Eli olen kerännyt kellariini jo aika pitkän aikaa v. 1989 ja 2000 bordeauxlaisia huippuviinejä. Nyt olen kuitenkin huomannut, että makupreferenssini on siirtynyt pois ko. juomatyypistä enemmän puhtaisiin PN ja CS viineihin. Onko Suomessa mahdollista tai edes laillista yrittää vaihtaa viinejä ( ja mistä saisi kontakteja ), jonkun kanssa, jolla maku on enemmän bordeauxlaiseen suuntaan? Myyminenhän lienee ilman muuta laitonta.
Laatuviiniaiheinen kysymys...
jos jollain olisi tietoa...
2
377
Vastaukset
- -kauppa
Muuta en osaa neivoa, muttei vaihtamisessa, tai voitotta myymisessä mitään laitonta ole.
Tilannehan on vastaava, jos pyydän naapurin tuomaan mulle alkosta juomaa ja maksan hänelle kaupan hinnan. Ei me tehdä kumpikaan mitään laitonta, sillä eihän hän hyödy tästä "kaupasta" mitään.
Laittomaksi homma muuttuu vasta sitten, kun hinta on kaupan hintaa korkeampi. Ulkomaantuonnit on hieman eri asia, sieltähän saa tuoda vaan omaan käyttöön.. - sikali etta etta
Usein vuosikertaviineja voidaan kerata ihan niiden arvon nousunkin takia....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1523426Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t512422- 1161220
Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu131203Ikävä sinua..
Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va101094Väestönsiirtoa itään?
Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per49948- 46894
Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?
Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 2019880- 39777
Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt198705