Kysymys historiallisista henkilöistä?

Keksiikö kukaan palstalaisista yhtäkään kovan luokan fundamentalistia, joka olisi ikinä saavuttanut minkäänlaista yhteiskunnallista arvostusta historian tai yleisen tieteen alalla? Uskovaiset älkää vaivatuko vastaamaan raamutun Jeesus oli varsin avarakatseinen mies.

15

972

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • M@k3

      Loistanut tieteen tuntemuksellaan.

      • ,mutta kiero mies oli politikoimaan.


      • lottokeiju

        ...tai ehkäpä Jeesus (mikäli oli olemassa) juuri oli kovan luokan tieteentekijä ja juuri siitä syystä kykeni legendaarisiin "ihmetekoihin".

        Sillä voisi kenties selittää minkätakia pikkasen tyhmemmät uskoivat kyseessä olevan jokin ihmistä suurempi voima ja alkoivat uskovaisiksi:-)


    • SEEMOS

      Espanjan inkvisiosta tämä pääjehu, olikohan Torquemada? Nimeä en nyt viitsi tarkistaa, viilatkoon pilkkua kuka jaksaa...
      Tiedätte kuitenkin kenestä on kysymys.
      Hänhän oli sangen lahjakas keksimään tapoja ihmisten "taivutteluun" xD

      Oli taatusti omana aikanaan tunnettu "julkkis" omiensa joukossa varmaan arvostettukin. Ja nimihän on jäänyt elämään legendana.

      Toinen on ultimatefundamentalisti Paavali from bible ;) älkää nyt vain kysykö hänen ansioluetteloaan.

      Eiköhän siinä ole yhdelle miehelle tarpeeksi meriittiä että teki Jeesuksesta jumalan pojan ja loi samalla maailman suurimman(lukumääräisesti) uskonnon.

      • Paavithan ovat melko julkimoita. Kovin vain on näiden henkilöiden lista lyhyt.


    • Eetterituulen mittauskokeen toinen osapuoli, Morley. Päätekijä, Michelson, oli itse ateisti/agnostikko/skeptikko/tms.
      Ööö.. miksen olis saanut vastata? Ettei tulis oikeata tietoa ateisteille?

      • ope

        oli juutalainen jonka oli vaikea päästä tutkijana eteenpäin kristittyjen rasististen asenteiden johdosta jotka Yhdysvalloissakin estivät juutalaisten pääsyn moniin yliopistoihin vielä 50-luvulla.


      • ope kirjoitti:

        oli juutalainen jonka oli vaikea päästä tutkijana eteenpäin kristittyjen rasististen asenteiden johdosta jotka Yhdysvalloissakin estivät juutalaisten pääsyn moniin yliopistoihin vielä 50-luvulla.

        Kun ei tuollainen ole sattunut silmiini, nimittäin noita vaikeuksia Michelsonin uralla.

        Bernard Jaffe piilottelee tosin aika hyvin Michelsonin juutalaisuuden "Michelson ja valon nopeus" -kirjasessa, niin etten ollut sitä huomannutkaan.


      • ope
        tuttumies kirjoitti:

        Kun ei tuollainen ole sattunut silmiini, nimittäin noita vaikeuksia Michelsonin uralla.

        Bernard Jaffe piilottelee tosin aika hyvin Michelsonin juutalaisuuden "Michelson ja valon nopeus" -kirjasessa, niin etten ollut sitä huomannutkaan.

        muistaakseni Michelsonin itsensäkin peitellä, näin hänestä tv dokumentin ja tietoni perustuvat siihen. Dokkari oli linjassa siihen mikä oli monien juutalaisten tutkijoiden ja tutkijoiksi haluavien osa Yhdysvalloissa vielä pitkään Michelsonin aikojen jälkeen. Nykyään rotu tai uskonto eivät siellä enää juuri tutkijan uramahdollisuuksiin vaikuta, sukupuoli ehkä vielä.


      • peloponnesos
        ope kirjoitti:

        oli juutalainen jonka oli vaikea päästä tutkijana eteenpäin kristittyjen rasististen asenteiden johdosta jotka Yhdysvalloissakin estivät juutalaisten pääsyn moniin yliopistoihin vielä 50-luvulla.

        Ei löydy?

        Säälittävää.

        Hitler oli uskovainen, ja kirjoitt Mein kampf pääteoksen, myös alkoholiton ja kasvissyöjä.

        Hän piti juutalaisia ateisteina, mikä on vääryys, koska he eivät vain usko kuolemanjälkeiseen elämään kuten pojasta polvena tyhmentyneet kristityt.


    • Repa ..

      Jeesus on fiktio. Ei edes mikään historiallinen henkilö.

      • Uskovaisille Jesse on todellinen henkilö siksi aloituksessa tein rajauksen.


      • Anonyymi

        Perustuu oikeaan henkilöön.


      • Anonyymi

        Varmaan Mad Demoniin tai Hitleriin ken ties, en mää tiijää bää bää oon karitsa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan Mad Demoniin tai Hitleriin ken ties, en mää tiijää bää bää oon karitsa

        Peikko/Karitsa level 1. XP 11/500. HP 3/4. CONFUSED
        Hitler. Level 0. XP 0/250. HP 0/1. DEAD
        Mad Demon. Level 1. XP 23/500. HP 40/100. PARALYZED


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      127
      1232
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1058
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      894
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      112
      828
    5. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      270
      754
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      695
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      17
      667
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      41
      594
    9. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      589
    10. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      555
    Aihe