Pelkkää heinää??

XXL-31v-nainen

Mitä ootte mieltä kun käyn tallilla missä hevosille syötetään pelkästään heinää? Ihan pulskasti ne näyttävät voivan mutta onko se liian yksipuolista ruokaa???

7

2528

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hevosetkin

syövät pelkkää heinää, poikkeuksena jotkin hedelmät mitä saattavat syksyisin löytää.

Mutta villit hevosethan eivät toki joudu ratsastajia kuskaamaan, joten ei ehkä olisi pahitteeksi väkirehujen antaminen tietenkin kivennäisten, mutta tämäkin riippuu paljolti hevosten käytön määrästä, eli jos hevoset ovat kevyellä liikunnalla (n.tunti/päivä) niin eivät välttämättä tarvitse heinän ja kivennäisten lisäksi muuta. Kesä aikaan kivennäistenkin antaminen on vähän makuasia, koskapa hevoset saavat tuoreesta ruohosta lähes kaiken tarvitsemansa, paitsi suoloja.

• Tyttö vain

Riippuu omasta mielestäni heinän laadusta. Esimerkiksi tänä vuonna heinä ei mielestäni ole hyvää... Rautaa lisänä tarttee meillä. Kivennäinen kannattaa myös muistaa. Mutta muuten en pidä mitenkään outona, että hevonen on pelkällä heinällä...

• =ARMI=

Ei hevoselle ole haittaa pelkästä heinästä. Luonnossahan hevonen EI yleensä syö kauraa eikä muitakaan väkirehuja. Kunhan tarpeellisesta kivennäisen yms saannista huolehditaan ja heinä on hyvä laatuista ei hevonen tarvitse muuta. Yleensä kevyessä liikunnassa oleva hevonen jopa kärsii liiasta valkuaisesta (eli siis kaura ja muut väkirehut) jolloin voi ilmetä kaviokuumetta ja muita sairauksia. Joten jos pollet muuten näyttävät hyvin voivilta, karva kiiltää ja mieli on iloinen niin heinä on silloin ihan parasta herkkua!

• Sande81

Eli jatkaakseni aiheesta. Pitääkö hepalle olla kesällä tuoretta heinää vai riittääkö sitten ihan paaliheinä??

• murupussi

Alkukantaiset pollet (esim. vuonohevonen) ei välttämättä tarvitse mitään muuta kuin heinää.

Riippuu tietty millaisessa ratsastuksessa on: tuntiponina vai kisa treenissä.

Heinä analyysi kannattaa kyllä aina silloin teettää, jos pelkkää heinää aikoo syöttää. Näkee ainakin onko siinä heinässä kaikki tarvittava.

• sweetypai

Tunti käytössä ja useasti ratsastuksessa oleville suosittelen kyllä esim. kauran ja progressin sekotusta lisäksi, se auttaa lihaksien kunnossa pysymiseen ja jaksamiseen. Mutta kai ne pärjää ilmankin... tää on vaan mun mielipide!!

• mä vaan

moi talvella varsinkin hevosten tulisi saada muutakin kuin pelkkää heinää. kesällä ei ole niin väliksi kun vitamiiniä saa auringosta ja vihreestä ruohosta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      156
      2677
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      199
      1957
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1706
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1638
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1421
    6. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      75
      1098
    7. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1040
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1019
    9. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      26
      1004
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      191
      954
    Aihe