TG KING CRUISER 7200

Yamarin-mies

Harkitsen ko. merkkiä ensi kesäksi. Kertokaa kokemuksianne veneestä. Olen kuullut yhden ainoan kommentin ja se ei ollut mairitteleva: vetelä runko joka notkuu ja taipuu... mahtaako olla totta?

26

9632

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tg7000 perusteella

      Juu. Rakenne lienee melko sama kuin tg7000:ssa. V-kulmaa on kuitenkin lisätty ja roiskelistoja parannettu. Koppiveneen huonoin ominaisuus on lähinnä tuuliherkkyys. Veneellä ei ajeta kovin kovassa kelissä yli 15 solmua. Ainakin 7000 on todella märkä vene ja pahin turvallisuusongelma on se, että aalto voi tulla sisään keula-altaaseen ja tyhjentyminen vie aikaa. Näin pääsi kerran tapahtumaan erään laivan aalloissa, vaikka olihan se myös oma moka... Toimii ihan hyvin yhteysveneenä, mutta tuskin mikään paras retkivene. Antaisin tähtiä kolme viidestä. Hieman etupainoinen jos takana ei istu porukkaa, joten käyttäytyy aavistuksen epävakaasti.

    • jossa oli TG

      ja monta muuta, Sea Star, Willys jne. TG oli ajo-ominaisuuksiltaan selvästi parempi kuin kilpailijat.

    • Merikelpoinen

      Minulla on ollut kyseinen venemerkki 6 vuotta. Hankin sen uutena ja nimenomaan sen erinomaisten meriominaisuuksien vuoksi. Runkohan uudistettiin n. vuotta aiemmin ja voi olla että edellisessä mallissa oli jotain huomautettavaa mutta kokemusta siitä minulla ei ole. Veneen suunnittelijahan on kokenut moottorivenekilpakuski (Tage Gustafsson) ja koviin olosuhteisiin tottunut joten juuri sen vuoksi että vene on suunniteltu tehty niin vakaaksi ja yllätyksettömäksi käytökseltään. Minulla veneen tulee olla mahdollisimman monikäyttöinen. Sen tulee toimia moitteetta yhteyskäytössä mantereen ja mökkisaaneni välillä kaikissa sääolosuhteissa mutta samalla sen tulee tarjota riittävät tilat yli-yön-retkeilyyn saaristossa ja rannikkoalueella. Se on helppo rantautumisessa ja irtautumisessa ja mikä tärkeätä vihoviimeisten vuotavien kuomujen kanssa ei tarvitse pelata satamissa. Uskallan sanoa että jos haet mahdollisimman monipuolista, käytännöllistä ja luotettavaa kumppania (puolisosi lisäksi ;-) vesille niin teet loistovalinnan päätyessäsi King Cruiseriin ja nimenomaan malliin joka on valmistettu v. 2000 tai sen jälkeen.

      • Nimetön

        Kiitos asiallisesta vastauksesta. Olen noita yrittänyt katsella josko löytyis käytettyinä mutta kovin vähän tuntuu olevan myynnissä-liekö merkki siitä että on hyvä vene..


      • Merikelpoinen
        Nimetön kirjoitti:

        Kiitos asiallisesta vastauksesta. Olen noita yrittänyt katsella josko löytyis käytettyinä mutta kovin vähän tuntuu olevan myynnissä-liekö merkki siitä että on hyvä vene..

        Käytettyä kannattaa kysellä esim. Kemiön Kone Wuoriolta. Se on toiminut monia vuosia mm. TG:n jälleenmyyjänä. Itse olen tehnyt useita kauppoja kyseisen yrityksen kanssa ja saanut poikkeuksetta hyvää, asiantuntevaa ja luotettavaa palvelua. Nyt kannattaa tiedustella, yleensä isommat uudet veneet tilataan syksyllä kevättä varten ja vanha menee vaihdossa liikkeitten talvisäilytykseen. Venemessut Helsingissä alkaa ensi viikolla ja siitä alkaa kevään kuume jossa voi jo jäädä nuolemaan näppejään - jos vaikka joku käytetty vaihdossa tullut olisi vielä tallella.


    • vanha-rouva

      Onko kokemuksia ko veneestä keulapotkurilla? Minä waimona haluaisin sellaisen, että uskaltaisi (ehkä) itsekseenkin koittaa rantautumista, mutta miehen vakuutti venemyyjän sanat "minä en ole 25 v aikana asentanut yhtäkään keulapotkuria tg:hen". Eli miksi ei ? Onko se tarpeton ? Koppiveneeseen käy kuitenkin tuuli jonkin verran ja rantautuessa kun ottaa vauhdin pois, niin kyllä se keula aikamoinen tuuliviiri on. Olisiko kokemuksia ja neuvoja ?

    • eerokakko

      Iltaa, kertokaas, onko huoltojen kannalta hyvä harkita King Cruiseria, kun jotku sanovat että yli 6 m pitäisi olla "sisämoottori".

      • dlldldddmd

        Minkä ihmeen takia sisämoottori huoltojen kannalta? Helpompi perämoottori on huoltaa kuin tiukkaan veneen runkoon sullottu sisämoottori? Perämoottoreita on alettu asentaa yhä isompiin matkaveneisiin, esim uusimmassa Kipparissa oli jo koeajossa NordStar. 250 heppanen perämoottori, tarjosi kuiskaavan hiljaista kyytiä. Lisäksi perämoottori on turvallisempi polttoainevuotojen suhteen. Sisämoottori valuttaa bensat pilssiin, perämoottori mereen.


    • KINGCRUISERI

      Kincruiserin runko on todela veltto ja ei sovellu merikäyttöön.
      Avoin keula imaisee aallon herkästi sisään ja pahimmillaan upottaa koko
      veneen. Parhaimmillaan suojaisilla pienillä järvillä yhteys ja mökkikäytössä.
      Ehdottomasti jos olet yli 6m cruiseria hankkimassa niin sisäkone. Perämoottori
      on epävakaa ja painopiste veneen ulkopuolella joka rasittaa perälautaa.
      Unohda TG King Cruiser, on parempiakin veneitä.

      • Qwerty45

        Heh heh... Tämäkään kommentoija ei ole tuskin King Cruiseria nähnytkään. Runko on nimittäin kaikkea muuta kuin veltto.


    • qoituri

      KingCruiseri, kuten tässä koko luokassa mitkä olisi parempia? Mv Marin 6600 on myös
      perämoottorilla, kuin Yamarin 68c. Ei se ihan 6m raja ole, että sisämotilla pitäisi olla

    • avokuulaa

      Jos itse olisin ostamassa alle 8 metrin, ja 2000 kilon venettä ostaisin sen ehdottomasti nykyaikaisella perämoottorilla varustettuna!
      Avokeulaisten veneiden taipumusta hörpätä aalto keulan avotilaan ei pidä vähätellä. Olen joskus kokenut itse moisen tapauksen ja vaikkei vene nyt ollut lähellekkään uppoamassa, niin se ei ollut silti lainkaan mukavaa.

      • Qwerty23

        Hmmm. Lähes kaikki avomeriveneet ovat avokeulaisia, Targa, Sargo, jne . Enpä ole tuohon aaltovaaraan törmännyt millään avokeulaisella veneellä. Vesi lähtee valutusreiän kautta pois ja vaikka olisi niin pölvästi, ettei osaa pitää reikää auki, niin mikään nykyvene ei kerää niin paljon vettä keulaan että sen takia uppoaisi. Joo, tiedän yhden tapauksen, jossa Suomenlinnan edustalla ensinnäkin laitettiin vesiventtiili kiinni ja sitten vielä päästettiin vedet etuoven kautta sisään. Se vaatii jo lahjakkuutta. Tuollaisille käyttäjille ei löydy turvallista venettä mistään.


      • Kokokannellinen

        Ensinnäkään sellaisten 2 pienen reiän kautta vesi ei ehdi poistua mihinkään ennen seuraavaa aaltoa jos sinn on jo yksi aalto tullut. Ne on tarkoitettu lähinnä sadeveden poistoon.
        Toisekseen siinä muistelemassasi tapauksessa viallinen vedenpoistoletku päästi vedet rungon ja kuoren väliin ja vene täyttyi vähitellen kenenkään huomaamatta vedellä. Ja se oli Sipoon Kaunissaaren edustalla.
        Kyllä umpikeulainen on aina turvallisempi. Kokonaan katettu paras.


      • RT2048

        Olen minäkin tuota pohtinut, että onko tässä keksitty jotakin todella käänteentekevää näissä avokeulaisissa uutuuksissa.
        Satoja vuosia ovat ihmiset avomerellä kulkeneet umpikeulaisilla veneillä pitäneet tavaransa kuivana sen keulakannen alla.
        Mihinkä tätä avokeulassa olevaa tilaa voi käyttää? Tavarat ei siellä ainakaan ole turvassa ja tuskin siellä kukaan pystyy pidemmän aikaa matkustamaankaan - on aika tuulinen ja märkä paikka ihailla maisemia.
        Jokainen saa tietenkin tulla uskossaan autuaaksi, mutta minä en ainakaan merelle sellaista hommaisi - järvelle se saattaisi sopiakin.


