Letitys apua :D

dumle*

Niih :D mulla on pienehkö ongelma :P oon menos maanataina kisoihin,ja mä en tiedä miten letittäisin ponin harjan..tarvisin selkeet ohjeet,oon nimittäin aika huono ymmärtämään,eli letitys malleja :DD linkittäkää

4

1288

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ViiBel

      elikkäs.. osaatko letittää ihan normaalisit.. eli jos sun pitäs tehä kaverisi tukkaan yksi letti?
      jos osaat niin ihan ensimmäiseksi..

      1. jaa ponin harja niin moneen tupsuosaan (kuminauhoilla) kun haluat,että lettejä tulee..
      yritä tehdä tupsuista suunnilleen saman kokoisia (ei nyt ihan mittanauha kourassa tarvi olla)
      2. voit käyttää lettien tekoon myös semmosta letitysgeeliä..(jos käytät letitysgeeliä,laita sitä vaikka kampaan/harjaan ja levitä/harjaile sitä ponin harjaan.. tai kysy ihmeessä myyjältä,miten sitä olisi järkevintä käyttää!!) sitä saa hevostarvike kaupasta.
      3. aloita ponin niskasta.. tai saathan sä`än kohdaltakin aloittaa.. mutta yleensä letitys aloitetaan ylhäältä (niskasta).
      4. ota ensimmäisestäö tupsusta se kuminauha pois ja letität sen ja muut tupsut niinkuin normaalisti letissäisit kaverillesi lettiä tai johonkin muuhun..
      5. kun olet letittänyt kaikki tupsut leteiksi.. aloita taas ylhäältä,tai kummasta päästä itse sitten haluatkaan.. ja "rullaa" se letti sitten kun olet rullannut sen.. koita muotoilla siitä semmonen,ettei se olisi ihan pallon muotoinen lettipallero.. jotta sinun on helpomi jatkaa..
      6. kun olet "rullannut" letin ota kuminauha ja laita se kuminauha 2 kertaa tai useammin,jos menee sen lettirullan ympärille..
      7. kun olet ekan rullan tenhyt,jatkat vain muiden tekemistä.

      voi olla että en osaa selittää sitä silleen ymmärrettävän järkevästi.. helpompaa olisi tulla näyttämään vierestä xDD

    • Ka$$u

      Kisahevosia paljon hoitaneena järkytyn edelleen kahdesta asiasta.Lettejä/sykeröitä ei tarvitse olla kuin n.10kpl.Riippuu hevosesta.EI SIIS 20-40kpl kuten jotkut laittavat.Toiseksi,letit pitäisi olla kaulan myötäiset ei sellaiset jotka sojottavat joka ilmansuuntaan pystyssä.On mukavamman näköistä kun sykeröitä ei ole 30 kpl pystyssä sojottamassa.Harjoittelulla saa siistit sykeröt ja kokeneemmilta kannattaa kysyä neuvoa,netissä vaikea auttaa.En osaa linkittää,mutta tuossa mallia,entisen kilpurin sykeröt.

      http://irc-galleria.net/view.php?nick=Ninnuli&image_id=43089756

    • letittäjä

      Moi osaatko tehdä kalanruotoletin?ensin teet vaikka häntään 2:ksi tupsua niin että otat hännästä kuin kummallakin kädellä ja ota aina vuoro tullen oikeasta ja sitten vasemmasta aina ulko reunalta pienen tuo on ja laitat esim oikealta ensin pieni tuppo jouhia ison tupon yli vasemmalle jne.katso video YouTubessa (näin kerpparille kalanruotoletti) (videoo ei ole vielä tehty)

    • dorkaaaa

      Hahaahhahahah et vastannukkaan kun 10v vanhaan kysymykseen. .....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      833
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe