miten voi alkaa keräilemään bootleggejä ? ?P
tiedän että niitä täytyy vaihdella mutta miten aloittaa kun ei ole aluksi mitä vaihtaa ?
siis miten voin aloittaa keräilyn ?
bootleg
6
671
Vastaukset
- SportFreak
Käsittääkseni suht yleinen tapa aloittaa on vaihtaa kaksi (esim.?) levyä yhteen bootlegiin.
- Nimetön
Levymessuilta löytyy kyllä runsaasti bootseja. Ihan rahalla saa, ei tartte vaihdokkeja.
- Pera
Olisiko muuten mahdollista löytää (netistä) Powerslaven bootleggiä vuodelta 1999? Sillä kiertueellahan tuo kai oli mukana setissä.
- KirkkoHerra666
Pera kirjoitti:
Olisiko muuten mahdollista löytää (netistä) Powerslaven bootleggiä vuodelta 1999? Sillä kiertueellahan tuo kai oli mukana setissä.
http://madonmaiden.proboards83.com/index.cgi?
Tuo on oikea aarreaitta, löytyy maiden bootleggiä joka lähtöö, kannattaa rekata!!!
- Mr.Ramone
On bootlegejä kertynyt MP3-muodossa. Maidenin bootlegejäkin on tällä hetkellä vähän alle 30. Niin, onko ihan laillista laittaa esimerkiksi omalle nettisivulleen kuunneltavaksi / ladattavaksi bootleg-materiaalia?
Jossain viestissähän viitattiin juuri johonkin foorumiin, mistä noita saa ladattua. Itse en siis ole mitenkään tuota vastaan. Päinvastoin. Mietin vaan, että puuttuuko virkavalta asiaan jos vaikkapa tekisi jonkun bändin fanisivut ja laittaisi sinne jakoon materiaalia, joka ei missään nimessä ole virallista.
Tuostakin tuntuu olevan niin paljon eri juttuja. Joskus olen kuullut, että ollaan suljettu nettisivuja, joissa on ollut arvosteluja bootlegien äänenlaadusta ym. Sitten olen kuullut, että vaihtelu on laitonta. Mutta silti noita vaihtajia on joka nurkalla.- Mr.Ramone
Että mikä tuossa vaihdossa on oikeistaan ideana? Annetaanko siinä oma versio toiselle ja sitten saadaan uusi tilalle vai tehdäänkö noista ns. piraatteja, jolloin kopio menee toiselle ja itselle jää edelleenkin se "alkuperäinen" versio. Jos noita nyt alkuperäisiksi edes voi sanoa.
Olen kuitenkin joskus huomannut, että treidaajien listasta ei ainakaan yksikään bootleg vähene vaikka he vaihtelisivatkin. Tämä viittaa siihen, että he jättävät kopion itselleen. Silti he voivat samalla sivulla sanoa, että "ei MP3-lähteistä tehtyja levyjä eikä kopioita".
Aika ristiriitaista mun mielestäni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.525387- 864094
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3582427Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved327992Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s69984- 61793
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46776Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja98762Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52739- 26730