      • Virheitätäynnä
        Qwerty23 kirjoitti:

        Hmmm. Lähes kaikki avomeriveneet ovat avokeulaisia, Targa, Sargo, jne . Enpä ole tuohon aaltovaaraan törmännyt millään avokeulaisella veneellä. Vesi lähtee valutusreiän kautta pois ja vaikka olisi niin pölvästi, ettei osaa pitää reikää auki, niin mikään nykyvene ei kerää niin paljon vettä keulaan että sen takia uppoaisi. Joo, tiedän yhden tapauksen, jossa Suomenlinnan edustalla ensinnäkin laitettiin vesiventtiili kiinni ja sitten vielä päästettiin vedet etuoven kautta sisään. Se vaatii jo lahjakkuutta. Tuollaisille käyttäjille ei löydy turvallista venettä mistään.

        Onpas jutussa paljon asiavirheitä. Tiedoksesi vielä että Targat Sargot ei ole avokeulaisia vaan ns. umpikannellisia. Kannelle roiskunut vesi valuu sivuilta ja takaa samantien pois.


      • Q56

        Keskihyttiveneitä kaikki, makuasia miksi niitä kutsutaan. Kaikissa keulassa syvennys tavaroille tai ihmisille ja veden ohjaus ulos.


      • Erikonstruktio

        No ei ole. TG:ssä on iso laari josta vesi ei poistu. Tai poistuu siis ehkä todella hitaasti pikkureijistä. Targassa ei tälläista ammetta ole keulassa. Se on umpikannellinen, kuten vaikka troolarit. Kantta riittää taakse asti ja vesi ei pääse veneen sisään ollenkaan. Kannelle lentänyt vesi ei jää veneeseen vaan valuu samantien pois.


    • gtgnik

      on joko avo tai umpikeula, silti ottaisin esille TG King Cruiser 7200 voimanlähteen. Mielipiteitä Suzukiin? Olisiko alkuperin TG;tä myyty Hondan koneella aikanaan?

    • Aaltoapäin

      Nymar 6500 ac

    • eronoidenvälillä

      TG 7200;sen Avokeula on samantyyppinen kuin Yamarin 650 ;ssa. Luin onnettomuusraporttia sattuneesta onnettomuudesta. Mietin vain, että mikä ero on
      TG;n ja Yamarin 650;sen välillä, kun poisto vesi ei poistunut keulasta ilmeisesti. TG;ssä
      se on varmaan tarkemmin mietitty poistoputki ?

    • eronoidenvälillä

      TG 7200;sen Avokeula on samantyyppinen kuin Yamarin 650 ;ssa. Luin onnettomuusraporttia sattuneesta onnettomuudesta. Mietin vain, että mikä ero on
      TG;n ja Yamarin 650;sen välillä, kun poisto vesi ei poistunut keulasta ilmeisesti. TG;ssä
      se on varmaan tarkemmin mietitty poistoputki ?

    • eronoidenvälillä

      TG 7200;sen Avokeula on samantyyppinen kuin Yamarin 650 ;ssa. Luin onnettomuusraporttia sattuneesta onnettomuudesta. Mietin vain, että mikä ero on
      TG;n ja Yamarin 650;sen välillä, kun poisto vesi ei poistunut keulasta ilmeisesti. TG;ssä
      se on varmaan tarkemmin mietitty poistoputki ?

    • eronoidenvälillä

      TG 7200;sen Avokeula on samantyyppinen kuin Yamarin 650 ;ssa. Luin onnettomuusraporttia sattuneesta onnettomuudesta. Mietin vain, että mikä ero on
      TG;n ja Yamarin 650;sen välillä, kun poisto vesi ei poistunut keulasta ilmeisesti. TG;ssä
      se on varmaan tarkemmin mietitty poistoputki ?

    • eronoidenvälillä5

      TG 7200;sen Avokeula on samantyyppinen kuin Yamarin 650 ;ssa. Luin onnettomuusraporttia sattuneesta onnettomuudesta. Mietin vain, että mikä ero on
      TG;n ja Yamarin 650;sen välillä, kun poisto vesi ei poistunut keulasta ilmeisesti. TG;ssä
      se on varmaan tarkemmin mietitty poistoputki ?

    • tahrapuro

      TG 7200;sen Avokeula on samantyyppinen kuin Yamarin 650 ;ssa. Luin onnettomuusraporttia sattuneesta onnettomuudesta. Mietin vain, että mikä ero on
      TG;n ja Yamarin 650;sen välillä, kun poisto vesi ei poistunut keulasta ilmeisesti. TG;ssä
      se on varmaan tarkemmin mietitty poistoputki ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1777
    2. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1598
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

      Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1119
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      44
      1010
    5. Multa sulle

      Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      939
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

      Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      866
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

      Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      46
      838
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

      Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      790
    9. Okei nyt mä ymmärrän

      Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      788
    10. Onko sulla empatiakykyä?

      Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe