TG KING CRUISER 7200

Yamarin-mies

Harkitsen ko. merkkiä ensi kesäksi. Kertokaa kokemuksianne veneestä. Olen kuullut yhden ainoan kommentin ja se ei ollut mairitteleva: vetelä runko joka notkuu ja taipuu... mahtaako olla totta?

26

9512

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tg7000 perusteella

Juu. Rakenne lienee melko sama kuin tg7000:ssa. V-kulmaa on kuitenkin lisätty ja roiskelistoja parannettu. Koppiveneen huonoin ominaisuus on lähinnä tuuliherkkyys. Veneellä ei ajeta kovin kovassa kelissä yli 15 solmua. Ainakin 7000 on todella märkä vene ja pahin turvallisuusongelma on se, että aalto voi tulla sisään keula-altaaseen ja tyhjentyminen vie aikaa. Näin pääsi kerran tapahtumaan erään laivan aalloissa, vaikka olihan se myös oma moka... Toimii ihan hyvin yhteysveneenä, mutta tuskin mikään paras retkivene. Antaisin tähtiä kolme viidestä. Hieman etupainoinen jos takana ei istu porukkaa, joten käyttäytyy aavistuksen epävakaasti.

• jossa oli TG

ja monta muuta, Sea Star, Willys jne. TG oli ajo-ominaisuuksiltaan selvästi parempi kuin kilpailijat.

• Merikelpoinen

Minulla on ollut kyseinen venemerkki 6 vuotta. Hankin sen uutena ja nimenomaan sen erinomaisten meriominaisuuksien vuoksi. Runkohan uudistettiin n. vuotta aiemmin ja voi olla että edellisessä mallissa oli jotain huomautettavaa mutta kokemusta siitä minulla ei ole. Veneen suunnittelijahan on kokenut moottorivenekilpakuski (Tage Gustafsson) ja koviin olosuhteisiin tottunut joten juuri sen vuoksi että vene on suunniteltu tehty niin vakaaksi ja yllätyksettömäksi käytökseltään. Minulla veneen tulee olla mahdollisimman monikäyttöinen. Sen tulee toimia moitteetta yhteyskäytössä mantereen ja mökkisaaneni välillä kaikissa sääolosuhteissa mutta samalla sen tulee tarjota riittävät tilat yli-yön-retkeilyyn saaristossa ja rannikkoalueella. Se on helppo rantautumisessa ja irtautumisessa ja mikä tärkeätä vihoviimeisten vuotavien kuomujen kanssa ei tarvitse pelata satamissa. Uskallan sanoa että jos haet mahdollisimman monipuolista, käytännöllistä ja luotettavaa kumppania (puolisosi lisäksi ;-) vesille niin teet loistovalinnan päätyessäsi King Cruiseriin ja nimenomaan malliin joka on valmistettu v. 2000 tai sen jälkeen.

• Nimetön

Kiitos asiallisesta vastauksesta. Olen noita yrittänyt katsella josko löytyis käytettyinä mutta kovin vähän tuntuu olevan myynnissä-liekö merkki siitä että on hyvä vene..

• Merikelpoinen
        Nimetön kirjoitti:

Kiitos asiallisesta vastauksesta. Olen noita yrittänyt katsella josko löytyis käytettyinä mutta kovin vähän tuntuu olevan myynnissä-liekö merkki siitä että on hyvä vene..

Käytettyä kannattaa kysellä esim. Kemiön Kone Wuoriolta. Se on toiminut monia vuosia mm. TG:n jälleenmyyjänä. Itse olen tehnyt useita kauppoja kyseisen yrityksen kanssa ja saanut poikkeuksetta hyvää, asiantuntevaa ja luotettavaa palvelua. Nyt kannattaa tiedustella, yleensä isommat uudet veneet tilataan syksyllä kevättä varten ja vanha menee vaihdossa liikkeitten talvisäilytykseen. Venemessut Helsingissä alkaa ensi viikolla ja siitä alkaa kevään kuume jossa voi jo jäädä nuolemaan näppejään - jos vaikka joku käytetty vaihdossa tullut olisi vielä tallella.

• vanha-rouva

Onko kokemuksia ko veneestä keulapotkurilla? Minä waimona haluaisin sellaisen, että uskaltaisi (ehkä) itsekseenkin koittaa rantautumista, mutta miehen vakuutti venemyyjän sanat "minä en ole 25 v aikana asentanut yhtäkään keulapotkuria tg:hen". Eli miksi ei ? Onko se tarpeton ? Koppiveneeseen käy kuitenkin tuuli jonkin verran ja rantautuessa kun ottaa vauhdin pois, niin kyllä se keula aikamoinen tuuliviiri on. Olisiko kokemuksia ja neuvoja ?

• eerokakko

Iltaa, kertokaas, onko huoltojen kannalta hyvä harkita King Cruiseria, kun jotku sanovat että yli 6 m pitäisi olla "sisämoottori".

• dlldldddmd

Minkä ihmeen takia sisämoottori huoltojen kannalta? Helpompi perämoottori on huoltaa kuin tiukkaan veneen runkoon sullottu sisämoottori? Perämoottoreita on alettu asentaa yhä isompiin matkaveneisiin, esim uusimmassa Kipparissa oli jo koeajossa NordStar. 250 heppanen perämoottori, tarjosi kuiskaavan hiljaista kyytiä. Lisäksi perämoottori on turvallisempi polttoainevuotojen suhteen. Sisämoottori valuttaa bensat pilssiin, perämoottori mereen.

• KINGCRUISERI

Kincruiserin runko on todela veltto ja ei sovellu merikäyttöön.
      Avoin keula imaisee aallon herkästi sisään ja pahimmillaan upottaa koko
      veneen. Parhaimmillaan suojaisilla pienillä järvillä yhteys ja mökkikäytössä.
      Ehdottomasti jos olet yli 6m cruiseria hankkimassa niin sisäkone. Perämoottori
      on epävakaa ja painopiste veneen ulkopuolella joka rasittaa perälautaa.
      Unohda TG King Cruiser, on parempiakin veneitä.

• Qwerty45

Heh heh... Tämäkään kommentoija ei ole tuskin King Cruiseria nähnytkään. Runko on nimittäin kaikkea muuta kuin veltto.

• qoituri

KingCruiseri, kuten tässä koko luokassa mitkä olisi parempia? Mv Marin 6600 on myös
      perämoottorilla, kuin Yamarin 68c. Ei se ihan 6m raja ole, että sisämotilla pitäisi olla

• avokuulaa

Jos itse olisin ostamassa alle 8 metrin, ja 2000 kilon venettä ostaisin sen ehdottomasti nykyaikaisella perämoottorilla varustettuna!
      Avokeulaisten veneiden taipumusta hörpätä aalto keulan avotilaan ei pidä vähätellä. Olen joskus kokenut itse moisen tapauksen ja vaikkei vene nyt ollut lähellekkään uppoamassa, niin se ei ollut silti lainkaan mukavaa.

• Qwerty23

Hmmm. Lähes kaikki avomeriveneet ovat avokeulaisia, Targa, Sargo, jne . Enpä ole tuohon aaltovaaraan törmännyt millään avokeulaisella veneellä. Vesi lähtee valutusreiän kautta pois ja vaikka olisi niin pölvästi, ettei osaa pitää reikää auki, niin mikään nykyvene ei kerää niin paljon vettä keulaan että sen takia uppoaisi. Joo, tiedän yhden tapauksen, jossa Suomenlinnan edustalla ensinnäkin laitettiin vesiventtiili kiinni ja sitten vielä päästettiin vedet etuoven kautta sisään. Se vaatii jo lahjakkuutta. Tuollaisille käyttäjille ei löydy turvallista venettä mistään.

• Kokokannellinen

Ensinnäkään sellaisten 2 pienen reiän kautta vesi ei ehdi poistua mihinkään ennen seuraavaa aaltoa jos sinn on jo yksi aalto tullut. Ne on tarkoitettu lähinnä sadeveden poistoon.
        Toisekseen siinä muistelemassasi tapauksessa viallinen vedenpoistoletku päästi vedet rungon ja kuoren väliin ja vene täyttyi vähitellen kenenkään huomaamatta vedellä. Ja se oli Sipoon Kaunissaaren edustalla.
        Kyllä umpikeulainen on aina turvallisempi. Kokonaan katettu paras.

• RT2048

Olen minäkin tuota pohtinut, että onko tässä keksitty jotakin todella käänteentekevää näissä avokeulaisissa uutuuksissa.
        Satoja vuosia ovat ihmiset avomerellä kulkeneet umpikeulaisilla veneillä pitäneet tavaransa kuivana sen keulakannen alla.
        Mihinkä tätä avokeulassa olevaa tilaa voi käyttää? Tavarat ei siellä ainakaan ole turvassa ja tuskin siellä kukaan pystyy pidemmän aikaa matkustamaankaan - on aika tuulinen ja märkä paikka ihailla maisemia.
        Jokainen saa tietenkin tulla uskossaan autuaaksi, mutta minä en ainakaan merelle sellaista hommaisi - järvelle se saattaisi sopiakin.

• Virheitätäynnä
        Qwerty23 kirjoitti:

Hmmm. Lähes kaikki avomeriveneet ovat avokeulaisia, Targa, Sargo, jne . Enpä ole tuohon aaltovaaraan törmännyt millään avokeulaisella veneellä. Vesi lähtee valutusreiän kautta pois ja vaikka olisi niin pölvästi, ettei osaa pitää reikää auki, niin mikään nykyvene ei kerää niin paljon vettä keulaan että sen takia uppoaisi. Joo, tiedän yhden tapauksen, jossa Suomenlinnan edustalla ensinnäkin laitettiin vesiventtiili kiinni ja sitten vielä päästettiin vedet etuoven kautta sisään. Se vaatii jo lahjakkuutta. Tuollaisille käyttäjille ei löydy turvallista venettä mistään.

Onpas jutussa paljon asiavirheitä. Tiedoksesi vielä että Targat Sargot ei ole avokeulaisia vaan ns. umpikannellisia. Kannelle roiskunut vesi valuu sivuilta ja takaa samantien pois.

• Q56

Keskihyttiveneitä kaikki, makuasia miksi niitä kutsutaan. Kaikissa keulassa syvennys tavaroille tai ihmisille ja veden ohjaus ulos.

• Erikonstruktio

No ei ole. TG:ssä on iso laari josta vesi ei poistu. Tai poistuu siis ehkä todella hitaasti pikkureijistä. Targassa ei tälläista ammetta ole keulassa. Se on umpikannellinen, kuten vaikka troolarit. Kantta riittää taakse asti ja vesi ei pääse veneen sisään ollenkaan. Kannelle lentänyt vesi ei jää veneeseen vaan valuu samantien pois.

• gtgnik

on joko avo tai umpikeula, silti ottaisin esille TG King Cruiser 7200 voimanlähteen. Mielipiteitä Suzukiin? Olisiko alkuperin TG;tä myyty Hondan koneella aikanaan?

• Aaltoapäin

Nymar 6500 ac

• eronoidenvälillä

TG 7200;sen Avokeula on samantyyppinen kuin Yamarin 650 ;ssa. Luin onnettomuusraporttia sattuneesta onnettomuudesta. Mietin vain, että mikä ero on
      TG;n ja Yamarin 650;sen välillä, kun poisto vesi ei poistunut keulasta ilmeisesti. TG;ssä
      se on varmaan tarkemmin mietitty poistoputki ?

• eronoidenvälillä

TG 7200;sen Avokeula on samantyyppinen kuin Yamarin 650 ;ssa. Luin onnettomuusraporttia sattuneesta onnettomuudesta. Mietin vain, että mikä ero on
      TG;n ja Yamarin 650;sen välillä, kun poisto vesi ei poistunut keulasta ilmeisesti. TG;ssä

• eronoidenvälillä

• eronoidenvälillä

• eronoidenvälillä5

• tahrapuro

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      60
      15058
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      25
      2984
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      265
      2391
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      125
      1710
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      127
      1453
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      347
      1367
    7. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1193
    8. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      12
      1095
    9. Onko PS kaaoksessa?

Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P
      Perussuomalaiset
      73
      926
    10. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      108
      879
    Aihe