo 32000-36000km. Välillä ja muuta syytä tähän ei löydy, kuin vaihatamattomat öljyt. Kun näitten sakkaantuneiden öljyjen tilalle vaihdetaan uudet öljyt irtoaa moottorista niin paljon likaa ja uudessa moottorissa muitakin epäpuhtauksia, että uudet öljyt pesevät ne irti ja tukkivat öljykanavat.
Sama syy on noissa 2,5 TDI koneissa joita varsinkin Audeissa käytetään, niissähän nokka-akselit tuppaavat tuhoutua 100000km jälkeen puutteelliseen voiteluun.
Mutta mielestäni mikään ei kiellä käyttämästä lyhyempää öljynvaihtoväliä, jos autoa on tarkoitus ajaa pidempään.
Itse en ostaisi 150000km ajettua autoa, jossa tuota pitkän vaihtovälin öljyä on käytetty maksimilla öljynvaihtovälillä. - koneissa
Öljymies kirjoitti:
Kestääkkin, mutta tämä pitkä öljynvaihtoväli on se, jota se ei kestä.
Tunnen ainakin kaksi tapausta jossa 1.4 Golfin kone on hajonnut jo 32000-36000km. Välillä ja muuta syytä tähän ei löydy, kuin vaihatamattomat öljyt. Kun näitten sakkaantuneiden öljyjen tilalle vaihdetaan uudet öljyt irtoaa moottorista niin paljon likaa ja uudessa moottorissa muitakin epäpuhtauksia, että uudet öljyt pesevät ne irti ja tukkivat öljykanavat.
Sama syy on noissa 2,5 TDI koneissa joita varsinkin Audeissa käytetään, niissähän nokka-akselit tuppaavat tuhoutua 100000km jälkeen puutteelliseen voiteluun.
Mutta mielestäni mikään ei kiellä käyttämästä lyhyempää öljynvaihtoväliä, jos autoa on tarkoitus ajaa pidempään.
Itse en ostaisi 150000km ajettua autoa, jossa tuota pitkän vaihtovälin öljyä on käytetty maksimilla öljynvaihtovälillä.oli alkupään valmisteissa ongelmia. Tietääkseni ongelma on korjattu viime vuosien malleissa.
- ratkaisee
Öljymies kirjoitti:
Kestääkkin, mutta tämä pitkä öljynvaihtoväli on se, jota se ei kestä.
Tunnen ainakin kaksi tapausta jossa 1.4 Golfin kone on hajonnut jo 32000-36000km. Välillä ja muuta syytä tähän ei löydy, kuin vaihatamattomat öljyt. Kun näitten sakkaantuneiden öljyjen tilalle vaihdetaan uudet öljyt irtoaa moottorista niin paljon likaa ja uudessa moottorissa muitakin epäpuhtauksia, että uudet öljyt pesevät ne irti ja tukkivat öljykanavat.
Sama syy on noissa 2,5 TDI koneissa joita varsinkin Audeissa käytetään, niissähän nokka-akselit tuppaavat tuhoutua 100000km jälkeen puutteelliseen voiteluun.
Mutta mielestäni mikään ei kiellä käyttämästä lyhyempää öljynvaihtoväliä, jos autoa on tarkoitus ajaa pidempään.
Itse en ostaisi 150000km ajettua autoa, jossa tuota pitkän vaihtovälin öljyä on käytetty maksimilla öljynvaihtovälillä.Jos muutkin kuin minä ilmoittavat vaihtoautoa ostaessaan ettei huoli LL-autoa niin niistä hyvitetään vähemmän ja sitä kautta annetaan viesti käyttäjille että lyhyempi vaihtoväli nostaa auton arvoa vaihtohetkellä.
- Jamppa1
sanoa kun kaikki riippuu kaikesta. Eipä noita kovin äkkiä loppuun ajeta, vielä on 80-lukulaisiakin paljon liikkeellä. 250 tkm oli joskus 70-luvun alussa kova sana. Kun OHC-koneet tuli 70-luvun loppupuolella, niillä ajettiin jo tuplasti. Nykyisistä ei osaa vielä sanoa.
- paljonko
En ole Audin omistaja,mutta kertokaa paljonko
normaalisti Audin moottorit kestää ?
Siis ihan tavalliset moottorit.
Paljonko niillä keskimäärin ajetaan? - Jamppa1
paljonko kirjoitti:
En ole Audin omistaja,mutta kertokaa paljonko
normaalisti Audin moottorit kestää ?
Siis ihan tavalliset moottorit.
Paljonko niillä keskimäärin ajetaan?juurihan sitä selitin ettei niillä mitään km-määrää ole että kaikki toppais samassa. Koneissakin on eroja.
- Autistinen
paljonko kirjoitti:
En ole Audin omistaja,mutta kertokaa paljonko
normaalisti Audin moottorit kestää ?
Siis ihan tavalliset moottorit.
