Eli kertokaa te,jotka olette ponnistaneet vauvan maailmaan seisten,niin kokemuksianne.Tietty olis ihanaa,jos teillä olisi vaikka vertailuna normaali ponnistusasento puoli-istuvassa asennossa,että oliko seisten ponnistaminen helpompaa?
Mitäs,kun ennen ponnistuslupaa kätilö kuitenkin tarkistaa,että paikat on auki,niin oletteko vielä luvan saatuanne kammenneet ittenne ylös sängystä seisovilleen ponnistamaan,vai onko ponnistustarve vain alkanut tulla,kun olette olleet jo seisovillanne?
Minulla ainakin ponnistamisen tarpeen tullessa,kätilö vielä teki sisätutkimuksen,jonka jälkeen sain luvan ponnistaa.Olisi ollut kyllä himpun verran vaikeaa enää nousta siitä ylös... :)
Eli kokemuksia mahdollisimman paljon kaipailisin.Mulla on ennestään kaikki tulleet puoli-istuvassa asennossa ponnistaen ja tuli vain mieleen,että auttaako painovoima kuin paljon,jos ponnistais seisten?Olisiko niin helpompaa?
KOKS:iin olen menossa,että onko kätilöt sitten kuin innokkaita kyseiseen asentoon siellä....??!
Ponnistus seisten
7
1573
Vastaukset
- Jihuuu
Itse halusin ponnistaa seisten tai jakkaralla ja se oli kätilölle ihan ok. Vauvan sydänääniä varten piti puhkaista kalvot ja laittaa sängyllä se anturi vauvan päähän, niin sitten meni samantien lapsivedet ja olin auki 10cm, enkä pentele vieköön päässyt ylös enää kun oli pää sekaisin ilokaasustakin.
Ehkä ensi kerralla :) - mamma1982
minä synnytin jakkaralla pari viikkoa sitten ja kun toinen vauva joskus tekee tuloaan, aion senkin jakkaralla synnyttää.
Yritin ensin sängyssä puoli-istuvassa ja sitten seisoin mutta lopulta jalat ei oikein kantanu niin halusin kokeilla jakkaraa. Se on tosi hyvä, kannattaa kokeilla. - m i i n u
Synnytin 4,5 kg 2. lapseni kivunlievittäjänä vesi.. joka pehmensi varmasti mukavasti paikat.. ja sitten ponnistin polvillani nojaten suureen palloon ja kätilö sitten selkäpuolelta autteli lapsen pihalle.Koostaan huolimatta lapsi syntyi helposti ja iloman repeämiä.1.synnytyksessä olisin myös halunnut tähän asentoon, mutta se ei kätilöille sopinut lapsen sydänäänten heikennyttyä.
3.lapsi syntyy pian.. toivon saavani synnyttää polvillani nytkin. - kolmen äiti 78
Esikoisen ponnistin puoli-istuvassa asennossa sängyssä. Ponnistusvaihe 45min, tosin ponnistuksen tarvetta ei tullut vaikka olin jo täysin auki, ei kivunlievitystä.
Kakkosen ponnistin seisten. Tosin muuta ei ehtinyt ajattelemaankaan kun syöksyllä tuli, ehtisin just ja just synnytyssalin puolelle. Ponnistus 5min, ja 4tikkiä sain. Tosi helppo synnytys, ei kivunlievitystä.
Kolmannen ponnistin myös seisten, nyt "harkitusti". Halusin sitä varten ponnistaa seisten kun mun mielestä kakkonen tosiaan oli niin helppo synnytys kokonaisuudessaan et halusin taas kokeilla. Tästä ponnistusvaihe myös 5min. 2tikkiä sain.
Eli mun kokemukseni seisten ponnistuksesta ovat pelkästään positiivisia.- wildtiger
Eli kun sulla tämä viimeisen vauvan ponnistus tapahtui harkitusti seisten,niin kerroitko halustasi heti kätilölle?Sulle varmaankin tehtiin tutkimus,että olet varmasti auki ja annettiin lupa ponnistaa ja sitten vain kampesit pystyyn siitä sängyltä?
Wau,sanon minä.Nyt kun muistelen omia edellisiä synnytyksiäni,niin yhdessäkin en pystynyt enään edes kyljeltäni kääntymään selälleni,vaan ponnistin kyljelläni maaten.En kyllä olisi pystynyt sängystä enää nousemaan siinä vaiheessa.
Minkä kokoisia sinun vauvat ovat olleet?Lähinnähän repeytymisiin vaikuttaa juuri pään koko,minun mielestäni ainakin.Ellei nyt satu olemaan joku 5kg:n pötkäle... :) - kolmen äiti 78
wildtiger kirjoitti:
Eli kun sulla tämä viimeisen vauvan ponnistus tapahtui harkitusti seisten,niin kerroitko halustasi heti kätilölle?Sulle varmaankin tehtiin tutkimus,että olet varmasti auki ja annettiin lupa ponnistaa ja sitten vain kampesit pystyyn siitä sängyltä?
Wau,sanon minä.Nyt kun muistelen omia edellisiä synnytyksiäni,niin yhdessäkin en pystynyt enään edes kyljeltäni kääntymään selälleni,vaan ponnistin kyljelläni maaten.En kyllä olisi pystynyt sängystä enää nousemaan siinä vaiheessa.
Minkä kokoisia sinun vauvat ovat olleet?Lähinnähän repeytymisiin vaikuttaa juuri pään koko,minun mielestäni ainakin.Ellei nyt satu olemaan joku 5kg:n pötkäle... :)Kätilö kysyi multa että miten haluaisin ponnistaa ja sanoin että ainakin haluaisin kokeilla kuten kakkosen elikkä seisten, koska ponnistus oli mielestäni sillä lailla niin helppoa.
Mut tutkittiin seisten (kakkosesta ja kolmosesta), koska en enää kyennyt kivuiltani makuulle.
Kakkonen ja kolmonen ovat syöksysynnytyksiä.
kakkosen synnytys kokonaisuudessaan alle 2h ja sairaalassa kerittiin olee vaan 12 minuuttia kun jo tyttö oli sylissä!!!! Eli siksi en enää pystynyt muuhun kuin seisten ja vaan sanoin "se tulee nyt"...
Kolmonen käynnistettiin, joten olin jo valmiina sairaalassa. Ja kun synnytys sitten käynnistyi niin koko synnytyksen kestoksi merkattiin 52min. Eli vaikka oli syöksysynnytys niin ehtisin silti "toivomaan" synnytysasentoa ja muutenkin keskustelemaan kätilön kanssa.
Vauvat ovat olleet: esikoinen (poika) 3200g/50,5cm, pipo 33cm. Kakkonen (tyttö) 4260g/53,5cm, pipo 34cm. Kolmas (poika) 4400g/54,5cm pipo 37cm.
Isoja vauvoja, mut hyvin ovat tulleet :) Esikoisesta kyllä leikattiin välilihaa, vaikka pienin olikin.
Ikäeroa lapsilla on niin että ykkösen ja kakkosen välillä 1v1kk ja kakkosen ja kolmosen välillä 2,5v. - wildtiger
kolmen äiti 78 kirjoitti:
Kätilö kysyi multa että miten haluaisin ponnistaa ja sanoin että ainakin haluaisin kokeilla kuten kakkosen elikkä seisten, koska ponnistus oli mielestäni sillä lailla niin helppoa.
Mut tutkittiin seisten (kakkosesta ja kolmosesta), koska en enää kyennyt kivuiltani makuulle.
Kakkonen ja kolmonen ovat syöksysynnytyksiä.
kakkosen synnytys kokonaisuudessaan alle 2h ja sairaalassa kerittiin olee vaan 12 minuuttia kun jo tyttö oli sylissä!!!! Eli siksi en enää pystynyt muuhun kuin seisten ja vaan sanoin "se tulee nyt"...
Kolmonen käynnistettiin, joten olin jo valmiina sairaalassa. Ja kun synnytys sitten käynnistyi niin koko synnytyksen kestoksi merkattiin 52min. Eli vaikka oli syöksysynnytys niin ehtisin silti "toivomaan" synnytysasentoa ja muutenkin keskustelemaan kätilön kanssa.
Vauvat ovat olleet: esikoinen (poika) 3200g/50,5cm, pipo 33cm. Kakkonen (tyttö) 4260g/53,5cm, pipo 34cm. Kolmas (poika) 4400g/54,5cm pipo 37cm.
Isoja vauvoja, mut hyvin ovat tulleet :) Esikoisesta kyllä leikattiin välilihaa, vaikka pienin olikin.
Ikäeroa lapsilla on niin että ykkösen ja kakkosen välillä 1v1kk ja kakkosen ja kolmosen välillä 2,5v.Hitsi vie,voiko sisätutkimuksen ihan oikeasti tehä seistenkin....Mua on aina kehotettu hyppäämään pöydälle.Tuota mä en ole ennen kuullutkaan.Tuossa tapauksessahan homman voi viedä alusta loppuun seisten.Tietty sehän riippuu kätilöstäkin,että mihin hän on valmis "taipumaan",mutta kyllä sulla on käynyt hyvin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 793204
- 492410
- 322127
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812122- 1371889
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313311802- 311745
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne101579Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51320Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61264