Kaunis merenneito on iältään vähän yli 30 v, muuttanut Suomeen noin 5-6 vuotta sitten. Äidinkieli on venäjä, Suomen kansalaisuus on haussa. Aikoo lähteä sitä odottamaan (kansalaisuutta siis) erääseen toiseen maahan.
Ennustaisin niin :))
Mutu tietoa merenneidosta
18
898
Vastaukset
Galleriaprofiilinsa mukaan on iältään 37. Voisi vastata myös äo-tasoa.. Jossain noissa hulluissa viesteissään hän itse kertoi puhuneensa venäjää, eli idästä lienee tänne sillä noitaluudallaan lentänyt.
- Cornucopia
toivottavasti palaa takaisin!!!
Bongasin muilta palstoilta joitain Merenneidon viestejä, joista osa on jo poistettukin. Ilmeisesti hän on syntyjään puolalainen. Ollut naimisissa suomalaisen miehen kanssa. Menetti 15-vuotiaan poikansa joku vuosi sitten, eli helppoa ei ole ollut hänelläkään. Sitäkin taustaa vasten ihmettelen noita Juicen muistoon liittyviä kommentteja. Onko poikaan liittyvä tarina tarua vai totta, en lähde sitä arvailemaan. Harrastin tutkivaa journalismia ja nämä taustatiedot löysin..
- ...................
Joo. Ei tunnu oikein uskottavalta, että ihminen, joka on itse menettänyt poikansa kuoleman kautta kirjoittaisi niin ilkeästi kuolleesta ihmisestä, kuin tämä merenneito on kirjoitellut Juicesta. Tietystihän on kaiken maailman tunteettomia ihmisiä, jotka eivät pysty ajattelemaan kuin itseään, mutta silti.
- Juicefani79
Mitkä tuon puolisuomuisen jutuista ovat totta, tutkailin kanssa joku päivä sitten noita palstoja, ja kaikenlaista siellä kertoo! Esim: On viillellyt itseään, yrittänyt itsemurhaa, joutunut petetyksi, hänet on raiskattu jne...
En oikeen jaksa uskoa, että nuo kaikki olisivat totta! No, oli miten oli, mutta outo on akka tuo... - Cornucopia
Juicefani79 kirjoitti:
Mitkä tuon puolisuomuisen jutuista ovat totta, tutkailin kanssa joku päivä sitten noita palstoja, ja kaikenlaista siellä kertoo! Esim: On viillellyt itseään, yrittänyt itsemurhaa, joutunut petetyksi, hänet on raiskattu jne...
En oikeen jaksa uskoa, että nuo kaikki olisivat totta! No, oli miten oli, mutta outo on akka tuo...totaalisesti sekaisin.
- Yanna
tietenkin kaiken muun lisäksi (ns. neidon sisältöajattelua) myöskin teidän muiden ajatusmaailmaa: kuinka moni teistä menee esim. Englannissa täydestä? Onko kieli ihan täysin hanskassa, tai Ruotsissa, Saksassa? Ei ihmistä kuitenkaan pidä mollata huonon suomen perusteella (asia, jota tällä palstalla on useaan kertaan toitotettu täysin ajattelematta), hienoahan on se, että edes yrittää tätä pahaista kieltämme käyttää.
Siis, ajattelen, että tuohon kielenkäyttöön vihjailu on teidän puoleltanne yhtälailla alta lipan kuin tuon "neidon" ns. asiaheitotkin.- komeaposeidon
Tässä tapauksessa kyllä kielitaidon vuoksi mollaaminen on aika perusteltua. Katsoohan merenneito asiakseen moittia Juicea, joka oli virtuoosi nimenomaan suomen kielen käytössä!
Minun mielestäni on täysin asiallista asettaa kyseenalaiseksi, onko merenneito kieliosaamisensa puolesta pätevä henkilö arvioimaan Juicea ja hänen työtään. - Yanna
komeaposeidon kirjoitti:
Tässä tapauksessa kyllä kielitaidon vuoksi mollaaminen on aika perusteltua. Katsoohan merenneito asiakseen moittia Juicea, joka oli virtuoosi nimenomaan suomen kielen käytössä!
