MiesVeskarin oikut

YesNainen

Tervehdys vaan kaikille!

Harrastan astrologiaa, on tullut luettua tätä palstaa ja tunnistettua monta tuttua piirrettä veskareista. Olen kypsässä iässä oleva vaakanainen, siinä lukemani mukaan tyypillisessä on-off-suhteessa miesveskariin viimeiset kaksi vuotta. Siis minä määrittelen suhteen on-off-suhteeksi, mutta en saa selvää, miksi veskari itse sen määrittelee... (siis sama kokemus kuin monilla muilla...).

Välillä on ollut hyvinkin läheistä ja lämmintä, yhteisiä suunnitelmia, ja kosintakin tuli rivien välitse viime kesänä. Koska se sanottiin niin veskarimaiseen tyyliin, hoksasin sen vasta parin päivän viiveellä... Otettuani asian puheeksi kosinta peruttiin kiireesti vedoten siihen, että hänen on kuitenkin parasta olla yksin jne. jne.

Juttu jatkui kuitenkin jotenkin, minä pää pyörällä, veskari mitä ilmeisimmin ihan tyytyväisenä tilanteeseen.

Pari vuotta on kuitenkin pitkä aika, joten mittani epävarmuutta tuli noin kuukausi sitten täyteen ja nostin kissan pöydälle. Veskari sanoi silloin selkokielellä, että meistä ei voi tulla paria, olemme niin erilaisia, ja että minun ei kannata unelmoida mistään. Miten asian sen selvemmin sanoisi? En siis enää unelmoi, asia loppuunkäsitelty ja täysin ymmärretty. Surun keskellä epävarmuuden loputtua helpotuksen tunne oli kuitenkin suuri.

Sen jälkeen olemme joutuneet yhteisen harrastuksemme merkeissä tapaamaan. Ihmetyksen ihme, mutta sen sijaan, että kohtelisi minua riittävän etäisesti ystävänä (mitä toivon ja oletan) veskari tuntuu ajattelevan, että olen palannut välienselvittelymme jälkeen "normaaliin olotilaan" (vanhoihin väleihimme?), ja ilmeisesti siitä rohkaistuneena hän laittelee minulle taas tekstareita tai soittelee, minkä seurauksena vanhaan malliin istumme käsi kädessä tietokoneen äärellä ja osoitamme toisillemme hellyyttä ja huolenpitoa... Siis veskarin mukaan tilanne on täysin normaali...

Miksi moiseen peliin antaudun, on hyvä kysymys... Minun on kyllä todella vaikea sanoa 'ei' (kenellekään), rajojen veto on vaikeaa.

Nyt sitten tänään hän yritti saada minua kanssaan päiväksi lähinnä hoitelemaan hänen asioitaan jne. eli seuraksi. Sanoin sadanteen kertaan, että eikö hän muista, mitä itse sanoi kuukausi sitten, että asia sai jo ratkaisunsa?! Hänen vastauksensa oli: Sinä otat kaiken aina niin kirjaimellisesti...

Että hohhoijaa... Hulluja nuo veskarit...

3

1269

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • CaroLuna

Ihana kirjoitus :)

No mutta, siis vesimies.. Huoh.
      Tuosta kirjoituksesta löi läpi se, että vesimies määrää tahdin ja askeleet, muut tulkoon perässä.
      Right.
      Olen itsekkin veskari, tosin en mies.. Mutta sanon nyt suoraan mikä mulle tuli tuossa tilanteessanne ilmi, jonka varmaan itsekkin tiedostat?
      Eli sen, et sinä tanssit pillin mukaan, siihen asti kunnes limiittisi tuli täyteen. Ok, teit asian selväksi. Olet ystävällinen, liki neutraali sen jälkeen kun "välit on selvitetty", joka taas viestittää veskarille: Ah, Tilnateet on ns. Ok :) ..Johon viittaat sitten et mitäs tulikaan sanottua silloin ja silloin.

Eli, siis Lyylin Tyyli pitäis muuttua, et anna varaa, etkä ns. Aikaakaan veskarille Olettaa tilanteiden olevan ok. Pitää olla hyvin jyrkkä, vaikka se Luiru matelisikin hetken jaloissas, niin kotvasen päästä se soittaa kitaraansa taas Nuotilleen joka tanssittaa suo Niin kuin hän vaan skittaansa soittaa.

Soon tyyliin, joko tai, eikä siltä väliltä :) Sillä mentaliteetillä pääsee pitkälle, ja monesti jopa pätee muihinkin miehiin kuin vain veskareihin :)

• YesNainen

Kiitos, CaroLuna, vastauksestasi. Odottelinkin jo hieman ujona, että eikö kukaan minulle vastaa... :o)

Juu, tämä sama kaava veskarin käyttäytymisessä tulee läpi monen kirjoituksesta. Oikeastaan tosiaan on niin, että kun kaavan oppii ulkoa, voi veskaria alkaa käsitellä, heehheeh... ;o) Aika selvästi näkyy viileän ja lämpimän vaihtelu. Ja siitä veskarin lämpimästähän ei saa innostua, kun sitten se viilenee...

Nyt elän sillä mielellä, että vuoristorata on minun osaltani siirtynyt neutraaliin ystävyyteen. Tekee tiukkaa veskarille, sen on jo nyt huomannut; uusia yhteisiä projekteja (tietenkin "neutraaleja" työ- ja harrastussellaisia...) pukkaa siltä suunnalta jo kovaan tahtiin... Melkoisen rasittavaahan se on, mutta vähän hymyilyttääkin ;o)

Joulumieltä kaikille! :o)

• hoijjaaa...

taas näitä lorinoita... horoskooppihan se kertoo millainen ihminen olet, voi vidu taas näitä akkajen lätinöitä.
      te luette millainen on mikäkin merkki ja rupeatte käyttäytyyn sen mukaan.. mun merkki sanoo että olen itsepäinen koti-ihminen? paskan marjat.. lennän tuulen mukana ja juhlin minkä kerkeen, se siitä paikkaansa pitävyydestä.
      ja vesimies on erimies.. ne mitään saakelin hulluja ole, Carolunan mieli tekee nyt tepposia kun rupeaa tuollaisia riimittelemään.
      keksikää nyt muita harrastuksia, vähemmästkin hulluksi leimataan..
      Suosittelen vaikka sauvakävelyä niin samalla saatte raitista ilmaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      91
      2086
    2. Kemijärvellä vesionnettomuus

Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as
      Kemijärvi
      39
      1353
    3. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      137
      1015
    4. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      218
      965
    5. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      82
      846
    6. 95
      823
    7. Olipa yllätys

Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      215
      724
    8. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      75
      716
    9. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      53
      707
    10. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      79
      638
    11. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      69
      621
    12. Kiinni jäit

Ei olisi uskonut sinusta
      Ikävä
      35
      601
    13. 43
      591
    14. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      55
      517
    15. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      25
      467
    16. Kai sä mies ymmärrät..

..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast
      Ikävä
      28
      462
    17. Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"

Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin
      Tanssii tähtien kanssa
      14
      460
    18. Nyt ei enää ole

Mitään mikä pitäisi mut hiljaa, kaikesta. Tämä on muutamalle henkilölle täällä.
      Ikävä
      35
      454
    19. En tiedä mitä sanoa

Siksi en vastannut😔
      Ikävä
      33
      433
    20. Jos kaivattusi olisi

Vieressäsi niin mitä tekisit?
      Ikävä
      40