Harkitsen ko. merkkiä ensi kesäksi. Kertokaa kokemuksianne veneestä. Olen kuullut yhden ainoan kommentin ja se ei ollut mairitteleva: vetelä runko joka notkuu ja taipuu... mahtaako olla totta?
TG KING CRUISER 7200
26
9632
Vastaukset
- tg7000 perusteella
Juu. Rakenne lienee melko sama kuin tg7000:ssa. V-kulmaa on kuitenkin lisätty ja roiskelistoja parannettu. Koppiveneen huonoin ominaisuus on lähinnä tuuliherkkyys. Veneellä ei ajeta kovin kovassa kelissä yli 15 solmua. Ainakin 7000 on todella märkä vene ja pahin turvallisuusongelma on se, että aalto voi tulla sisään keula-altaaseen ja tyhjentyminen vie aikaa. Näin pääsi kerran tapahtumaan erään laivan aalloissa, vaikka olihan se myös oma moka... Toimii ihan hyvin yhteysveneenä, mutta tuskin mikään paras retkivene. Antaisin tähtiä kolme viidestä. Hieman etupainoinen jos takana ei istu porukkaa, joten käyttäytyy aavistuksen epävakaasti.
- jossa oli TG
ja monta muuta, Sea Star, Willys jne. TG oli ajo-ominaisuuksiltaan selvästi parempi kuin kilpailijat.
- Merikelpoinen
Minulla on ollut kyseinen venemerkki 6 vuotta. Hankin sen uutena ja nimenomaan sen erinomaisten meriominaisuuksien vuoksi. Runkohan uudistettiin n. vuotta aiemmin ja voi olla että edellisessä mallissa oli jotain huomautettavaa mutta kokemusta siitä minulla ei ole. Veneen suunnittelijahan on kokenut moottorivenekilpakuski (Tage Gustafsson) ja koviin olosuhteisiin tottunut joten juuri sen vuoksi että vene on suunniteltu tehty niin vakaaksi ja yllätyksettömäksi käytökseltään. Minulla veneen tulee olla mahdollisimman monikäyttöinen. Sen tulee toimia moitteetta yhteyskäytössä mantereen ja mökkisaaneni välillä kaikissa sääolosuhteissa mutta samalla sen tulee tarjota riittävät tilat yli-yön-retkeilyyn saaristossa ja rannikkoalueella. Se on helppo rantautumisessa ja irtautumisessa ja mikä tärkeätä vihoviimeisten vuotavien kuomujen kanssa ei tarvitse pelata satamissa. Uskallan sanoa että jos haet mahdollisimman monipuolista, käytännöllistä ja luotettavaa kumppania (puolisosi lisäksi ;-) vesille niin teet loistovalinnan päätyessäsi King Cruiseriin ja nimenomaan malliin joka on valmistettu v. 2000 tai sen jälkeen.
- Nimetön
Kiitos asiallisesta vastauksesta. Olen noita yrittänyt katsella josko löytyis käytettyinä mutta kovin vähän tuntuu olevan myynnissä-liekö merkki siitä että on hyvä vene..
- Merikelpoinen
Nimetön kirjoitti:
Kiitos asiallisesta vastauksesta. Olen noita yrittänyt katsella josko löytyis käytettyinä mutta kovin vähän tuntuu olevan myynnissä-liekö merkki siitä että on hyvä vene..
Käytettyä kannattaa kysellä esim. Kemiön Kone Wuoriolta. Se on toiminut monia vuosia mm. TG:n jälleenmyyjänä. Itse olen tehnyt useita kauppoja kyseisen yrityksen kanssa ja saanut poikkeuksetta hyvää, asiantuntevaa ja luotettavaa palvelua. Nyt kannattaa tiedustella, yleensä isommat uudet veneet tilataan syksyllä kevättä varten ja vanha menee vaihdossa liikkeitten talvisäilytykseen. Venemessut Helsingissä alkaa ensi viikolla ja siitä alkaa kevään kuume jossa voi jo jäädä nuolemaan näppejään - jos vaikka joku käytetty vaihdossa tullut olisi vielä tallella.
- vanha-rouva
Onko kokemuksia ko veneestä keulapotkurilla? Minä waimona haluaisin sellaisen, että uskaltaisi (ehkä) itsekseenkin koittaa rantautumista, mutta miehen vakuutti venemyyjän sanat "minä en ole 25 v aikana asentanut yhtäkään keulapotkuria tg:hen". Eli miksi ei ? Onko se tarpeton ? Koppiveneeseen käy kuitenkin tuuli jonkin verran ja rantautuessa kun ottaa vauhdin pois, niin kyllä se keula aikamoinen tuuliviiri on. Olisiko kokemuksia ja neuvoja ?
- eerokakko
Iltaa, kertokaas, onko huoltojen kannalta hyvä harkita King Cruiseria, kun jotku sanovat että yli 6 m pitäisi olla "sisämoottori".
- dlldldddmd
Minkä ihmeen takia sisämoottori huoltojen kannalta? Helpompi perämoottori on huoltaa kuin tiukkaan veneen runkoon sullottu sisämoottori? Perämoottoreita on alettu asentaa yhä isompiin matkaveneisiin, esim uusimmassa Kipparissa oli jo koeajossa NordStar. 250 heppanen perämoottori, tarjosi kuiskaavan hiljaista kyytiä. Lisäksi perämoottori on turvallisempi polttoainevuotojen suhteen. Sisämoottori valuttaa bensat pilssiin, perämoottori mereen.
- KINGCRUISERI
Kincruiserin runko on todela veltto ja ei sovellu merikäyttöön.
Avoin keula imaisee aallon herkästi sisään ja pahimmillaan upottaa koko
veneen. Parhaimmillaan suojaisilla pienillä järvillä yhteys ja mökkikäytössä.
Ehdottomasti jos olet yli 6m cruiseria hankkimassa niin sisäkone. Perämoottori
on epävakaa ja painopiste veneen ulkopuolella joka rasittaa perälautaa.
Unohda TG King Cruiser, on parempiakin veneitä.- Qwerty45
Heh heh... Tämäkään kommentoija ei ole tuskin King Cruiseria nähnytkään. Runko on nimittäin kaikkea muuta kuin veltto.
- qoituri
KingCruiseri, kuten tässä koko luokassa mitkä olisi parempia? Mv Marin 6600 on myös
perämoottorilla, kuin Yamarin 68c. Ei se ihan 6m raja ole, että sisämotilla pitäisi olla - avokuulaa
Jos itse olisin ostamassa alle 8 metrin, ja 2000 kilon venettä ostaisin sen ehdottomasti nykyaikaisella perämoottorilla varustettuna!
Avokeulaisten veneiden taipumusta hörpätä aalto keulan avotilaan ei pidä vähätellä. Olen joskus kokenut itse moisen tapauksen ja vaikkei vene nyt ollut lähellekkään uppoamassa, niin se ei ollut silti lainkaan mukavaa.- Qwerty23
Hmmm. Lähes kaikki avomeriveneet ovat avokeulaisia, Targa, Sargo, jne . Enpä ole tuohon aaltovaaraan törmännyt millään avokeulaisella veneellä. Vesi lähtee valutusreiän kautta pois ja vaikka olisi niin pölvästi, ettei osaa pitää reikää auki, niin mikään nykyvene ei kerää niin paljon vettä keulaan että sen takia uppoaisi. Joo, tiedän yhden tapauksen, jossa Suomenlinnan edustalla ensinnäkin laitettiin vesiventtiili kiinni ja sitten vielä päästettiin vedet etuoven kautta sisään. Se vaatii jo lahjakkuutta. Tuollaisille käyttäjille ei löydy turvallista venettä mistään.
- Kokokannellinen
Ensinnäkään sellaisten 2 pienen reiän kautta vesi ei ehdi poistua mihinkään ennen seuraavaa aaltoa jos sinn on jo yksi aalto tullut. Ne on tarkoitettu lähinnä sadeveden poistoon.
Toisekseen siinä muistelemassasi tapauksessa viallinen vedenpoistoletku päästi vedet rungon ja kuoren väliin ja vene täyttyi vähitellen kenenkään huomaamatta vedellä. Ja se oli Sipoon Kaunissaaren edustalla.
Kyllä umpikeulainen on aina turvallisempi. Kokonaan katettu paras. - RT2048
Olen minäkin tuota pohtinut, että onko tässä keksitty jotakin todella käänteentekevää näissä avokeulaisissa uutuuksissa.
Satoja vuosia ovat ihmiset avomerellä kulkeneet umpikeulaisilla veneillä pitäneet tavaransa kuivana sen keulakannen alla.
Mihinkä tätä avokeulassa olevaa tilaa voi käyttää? Tavarat ei siellä ainakaan ole turvassa ja tuskin siellä kukaan pystyy pidemmän aikaa matkustamaankaan - on aika tuulinen ja märkä paikka ihailla maisemia.