Minun mielestäni on täysin asiallista asettaa kyseenalaiseksi, onko merenneito kieliosaamisensa puolesta pätevä henkilö arvioimaan Juicea ja hänen työtään.Juicen mollaaminen (ns. "neidon" puolelta) ja huono suomenkielen taitaminen painivat ihan eri kategorioissa; mielipide ja huono kielitaito pitäisi osata erottaa toisistaan, ihan sellaisina omina ilmiöinään. En todellakaan ole samaa mieltä "neidon" kanssa, olen tietty Juicettaja! Kuitenkin ns. kieli-ihmisenä tiedän kommunikaatiovaikeuksista jonkin verran. Toisaalta en ole lukenut kaikkea ajatustenvaihdantaa tällä palstalla, ajattelen silti, että Juicemainen poislähtö aiheuttaa suuria tunteita sekä meissä faneissa että myös provoissa. Juuri niin ajattelen, että tämä neito on ns. provo, katsokaapa hänen nikkariaan ja otsikoitaan, rupisammakko vai "mikäliekään" olivat ihan oikein ;)
- Juicefani79
Yanna kirjoitti:
Juicen mollaaminen (ns. "neidon" puolelta) ja huono suomenkielen taitaminen painivat ihan eri kategorioissa; mielipide ja huono kielitaito pitäisi osata erottaa toisistaan, ihan sellaisina omina ilmiöinään. En todellakaan ole samaa mieltä "neidon" kanssa, olen tietty Juicettaja! Kuitenkin ns. kieli-ihmisenä tiedän kommunikaatiovaikeuksista jonkin verran. Toisaalta en ole lukenut kaikkea ajatustenvaihdantaa tällä palstalla, ajattelen silti, että Juicemainen poislähtö aiheuttaa suuria tunteita sekä meissä faneissa että myös provoissa. Juuri niin ajattelen, että tämä neito on ns. provo, katsokaapa hänen nikkariaan ja otsikoitaan, rupisammakko vai "mikäliekään" olivat ihan oikein ;)
Niin, mitä ensinnäkin tulee merenneidon otsikoihin, niistä suurin osa on kirjoitettu yhtä huonosti kuin tekstitkin, kuten esim: "hyvä artisti,olisi voinnut huolehtia ulkonäystään", tai "juicse haiskin rantti". Minusta nuo ei ihan oikein ole kirjoitettu?
Toiseksi, minusta hänen nickinsäkään ei ole oikein kirjoitettu, vai onko "kaunismerenneito" todella yhdyssana?
Kolmanneksi, kun katsoo hänen muihin aiheisiin kirjoittamiaan viestejä, ovat ne samanlaista söhellystä.
Noiden näyttöjen perusteella en pitäisi häntä provona kirjoitustaidon osalta, vaan jostain itärajan takaa Suomeen rantautuneena havukkana. - Yanna
Juicefani79 kirjoitti:
Niin, mitä ensinnäkin tulee merenneidon otsikoihin, niistä suurin osa on kirjoitettu yhtä huonosti kuin tekstitkin, kuten esim: "hyvä artisti,olisi voinnut huolehtia ulkonäystään", tai "juicse haiskin rantti". Minusta nuo ei ihan oikein ole kirjoitettu?
Toiseksi, minusta hänen nickinsäkään ei ole oikein kirjoitettu, vai onko "kaunismerenneito" todella yhdyssana?
Kolmanneksi, kun katsoo hänen muihin aiheisiin kirjoittamiaan viestejä, ovat ne samanlaista söhellystä.
Noiden näyttöjen perusteella en pitäisi häntä provona kirjoitustaidon osalta, vaan jostain itärajan takaa Suomeen rantautuneena havukkana.totesin, en ole niin tarkkaan lukenut "kirjeenvaihtoanne", mutta nickinä "Kaunismerenneito" on luonnollisesti ihan oikein, sen nyt tajuaa jokainen, eihän asiallisessa tekstissä myöskään Juicefani79 menisi läpi, vai? Nikkariksihan jokainen voi valita ihan mitä lystää, ja sen myöskin kirjoittaa ihan niin kuin lystää. Huono peruste puoleltasi olla rasisti. Luulen, että kirjoittajan söhellys ei ole sinua ja kumppaneitasi niinkään pistellyt kuin asiasisältö, johon tämä söhellys on tähdännyt. Siis edelleenkään ei näköjään tajuta kahden tärkeän asian eroa. Mutta, olkaapa sitten rasisteja, ja lisäksi vaalikaa itse tätä armasta kieltämme oikein (ei ole oikein onnistunut).
- Yanna
Yanna kirjoitti:
totesin, en ole niin tarkkaan lukenut "kirjeenvaihtoanne", mutta nickinä "Kaunismerenneito" on luonnollisesti ihan oikein, sen nyt tajuaa jokainen, eihän asiallisessa tekstissä myöskään Juicefani79 menisi läpi, vai? Nikkariksihan jokainen voi valita ihan mitä lystää, ja sen myöskin kirjoittaa ihan niin kuin lystää. Huono peruste puoleltasi olla rasisti. Luulen, että kirjoittajan söhellys ei ole sinua ja kumppaneitasi niinkään pistellyt kuin asiasisältö, johon tämä söhellys on tähdännyt. Siis edelleenkään ei näköjään tajuta kahden tärkeän asian eroa. Mutta, olkaapa sitten rasisteja, ja lisäksi vaalikaa itse tätä armasta kieltämme oikein (ei ole oikein onnistunut).
kirjoitusvirhe; jahas luonnollisesti piti sanomani. Pyydän anteeksi raadilta.
- Juicefani79
Yanna kirjoitti:
totesin, en ole niin tarkkaan lukenut "kirjeenvaihtoanne", mutta nickinä "Kaunismerenneito" on luonnollisesti ihan oikein, sen nyt tajuaa jokainen, eihän asiallisessa tekstissä myöskään Juicefani79 menisi läpi, vai? Nikkariksihan jokainen voi valita ihan mitä lystää, ja sen myöskin kirjoittaa ihan niin kuin lystää. Huono peruste puoleltasi olla rasisti. Luulen, että kirjoittajan söhellys ei ole sinua ja kumppaneitasi niinkään pistellyt kuin asiasisältö, johon tämä söhellys on tähdännyt. Siis edelleenkään ei näköjään tajuta kahden tärkeän asian eroa. Mutta, olkaapa sitten rasisteja, ja lisäksi vaalikaa itse tätä armasta kieltämme oikein (ei ole oikein onnistunut).
Sinullapa kävi hermoille, kun toin oman mielipiteeni esiin. Miten niin rasisti, yhtä paljon minua vituttaisi, vaikka tuo puolisuomuinen kirjoittaisi äidinkielellisesti oikein, mutta samanlaista sontaa asia sisällöltä. Sinä ilmeisesti olen joku kaikkien pakolaisten hyysääjä, kun ensimmäisenä revit ilmoille sanan rasisti!?
Mitä muuten tatkoitat tuolla (ei ole oikein onnistunut)? - komeaposeidon
Yanna kirjoitti:
Ulkomaalaistaustainenko sitten on ulkopuolella arvostelun? Että jos toinen sattuu olemaan ulkomailta, hänen kirjoituksiinsa ei saa puuttua saamatta rasistin leimaa?
Yhtälaillahan sitten merenneitokin on rasisti, kun on tuolla arvostellut vastaavasti meitä, jotka olemme hänen näkökulmastaan ulkomaalaisia. Juicefani79 kirjoitti:
Sinullapa kävi hermoille, kun toin oman mielipiteeni esiin. Miten niin rasisti, yhtä paljon minua vituttaisi, vaikka tuo puolisuomuinen kirjoittaisi äidinkielellisesti oikein, mutta samanlaista sontaa asia sisällöltä. Sinä ilmeisesti olen joku kaikkien pakolaisten hyysääjä, kun ensimmäisenä revit ilmoille sanan rasisti!?
Mitä muuten tatkoitat tuolla (ei ole oikein onnistunut)?Kirjoitinkin jo alle oman ajatukseni, joka on ihan samansuuntainen. En oikein ymmärrä tätä pro-fisu -liikettä, koska jo lapsikin pystyy näkemään, että Fisulla ei ole "lautaset kaapissa", vaikka nuo kielivirheetkin missaisi.
Sinun viestisi ovat kaikilta osin oikein mukavaa luettavaa. Näkemyksiä pitää olla ja on rohkeutta tuoda ne esiin. Hyvähyvähyvä!
- TEKEMISTÄ SILLÄ
On Juicen kanssa?
- Yanna
Nämä viestipolut ovat poikenneet pahastikin itse asiasta; valitettavasti voin lukea itseni ao. porukkaan! Niin kuin yllä voi todeta :( Juice nauraa meille ironisesti pilven reunalta ja sonoo "Anna mulle tulta, kulta".
Yanna kirjoitti:
Nämä viestipolut ovat poikenneet pahastikin itse asiasta; valitettavasti voin lukea itseni ao. porukkaan! Niin kuin yllä voi todeta :( Juice nauraa meille ironisesti pilven reunalta ja sonoo "Anna mulle tulta, kulta".
Olen itsekin osallistunut keskusteluun Kauniinmerenneidon kanssa ja häntä koskevaan kirjoitteluun. Kun törmäsin hänen Juiceen liittyviin viesteihinsä ensimmäistä kertaa, en todellakaan tiennyt, että kyseessä on joku idän ihme, tuskin kukaan muukaan keskusteluihin osallistunut. Kielikukkasiin en katso enää asialliseksi puuttua, mutta sille nyt vaan ei yksinkertaisesti voi mitään, että tämän nimimerkin kirjoitukset ovat muiltakin osin ihan täyttä soopaa. En usko, että hän on provo, vaan ainoastaan alhaisella äo:lla varustettu, itseään täynnä oleva hölmö.
Hauskinta on kuitenkin ollut se, että nimimerkiltä on mennyt puurot ja vellit iloisesti sekaisin. Toisessa roolissaanhan tämä fisu toimii ennustajana ja mm. Juiceen liittyvissä keskusteluissa hän on muutamia meistä uhkaillut "korteista katsomillaan" näkymillä.
Tuskin tässä kenenkään osalta on kysymys rasismista. Fisu on saanut, mitä on tilannut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan
Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam3551456- 741425
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten3161225Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin
Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀461127Aika pieni se on
Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht34947Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin
Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆237934vinkki miehille
Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli163888Kiitos siitä
Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak40855Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa
Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso20837Pelekäätkönä mua?
Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te42814