Paljonko niillä keskimäärin ajetaan?tuollaiseen kysymykseen on sanoa kategorisesti lukua, koska ei ole määritelty mitä "kestämisellä" edellytetään. Ei myös kään liene tilastoa mitä paalaamoon menneissä on mittarissa. Jos nyt ajatellaan perinteistä täysremppaa, eli laakerit, venttiilit jne. vähinpäin kaikki liikkuva, en edes tiedä tehdäänkö sellaisia enää, moottorit kestää lähestulkoon saman kuin auto yleensä, tosin Audin kopasta ei taida loppua tullakaan, ilmeisesti ei sitten motistakaan. Ilmeisesti noita täysremontteja ei edes kannata tehdä kuin TI-miesten. Yleensä auton moottori kestää kilometrejä jos niitä tulee tiuhaan, niillä autoilla jotka lähinnä seisoo ja ajetaan pientä pätkää, elikaari on lyhempi kilometreissä.
Esim. AVKssa näkyi olevan uudenväärti AVF 1.9 TDI hyllyllä liekö jo toista vuotta, ei näy kukaan tarvinneen, joten ilmeisesti kestää, koska niitä on kuitenkin tuhatmäärin liikenteessä. Itsellä ei ole ollut niin pitkään että voisi kehua kilometreillä, on tullut vaihdettua muiden mieltymysten vuoksi, nykyisellä on 211tkm taulussa eikä tarvetta remonttiin ole ilmennyt, tosin vasta kerran katsastettu, jotkut ovat kertoneet yli puolenmiljoonan lukuja, saa nähdä koska alkaa kaipaamaan uuden "tuoksua", niin sitten se alkaa taas alusta...
No, en tiedä onko tämä sitä normaalia... - Paljon...
paljonko kirjoitti:
En ole Audin omistaja,mutta kertokaa paljonko
normaalisti Audin moottorit kestää ?
Siis ihan tavalliset moottorit.
Paljonko niillä keskimäärin ajetaan?Hei, kokemusta ainoastaan 1,9 tdi:stä:
A 6 -03, mittarissa nyt 467 000km, koneessa ei tähän mennessä mitään vikaa,
öljyä ei tarvitse lisätä huoltovälin aikana.
Mutta se multi...toinen laatikko menossa, ja ääntää.
Kone kyllä kestää huollettuna.
- sen jälkeen loppu käynti.
long-life öljyt vaahtoituivat ja yläkertaleikkas kiinni, samalla turbo paskas....nyt riidellään vw-auton kanssa kuluttajavalituslautakunnussa.
audi ns laadukas auto uutena ,mutta muutama vuosi niin ongelmat alkaa ja vw-auto hyvin tyly..- kyseessä...?
alkoi kiinnostamaan. Paljonko ajettu samoilla öljyillä?
- sellaisen
400-500 tkm.
- Audiasentaja
Höpö ja huomenna lisää. Mikään nykyisten Audien kone ei korjaamatta nää noita kilometrejä.
- hyvinkin
Audiasentaja kirjoitti:
Höpö ja huomenna lisää. Mikään nykyisten Audien kone ei korjaamatta nää noita kilometrejä.
no problemos.
- Auditon
Just kaverilla hajos kone. 1.8 litranen A6 normi bensakone kilometrejä takana 187553 km tarkalleen. Että sillälailla. Kulutti öljyä noin 1-1,5 litraa tuhannella ja nyt sano poks. Öljynkulutus nomallisti kuulemma 0,5-1.0 litraa tuhannella.
- Dq..
Japseilla ja Korealaisilla ajetaan reilusti kauemmin.Noin 400 000-600 000 km.
- hauskoja juttuja
Klassinen juttu, kaverin auto hajos.
Nuo uittoautot tahtoo hajota ihmeellisesi ennen aikojaan, vai kuinkahan on oikeiden kilometrien kanssa?? - hauskaa hubaa
Dq.. kirjoitti:
Japseilla ja Korealaisilla ajetaan reilusti kauemmin.Noin 400 000-600 000 km.
Oikeasti kaikki koneet kestää kunhan niitä huolletaan, eikä hajoiteta teinien revittelyllä.
Ketjuhan on vuodelta 2006, mutta taas joku onneton ¨"kaveriauto" "hajosi". - Pekka.
Millähän tavalla kone sanoi poks? Eli mitä meni rikki ja mistä syystä?
- saksan paskakasa
sun paskakasas ei kestä edes 50 000 tkm!! heil hitler!!!!!!!!
- käytettyjen käyttäjä
MIssähän nuo Audi- verrokit, koreralaiset ja japsit mahtavat olla?
Jos arvaan, niin samaa puhutaan korelaisten ja japsien palstoilla, mutta päinvastoin. MIelestäni tämän palstan kaltainen keskustelu on pelkkää höpötystä.
Kaikissa autoissa on yksilöitä ja vielä paljon enemmän autojen käyttäjissä. Laakkosella Audi-asentajana työskentelevä kaveri sanoi, että kymmenisen tuhatta ja öljyt vaihtoon.
En tiedä sitten, vävypojalla oli 1,9l D Turbo Passatti, eikä se siihen ikinä ölyjä vaihtanu, tytär sillä pääasiassa ajei työmatkojaan, vajaan 500000 siinä oli kilomerrteja kun vaihtovat.
Itse en usko ollenkaan, että Audi olisi niin suosittu, ja käytettynäkin vielä kallis auto, jos tämän palstan haukkujien puheissa olisi jotakin perää.
Toki joitakin susimalleja on kuulemani mukaan ollut kun uusia malleja tulee markkinoille, mutta sen verran pitää olla viisautta autoa ostavalla ettei osta sellaisia malleja, joista ei ole muutaman vuoden käyttökokemuksia.
Nykyään taitaa olla sillä tavalla kaikkien kulutustuotteiden kanssa, että niitä ei paljon testailla, työnnetään suoraan hihnalta vaan kuluttajien testeiltavaksi. Ei sekään ihan halpaa hommaa ole autotehtaille. - no niin
paljonko psa-konsermin 1,4 vti 70 kestää kilometrejä onks kellää tietoo tai arvailuja?
- P e n t t i
Täytyy olla omituinen perversio, jos autolla pitää yrittää ajaa yli 200.000 km. Haiseehan se penkkejä myöten paskalle ja näyttää kuluneelle oli merkki mikä tahansa.
En kehtaisi tosiaankaan.
Ei kai kukaan syö jääkaapistakaan vanhaa kamaa.- sika kuluttaja
Penan perse alkaa haista noissa kilsoissa, pena ajelee sonnat housuissa, laita hyvä mies vaipat jalkaan, meillä käytetään tavara loppuun asti, myö ollaan laihialaisia!
- TILASTOJA
Saksalaiset koneet kestävät keskimäärin 200 tkm. Japsien 450 tkm, Amerikkalaiset 400 tkm, Ranskalaiset 200 tkm, Italialaiset 150 tkm, Venäläiset 100 tkm, Ruotsalaiset 400 tkm. Eli nuo on bensakoneitten keskimääräiset kestävyydet.
- päivitys 2000-luvull
Saksalainen kone kestää 200 tkm, mutta ikuinen jakoketju vain 50 tkm.
Ja tollolootiin on vaihdettu puolimoottoreita 150 tkm kohdalla öljynsyönnin/väärän männänrenkaiden materiaalin vuoksi. Nissaneissakin on koneet noilla kilometreillä loppu, kun on vedetty vaihdetoosan pultit liika kireelle -> menee sylinterin soikeaksi.
- A UU D II
Mulla 1.8T 132kw versio bensakone 173tkm eikä kuluta öljyä ylimääräistä ja toimii ja kuulostaa hyvältä.Matka jatkuu pitkään...
- Captivated
Katsokaa nettiautosta myytäviä Volvoja. Taksit on ne myös testanneet ja ajavatkin niillä 3-400th kilometriä. Mitenkähän Audit on suosittuja taksissa?
- no jaa...
Nissan on luotettavana pidetty automerkki. Subaru on luotettavana pidetty automerkki. Mazda on luotettavana pidetty automerkki. Vaan eipä ole takseina juurikaan. Ei kai taksimerkkiä valita yksinomaan luotettavuuden näkökannalta.
Hyundaita on nykyään sen sijaan paljon taxeina, mistä lie sekin kertonee.
TDI koneet lienevät paria surullisenkuuluisaa versioo lukuunottamatta melko kestäviä. VAG:in uudempien bensakoneiden maine onkin sitten vaihteleva ja tiptronichan on aina ollut täysi susi. Samaa perinnettä on jatkanut etenkin 7-pykäläinen DSG. Nyt tietenkin joku kertoo kuinka tiptronic tai dsg on kestänyt 400 thkm, mutta tosiasia on, että paljon on niistä kuullut huonoa ammattipiirejä myöten.
- Ruudinkeksijä
Audin moottori kesti 82000 km.
- max15000km
Oli moottori mikä tahansa vaihtaisin öljyt ja suodattimen 15000 km ajon jälkeen. Jos haluaa moottorin kestävän pitkään ei kannata alle 100 euron öljynvaidosta tinkiä.
- Öljypoltin
Minulle öljy maksoi neljäkymppiä(mobil1) ja suodatin kympin avensikseen. Eli puolet satasesta. Satatuhatta ajettu,yhtään litraa ei ole tarvinnut lisätä . Pari milliä laskee vuodessa n. 15000 km. Volkkariini vaihdoin samaan tahtiin öljyt, mutta lisätä piti joka kuukausi litran verran. Paljon enemmän meni rahaa lisättyyn öljyyn kuin vaihdettuun.
- Anonyymi
2.5 diesel audilla ajettu nyt 899 258km...siis vasta sisäänajettu...adi siis vm.2002...
- Anonyymi
Tuskin sillä on ajettu tuota määrää, mutta matkamittari voi hyvinkin näyttää tuon verran.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskin sillä on ajettu tuota määrää, mutta matkamittari voi hyvinkin näyttää tuon verran.
Niin niitähän tavataan ruuvata...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12671Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511228Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491125- 127998
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206939Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13855- 72845
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297845- 39822