Jokainen saa tietenkin tulla uskossaan autuaaksi, mutta minä en ainakaan merelle sellaista hommaisi - järvelle se saattaisi sopiakin. - Virheitätäynnä
Qwerty23 kirjoitti:
Hmmm. Lähes kaikki avomeriveneet ovat avokeulaisia, Targa, Sargo, jne . Enpä ole tuohon aaltovaaraan törmännyt millään avokeulaisella veneellä. Vesi lähtee valutusreiän kautta pois ja vaikka olisi niin pölvästi, ettei osaa pitää reikää auki, niin mikään nykyvene ei kerää niin paljon vettä keulaan että sen takia uppoaisi. Joo, tiedän yhden tapauksen, jossa Suomenlinnan edustalla ensinnäkin laitettiin vesiventtiili kiinni ja sitten vielä päästettiin vedet etuoven kautta sisään. Se vaatii jo lahjakkuutta. Tuollaisille käyttäjille ei löydy turvallista venettä mistään.
Onpas jutussa paljon asiavirheitä. Tiedoksesi vielä että Targat Sargot ei ole avokeulaisia vaan ns. umpikannellisia. Kannelle roiskunut vesi valuu sivuilta ja takaa samantien pois.
- Q56
Keskihyttiveneitä kaikki, makuasia miksi niitä kutsutaan. Kaikissa keulassa syvennys tavaroille tai ihmisille ja veden ohjaus ulos.
- Erikonstruktio
No ei ole. TG:ssä on iso laari josta vesi ei poistu. Tai poistuu siis ehkä todella hitaasti pikkureijistä. Targassa ei tälläista ammetta ole keulassa. Se on umpikannellinen, kuten vaikka troolarit. Kantta riittää taakse asti ja vesi ei pääse veneen sisään ollenkaan. Kannelle lentänyt vesi ei jää veneeseen vaan valuu samantien pois.
- gtgnik
on joko avo tai umpikeula, silti ottaisin esille TG King Cruiser 7200 voimanlähteen. Mielipiteitä Suzukiin? Olisiko alkuperin TG;tä myyty Hondan koneella aikanaan?
- Aaltoapäin
Nymar 6500 ac
- eronoidenvälillä
TG 7200;sen Avokeula on samantyyppinen kuin Yamarin 650 ;ssa. Luin onnettomuusraporttia sattuneesta onnettomuudesta. Mietin vain, että mikä ero on
TG;n ja Yamarin 650;sen välillä, kun poisto vesi ei poistunut keulasta ilmeisesti. TG;ssä
se on varmaan tarkemmin mietitty poistoputki ? - eronoidenvälillä
TG 7200;sen Avokeula on samantyyppinen kuin Yamarin 650 ;ssa. Luin onnettomuusraporttia sattuneesta onnettomuudesta. Mietin vain, että mikä ero on
TG;n ja Yamarin 650;sen välillä, kun poisto vesi ei poistunut keulasta ilmeisesti. TG;ssä
se on varmaan tarkemmin mietitty poistoputki ? - eronoidenvälillä
TG 7200;sen Avokeula on samantyyppinen kuin Yamarin 650 ;ssa. Luin onnettomuusraporttia sattuneesta onnettomuudesta. Mietin vain, että mikä ero on
TG;n ja Yamarin 650;sen välillä, kun poisto vesi ei poistunut keulasta ilmeisesti. TG;ssä
se on varmaan tarkemmin mietitty poistoputki ? - eronoidenvälillä
TG 7200;sen Avokeula on samantyyppinen kuin Yamarin 650 ;ssa. Luin onnettomuusraporttia sattuneesta onnettomuudesta. Mietin vain, että mikä ero on
TG;n ja Yamarin 650;sen välillä, kun poisto vesi ei poistunut keulasta ilmeisesti. TG;ssä
se on varmaan tarkemmin mietitty poistoputki ? - eronoidenvälillä5
TG 7200;sen Avokeula on samantyyppinen kuin Yamarin 650 ;ssa. Luin onnettomuusraporttia sattuneesta onnettomuudesta. Mietin vain, että mikä ero on
TG;n ja Yamarin 650;sen välillä, kun poisto vesi ei poistunut keulasta ilmeisesti. TG;ssä
se on varmaan tarkemmin mietitty poistoputki ? - tahrapuro
TG 7200;sen Avokeula on samantyyppinen kuin Yamarin 650 ;ssa. Luin onnettomuusraporttia sattuneesta onnettomuudesta. Mietin vain, että mikä ero on
TG;n ja Yamarin 650;sen välillä, kun poisto vesi ei poistunut keulasta ilmeisesti. TG;ssä
se on varmaan tarkemmin mietitty poistoputki ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201777
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991598Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481119Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?441010Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29939Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50866Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s46838Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37790Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56788Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760