Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

bootleg

kertokaas

miten voi alkaa keräilemään bootleggejä ? ?P

tiedän että niitä täytyy vaihdella mutta miten aloittaa kun ei ole aluksi mitä vaihtaa ?

siis miten voin aloittaa keräilyn ?

6

634

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SportFreak

      Käsittääkseni suht yleinen tapa aloittaa on vaihtaa kaksi (esim.?) levyä yhteen bootlegiin.

    • Nimetön

      Levymessuilta löytyy kyllä runsaasti bootseja. Ihan rahalla saa, ei tartte vaihdokkeja.

      • Pera

        Olisiko muuten mahdollista löytää (netistä) Powerslaven bootleggiä vuodelta 1999? Sillä kiertueellahan tuo kai oli mukana setissä.


      • KirkkoHerra666
        Pera kirjoitti:

        Olisiko muuten mahdollista löytää (netistä) Powerslaven bootleggiä vuodelta 1999? Sillä kiertueellahan tuo kai oli mukana setissä.

        http://madonmaiden.proboards83.com/index.cgi?

        Tuo on oikea aarreaitta, löytyy maiden bootleggiä joka lähtöö, kannattaa rekata!!!


    • Mr.Ramone

      On bootlegejä kertynyt MP3-muodossa. Maidenin bootlegejäkin on tällä hetkellä vähän alle 30. Niin, onko ihan laillista laittaa esimerkiksi omalle nettisivulleen kuunneltavaksi / ladattavaksi bootleg-materiaalia?
      Jossain viestissähän viitattiin juuri johonkin foorumiin, mistä noita saa ladattua. Itse en siis ole mitenkään tuota vastaan. Päinvastoin. Mietin vaan, että puuttuuko virkavalta asiaan jos vaikkapa tekisi jonkun bändin fanisivut ja laittaisi sinne jakoon materiaalia, joka ei missään nimessä ole virallista.

      Tuostakin tuntuu olevan niin paljon eri juttuja. Joskus olen kuullut, että ollaan suljettu nettisivuja, joissa on ollut arvosteluja bootlegien äänenlaadusta ym. Sitten olen kuullut, että vaihtelu on laitonta. Mutta silti noita vaihtajia on joka nurkalla.

      • Mr.Ramone

        Että mikä tuossa vaihdossa on oikeistaan ideana? Annetaanko siinä oma versio toiselle ja sitten saadaan uusi tilalle vai tehdäänkö noista ns. piraatteja, jolloin kopio menee toiselle ja itselle jää edelleenkin se "alkuperäinen" versio. Jos noita nyt alkuperäisiksi edes voi sanoa.

        Olen kuitenkin joskus huomannut, että treidaajien listasta ei ainakaan yksikään bootleg vähene vaikka he vaihtelisivatkin. Tämä viittaa siihen, että he jättävät kopion itselleen. Silti he voivat samalla sivulla sanoa, että "ei MP3-lähteistä tehtyja levyjä eikä kopioita".

        Aika ristiriitaista mun mielestäni.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2297
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2093
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1708
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1526
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1520
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1427
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1389
    8. 52
      1278
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      64
      1226
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe