Oulun Sivakka

sami82

On suunnitelmissa vaihtaa asuntoa ensi vuoden aikana ja ajattelin hommata sen Sivakoiden kautta. Kuinka helposti on saatavissa yksiöitä esimerkiksi Koskelasta, Puokkarilta, Toppilasta tai Välivainiolta? Ne kun ovat sopivalla etäisyydellä yliopistolla, jossa opiskelen ja vuokrat vaikuttavat opiskelijabudjetille sopivilta. Kuinka pitkään olette joutuneet jonottamaan kämppää Sivakoilta?

16

6049

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • netistä

      käyhän Sivakan kotisivuilla, muistaakseni siellä on vapaista kämpistä luettelo. Nyt varmaankin vapaita mutta heinä-elokuussa kaikki yhtaikaa hakemassa ja syyskuussa jo otettava vaikka mistä, että ehtisi opiskelemaan. Lykkyä hakemiseen!

      • sami82

        Eipä siellä näyttänyt olevan kuin kolme kämppää vapaina ja nekin ihan liian isoja. Luulis että on enemmänkin vapaita


      • Iso-Aa
        sami82 kirjoitti:

        Eipä siellä näyttänyt olevan kuin kolme kämppää vapaina ja nekin ihan liian isoja. Luulis että on enemmänkin vapaita

        Jos on tarkoitus vaihtaa vasta ensi vuonna niin miksi asunnon pitäisi olla jo nyt tyhjä? Pistä hakemus menemään niin voi jotain tapahtuakkin. Oman kaksion sain 1,5 vuorokautta hakemuksen jätön jälkeen.


      • sami82
        Iso-Aa kirjoitti:

        Jos on tarkoitus vaihtaa vasta ensi vuonna niin miksi asunnon pitäisi olla jo nyt tyhjä? Pistä hakemus menemään niin voi jotain tapahtuakkin. Oman kaksion sain 1,5 vuorokautta hakemuksen jätön jälkeen.

        Joo, ei mulla kiirettä olekkaan sen muuton suhteen. Mietin vain että kuinka nopeasti noita kämppiä on yleensä saanut. Miltä alueelta se sinun kaksio oli, jos saa tiedustella?


      • Iso-Aa
        sami82 kirjoitti:

        Joo, ei mulla kiirettä olekkaan sen muuton suhteen. Mietin vain että kuinka nopeasti noita kämppiä on yleensä saanut. Miltä alueelta se sinun kaksio oli, jos saa tiedustella?

        Nyrkkisääntönä nuissa ajoissa on että mitä kauempaa keskustasta, sitä nopeammin kämppä löytyy. Syksyisin sitten on tietenkin hankalampaa saada koulujen läheltä asuntoa. Sanoisin että muutaman viikon varoitusajalla löytyy asunto noin yleensä.


    • en saanut

      Olin jonossa 2 vuotta enkä saanut asuntoa ollenkaan, joten sain hankittua asunnon yksityisen kautta. En enää mene Sivakalle kerjäämään, sen verran huono kokemus oli. Tyly meininki.

      • Nellimaa

        Kannattaa laittaa hakemus sieltä sivujen kautta, niin ottavat yhteyttä kun sopiva vapautuu.
        Me odoteltiin yhtä asuntoa vain viikko, mutta toista muuttoa puuhatessa jouduttiin odottamaan seitsemisen kuukautta.


      • ostamme talon
        Nellimaa kirjoitti:

        Kannattaa laittaa hakemus sieltä sivujen kautta, niin ottavat yhteyttä kun sopiva vapautuu.
        Me odoteltiin yhtä asuntoa vain viikko, mutta toista muuttoa puuhatessa jouduttiin odottamaan seitsemisen kuukautta.

        Saimme yksityiseltä sopivan vuokra-asunnon ja seuraavaksi hankimme omakotitalon. Ei kiitos enää saikkaamista Sivakan jonoissa. Tuosta on jo muutama vuosi aikaa. Jäi vaan siitä silloin niin paha mieli. Onneksi OUlussa saa yksityisiltäkin ihan hyvin asuntoja vuokralle, mutta hinnat ovat tietysti kovempia. Silloin se oli tiukka paikka maksaa, kun oltiin opiskelijoita ja pätkätyöläisiä. Nyt on onneksi jo toinen tilanne.

        Hyvää joulua teillekin! :)


    • sami82

      Löysin tuossa sellasen vuokratalo-yhtiön kuin Waloasunnot oy. Voisittekos kertoa myös siitä kokemuksianne? Kuinka nopeasti on kämppä irronnut?

      • nopeasti löytyy

        no eihän noilla voi olla mitään "meiltä kolmessa päivässä" kämppä kaikille tai saatte rahanne takaisin. Riippuu mitä haet, mistä haet, milloin haet ja mitä se saisi vielä maksaakin.

        Jos sulla on nyt kiire, niin laita hakemus vireille netissä ja ilmoittele vaikka meillekin, kuinka kauan kesti, että löytyi. Siitä ei tosin ole meille mitään hyötyä, koska tilanne markkinoilla elää (kysyntä/tarjonta).

        Oma hakemus oli kolme kuukautta eikä tärpännyt, mutta se ei todista vielä mitään. Hain syksyllä, yksiötä ja yllätys, yllätys, jotku muutkin haki juuri tuohon aikaan juuri tuollaisia asuntoja. Outoa....


    • Sangriel

      Itselläni nappasi asunto parissa viikossa, kun olin asunnottomaksi jäämässä. Mutta ystäväni on jonottanut asuntoa toista vuotta Sivakalta, eikä mitään kuulu. Joten vaihtelee. Ei kannata luottaa siihen, että sen saa kun tarttee. Varsinkaan linnanmaan läheltä ja yksiötä. Niitä jonottaa niin moni muukin ympärivuoden.

    • saanti

      Sivakalta riippuu siitä mikä on asunnon tarvitsemisen syy. Jos olet jäämässä asunnottomaksi tai olet tulossa uutena asukkaana paikkakunnalle työn perässä, niin asunto löytyy nopeasti, koska se on sivakan velvollisuus, mutta jos ole vaihtamassa asuntoa, niin silloin voi kestää, koska et ole tärkeys järjestyksessä ensimmäisenä...

      Itse sain Sivakalta aikoinaan asunnon nopeasti, 2 viikossa, olin työn perässä tulossa Ouluun, nyt sitten asun jo muualla kuin sivakalla.

      • sami82

        Itellä tosiaan on kämppä vuokrattuna yksityiseltä mutta haluaisin muuttaa Sivakoitten kämppään koska vuokrat on niissä reilusti halvempia. Pitänee laittaa se hakemus tässä heti vuoden alusta. Luulis että silloin on mahollisuudet saada se kämppä kevään tai kesän aikana.


      • ...
        sami82 kirjoitti:

        Itellä tosiaan on kämppä vuokrattuna yksityiseltä mutta haluaisin muuttaa Sivakoitten kämppään koska vuokrat on niissä reilusti halvempia. Pitänee laittaa se hakemus tässä heti vuoden alusta. Luulis että silloin on mahollisuudet saada se kämppä kevään tai kesän aikana.

        piti vielä vähän tähän jatkaa vaikka sait varmaan jo vastauksen.. Eli semmoinen vinkki että hae asuntoa jostain tietystä talosta eli ihan täsmähaku osoitteen mukaan niin voit saada asunnon heti kun siitä nimenomaisesta talosta vapautuu. Itselläni onnasi tämä ja muiltakin kuullut saman. En tiedä sit onko ihan sattumaa.. Ja tietty kantsii laittaa semmoiseen taloyhtiöön mistä joskus joku muuttaakin, eikä johonki, missä vaihtuvuus on ihan nollassa! Onnea matkaan ja hyvää joulua!


      • sami82
        ... kirjoitti:

        piti vielä vähän tähän jatkaa vaikka sait varmaan jo vastauksen.. Eli semmoinen vinkki että hae asuntoa jostain tietystä talosta eli ihan täsmähaku osoitteen mukaan niin voit saada asunnon heti kun siitä nimenomaisesta talosta vapautuu. Itselläni onnasi tämä ja muiltakin kuullut saman. En tiedä sit onko ihan sattumaa.. Ja tietty kantsii laittaa semmoiseen taloyhtiöön mistä joskus joku muuttaakin, eikä johonki, missä vaihtuvuus on ihan nollassa! Onnea matkaan ja hyvää joulua!

        Onkos sinulla tietoa missä kaupunginosissa se vaihtuvuus on suurta? Hyvää joulua sullekki


      • vain
        sami82 kirjoitti:

        Onkos sinulla tietoa missä kaupunginosissa se vaihtuvuus on suurta? Hyvää joulua sullekki

        Toppila ja Maikkula ainakain, niissä tuntuu liikkuvuus olevan suurinta. Kun taas "hyvät alueet" kuten Myllytulli, kukapa sieltä haluaisi muuttaa pois? En ainakaan minä, jos sieltä kämpän joskus saisin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      871
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 51
      595
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      501
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe