Lähin himastamenee kun en pystyny enään nukkumaan unta tuli 2h,.
ainoo mikä estää mua tappamasta itteeni on mun lapsen reppu mitä mä tulin hakee.sitä kuiteski tarvitaan koulussa.
Sinä joka tän luet auta mua kertomalla et se on sen arvosta vaik mä en ole.
on niin paha olla
6
1644
Vastaukset
- linkistä
niin siellä on toivoa.
http://www.elisanet.fi/salme.hartikainen/ Lapsesi tarvitsee sinua.
Jos nyt tapat itsesi niin lapsi kantaa sitä traumaa lopun ikäänsä. Aina kun on joulu tulossa hän muistaa tämän vuoden joulun, mitä silloin tapahtui.
Eikä itsensä tappaminen ole mikään ratkaisu. Muille paitsi itsellesi. Mutta ei saa olla niin itsekäs ettei ajattele muita.
Aina kannattaa elää huomiseen, katsoa mitä seuraava päivä tuo tullessaan.
Hae apua jos et itse selviä.
Ja muista: paistaa se päivä vielä joskus risukasaankin! On vanhan kansan sanonta mutta pitää kyllä paikkansa vielä tänäänkin!
Voimaa ja jaksamista Sinulle!- ymmärtänyt
ensimmäistä lausetta.
Sen kuitenin ymmärrän, että olet epätoivoinen. Kerro vähän tarkemmin tilanteestasi, niin ehkäpä joku osaisi sanoa sinulle auttavat sanat.
Kuitenkin se, että haet lapsesi repun osoittaa, että olet huolehtivainen, ilm. äiti, ja ainakin lapsellesi ehdottoman tärkeä ja arvokas. Älä aliarvioi itseäsi. Sinulla on nyt vaikeaa, mutta ajattele miltä lapsestasi tuntuisi, jos sinua ei enää olisikaan.
Olen joutunut pari kertaa seuraamaan läheltä itsemurhatapauksia ja ne ovat olleet jälkeenjääville järkyttäviä kokemuksia, joista tuskin koskaan selviää. Näissäkään tapauksissa itsemurhan tehneet eivät nähneet muuta ulospääsyä ja kuitenkin heillä olisi ollut mahdollisuuksia vaikka kuinka paljon.
Kyllä elämä sinunkin kohdallasi on elämisen arvoista, vaikka nyt oletkin maassa. Harvan ihmisen kohdalla elämä mitään ruusuilla tanssimista on. Vaikeuksia tuntuu olevan kaikilla, kun vähän tarkemmin asioistaan kertovat.
Vaikea on sinulle mitään neuvoja antaa, kun en elämästäsi mitään tiedä ja vaikka tietäisinkin, tuskin pystyisin siihen sittenkään.
Ehkä sinua kuitenkin vähän helpottaa, jos pystyt purkamaan tuntojasi täällä netissä, jossa masentuneita ihmisiä tuntuu olevan pilvin pimein.
Toivon todella, että jaksat jatkaa eteenpäin. Paistaa se päivä risukasaankin.- edelliseen
Kirjoittaessani edellistä, oli tullut muitakin vastauksia ja toinen oli vähän kuin minun kirjoitukseni. Aivan oikein siinä sanotaan, että lapsesi muistaa aina joulun yhteydessä, jos olet tällaisen teon silloin tehnyt.
Minä kerroin, että olen joutunut seuraamaan läheltä paria itsemurhatapausta ja toinen niistä sattui jouluaattona. Yhtään joulua ei ole sen jälkeen mennyt niin, ettemme olisi tätä asiaa muistaneet, vaikka nyt useamman vuoden kuluttua, emme sitä jatkuvasti ajattelekaan. Muistona on edelleen säilyttämämme geelikynttilä ja joulukortti hyvän joulun toivotuksineen, jotka tämä nuori nainen oli ostanut tyttärelleni jolulahjaksi, kun he olivat päivää ennen joulua jouluostoksilla.
Älä aiheuta lapsellesi elinikäistä surua. Läheisen ihmisen itsemurha ei unohdu koskaan.
- äiti täällä myöskin
Lapsen kanssa on usein raskasta, monet huolet valvottaa ja varsinkin näin jouluna. Joulunvalmistelut, joulun odotukset, ehkä rahatilanne ja lahjojen osto ovat ylimääräisiä huolia tavalliseen arkeen verrattuna. Väsymyksesi näin joulun alla on luonnollista äitille.
Pyydä lähimmäisiltäsi, sukulaisilta tai ystäviltä nyt heti apua. Kenenkään ei tarvitse yksin miettiä noin synkkiä asioita.
Olen myös äiti ja tiedän sen jatkuvan riittämättömyyden tunteen.
Jos tunnet itsesi aivan yksinäiseksi ja olet jo eristäytynyt läheisistäsi ja avun pyytäminen heiltä tuntuu ylitsepääsemättömältä, niin älä pelkää, vaan mene pyytämään apua, mielenterveystoimistosta tai perheneuvolasta. He ovat vaitiolovelvollisia ja auttavat sinua. Heillä on kokemusta äidin uupumisesta ja he osaavat antaa sinulle sopivaa tukea.
Kerro miltä tuntuu nyt kun luet vastaustani? - yxi
Ole ystävällinen ja hae apua. Soita heti apua, terveysk. yksityinenl. Sieltä ohjataan sitten eteenpäin, sitä kautta katsotaan lääkityksesi jne... Soita, soita ja hae apua, ei sinun tarvitse yksin olla. Meiltä vertaisilta saat apua ja neuvotaan sinua ja ollaan rinnallasi mukana. Ajattele aina vaan huomista.... Masiksesta selvinnyt, etköhän sinäkin... Jaksamista
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271944
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001690Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy561306Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?671244Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M311008Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47906Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm51903Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet44872- 107828
Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37820